Politikk, religion og samfunn Ukraina..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

kveita

Gjest
    Juntaen i Kiev sitt intime samarbeid med vesten er i ferd med å utvikle seg til en borgerkrig, i verste fall til en verdenskrig. Juntaen som styrer nå ble av vesten beskrevet som fredelige demonstranter. Den samme juntaen driver nå klappjakt på demonstrantenei i Donetsk området og har valgt og kalle de for terrorister for å gjøre de til legitime militære mål.

Måten CIA og vesten operer er helt i tråd med vedtaket i kongressen i 1977, nemlig den å sette folkegrupper opp mot hverandre for deretter og gå tungt inn militært som de store frelserene.

Russlands ulykke er at de er utrolig rik på natur ressurser og således interessant for griske kapitalister, både i vesten og blant egen rekker.

Det som forundre meg mest er at vi i vesten sluker propagandaen til Nato helt rått, det onkel Sam sier er sant, ja, man blir jo stemplet som kommunist og d som verre er hvis man tar til motmæle. Nato følger opp sin retorikk, ja, de gir skylden ene og alene til Russland dersom denne natoskapte konflikten skulle ende i en blodig borgerkrig, ja i verste fall en internasjonal konflikt av dimensjoner.

Syns kongressvedtaket blir mer mer skummelt,Nato og USA har jo fulgt den så langt til punkt og prikke.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det forundrer også meg hvordan en kan sluke propaganda blindt. I tillegg forundrer det meg nesten ennå mer hvordan en helt kan utradere fra sitt sinn tanken på at det skjer ting i Ukraina som ikke bare er iscenesettelser fra USA/NATO/EU Russland. Hvorfor i all verden skal en inn i inderlighetens hat til vesten fraskrive Ukraina retten og muligheten til å fremstå som politisk subjekt? Det er en i alle modi utslettende tankegang. Men også Tjen Folket tjente vel bare sine egne ideer.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.052
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan begrunner du den konspirasjonsteorien?
    Det er nok av slike bevis i denne tråden, du er bare etter og irritere meg istedenfor at du setter deg inn i saken.
    Du er naturligvis i din fulle rett til å mene at Russland bør erobre Ukraina.
    Hvilke andre landområder synes du Putin bør invadere?
    Og det interessante spørsmålet: Hvis et russisk flertall på Krim eller i ØstUkraina legitimerer en splittelse av Ukraina, hva med de muslimske majoriteter i Tsjetsjenia og andre steder som definitivt ikke har noe ønske om å være en del av Putinia? Like for like som det heter.............

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor er det hat når man dokumenter hva NATO/USA har gjort gjennom historien, USA drap ca 2 millioner mennesker i Korea krigen, 18 landsbyer ble regel rett utslettet med napalm bomber, jeg regner med at det er en del hat i Nord Korea.
    Du glemmer det ørlille faktum at Korea-krigen var et resultat av at Nord-Korea angrep Sør-Korea, Nord-Koreas konstante agressjon, kidnappinger, brudd på folkeretten osv.

Du overser f.eks. også glatt resultatene av Røde Khmers folkemord i Kambodsja, der 1,5-3 millioner mennesker ble drept.

Er det Tjen Folket som har gjennopstått på HFS?!?
    Så med det mener du at var greit at USA drap 2 millioner mennesker i Nord Korea, veldig rart at denne konflikten i Korea førte til at USA fikk baser i Sør-Korea, litt rart det der at USA dukker opp når det blir interne problemer i land og så får de baser i de landene.

Hvorfor nevner du røde khmer?

Etter det jeg vet så støttet Kina den gruppen mens Sovjet støttet Vietnam, så synes jeg du kan lese deg til hvorfor Pol Pot fikk så mye støtte som han fikk.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Spiralis du har helt rett i at jeg treff spikeren, jeg har sagt at kuppmakerne i Kiev ikke har så stor støtte av det militæret.
    Så når du skylder på at Russland har gått inn i Ukraina så tar du feil, det er Ukrainske soldater som har byttet side og vil ikke skyte på sitt eget folk.

En ukrainsk soldat nyhetsbyrået Reuters har snakket med bekrefter at 25. brigaden i det ukrainske forsvaret har byttet side og er nå en del av de prorussiske militsen i området.
    – Alle offiserene og soldatene er her, og vi er alle soldater som ikke ønsker å skyte mot våre egne, sier en ikke navngitt soldat til Reuters

Ukrainske soldater bytter side - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Når du skal se på hvem den skyldige er så skal du se på hvem som tjener på det. Nå ser vi at det er USA/NATO som tydeligvis fikk de basene de ville ha.

Det fikk meg til og tenke på den saken der en gutt blir mobbet over tid og plutselig tar igjen, da er det han som er den skyldige og blir straffet av skolen.

I Ukraina ser jeg USA som mobberne og Russland som den gutten.

Victim Fights Back In NSW Sydney School | 'Casey' - YouTube

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.052
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg leser noen kabeltråder, etter å ha lest i denne tråden trenger jeg noe virkelighetsnært og en reality check for å få meg ned på jorda igjen.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.547
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke drevet med formallogikk siden Forberedende for akk så mange år siden, men noe skurrer her.

Kabeltråder, here I come.

B

K

kveita

Gjest
    Jeg tror jeg leser noen kabeltråder, etter å ha lest i denne tråden trenger jeg noe virkelighetsnært og en reality check for å få meg ned på jorda igjen.
    Har du gått i bane lenge? Det som skjer i Ukraina er virkelighet for folket både i Ukraina og Russland. En virkelighet som på sikt også kan bli ubehagelig for deg. Har du aldri lurt på hvorfor Nato og EU bruker så mye ressurser i Ukraina? Er de blitt truet av Russland? Hvilke andre motiver tror du de kan ha, hensikten å skape et bedre liv for folka der? Spør en Iraker idag hva han syns om at USA får oljen deres så å si gratis og at hele landet er ødelagt. Støtter du fullt ut USAs brudd på folkeretten både i Irak,Jugoslavia osv.? Hvorfor er d ok at USA ikke aksepterer Haag domstolen, mens resten av verden bruker Haag som en krigsforbryterdomstol. Grunnen er vel åpenbar.

V

vredensgnag

Gjest
    Virker som om amerikanerne har bestemt seg for at det skal bråkes, og det med potensiale for å "go to 11." Nobelprisvinneren finner fine formuleringer. (Fra nrk.no)

Skjermbilde 2014-04-17 kl. 10.59.28.jpg

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.373
    Torget vurderinger
    1
    Og kven har sagt at Putin er snill og uskuldsrein?( ja, eg veit der er dumt å fora trolla.På båe sider.)

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Og den helt uskyldsrene og kjempesnille Putin innrømte plutselig at det faktisk var russiske styrker på Krim før og under den "demokratiske" folkeavstemmingen der.
    Putin sier dialog er eneste utvei - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no

Men selvfølgelig må vi stole på uskyldsrene og kjempesnille Putin, når han sier at det ikke er russiske styrker i Ukraina.
    Nå hadde jo Russland base på Krim, jeg fatter ikke at Putin benektet at de hadde soldater på Krim, det ble bare patetisk, jeg tror også Russland har folk i øst-Ukraina, men jeg skjønner at de har det.

Det er jo dette jeg har sagt hele tiden er grunnen til at Russland har gjort det de har gjort.

Putin mener Nato tvang ham til å handle på Krim

Under den samme spørretimen hevdet Putin at Russlands annektering av Krim er dels et svar på Natos utvidelser østover.
    – Når infrastruktur fra en militærblokk nærmer seg våre grenser, vekker det bekymring og spørsmål hos oss, sa Vladimir Putin da han torsdag holdt den årlige seansen der han svarer på spørsmål fra befolkningen på direktesendt fjernsyn.

– Vår beslutning om Krim bygget delvis på en vurdering av hva som ville skjedd dersom vi ikke hadde gjort noe, sa han.
    Hadde Russland latt være å gripe inn, ville Nato før eller siden ha innlemmet Ukraina i alliansen og sagt «Dette har ingenting med dere å gjøre», ifølge Putin.

Ifølge den russiske presidenten har Nato spist seg inn i Russlands «interessesfære» gjennom sine utvidelser østover.

I sin fjernsynsseanse gjorde Putin det klart at Russland ikke ville la seg presse ut av svartehavsområdet. Russlands svartehavsflåte ligger lengst sør på Krim-halvøya, som russerne nå har annektert

Snowden konfronterte Putin på direktesendt TV - TV2.no

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Etter at USA. Storbritannia og Finland har kansellert flere våpen bestillinger fra USA så passer denne konflikten i Ukraina veldig bra, så hvor mye skal pensjonene kuttes og skattene økes denne gangen. I tillegg kommer sanksjonene som vil koste Europa mye penger, da vil pensjonene kuttes enda mer og skattene økes litt til.

EU: Behov for økt opprustning - Aftenposten

I artikkelen kommer det også frem at Polen og de 3 baltiske landene har ønsket lenge permanente NATO tropper i disse landene, nå får vi bare håpe at folket lager et helvete i EU og USA og få fjernet de som styrer de landene.

De tre baltiske statene samt Polen og Norge har vært blant dem i NATO som lenge har jobbet for at alliansen skal være mer opptatt av sitt nærområde. Om det tidligere var en visse debatt om dette internt i NATO, er den nå stilnet. Det har den russiske presidenten Vladimir Putin hjulpet til med.

Den polske forsvarsministeren Tomasz Siemoniak sa i et intervju med Financial Times onsdag at NATO burde sende styrker til Øst-Europa og ignorere eventuelle protester fra Russland.Den polske forsvarsministeren i likhet med sine baltiske kolleger, har ønsket seg permanente NATO-baser på egen jord.

Russland har slått fast at dette vil være i strid med avtalen fra 1997 om at NATO ikke skulle utplassere betydelige NATO-styrker i Øst-Europa. I følge den polske forsvarsministeren er ikke NATO lenger bundet av denne avtalen, fordi Russland har brutt internasjonal lov da de annekterte Krim og på presser Ukraina.

Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Virker som om amerikanerne har bestemt seg for at det skal bråkes, og det med potensiale for å "go to 11." Nobelprisvinneren finner fine formuleringer. (Fra nrk.no)

Vis vedlegget 255519

På dette bildet ser du han som ga Obama fredsprisen, var det ikke 11 dager Obama hadde vært president da han ble nobelspris vinneren.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Ja propaganda fungerer veldig bra i denne konflikten.

Dama er ikke akkurat nøytral, hun har skrevet flere bøker om Sovjet/Russland, og det er ikke den positive siden.

Hun har også sagt: She maintains that the US and its allies should not continue to enable "the existence of a corrupt Russian regime that is destabilizing Europe.

Jeg mener EU klarer fint og ødelegge for seg, men det skulle bare mangle, la Russland få skylda for det som skjer i Europa også.

G

Gjestemedlem

Gjest
    [video=youtube;qv_L9XcdgY0]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qv_L9XcdgY0[/video]

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

Dama er ikke akkurat nøytral, hun har skrevet flere bøker om Sovjet/Russland, og det er ikke den positive siden.

Hun har også sagt: She maintains that the US and its allies should not continue to enable "the existence of a corrupt Russian regime that is destabilizing Europe.

Jeg mener EU klarer fint og ødelegge for seg, men det skulle bare mangle, la Russland få skylda for det som skjer i Europa også.
    det er du et godt eksempel på. snesvis med innlegg med prorussisk propaganda

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Nå er det meste jeg henter av informasjon i norske aviser, men etter Serbia, Irak(2003) og til slutt Libya så har jeg skjønt at vesten NATO/EU er de største krigshisserne i verden i dag.

USA bruker mer penger på forsvarsbudsjettet enn de 14 neste på listen gjør tilsammen, hvis du tror det er for å holde fred i verden så må du tro om igjen.

Jeg er også spent på hvilket russisk propoganda du sikter til, det meste er vel godt dokumentert at USA har en finger med i spillet, hvis du ikke da tror at USA ga bort 5 milliarder dollar for moro skyld til enkelte folk i Ukraina, eller at CIA sjefen var på ferie i landet, eller at telefonsamtalen der det blir sagt fuck EU av en amerikaner og bestemmer i den samtalen hvem som skal sitte med makten, eller at USA aldri har gjort noe galt.

Går man i dybden etter informasjon så kommer det et og annet for dagen.
    For å si det slik, jeg er ikke pro-Russland men jeg er heller ikke pro-USA.
    Prøver å danne meg et mer nøytralt bilde av situasjonen.
    Det gjør man ikke når man går med skylapper.

Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Han her er heller ikke nøytral; han er jo amerikaner, må vite, men les hva han skriver før dere går i selvsving:
    Opinion: Five myths about the Ukraine crisis - CNN.com

B
    Nei han er helt nøytral, det er som vi skulle spurt Gro Harlem Bruntland om AP har god politikk, dette er litt av historien hans.

Miller worked within the United States Department of State for twenty four years (1978–2003). Between 1988 and 2003, Miller served six secretaries of state as an advisor on Arab-Israeli negotiations, where he participated in American efforts to broker agreements between Israel, Jordan, Syria, and the Palestinians. He left the Department of State in January 2003.

Miller has received the Department of State's Distinguished, Meritorious and Superior Honor Awards. Between 1998 and 2000, he was appointed by President Clinton to serve on the U.S. Holocaust Memorial Museum's Governing Council.[23] In 2005, he was awarded the Ellis Island Medal of Honor.[24]

Som sagt han er helt nøytral, har du flere?

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også spent på hvilket russisk propoganda du sikter til, det meste er vel godt dokumentert at USA har en finger med i spillet, …
    […]
    At russerne bedriver propaganda er bare nok en løgn fra den amerikanske propagandamaskinen.

S

Slubbert

Gjest
    Når jeg leser det du skriver er ikke akkurat "nøytral" et ord som slår meg. Folk som er nøytrale pleier sjelden å skrive flammende, subjektive partsinnlegg.

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    For egen del koker hele suppa flegmatisk ned til: How much? Jeg er omringet av børsjævler. Håper på et helvete. Rettferdighet smaker som søt kløe, eller noe i den duren.

Sist redigert:

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.547
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ^^^^ Fjernis: Jo visst har jeg flere: George Packer: Understanding the Ukraine Crisis : The New Yorker
    Mine unøytrale "propagandaartister" har en massiv fordel framfor hvem det nå er du støtter deg på: De er representanter for det Vesten jeg ønsker å være en del av. Det er løgnere, krigshissere og svinepelser på alle sider. NATO-svinepelsene er Mine svinepelser!

Propaganda og Maskirovka er russiske spesialiteter, og har vært det lenge. De lykkes tydeligvis ganske godt, da jeg ser mange bruke påstandene derfra.

Og så kan vi vel forvisst takke USA for at vi, og resten av Europa, så raskt kom økonomisk på fote etter krigen. Du vet, Marshallhjelpen...

B

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

Nå er det meste jeg henter av informasjon i norske aviser, men etter Serbia, Irak(2003) og til slutt Libya så har jeg skjønt at vesten NATO/EU er de største krigshisserne i verden i dag.

USA bruker mer penger på forsvarsbudsjettet enn de 14 neste på listen gjør tilsammen, hvis du tror det er for å holde fred i verden så må du tro om igjen.

Jeg er også spent på hvilket russisk propoganda du sikter til, det meste er vel godt dokumentert at USA har en finger med i spillet, hvis du ikke da tror at USA ga bort 5 milliarder dollar for moro skyld til enkelte folk i Ukraina, eller at CIA sjefen var på ferie i landet, eller at telefonsamtalen der det blir sagt fuck EU av en amerikaner og bestemmer i den samtalen hvem som skal sitte med makten, eller at USA aldri har gjort noe galt.

Går man i dybden etter informasjon så kommer det et og annet for dagen.
    dette er ikke noen fotballkamp hvor man finner et lag å heie på. her er det mere sammensatt med skurker på alle sider. Taperen er Ukraina som blir revet i stykker. Norske aviser gjengir russisk propaganda til din orientering. Vi lever ikke på 40 tallet med flygeblad lenger.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.647
    Norge er jo i virkeligheden tæt på at være verdens sidste kommunistiske land. Bare i forklædning. Det skyldes olie milliarderne. Derimod om 5-6 år er Danmark som Rumænien

G

Gjestemedlem

Gjest
    Putin og Russland har ikke akkurat noen tradisjon for å akseptere folks ønsker om endringer på kartet når det ikke går i deres favør. De har vært rimelig blodtørstige når de slår ned på slikt i f.eks. Tsjetsjenia og Dagestan.

Landet bør nå i størst mulig grad isoleres fra den vestlige verden.

V

vredensgnag

Gjest
    Landet bør nå i størst mulig grad isoleres fra den vestlige verden.
    Catch 22. Vesten er i stor grad avhengig av russisk olje, gass og kull.
    I 2010 reduserte Russland antall tidssoner i landet fra 11 til 9. Landet dekker likevel fortsatt det største antall tidssoner av noe land i verden, og ligger i et overflødighetshorn av ressurser når det gjelder olje, gass, metaller, mineraler, jordbruksland, skog, vannkraftpotensiale o.a.
    Mengder av vestlige multinasjonale virksomheter har innledet samarbeid med russere, og det foregår store og verdifulle aktiviteter på russisk territorium, som alt er lagt inn i verdivurderingene til disse vestlige selskapene. Dette bruker selvsagt Putin.

Denne tråden syns jeg avslører en patetisk naivitet og en avlegs holdning. (Nei, Russland er ikke kommunistisk.)

Putin har - i likhet med salige Caesar - kastet terningene. Så får vi se hvordan det går. Ting tyder på at han har tenkt seg hele veien til "Rom."

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.725
    Russland er mer kapitalistisk enn USA, det er ikke mye igjen av kommunismen. Ideen om fellesskapet gjelder ikke lenger.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn