Vel, hvor lenge var Adam i Paris?
Jeg avsluttet prøveperioden med hunden nå i ettermiddag og den er tilbaket til sin eier, inntil videre. Jeg fikk ingen godfølelse med den desverre. Hunden var veldig snill, kosete og veloppdragen og den hørte på meg når jeg snakket til den. Utendørs var den veldig vimsete, gikk helt sine egne veier, snudde plutselig, gikk andre veien eller rett ut i gaten og da gjerne med et skikkelig rykk! Ja, den var på et nytt sted, men en godt voksen hund skal ikke holde på sånn.
Her jeg bor er det to barnehager og barne og ungdomsskole, som grenser til veien jeg bor, så med slike «nykker», kan den potensielt oppleves skremmende på små barn.
Rasen oppgis til å være best på jakt og lite selskapelig, egenrådig, men snill. Krevende å dressere. Alderen også tatt i betraktning, ville jeg maks hatt den i 6-7 år, ikke fått forsikret den, hyppige veterinærbesøk og utgifter. Jeg fikk ikke godfølelsen og jeg synes det var mer ork enn kos. Jeg ga kanskje ikke dette nok tid, men savnet etter Mickey blusset veldig opp og magefølelsen sa neiJeg har i hverfall prøvd, men det det er nok altfor tidlig også. Jeg håper hunden får det fint der den kommer, da den fortjener noen som har god tid til den.
Bob James - Shepherd’s song