John Mayall!
En litt spesiell historie dette ang John Mayall (RIP)
Jeg sendte min kjære søster melding i går om at John Mayall var død, da jeg husker at hun var stor fan av ham i ungdomstiden. Hun var på konsert i Chateau Neuf som 17 åring (må da ha vært i 1972 om det stemmer) og som 17 åringer flest på den tiden, så hadde man dongerijakke som både var brodert og skrevet på med svart sprittusj. Det var gjerne rablet ned en masse kjente artister fra tiden og deriblant John Mayall.
Min far var fra Grinder (Grue kommune) og vi ferierte hver sommer i hans barndomshjem. Det var ikke så mye som skjedde der for ungdommen, men det lå en kiosk langs riksveien, ca 500m unna og den var veldig populær blant oss barna/ungdommen. (Min søster er altså 8 år eldre enn meg). Utenfor kiosken var det et par bord og stoler og som ungdommer ofte gjør, så risser de inn alt mulig rart og min søster risset inn bla John Mayall. Nå i ettermiddag fikk jeg dette bildet fra henne, som hun hadde funnet på Facebook! Kiosken ble fjernet for noen år siden, men har blitt tatt vare på av en entusiast