TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Akkurat hjemkommet fra jobb og med fri i morgen, kan jeg bare slappe av. Men musikk må jeg ha, spiller derfor denne som gikk på full styrke i bilen til jobb i dag: Rick Braun - Hollywood & Vine

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    En herlig låt, men er litt usikker på hvem som fremfører den, tror det er Irvin Mayfield - Mo' better blues

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Fikk endelig tak i et par vintage høyttalere jeg har vært på jakt etter lenge. Disse fikk jeg tilslaget på finn i går. Er straks på vei posten

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Synes de har et fantastisk design og de er faktisk ganske ettertraktet på ebay. Som dere kanskje har lest av specen, så krever disse en deling rundt 400Hz og med en sub, så MÅ subben stå "dead center"!
    Det artige erat hver har 6stk små elementer, men jeg aner ikke hvor store disse er. Hvis mulig, så kunne jeg tenkt meg å finne noen somkan gå dypere og gjør deling med sub lettere. Tajm vil sjåw
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Regnet med det Evo 2.

    Har også Grundig Audiorama på ønskelisten, men det får bli etterhvert. De ligger på rundt kr5000,- inkl frakt avhengig av finish. Her snakker vi kule høyttalere!

    image.jpeg
    image.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Andy Snitzer leverer neste låt - My dream come true

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Fikk endelig tak i et par vintage høyttalere jeg har vært på jakt etter lenge. Disse fikk jeg tilslaget på finn i går. Er straks på vei posten

    Vis vedlegget 349074
    Husker de der. Bra efterspørsel efter dem. Litt bulkete den til høyre (hvis det er originalbilde da)? Men, hva skal du med dem?

    Audiorama er også kule saker, men igjen: hva skal du bruke slike til?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Fikk endelig tak i et par vintage høyttalere jeg har vært på jakt etter lenge. Disse fikk jeg tilslaget på finn i går. Er straks på vei posten

    Vis vedlegget 349074
    Husker de der. Bra efterspørsel efter dem. Litt bulkete den til høyre (hvis det er originalbilde da)? Men, hva skal du med dem?

    Audiorama er også kule saker, men igjen: hva skal du bruke slike til?
    Hva jeg skal bruke de til? Tja, si det... Som samler er de artig å ha. Om de virker vet jeg ikke og som oppussingsobjekt, har jeg noe å drive med. Har dessuten en sub som står "brakk", så det skal bli artig å prøve dem sammen med denne. Kan ikke gi deg noe bedre svar
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ække den ganske smoooth den og da, TT :rolleyes::)

    Det var det jeg tenkte også. Syntes faktisk at den ble litt for smooth, og litt kjedelig.

    Heldigvis er det mye annet å ta av fra den kanten, og de gamle (u)vennene hans. (Floyd og Waters, selvsagt.)

    Så på DVD-en av "Live At Pompeii" etter jeg hørte "Rattle That Lock" første gang, og tenkte at DET var jammen et stykke unna den nye skiva.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det er da enda godt at smaken er forskjellig. Hadde vært nitrist om alle skulle like den samme musikken. Er vel akkurat det P4 tror som spiller de samme 10-20 platene omatt og omatt.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Selvsagt.

    ...Men jeg har vel oppfattet riktig når jeg tror at du også liker gamle PF minst like bra som nye ting fra Gilmour?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ja da. Synes DSOTM er meget bra album, men mye annet blir kjedelig, som feks The Wall
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.068
    Antall liker
    66.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja da. Synes DSOTM er meget bra album, men mye annet blir kjedelig, som feks The Wall
    Kan følge deg på at noe av Pink Floyd kan være kjedelig, men The Wall som eksempel.........kan vel sies mye om denne platen, men kjedelig....:rolleyes: Er vel som du selv sier, smaken er som baken og de greiene der :) Vi kan gjøre en avtale. Du gir The Wall et gjenhør med røslig bruk av volum, så kan jeg dra gjennom et smooooth jazz album :) Avtale? :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.068
    Antall liker
    66.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mens jeg har deg her, BB. Får ikke tilgang til den siste siden i tråden din. Noe som har gått galt eller det bare hos meg :) Sorry, TT.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Tja, Karmana. Er ikke The Wall et dobbeltalbum, eller husker jeg helt feil?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.068
    Antall liker
    66.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mens jeg har deg her, BB. Får ikke tilgang til den siste siden i tråden din. Noe som har gått galt eller det bare hos meg :) Sorry, TT.
    Den med Buddy Guy?

    unnskyld TT
    Antar det. Kommer inn på side 104, men ikke 105 (hvor jeg selv har postet et innlegg :confused:) Rare greier, kan selvfølgelig bare være meg som har problemet, men andre sider på HFS fungerer normalt...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mens jeg har deg her, BB. Får ikke tilgang til den siste siden i tråden din. Noe som har gått galt eller det bare hos meg :) Sorry, TT.
    Den med Buddy Guy?

    unnskyld TT
    Antar det. Kommer inn på side 104, men ikke 105 (hvor jeg selv har postet et innlegg :confused:) Rare greier, kan selvfølgelig bare være meg som har problemet, men andre sider på HFS fungerer normalt...
    Du får slutte å se på disse obskure sidene dine ved siden av HFS Karmana. " Kvinner på dekk", Båter som ikke synker i ny og le", "Menn på ubåt" , "Menn uten ubåt, og så mye annet.." , "Hva kvinner og skip har til felles" samt " Synkende gleder i en frodig barm"....


    Så litt musikk som passer i tråden... ;)

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Du skal få slippe Karmana, men jeg skal gi The Wall en ny sjanse i ettermiddag
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg vil ikke påtvinge andre musikk, da alle har forskjellig musikksmak. Ei heller rakke ned på andres valg av musikktype eller genre. Det er heldigvis ikke noen musikk som er bedre enn annen musikk og det tror jeg på generelt grunnlag at det er veldig mange her inne som glemmer. Det blir ofte spurt om hvilken musikk man bare MÅ ha og det synes jeg blir helt feil, at man kan tipse andre er fint. Stol på egne ører og nyt det man liker.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.475
    Antall liker
    54.073
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Du skal få slippe Karmana, men jeg skal gi The Wall en ny sjanse i ettermiddag
    The Wall i rette humør er knall bra,i feil humør ikke så bra ;)
    Men sånn er det med all musikk,jeg er veldig sånn,om jeg hører på vinyl eller wimp,pink floyd eller supertramp,supermax,manfred mann :).

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    17.881
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Du skal få slippe Karmana, men jeg skal gi The Wall en ny sjanse i ettermiddag
    The Wall i rette humør er knall bra,i feil humør ikke så bra ;)
    Men sånn er det med all musikk,jeg er veldig sånn,om jeg hører på vinyl eller wimp,pink floyd eller supertramp,supermax,manfred mann :).

    O
    Hvilket humør må dere være i for å klare å høre hele Lars Vaular sin triologi "666"? He-he :)
    Den spiser jeg rått hele døgnet. Men det er jo meg da.
    The Wall; Søndag, tilbakelent i sofaen etter en lang tur i skogen.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.475
    Antall liker
    54.073
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Du skal få slippe Karmana, men jeg skal gi The Wall en ny sjanse i ettermiddag
    The Wall i rette humør er knall bra,i feil humør ikke så bra ;)
    Men sånn er det med all musikk,jeg er veldig sånn,om jeg hører på vinyl eller wimp,pink floyd eller supertramp,supermax,manfred mann :).

    O
    Hvilket humør må dere være i for å klare å høre hele Lars Vaular sin triologi "666"? He-he :)
    Den spiser jeg rått hele døgnet. Men det er jo meg da.
    The Wall; Søndag, tilbakelent i sofaen etter en lang tur i skogen.
    For og høre på vaular må jeg være slått ned :) :)

    O
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    17.881
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Du skal få slippe Karmana, men jeg skal gi The Wall en ny sjanse i ettermiddag
    The Wall i rette humør er knall bra,i feil humør ikke så bra ;)
    Men sånn er det med all musikk,jeg er veldig sånn,om jeg hører på vinyl eller wimp,pink floyd eller supertramp,supermax,manfred mann :).

    O
    Hvilket humør må dere være i for å klare å høre hele Lars Vaular sin triologi "666"? He-he :)
    Den spiser jeg rått hele døgnet. Men det er jo meg da.
    The Wall; Søndag, tilbakelent i sofaen etter en lang tur i skogen.
    For og høre på vaular må jeg være slått ned :) :)

    O
    Skal nok få tvangsfora deg en kveld du ikke følger med :). Prøv "Det ordner seg for Pappa". Flott låt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.068
    Antall liker
    66.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg vil ikke påtvinge andre musikk, da alle har forskjellig musikksmak. Ei heller rakke ned på andres valg av musikktype eller genre. Det er heldigvis ikke noen musikk som er bedre enn annen musikk og det tror jeg på generelt grunnlag at det er veldig mange her inne som glemmer. Det blir ofte spurt om hvilken musikk man bare MÅ ha og det synes jeg blir helt feil, at man kan tipse andre er fint. Stol på egne ører og nyt det man liker.
    Håper det ikke var meg du siktet til med denne :confused: Det jeg kom med var bare ment som en humørfylt ytring, og jeg er som oftest alltid klar til å smake på ny musikk jeg :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Nei, den var ikke tilsiktet deg Karmana. Som jeg skrev "på generelt grunnlag"
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Da er jeg i gang (2011 remaster) Var visst flere utgaver på Pimp

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.754
    Antall liker
    90.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Du skal få slippe Karmana, men jeg skal gi The Wall en ny sjanse i ettermiddag
    Nå husker jeg hvorfor jeg synes The Wall er kjedelig. Another break in the wall går igjen og igjen, samt at det er alt for mye lydeffekter. Blir faktisk slitsomt å høre på. Det er selvfølgelig spor som er ok, som "is there anybody out there", men også den starter og avsluttes med masse lydeffekter. Man kan jo si at akkurat dette ER Pink Floyd, men på The Wall har nok effektmakerene hatt lønn etter antall effekter. Sånn, da har jeg fått sagt min mening. Albumet er ikke ferdig og jeg lytter fortsatt
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn