TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Er vel bare sekkepipe, blokkfløyte og munnharpe som er verre enn panfløyteJa ikke sant!
Siden vi snakker om panfløyte så må jeg få poste en herlig låt
Er vel bare sekkepipe, blokkfløyte og munnharpe som er verre enn panfløyteJa ikke sant!
Siden vi snakker om panfløyte så må jeg få poste en herlig låt
Du får prøve blokkfløyteinnlegget mittPanfløyte og sekkepipe blir heldigvis sjeldent spilt på mitt anlegg.
Sjeldent Det betyr at det skjer av og tilPanfløyte og sekkepipe blir heldigvis sjeldent spilt på mitt anlegg.
Ja, det hender noen har puttet disse instrumentene inn i noe musikk.Sjeldent Det betyr at det skjer av og til
mvh
Ikke så alvorlig ment HJa, det hender noen har puttet disse instrumentene inn i noe musikk.
hvor er dette?Ikke det helt store i dag
Det var ikke mye vi fant i dag, men noe smått ble det. Ble heller ikke mange bildene
Vis vedlegget 991294 Vis vedlegget 991295 Vis vedlegget 991296
Homsepatruljens bilpark?
Vis vedlegget 991297
JAZZZZZZZZZZZ
Vis vedlegget 991298
Vi husker vel Tastafonen som stod i gangen i ethvert møblerte hjem?
Vis vedlegget 991299
Det ble en liten skarptromme, to kassetter og en (to) National Panasonic stereomikrofon med bordstativ
Vis vedlegget 991300
Vis vedlegget 991301
Tror ikke det blir noen fare med lårhalsen, da jeg er naturlig "polstret" og ikke tynn og skjørNå må du passe på lårhalsen hvis Tuborgene kicker inn og rockefoten skulle ta helt av med de nye høyttalerne! Skål og god helg TT
Vakkert! Jeg er f(anden) så misunnelig på de to boksene. Er dette ca. (tidlig?) 80 talls modell?Endelig kunne jeg sette meg ned etter å vært "husmor" i noen timer. Jeg har dessuten fått oljet opp JBLene, samt snudd spiksene, da de var snudd (med spissen opp) pga transport. Selvfølgelig var en av de gjenstridige og dro med gjengeinnsatsen rumdt, men med gamle noen gamle rørleggertriks, så løste det seg. Kan ikke si jeg hører noen forskjell, men bare det å vite at det er gjort riktig (spissen ned), hjelper godt på nattesøvnen. Så er høyttalerne satt opp med lik avstand (314 cm) og vinkel ifht lytteavstand med laser og gjort markeringer på parketten med sprittusj. De gamle ble lett fjernet med kjøkkenspray. Så er det et premie og pokaltid
Vis vedlegget 992258
Ja, det stemmer. Disse heter L-112 og ble introdusert ca 1981 og JBL kaller dem bokhyllehøyttalereVakkert! Jeg er f(anden) så misunnelig på de to boksene. Er dette ca. (tidlig?) 80 talls modell?
Synes dette ser veldig bra ut A og stilig med de lampene på hver sin side Dette lyder bra vil jeg troEndelig kunne jeg sette meg ned etter å vært "husmor" i noen timer. Jeg har dessuten fått oljet opp JBLene, samt snudd spiksene, da de var snudd (med spissen opp) pga transport. Selvfølgelig var en av de gjenstridige og dro med gjengeinnsatsen rumdt, men med gamle noen gamle rørleggertriks, så løste det seg. Kan ikke si jeg hører noen forskjell, men bare det å vite at det er gjort riktig (spissen ned), hjelper godt på nattesøvnen. Så er høyttalerne satt opp med lik avstand (314 cm) og vinkel ifht lytteavstand med laser og gjort markeringer på parketten med sprittusj. De gamle ble lett fjernet med kjøkkenspray. Så er det et premie og pokaltid
Vis vedlegget 992258
Takk for det. Ja dette låter veldig bra synes jeg. Jeg er litt redd for å si som de sier om biler, "Den beste bilen, er den jeg har nå", men anlegget passer veldig godt sammen (vi har vel hørt om kryssmatching ) og jeg liker virkelig lyden. Jeg så dem først hos Hifi&Vinyl torsdag, men jeg hørte ikke på dem. Jeg ga jorwed et bud over telefon torsdag kveld, som ble godtatt. Da jeg kom til ham fredag, hadde han akkurat koblet dem opp. De stod da klin intill hverandre og det var første gang både han og jeg hørte dem. Jeg sjekket om alle elementene virket og da var det gjort. Disse SKAL jeg bare ha.Synes dette ser veldig bra ut A og stilig med de lampene på hver sin side Dette lyder bra vil jeg tro
mvh
Hvor er revox’en. Regner med det er en R2REndelig kunne jeg sette meg ned etter å vært "husmor" i noen timer. Jeg har dessuten fått oljet opp JBLene, samt snudd spiksene, da de var snudd (med spissen opp) pga transport. Selvfølgelig var en av de gjenstridige og dro med gjengeinnsatsen rumdt, men med gamle noen gamle rørleggertriks, så løste det seg. Kan ikke si jeg hører noen forskjell, men bare det å vite at det er gjort riktig (spissen ned), hjelper godt på nattesøvnen. Så er høyttalerne satt opp med lik avstand (314 cm) og vinkel ifht lytteavstand med laser og gjort markeringer på parketten med sprittusj. De gamle ble lett fjernet med kjøkkenspray. Så er det et premie og pokaltid
Vis vedlegget 992258
Grattis med lækre høyttalere!Endelig kunne jeg sette meg ned etter å vært "husmor" i noen timer. Jeg har dessuten fått oljet opp JBLene, samt snudd spiksene, da de var snudd (med spissen opp) pga transport. Selvfølgelig var en av de gjenstridige og dro med gjengeinnsatsen rumdt, men med gamle noen gamle rørleggertriks, så løste det seg. Kan ikke si jeg hører noen forskjell, men bare det å vite at det er gjort riktig (spissen ned), hjelper godt på nattesøvnen. Så er høyttalerne satt opp med lik avstand (314 cm) og vinkel ifht lytteavstand med laser og gjort markeringer på parketten med sprittusj. De gamle ble lett fjernet med kjøkkenspray. Så er det et premie og pokaltid
Vis vedlegget 992258
Det er en B795 og ingen R2RHvor er revox’en. Regner med det er en R2R
den B&O er det rca, din eller noe B&O spesial audio utDet er en B795 og ingen R2R
Ha ha, dagens!Det var nok den gule som vi snakket om
mvh
"Bare en låt til" er et klassisk bevis på at du har gjort noe riktig, faktisk er det Gullstandarden for bevisførsel.Det har blitt mye musikk og mye lytting i ettermiddag. Som tidligere nevnt, "jeg må bare høre en låt til", og slik har det vært nå også. Klarte etterhvert å løsrive meg, da telefonen endelig ringte. Gleder meg allerede til neste lytteøkt. .
Ja, dette ble overraskende bra synes jeg. Må bortom Biltema for å kjøpe inn tynne nok ht kabler etterhvert. Nå bruker jeg slike som J surret med torsdag og det blir litt i snaueste lagetGodt lyden satt hjemme hos deg med L 112
Ser bøst ut TTEtter litt leting, fant jeg litt mer av denne tynne grå høyttalerledning (kan ikke kalle det kabel) og fikk koblet om. Fram til nå har det gått gjennom sub, men den er nå frakoblet og nå går det direkte til høyttaler fra forsterker. Sikkert at jeg igjen biller meg inn ting, men opplever bassen som mer definert og da spesielt dypbassen. Så nå har jeg plutselig en sub til overs. Noen som trenger?
Så nå ble det slik, suben stod bak høyre høyttaler
Vis vedlegget 992625
Nja, den stod bak venstre tidligere, så kanskjePlanten som står bak høyre høytaler, er den spilt inn?