TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.794
    Antall liker
    55.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Du skal få slippe Karmana, men jeg skal gi The Wall en ny sjanse i ettermiddag
    Nå husker jeg hvorfor jeg synes The Wall er kjedelig. Another break in the wall går igjen og igjen, samt at det er alt for mye lydeffekter. Blir faktisk slitsomt å høre på. Det er selvfølgelig spor som er ok, som "is there anybody out there", men også den starter og avsluttes med masse lydeffekter. Man kan jo si at akkurat dette ER Pink Floyd, men på The Wall har nok effektmakerene hatt lønn etter antall effekter. Sånn, da har jeg fått sagt min mening. Albumet er ikke ferdig og jeg lytter fortsatt
    Du må ikke stress lytte,sett deg ned med et glass rødt og kos deg ;)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nei da, jeg stresser ikke, men står ved det jeg har sagt om PF. Har fri i dag, så her stresses ei! :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.346
    Antall liker
    68.356
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du skal få slippe Karmana, men jeg skal gi The Wall en ny sjanse i ettermiddag
    Nå husker jeg hvorfor jeg synes The Wall er kjedelig. Another break in the wall går igjen og igjen, samt at det er alt for mye lydeffekter. Blir faktisk slitsomt å høre på. Det er selvfølgelig spor som er ok, som "is there anybody out there", men også den starter og avsluttes med masse lydeffekter. Man kan jo si at akkurat dette ER Pink Floyd, men på The Wall har nok effektmakerene hatt lønn etter antall effekter. Sånn, da har jeg fått sagt min mening. Albumet er ikke ferdig og jeg lytter fortsatt
    Kjekt at du gav den et nytt forsøk :) Tror kanskje du synes den er mer irriterende enn kjedelig......meg om det :) Send meg gjerne et tips på en legendarisk plate i din musikkverden. Lytter veldig gjerne jeg :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ja, kanskje mer irriterende. Voldsom dynamikk i albumet iallefall. Hadde på litt over vanlig lyttenivå og både subber og bassene i høyttalerne fikk virkelig kjørt seg flere ganger.

    I min gate kan du jo låne øret til Lee Ritenour - 6 string theory, hvis du har lyst. Et album med mye variasjon og som er innom flere genre, men i senter står eminent gitarspill. Tipper den er på både Tidal og Spotify. Albumet ser slik ut

    image.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.346
    Antall liker
    68.356
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, kanskje mer irriterende. Voldsom dynamikk i albumet iallefall. Hadde på litt over vanlig lyttenivå og både subber og bassene i høyttalerne fikk virkelig kjørt seg flere ganger.

    I min gate kan du jo låne øret til Lee Ritenour - 6 string theory, hvis du har lyst. Et album med mye variasjon og som er innom flere genre, men i senter står eminent gitarspill. Tipper den er på både Tidal og Spotify. Albumet ser slik ut

    Vis vedlegget 349215
    Takker :) Hadde kamerater som på slutten av 70-tallet blant annet hørte på Lee Ritenour og Jukka Tolonen (og slikt). Ble aldri helt min greie da jeg på den tiden hadde begge beina godt plantet i punken. Gjør et nytt forsøk, kanskje jeg liker det bedre i dag :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ja, kanskje mer irriterende. Voldsom dynamikk i albumet iallefall. Hadde på litt over vanlig lyttenivå og både subber og bassene i høyttalerne fikk virkelig kjørt seg flere ganger.

    I min gate kan du jo låne øret til Lee Ritenour - 6 string theory, hvis du har lyst. Et album med mye variasjon og som er innom flere genre, men i senter står eminent gitarspill. Tipper den er på både Tidal og Spotify. Albumet ser slik ut

    Vis vedlegget 349215
    Takker :) Hadde kamerater som på slutten av 70-tallet blant annet hørte på Lee Ritenour og Jukka Tolonen (og slikt). Ble aldri helt min greie da jeg på den tiden hadde begge beina godt plantet i punken. Gjør et nytt forsøk, kanskje jeg liker det bedre i dag :)
    Dette er langt fra punk, men enkelte låter er ganske så rocka
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Spiller denne nå Dave Erickson Project - One more try
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt live er aldri feil. Chris Bennett - Girl talk

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Må over til noe helt annet og nytt for meg. Har alltid vært nysgjerrig på musikken til Roy Lønhøiden, så da spiller jeg albumet
    "Du spør meg om sannhet"

    Fant ikke akkurat det albumet på Tuben men denne får illustrere musikken hans, mens jeg lytter til nevnte album

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.226
    Antall liker
    15.310
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sangtittel som også er navnet på noen bra høyttalere 8)
    Tenker at dette også kan være TT-musikk?
    Hele albumet Weekend In Monaco er knallbra. :)




    Mvh
    Rolf
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.226
    Antall liker
    15.310
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Må over til noe helt annet og nytt for meg. Har alltid vært nysgjerrig på musikken til Roy Lønhøiden, så da spiller jeg albumet
    "Du spør meg om sannhet"
    Fant ikke akkurat det albumet på Tuben men denne får illustrere musikken hans, mens jeg lytter til nevnte album
    Fint album det, men blir litt lei i lengden og et par låter pleier å være nok.
    Liker låten sjumilsko :)

     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Sangtittel som også er navnet på noen bra høyttalere 8)
    Tenker at dette også kan være TT-musikk?
    Hele albumet Weekend In Monaco er knallbra. :)



    Mvh
    Rolf
    Som tidligere nevnt i tråden, så er aldri Rippingtons feil. Russ Freeman & co er innertier her i gården. Takker for bidrag RoDa
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Må over til noe helt annet og nytt for meg. Har alltid vært nysgjerrig på musikken til Roy Lønhøiden, så da spiller jeg albumet
    "Du spør meg om sannhet"
    Fant ikke akkurat det albumet på Tuben men denne får illustrere musikken hans, mens jeg lytter til nevnte album
    Fint album det, men blir litt lei i lengden og et par låter pleier å være nok.
    Liker låten sjumilsko :)

    Jeg er veldig enig med deg RoDa, det ble nok med et par tre låter. Dette kan lyttes til, men må porsjoneres ut.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt musikk etter en lang og slitsom arbeidsdag

    Dancing Fantasy - Hang loose

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.346
    Antall liker
    68.356
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, kanskje mer irriterende. Voldsom dynamikk i albumet iallefall. Hadde på litt over vanlig lyttenivå og både subber og bassene i høyttalerne fikk virkelig kjørt seg flere ganger.

    I min gate kan du jo låne øret til Lee Ritenour - 6 string theory, hvis du har lyst. Et album med mye variasjon og som er innom flere genre, men i senter står eminent gitarspill. Tipper den er på både Tidal og Spotify. Albumet ser slik ut

    Vis vedlegget 349215
    Takker :) Hadde kamerater som på slutten av 70-tallet blant annet hørte på Lee Ritenour og Jukka Tolonen (og slikt). Ble aldri helt min greie da jeg på den tiden hadde begge beina godt plantet i punken. Gjør et nytt forsøk, kanskje jeg liker det bedre i dag :)
    Dette er langt fra punk, men enkelte låter er ganske så rocka
    Ikke gærnt dette :) Har hatt et par gjennomspillinger og dette er vel en god kombo av mange stilarter. Jazzrock, blues og jaggu meg noen rocke-riff innimellom. Forøvrig et skikkelig a-lag som er med på platen. Selv liker jeg dette bedre enn Lee Ritenour alene da det kan bli vel teknisk og monotont for meg. Det største ankepunktet mitt er at platen blir litt for flinkis og stuerein etter min smak. Mangler en dose eller to med sjel her og der. Det er nå en gang bare hvordan denne bergenseren er skrudd sammen. Alt i alt likte jeg platen riktig så godt :)

    Siden du selv dro til med en låt av Ian Dury runder jeg av med en gammel schleger av samme mann som du sikkert har hørt før. Skader ikke med et lite gjenhør.......i hvert fall ikke for meg :)

     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ja, kanskje mer irriterende. Voldsom dynamikk i albumet iallefall. Hadde på litt over vanlig lyttenivå og både subber og bassene i høyttalerne fikk virkelig kjørt seg flere ganger.

    I min gate kan du jo låne øret til Lee Ritenour - 6 string theory, hvis du har lyst. Et album med mye variasjon og som er innom flere genre, men i senter står eminent gitarspill. Tipper den er på både Tidal og Spotify. Albumet ser slik ut

    Vis vedlegget 349215
    Takker :) Hadde kamerater som på slutten av 70-tallet blant annet hørte på Lee Ritenour og Jukka Tolonen (og slikt). Ble aldri helt min greie da jeg på den tiden hadde begge beina godt plantet i punken. Gjør et nytt forsøk, kanskje jeg liker det bedre i dag :)
    Dette er langt fra punk, men enkelte låter er ganske så rocka
    Ikke gærnt dette :) Har hatt et par gjennomspillinger og dette er vel en god kombo av mange stilarter. Jazzrock, blues og jaggu meg noen rocke-riff innimellom. Forøvrig et skikkelig a-lag som er med på platen. Selv liker jeg dette bedre enn Lee Ritenour alene da det kan bli vel teknisk og monotont for meg. Det største ankepunktet mitt er at platen blir litt for flinkis og stuerein etter min smak. Mangler en dose eller to med sjel her og der. Det er nå en gang bare hvordan denne bergenseren er skrudd sammen. Alt i alt likte jeg platen riktig så godt :)

    Siden du selv dro til med en låt av Ian Dury runder jeg av med en gammel schleger av samme mann som du sikkert har hørt før. Skader ikke med et lite gjenhør.......i hvert fall ikke for meg :)

    Svaret er nesten som forventet Karmana, bortsett fra at jeg ikke visste at du er bergenser ;)
    Er vel akkurat perfeksjonisme som LR er kjent for og resten av genren for den sakens skyld. Passer meg perfekt da jeg er en pirk sjøl. Dessuten liker jeg best instrumentalmusikk. Ang Ian Dury, er det alltid artig å høre ham. Jeg var nok mer altetende ang musikk i ungdommen....
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt musikk før butikk

    iReedman & Ms. Monet - Strawberry letter 23

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    To hyggelige hifivenner kommer på besøk i kveld Evo 2 og fandrese. Anleggene er skrudd på og varmes opp nå. Sentralt i kveld blir Bose 901 m/eq, samt Densen DM-10 matet med musikk fra Touch/Eimp hifi. Første gang 901 er satt opp i stuemiljø (bortsett fra tidligere test i hovedanlegg) og på kjøkken, så dette blir spennende å lytte til. For de som var her på åpen dag, husker sikkert disse og hvordan de spilte i kjøkkenmiljø. Dette blir noe helt annet. Rapport kommer etterhvert. Stay tuned som de sier i motormiljøet ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Etter kveldens sammenkomst og lytterunde, var det enighet om at 901 leverer en god og stram bass og et stort, åpent lydbilde. Mye lyd over høyttalerne og de ble også sammenlignet med elektrostathøyttalere. Vi fant også ut at lytteposisjon har mye og si for gjengivelsen. Det ble dessuten nevnt at optimal plassering er en flat vegg med god plass på begge sider, men desverre umulig i min ringe stue. Vi får kanskje noen kommentarer fra gjestene etterhvert.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Uansett, tusen takk for en trivelig kveld. Dette må vi gjøre flere ganger. ;)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.794
    Antall liker
    55.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Takk for kaffe og sjokolade TT ;)
    Bose låt veldig bra synes jeg,stort flott lydbilde med stram bass og nydelig mellomtone,diskanten myk og fin.
    Densen forsterkeren klarte og dra de veldig bra,lurer på hva en dobbel så kraftig hadde låti på de ??
    Takk for en koselig kveld,TT og fandrese !

    O
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for en koselig kveld foran kveldens husalter TT. Veldig moro å møte både deg og Evo igjen. Så artig å høre Bose 401 innsatt på en mer ærverdig plass enn kjøkkenet. :rolleyes: Det fortjente de virkelig. Sammen med Densen integrert bød de på lyd svært mange andre høyttalere kan misunne dem. Skikkelig spileglede! På tross av at dette var i dagligstuen presterte de et lydbilde som gikk forbi taklista og forsatte opp i tesalongen. Godt med rom i lydbildet og en kontant tight bass som gikk dypt. Full kontroll over hele registeret. Imponerende da mye av informasjonen er rettet bakover mot veggen og dermed kommer som refleksjoner. Selv ved godt pådrag var det helt greit å føre en samtale. Temmelig imponert over at det låt så rent hele veien ned selv om de sto inni hvert sitt hjørne. Det er bare Bose som er Bose. Dette er virkelig en høttaler med både stor morofaktor og et lydbilde som er imponerende. Det var gøy!

    TT lot ikke sjansen gå fra seg å ta julen litt på forskudd. Hverken Ove eller jeg gikk tomhent hjem. :) Litt lyd og en og annen Technics reservedel ble brakt hjem av tilfredse gjester. Herlig TT! :) :) :)

    Arne i Smaalenene.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Takker fandrese. Er kjempefornøyd med disse høyttalerne! High end lyd til en latterlig pris og hvilken musikkglede!

    Jeg må nesten sitere Evo 2 etter han hadde vært på et nødvendig ærend: "Jeg skjønner du er ungkar når du har plassert høyttrykkspyleren i dusjen!"
    Jeg måtte jo bare korrigere ham og si: "Du skjønner man er ungkar når du har to høyttrykkspylere i dusjen" ;)

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Musikk til en sen frokost eller en tidlig lunch

    Acoustic Alchemy - Marrakesh

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg fikk dårlig samvittighet i går da jeg slapp gutta inn i rommet der hifisamlingen står, så i dag skal det bli indretjeneste og rydding der. Nesten umulig å komme seg fram der akkurat nå. :mad:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.393
    Antall liker
    93.120
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg fikk dårlig samvittighet i går da jeg slapp gutta inn i rommet der hifisamlingen står, så i dag skal det bli indretjeneste og rydding der. Nesten umulig å komme seg fram der akkurat nå. :mad:
    image.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn