TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Da jeg gikk på videregående på nittitallet var det in med kassettadapter, altså en "falsk" kassett som hadde en minijackledning. Dermed var det mulig å koble til en discman eller minidisc og få lyd selv om bilen bare hadde kassettspiller. Nå skjønner jeg at verden har snudd og "we are rewind" har aldri før vært en mer passende tittel 😁

    Grattis @TT. :love:
    Tusen takk. Hadde en slik jeg også. 😁
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Da jeg gikk på videregående på nittitallet var det in med kassettadapter, altså en "falsk" kassett som hadde en minijackledning. Dermed var det mulig å koble til en discman eller minidisc og få lyd selv om bilen bare hadde kassettspiller. Nå skjønner jeg at verden har snudd og "we are rewind" har aldri før vært en mer passende tittel 😁

    Grattis @TT. :love:
    Sumezing like deeze
    IMG_5878.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har fått testet "WAR"-spilleren og det var ikke high end, det er sikkert, men artig lell. Blir stas å teste i bilen etterhvert. Nøkkelord - Nostalgi 😉👍

    Musikk i ettermiddagen

    Bob James - Westchester lady

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Du mangler snart bare en sånn - så kan du lage kassettene selv :


    Vis vedlegget 987231
    Ja det hadde vært noe. Skulle man satset, måtte det ha vært nå, mens nesten alle andre har lagt ned produksjonen. Desverre kan jeg historien om svenske Track og hvordan det gikk. Kortversjonen: En svensk kvinne med mange millioner på bok ble overtalt av investorer til å satse på kassettproduksjon. Desverre var kvaliteten på produsjonen svært varierende og samtidig skulle konkurrere med både tysk (BASF) og japansk (TDK osv) produksjon og arbeidslønninger. Det endte med dundrende konkurs selvfølgelig. Det er sikkert noen som husker de særegne kassettene ☺


    Her er både damen og kassetten

    IMG_5887.png
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    I dag ble det en tur til @Hifi&Vinyl og @jorwed_ , da det er lenge siden sist. Alltid veldig trivelig å bli tatt godt i mot og fikk dessuten tid til en lengre prat med selveste innehaveren. Etterhvert dukket dessuten selveste Hertugen @Evo III opp og det var et trivelig gjensyn med ham også. Det har kommet inn veldig mye spennende i butikken og det var virkelig gøy å se ting jeg aldri har sett eller hørt om før. Jeg ble spesielt imponert av en Kuzma platespiller med Kuzma arm. Et beist på over 40 kg og en arm jeg aldri har sett maken til. Dessuten var det et par KEF høyttalere som jeg heller aldri har sett før, med mellomtone og diskant i stativ i midten og to kasser på hver side med to 12" basselement i hver kasse og samme for den andre høyttaleren. De ble ikke spilt på, men de hadde dwt vært artig å hørt på ved en passende anledning. Derimot ble deg spilt på noen tårn av noen høyttalere forspent med Bryston amps og Lumin streamer. De låt ikke så imponerende til å begynne med, men når jeg flyttet meg til korrekt posisjon, forsvant nærmest høyttalerne. De heter EgglestonWorks Ivy Signature. Jeg glemte helt å ta bilder, men jeg anbefaler alle å ta turen til Ski for å se og høre på veldig mye flott hifi og eller handle plater, enten CD eller LP. Takker Jørgen for et veldig hyggelig stund og handel.
    Det ble handlet litt også og dette ble med hjem.




    IMG_5890.jpeg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    En flott dag har det vært så langt og jeg har lært mye og fått veldig mange nye inntrykk på kort tid. Skal ikke mer til enn å komme seg ut av sofaen og besøke andre Jeg er ikke særlig flink til dette selv, så jeg gav meg selv et skikkelig spark i baken i dag.
    Litt musikk i denne fine kvelden

    Larry Carlton - The philosopher

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har i det siste vært i tenkeboksen ang andre høyttalere med mer punch og lydtrykk, men jeg tror jeg lar det være (foreløpig). Det hadde selvfølgelig vært gøy med nye høyttalere med smekk og driv, men det koster mer enn det smaker (foreløpig). Jeg legger det på "hold", men ser ikke bort i fra at jeg kliner til om det byr seg, men inntil videre, sitter jeg rolig i kayaken. 🦹🏼‍♀️
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.525
    Antall liker
    36.483
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Har i det siste vært i tenkeboksen ang andre høyttalere med mer punch og lydtrykk, men jeg tror jeg lar det være (foreløpig). Det hadde selvfølgelig vært gøy med nye høyttalere med smekk og driv, men det koster mer enn det smaker (foreløpig). Jeg legger det på "hold", men ser ikke bort i fra at jeg kliner til om det byr seg, men inntil videre, sitter jeg rolig i kayaken. 🦹🏼‍♀️
    Det er bare å innse - frøet er sådd. Så spørs det bare hvor lenge det blir liggende i jorden før det spirer 🤭 Jo, jeg snakker av erfaring 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er bare å innse - frøet er sådd. Så spørs det bare hvor lenge det blir liggende i jorden før det spirer 🤭 Jo, jeg snakker av erfaring 😉
    Ja, du er inne på noe. Jeg luftet mine tanker hos hifi & vinyl i går og fikk gode tips tilbake fra både J og O. Det får ligge og ulme litt i hodet, da jeg er fornøyd med lyden som den er, men savner av og til "trøkk". Tror kanskje at JBL, Klipsch, Tannoy ol. kunne være gode kandidater i så måte. Jeg skal til tannlegen i februar og den holder til i Akersgaten i Oslo og da skal jeg stikke innom Stereofil og se/høre litt. 😉
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.525
    Antall liker
    36.483
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja, du er inne på noe. Jeg luftet mine tanker hos hifi & vinyl i går og fikk gode tips tilbake fra både J og O. Det får ligge og ulme litt i hodet, da jeg er fornøyd med lyden som den er, men savner av og til "trøkk". Tror kanskje at JBL, Klipsch, Tannoy ol. kunne være gode kandidater i så måte. Jeg skal til tannlegen i februar og den holder til i Akersgaten i Oslo og da skal jeg stikke innom Stereofil og se/høre litt. 😉
    Lurt å gjøre mest mulig research . Og det haster jo ikke voldsomt - det spiller musikk som bare det hjemme hos deg. Men jeg kjenner suget etter litt mer trøkk - opplevde det samme etter et par år med Martin Logan.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Så kom snøen tilbake i fullt monn. Hadde planen om å dra ut å spise med noen venner, men ingen gidder. Det er -14 og snødriv og verre skal det bli. Da ble veien kort til kjøleskapet og en kald pilsner øl. Får sette på noe musikk og drømme meg vekk til varmere strøk. Ha en glad aften!

    Roy Ayres - Everybody loves the sunshine (1976)

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Endelig!
    Mildværet har kommet til de indre strøk og snøen har begynt å smelte. Kan vi håpe at dette er starten på slutten på vinteren? Ingenting hadde vært bedre 😎

    I dag blir det å holde seg inne og bare ha det trivelig!

    Ha en lat søndag!

    Earl Klugh - Winter rain

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Veldig trist å høre at Tore Skoglunf har gått ut av tiden. Hvil i fred!
    Har hatt mange morsomme stunder med programmet "Rorbua" opp igjennom. Her er en av de bedre historiene derfra;


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det ser ut som om ReVox spilleren har satt seg fast i eksportavdelingwn i Oslo og ikke kommet seg videre. Får ta en telefon til Posten i morgen og finne ut hva som er problemet.
    Regnværet gikk over til snø i dag, så jeg måtte ut og måke nå i eftan. Ikke noe gøy det og i tillegg er blitt anbefalt hjemmekontor i morgen, enda jeg ikke er i jobb 🙃. Er skikkelig i villrede her 🙄
    Litt smooth jazz i søndagskvelden

    Farenheit 702 - Suite 2069

     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    9.007
    Antall liker
    23.168
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det ser ut som om ReVox spilleren har satt seg fast i eksportavdelingwn i Oslo og ikke kommet seg videre. Får ta en telefon til Posten i morgen og finne ut hva som er problemet.
    Kan bare si, att du ikke er alene.
    Første gang jeg hørte navnet "PostHvor" var fra deg...... og siden har det bare gått ned ad bakke :(
    Bestillte 10 liter dem. vann til Degritteren. Var lovet i pakkeboks i går, men sånn blev det ikke. Man forstår kanskje,
    at de har problemer med økonomien?? Det finns den direkte veien (rød), og så finns det den PostHvor-direkte veien (blå).
    Og nei...... Det har ikke blitt levert ennå :devilish:🤬

    Untitled.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Kan bare si, att du ikke er alene.
    Første gang jeg hørte navnet "PostHvor" var fra deg...... og siden har det bare gått ned ad bakke :(
    Bestillte 10 liter dem. vann til Degritteren. Var lovet i pakkeboks i går, men sånn blev det ikke. Man forstår kanskje,
    at de har problemer med økonomien?? Det finns den direkte veien (rød), og så finns det den PostHvor-direkte veien (blå).
    Og nei...... Det har ikke blitt levert ennå :devilish:🤬

    Vis vedlegget 988231
    De lever virkelig opp til navnet! 😁
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.431
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Regnværet gikk over til snø i dag, så jeg måtte ut og måke nå i eftan. Ikke noe gøy det og i tillegg er blitt anbefalt hjemmekontor i morgen, enda jeg ikke er i jobb 🙃. Er skikkelig i villrede her 🙄
    jeg har is - ehh vann - i magen og satser på at regnet tar dette. Hvis ikke venter jeg på våren. Da skal jeg i stedet begynne å klage på varmen.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.525
    Antall liker
    36.483
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det er spådd opp mot +6 grader og en del vind (mye i Indre Østfoldmålestokk), så jeg håper at det smelter mye nå. Tåken har kommet og det hjelper også på. Heia heia! 🤣😂🤣
    Dritten kom som våt snø her også - så jeg håper det regner bort ila natten 😟
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn