TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.005
    Antall liker
    56.572
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Motor er dyrt

    Fikk telefon fra marineverkstedet og de kunne fortelle at både impeller og impellerhus hadde smeltet og måtte erstattes. I tillegg var bensinkranen defekt. Så det ville koste ca 4000 i deler. I tillegg skal det moteres og taes full service på motoren, så det hele ville komme på ca kr6500,- Jeg fikk i tillegg tilbud om ny motor fra Suzuki evt Mercury, men det startet på det doble for en svakere og tyngre 4 takter på 4 HK og opp mot 3x for en tilsvarende ny Mercury, også den tyngre. Så lite som jeg bruker båten, så blir det til at jeg koster på meg reparasjon av den jeg har og jeg ble fortalt at etter rep, ville den holde i minst 20 år til ved normalt vedlikehold. Da har jeg blitt 80 år og det blir ikke mer båtturer på meg. 😁.

    Delene vill først ankomme rundt 25/3, men da er det fortsatt is på vannet mange steder, så ingen hast. Det viktigste er at det blir i orden og driftssikkert. Jeg fikk tilsendt bilde av impeller og impellerhus 😱


    Vis vedlegget 988870 Vis vedlegget 988871

    Impeller skal vanligvis se slik ut




    Vis vedlegget 988873
    Det der er helt vanlig, ikke noe stress å fixe😉
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ble ingenting i dag, men noen bilder ble det. 😁

    Visste ikke at MC folket (motorsykkel) hadde egen tekst 🙄
    IMG_5953.jpeg


    Tesalongen 😎

    IMG_5954.jpeg


    Tør ikke tenke på hvor denne skal være 😱


    IMG_5955.jpeg



    Herlig cover og navn 🤣
    Visstnok forløper til Kaizers orkester


    IMG_5956.jpeg


    De sagnomsuste Dali 104🤫


    IMG_5957.jpeg


    Alle venter på sommer😎



    IMG_5958.jpeg



    Ja de penga ☺


    IMG_5959.jpeg


    Mye skrot


    IMG_5960.jpeg



    mer hallejula. 🥸


    IMG_5961.jpeg



    Man er ikke skikkelig blogger før man har egen pizza

    🙄
    IMG_5962.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Livet er skjørt! 😱

    Ikke før enn kompisen min har kommet seg på beina etter hjerteinfarkt, får jeg i dag beskjed om at sønnen min (35) ble onsdag kjørt i hui og hast til Haukeland med brystsmerter. Der har de gjort mange undersøkelser og funnet ut at det heldigvis ikke er infarkt, men betennelse på hjerteposen og alt har så langt gått bra og han er i trygge hender. Heldigvis!
    Jeg er helt i sjokk her, da gutten er sunn, slank, hverken røyker eller drikker eller lever usunt. WTF!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ønsker alle en riktig god helg og jeg er veldig takknemlig for at det har gått bra med sønn. Han kom hjem fra Haukeland nå i ettermiddag, sliten men fattet. Jeg er dessuten takknemlig for all støtte fra dere alle. Slikt varmer en gammel gubbe, så tusen takk!

    The Allen Carman Project & Philippe Saisse - Soft life

     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.681
    Antall liker
    7.786
    Godt det gikk bra med sønnen. Ha en fin kveld mr. 😊
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.833
    Antall liker
    5.946
    Dramatisk å få slike beskjedar! Godt han har fått rask og god behandling. Ynskjer sonen din god betring!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Takk for det @motoren , man vet aldri hvor haren hopper eller hva morgendagen bringer. Lev derfor livet, nyt, ha det gøy og ikke ta seg selv så seriøst. Hva andre mener om en, er uviktig.
    Jeg leste en artikkel for noen år tilbake om de som stelte for dem som lå på dødsleiet, og de fortalte at flesteparten angret ikke på hva de hadde gjort, men det dem ikke hadde gjort! Kanskje et tankekors for de av oss som er stive i snippen, løper andres ærend eller forsøker å imponere andre. Man får ingen diplom av å ha den tøffeste bilen, kuleste huset, anlegget, de råeste feriene, dyreste klokkene osv osv.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Mens jeg hadde gjemmekontor i dag, dukket det opp en Michael Jacksonlåt på radioen og den sitter i enda. Kanskje ikke så rart, da det er en Quincy Jones produksjon, fra 1979.

    Rock with you

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har vært litt opptatt med andre ting i dag og jeg er bedt ut på middag med fri bar i kveld, men har ikke så lyst, så jeg holder meg hjemme. Jeg er ikke så glad i mye folk, trengsel og har sosial fobi. Har akkurat sjenket meg et stort glass rødvin og skal bare nyte stunden her i heimen.

    Mike DiLorenzo og Sonna Rele - Girl talk

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    I dag har det vært rydding i kriker og kroker, samt pakking av ting som er solgt på Finn. Har dessuten handlet noe smått derfra.

    Litt musikk i kvelden

    Kool & Klean - Begin again

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg må bare si at det var en gedigne nedtur tidligere ang ReVox spilleren. Den er i hvertfall på vei tilbake til selger for videre inspeksjon og reparasjon. Jeg er faktisk i tvil om jeg noen gang får den tilbake. Selger virker ihvertfall grei og er jeg heldig, så får jeg tilbake pengene, minus fortollingsavgiften. Om jeg kjøper ny tilsvarende eller noe helt annet, har jeg ikke tatt stilling til. Kjedelig er det uansett og det har gjort at jeg har mistet litt piffen ang hifi
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Forskjell ja!

    Endelig var det en kar som er interessert i å kjøpe Audio Pro høyttalerne som står i Stueanlegget og da ble Rauna ht båret ned for å overta. Og det skal jeg si var stor forskjell lydmessig. Nå ble det mer fylde ved lavere volum og mer smekk. Derimot er Rauna mer tungdrevne, men jeg bryr meg mindre. 😁

    IMG_6005.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Etter konserten i Lærdal i pinsen i fjor med coverbandet "En dags pause", har jeg lyst til å samle noen Jahn Teigenplater på LP, så jeg har lagt ut en ønskes kjøpt annonse på Torget Teigen er vel kanskje ikke stuerent blant hifientusiast, men jeg prøver likevel.

    IMG_6006.jpeg




    Her er en låt fra albumet over som jeg liker godt

    Hold i sammen (1980)

     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.897
    Antall liker
    9.136
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Etter konserten i Lærdal i pinsen i fjor med coverbandet "En dags pause", har jeg lyst til å samle noen Jahn Teigenplater på LP, så jeg har lagt ut en ønskes kjøpt annonse på Torget Teigen er vel kanskje ikke stuerent blant hifientusiast, men jeg prøver likevel.

    Vis vedlegget 990739



    Her er en låt fra albumet over som jeg liker godt

    Hold i sammen (1980)

    Denne skiva husker jeg godt fra ungdommen. Husket den så godt at jeg kjøpte den fra Danmark på discogs for et par år siden. Strøkent ex og selger sendte med to røkelsepinner jeg kunne nyte sammen med musikken 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Som du nevner i innlegget litt ovenfor , drit i hi-fi politiet. Gjør det du synes er gøy . Lykke til i jakten !
    Må få tillegge at det jeg mente, var at "hifipolitiet" kanskje ikke har så mye Jahn Teigen i hyllene og derfor kanskje fånyttes å legge ut en ønskes kjøptannonse her på Torget. Men nå viser det seg jo at denslags i hvertfall finnes i et møblert hjem i Tistedal 😈
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.525
    Antall liker
    36.483
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Må få tillegge at det jeg mente, var at "hifipolitiet" kanskje ikke har så mye Jahn Teigen i hyllene og derfor kanskje fånyttes å legge ut en ønskes kjøptannonse her på Torget. Men nå viser det seg jo at denslags i hvertfall finnes i et møblert hjem i Tistedal 😈
    Kanskje du klarer å lokke flere ut av skapet 😁 Ser man begynnelsen på en ny tråd her - Teigens beste ?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nå ble Audio Pro høyttalerne endelig hentet og jeg fikk plutselig bedre plass. Endelig har ReVoxen kommet tilbake til selger, så får vi se hva som skjer etterhvert. I hvertfall et lyspunkt bare det, da jeg har slitt med fortolling og tull. 😩
    Ha en fortsatt fin dag! 😁
    Litt musikk i eftan😉

    Incognito og Cherri V - Days like this

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Da har jeg likegodt lagt ut enda et par Audio Pro høyttalere for salg, både på Torget og Finn. Jeg biller meg inn at disse Audio Pro Black Pearl V3 er mer lettsolgte enn de forrige, men det vil jo tiden vise.
    IMG_6013.jpeg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn