TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Og har jeg glemt noe, nei!
    Gratulerer til Max Verstappen med en utklassingsseier i nattes sprintløp i Shanghai, fra fjerde startposisjon, knuser han samtlige konkurrenter og vinner med over 13 sekunder over nr 2, som startet i P1 (Lewis Hamilton). Max er i en helt egen klasse. Beste fører i beste bil! Gratulerer også til Lewis Hamilton, som tok andreplass og til Sergio Perez, som fikk en gylden mulighet og tok tredje plassen! I natt går hovedløpet og det blir å se det i opptak etter morgenturen med verdens beste firbente kompis! 😍

    IMG_7232.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Du skrev "Men stopp en hal... hva er nå dette?"
    Jeg svarte bare på spørsmålet.
    Ja? Svarte jeg, og bare ventet på mer info. Den kom selveste Soundscape med, ikke verre enn det...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Og om noen lurte. Akkurat i skrivende stund, synger selveste Sissel Kyrkjebø i Askim Kulturhus ca 9km herfra. Glad jeg holder meg hjemme! 🤣🤣🤣
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg begynner å skjønne hvorfor JBL lyden er så verdsatt. Om jeg kan forklare det, så blir det litt som Cervin Vega i high end sko. Massivt "trøkk" og samtidig meget god gjengivelse, noe CV mangler (sistnevte altså)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.915
    Antall liker
    14.064
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer! Kult med matchende høyttalere i TV-delen og sjølvaste hovedanlegget. (y)
    mvh
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer! Kult med matchende høyttalere i TV-delen og sjølvaste hovedanlegget. (y)
    mvh
    JBL har gjort meg forelsket rent lydmessig, så da det dukket opp noen i miniformat av de jeg hadde, måtte jeg jo bare ha dem. Fet amerikansk lyd, kanskje ikke målemessig korrekt, men mye fot og gøy for pengene. Kunne ikke vært mer fornøyd. I morgen skal de få litt stell i form av olje, da de ser ganske tørre ut i treverket. Bilder kommer for den tålmodige! 😁👍
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.915
    Antall liker
    14.064
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sånn det skal være! Finne sin lyd og dyrke det, ikke mye relevant hvordan det måler så lenge man liker det. :)
    Har trua på at spesielt bassgangene i musikken din kommer veldig bra frem med JLBene. (y)

    Synes de "gammelnye" L100 er kule de også. Koster noen kroner da.


    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sånn det skal være! Finne sin lyd og dyrke det, ikke mye relevant hvordan det måler så lenge man liker det. :)
    Har trua på at spesielt bassgangene i musikken din kommer veldig bra frem med JLBene. (y)

    Synes de "gammelnye" L100 er kule de også. Koster noen kroner da.


    mvh
    JBL L112, som jeg har, er visstnok en en forfinet utgave av L100, har jeg blitt fortalt. Uansett så er jeg veldig fornøyd med kombinasjonen Luxman og JBL. Nei, jeg kan ikke skrelle tapeten av veggene og det er heller ikke meningen, men jeg tør påstå at Luxmanen holder L112 godt i ørene. Perfekt til hverdagsbruk
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    det viktigste er at jeg selv nyter av hva disse høyttalerne og forskjellige anleggene ytrer av gjengivelse. Om noen ønsker en lytt, ta gjerne kontakt, så får vi til noe...

    Victor Bailey - Graham Cracker

     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.257
    Antall liker
    23.247
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med nye høyttalere :giggle:

    Hvordan ting måler bryr jeg meg lite om. Det som betyr noe er jo om man liker det som kommer ut av høyttalerne. Målinger er helt sikkert et flott verktøy for å oppnå bedre lyd hvis man har kunnskapen og interessen. Jeg mangler begge deler og mister piffen bare jeg slår på denne hersens EDB maskinen: "Oppdater ditt, oppdater datt, finner ikke ditt, finner ikke datt, xxx har utløpt, bla bla bla" 😬 👴 🤮 😂
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    576
    Antall liker
    484
    Sted
    Longnose
    JBL L112, som jeg har, er visstnok en en forfinet utgave av L100, har jeg blitt fortalt. Uansett så er jeg veldig fornøyd med kombinasjonen Luxman og JBL. Nei, jeg kan ikke skrelle tapeten av veggene og det er heller ikke meningen, men jeg tør påstå at Luxmanen holder L112 godt i ørene. Perfekt til hverdagsbruk
    Gleder meg til å høre åssen de funker på Formel1 sendingene ;)
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.458
    Antall liker
    17.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med nok et JBL-par.
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.908
    Antall liker
    51.111
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    JBL L112, som jeg har, er visstnok en en forfinet utgave av L100, har jeg blitt fortalt. Uansett så er jeg veldig fornøyd med kombinasjonen Luxman og JBL. Nei, jeg kan ikke skrelle tapeten av veggene og det er heller ikke meningen, men jeg tør påstå at Luxmanen holder L112 godt i ørene. Perfekt til hverdagsbruk
    L-112 fikk bedre delefilter og bedre diskant, det vil si L-100 hadde knapt delefilter😁. Min mening er at L-112 er den beste og kuleste i den klassen av JBL, jeg tror du skal godt opp for å få noe vesentlig bedre.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.915
    Antall liker
    14.064
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    L-112 fikk bedre delefilter og bedre diskant, det vil si L-100 hadde knapt delefilter😁. Min mening er at L-112 er den beste og kuleste i den klassen av JBL, jeg tror du skal godt opp for å få noe vesentlig bedre.
    Den L-100 jeg linket til er vel en «remake» fra 2018. Ser ikke ut som de er laget speilvendt, og jeg har utfordringer med det selv om jeg ikke engang har planer om å kjøpe 😁😁😁
    Kan ikke ha diskanten til høyre på både venstre og både høyre, vel 😅
    mvh
    redigert: Mye mer ro i sjela sånn som dine er, @TT. 👍
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God ettermiddag!
    Jeg ble kalt ut av kompisen min som var innom søndagsmarkedet på Momarken og meldte om mye kassetter. Så da var det bare å rykke ut, midt i F1 opptaket. Desverre var det veldig mye danseband, men det ble da noe. Fikk ikke tatt noen bilder, men kassetter i ene hånden og utstyrelig hund i andre.
    Disse ble iallefall med hjem

    IMG_7236.jpeg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    3.842
    Torget vurderinger
    1
    Kjør denne på hoved anlegget, og JBL vil la deg høre hva di kan. :love:

     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Max er bare helt utrolig, han vinner og vinner og med solid margin! Gratulerer til ham, Lando med 2. og Checo med 3.plass.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    3.842
    Torget vurderinger
    1
    Har du tenkt på at vi kan takke Helge for at vi har fått bli kjent med Helga. 😂 😂
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    3.842
    Torget vurderinger
    1
    Det var jo helge som fant på at det skulle være to dager fri på slutten av uken, derav Helga. :ROFLMAO:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.629
    Antall liker
    84.995
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kunne ikke vært mer fornøyd. I morgen skal de få litt stell i form av olje, da de ser ganske tørre ut i treverket. Bilder kommer for den tålmodige! 😁👍
    Etter minst fem runder med oljekluten er det fortsatt ikke mette, men nå skal de få trekke inn i noen dager, så blir det ny økt. Kanskje ikke så lett å se noen forskjell, men kan se at det er det.

    Før

    IMG_7237.jpeg


    Etter

    IMG_7238.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn