TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Etter bildet ble tatt har høyttalerne blitt flyttet lenger ut ihht spec fra Bose. Anbefalt 12-18" ut fra bakvegg, så jeg valgte 12" foreløpig. Ble raskt bedre dynamikk, diskant og fyldigere bass
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har en plan om å endelig få brukt mine Bose 901 i oppsett nr to i stuen sammen med Densen DM-10. Skal først prøve denne kombinasjonen midt istuen for å finne ut om dette har noe for seg. Dette betyr at både Technics SU V9 og Technics honeycomb høyttalere må vike og må opp i museet i 2. etg. Dette blir spennende.
    De er jo et skikkelig livlig par . Kommer gjerne å hører dem igjen hvis du får satt de opp utenfor kjøkkenet på en god måte. ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Bare å komme en tur en dag det fandrese. Du kan jo veien. Har litt småjusteringer igjen, så er jeg i mål. Står en sub til surreruntanlegget ved venstre høyttaler som må flyttes, men det er fort gjort. Skulle dessuten hatt mer plass sideveis, nen det har jeg ikke, så det får være. Det går nok litt på bekostning av bredden i lydblidet.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Dette var moro. Sitter bare og gliser, foten går mens musikken spilles. Gøy med tre vidt forskjellige anlegg som behandler musikken så forskjellig og som allikevel gir så mye lytteglede. Kommer til å spille til det er tomt for strøm evt at jeg sovner. ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.475
    Antall liker
    54.073
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Tøffe de TT,kommer gjerne på en ny lytt :)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Bare å konme det Evo 2. Kanskje koordinere med fandrese, så blir det dobbelt så hyggelig ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    En av låtene som spilles i kveld, Keiko Matsui - Black lion

     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Prøver å jobbe litt innimellom. ;) Ja, sånn etter middag tenkte jeg I så fall.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Smooth jazz meets reggae; Helen Rogers - In the light fra Album som ble sluppet 6 nov

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Satt og tenkte litt på hva som har vært mine tre beste hifikjøp i 2015, men det har jo nærmest "ramlet inn" esker med hifi i år. Ikke lett å skulle gradere disse kjøpene. Morsomste og mest overaskende lydmessig, må være Bose 901. Tett etter kommer NHT 3.8. Disse ble nærmest kjøpt uhørt, selv om selger hadde satt dem opp for demo.
    På forsterkersiden må det være Technics SU 8099 lydmessig, men prismessig Technics SU 8077 til kr600,- Av tilbehør, må det være Jelco 750LB tonearm. Så en god toer, Audio Technica AT EV33 pu. 2015 er vel året der jeg har handlet mest innen hifi noensinne. Det har dessuten vært salg også. Sonus Faber Extrema og Audio Vector høyttalere har gått ut døra her, samt mye annet. Har ikke angret på et eneste kjøp eller salg og det er et godt tegn. Trodde Extremaene ville by på mareritt og bondeanger, men heldigvis ikke. Har "lekt" med dem såpass lenge at det var på høy tid at andre kunne få glede av de.

    Største hifiopplevelse i 2015, må uten tvil være "åpen dag" her. Å få møte så mange utrolig hyggelige likesinnede var en opplevelse for livet.

    Største hifi nedtur i 2015 var når Logitech Transporteren ikke ville starte opp etter strømbrudd her i høst og en eim av brente komponenter la seg i stuen her. Godt man har innboforsikring og kan løse problemene pr tlf med en hyggelig dame i et forsikringsselskap. Når jeg i tillegg klarte å skaffe en NOS fra USA, var nedturen snudd til opptur.
    Jo da, jeg vet at vi ikke er ferdig med 2015 helt enda, men jeg har ikke så store planer den siste tiden som er igjen av året, så det var på tide med en liten status.

    EDIT: Men plutselig dukker det vel opp noe jeg bare MÅ ha på finn eller ebay.....håpløst dette her. He he
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det er plass til annet enn smooth jazz her også. Har skkurat sittet og finlyttet til David Gilmours -Rattle that lock. Et meget bra album med god lyd
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.068
    Antall liker
    66.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er plass til annet enn smooth jazz her også. Har skkurat sittet og finlyttet til David Gilmours -Rattle that lock. Et meget bra album med god lyd
    Ække den ganske smoooth den og da, TT :rolleyes::) En fortsatt fin kveld, eller er det natt, ønskes fra Nederlandene!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ikke umulig det karmana, men ikke erklært smooth jazz i mine kretser, så godt å lytte til noe annet. Hørte den forøvrig første gang hos Evo 2, da den durret og gikk da jeg var innom
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Dette var moro. Sitter bare og gliser, foten går mens musikken spilles. Gøy med tre vidt forskjellige anlegg som behandler musikken så forskjellig og som allikevel gir så mye lytteglede. Kommer til å spille til det er tomt for strøm evt at jeg sovner. ;)
    Ha ha. Det ble sistnevnte. Snakk om service, her våkner man i sofaen, ferdig påkledd! Hmm, eller var det ikke... :rolleyes:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette var moro. Sitter bare og gliser, foten går mens musikken spilles. Gøy med tre vidt forskjellige anlegg som behandler musikken så forskjellig og som allikevel gir så mye lytteglede. Kommer til å spille til det er tomt for strøm evt at jeg sovner. ;)
    Ha ha. Det ble sistnevnte. Snakk om service, her våkner man i sofaen, ferdig påkledd! Hmm, eller var det ikke... :rolleyes:
    Kanskje greit å ikke våkne opp avkledd på sofaen, alene.. Åpen dag hos deg var en av årets HiFi-opplevelser som kommer høyt opp. De kan jo gjøre det til en liten årlig tradisjon? Uansett, trivelig på alle plan, uten at det ble pretensiøs opptreden eller noe annet tull. Takk for at du tok deg tid til å ordne et slikt treff for oss enkle audiofile!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Musikk før snøen kommer: Brian Simpson - San Lorenzo


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    17.881
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser aldeles hyggelig ut. Det som er fint, i mine øyne, er at jeg føler meg litt ung igjen :) Med to jenter på 4 & 9, håper jeg det iallefall er 15 år til det er min tur!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ser aldeles hyggelig ut. Det som er fint, i mine øyne, er at jeg føler meg litt ung igjen :) Med to jenter på 4 & 9, håper jeg det iallefall er 15 år til det er min tur!
    Ulempen kan bli at du kommer til å være så gammel når du evt blir bestefar at du ikke orker å være med eller skjønner hva som skjer ;)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    17.881
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser aldeles hyggelig ut. Det som er fint, i mine øyne, er at jeg føler meg litt ung igjen :) Med to jenter på 4 & 9, håper jeg det iallefall er 15 år til det er min tur!
    Ulempen kan bli at du kommer til å være så gammel når du evt blir bestefar at du ikke orker å være med eller skjønner hva som skjer ;)
    Noe vil det alltid være :) Håper noen tar bilder, slik at jeg kan se på i klare øyeblikk :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Musikk for en grå mandag

    Toni Braxton - Another sad love song

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    litt musikk i kvelden, Four80East - Loosey Goosey


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg fikk tak i et RIAA kort til Densen, som visstnok kan modifiseres og benyttes i DM-10. Dette er et DP-03 mm kort, som egentlig er for DP Drive. Har vært i kontakt med service og supportavdelingen i DK og de kunne fiksse dette for meg. Fikk derfor sendt kortet avgårde i dag og håper dette kommer tilbake før jul. Er egentlig ikke noe hast, men greit å ha mulighet til evt å tilkoble platespiller ved anledning

    Kortet ser likt ut som dette og har komponenter på begge sider. Aner ikke hva modifiseringen går ut på, men mulig at multikontakten vinkles

    riaaupgrade.png
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.658
    Antall liker
    17.709
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Der var det et bilde (#1741) som bidro til å plassere deg litt mer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Var innom loftet til min kjære mor i går og fant en vintage platespiller. Noen som aner årstall på denne? Jeg tipper rundt 1965

    image.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    17.881
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    17.881
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Der var det et bilde (#1741) som bidro til å plassere deg litt mer.
    Kanskje mer gjenkjennelig i denne tråden. #164 (i rød Tskjorte)

    http://www.hifisentralen.no/forumet...ag-hos-tt-19-9-fra-kl-12-a-2.html#post2113170
    På det bildet er det to fargekladder i en ellers så sort og grå forsamling......eller? :)
    jo da ser den, men ene er vel en bergenser eller? ;)
    Joda, en konservativ EksilBergensers måte å gå helt crazy med farger :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Se der ja BB, kult. Tusen takk. Traff ganske bra ang årstall da ;) Jeg leter fortsatt etter den matchende rørforsterkeren på 2x10W som fulgte med platespilleren. Jeg vet at enten så er den hos modern eller så er den på "hytta". Jeg skiftet alle rørene på den for en del år siden. Handlet matchede Sovtek rør hos Demostenes husker jeg. Ble knapt brukt etter dette. Tror jeg må på jakt til våren...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn