Politikk, religion og samfunn Ukraina..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Det virker som diskusjonen ebber ut med konklusjon at Russland i tråd med sine historiske tradisjoner vil forbli en imperialistisk aggressor i øst-Europa.
    Den frie verden vil naturligvis reagere med de nødvendige midler.
    Med den frie verden så mener du USA og deres venner ikke sant?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Det virker som diskusjonen ebber ut med konklusjon at Russland i tråd med sine historiske tradisjoner vil forbli en imperialistisk aggressor i øst-Europa.

Nei selvsagt ikke!!

Med den frie verden mener vi jo Nord Korea, Kina, Russland, Zimbabwe og Hviterussland som de aller fremste eksponentene for frihet, menneskerettigheter og demokrati!

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Nei selvsagt ikke!!

Med den frie verden mener vi jo Nord Korea, Kina, Russland, Zimbabwe og Hviterussland som de aller fremste eksponentene for frihet, menneskerettigheter og demokrati!
    Er det en grunn til at du ikke har med Quatar og Saudia Arabia, eller mener du at de landene står for frihet?

Spiralis beviste nettopp poenget mitt, vi kritiserer ikke eller går i mot vennene til USA.

D

Desillusjonert

Gjest
    Spiralis beviste nettopp poenget mitt, vi kritiserer ikke eller går i mot vennene til USA.
    Gjør vi ikke? Jeg synes du ikke har gjort annet jeg?
    Eller trodde du kanskje du var i Russland og ikke kunne få lov til å syte og klage litt uten å bli satt i fengsel?

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Gjør vi ikke? Jeg synes du ikke har gjort annet jeg?
    Eller trodde du kanskje du var i Russland og ikke kunne få lov til å syte og klage litt uten å bli satt i fengsel?
    Poenget var at mange er hjernevasket av det vi ble lært på skolen og kan ikke kritisere USA eller deres allierte/venner.
    Noe Spiralis beviste så utrolig godt, Saudia-Arabia og Quatar er de 2 landene sammen med Nord Korea som har minst demokrati i verden, men som du ser så nevner han kun Nord Korea og ikke de 2 landene som er venner med USA.

Jeg hadde også kritisert Russland hvis de hadde støttet et opprør og kuppet makten i Canada, men dere klarer ikke en eneste gang å kritisere USA.

Jeg kritiserer USA for å være den største krigshisseren i verden, det er grunn til at de har et forsvarsbudsjett som er større enn de 14 neste på listen har til sammen, grunnen er ikke for at du skal være trygg, det er for å sørge for at Amerikanske interesser blir ivaretatt.

Senenst i går leste jeg at USA var klar til å gå i krig med Kina for noen øyer utenfor Japan.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0

Nei selvsagt ikke!!

Er det en grunn til at du ikke har med Quatar og Saudia Arabia, eller mener du at de landene står for frihet?

Men kjære veninde!!

Jeg listet jo bare opp de fremste representantene, det finnes selvsagt flere lysende eksempler vi bør følge. Hele Midt Østen kan nok tas med "an bloc". Men jeg synes nå likevel at de jeg listet opp skinner en anelse klarere på den menneskerettslige himmel!

Hvilke av disse landene som er "venn" med USA vurderte jeg faktisk ikke overhodet! Og jeg ville nok uansett ikke legge dem det til last om de var "venn" med USA. Jeg håper selvsagt at de er "venn" med USA i et forsøk på å overbevise USA at de selv har rett og at USA har gått seg vill i disse spørsmålene! Vi må bare håpe at alle gode krefter trår til for å få USA til å endre kurs!:)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Senenst i går leste jeg at USA var klar til å gå i krig med Kina for noen øyer utenfor Japan.
    Det er sikkert riktig.
    Men, naturligvis bare dersom Kina vil gå til krig mot Japan for å erobre noen japanske øyer.
    Den frie verden vil bli forsvart.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.647
    ^^ Og japansk propaganda er mer verdt enn etablerte historiske grunnsetninger fordi...? Det kan ikke falle deg inn at de overvunne... har egne behov å ivareta?
    Salti ta, her bryter jeg nok en gang med mitt eget prinsipp om OT.

B
    Berxter, dette er en helt tapt sak! Fjernis er hinsides å kunne absorbere saklige fakta!

Sorry men pasienten kan ikke reddes..............
    Sikke noget pis at fyre af. Man kalder ikke andre for patienter på et forum. Så skal man have det røde kort.

K

kveita

Gjest
    Så du mener d er riktig å starte en verdenskrig bare for å vise hvor tøffe, sterke og rettvise vi i vest er? D er ganske freidig å legge skylda på Russland alene for noe som er planlagt og scenesatt av CIA og Nato for mange år siden. Men, noe annet er ikke å vente av et land som daglig dreper uskyldige sivile i Pakistan med sine djevelske droner.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Synes det er rart at folk sluker vestens utsagn.

For litt siden sa Vesten at Assad i Syria hadde brukt kjemiske våpen mot sin egen befolkning og var villige til å gå til krig.

Nå, mindre enn ett år etter, så kommer det frem for dagen at det var Tyrkia som sto bak. NATO-medlemmet Tyrkia sto bak! Allikevel frontet Cameroon og Obama krig.

Skjønner ikke at folk fortsatt tror på hva som kommer fra USA og NATO. De har jo blitt avkledd med løgn etter hver bidige krig.
    Konspirasjonsteori ble fakta - Ytring

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

For litt siden sa Vesten at Assad i Syria hadde brukt kjemiske våpen mot sin egen befolkning og var villige til å gå til krig.

Nå, mindre enn ett år etter, så kommer det frem for dagen at det var Tyrkia som sto bak. NATO-medlemmet Tyrkia sto bak! Allikevel frontet Cameroon og Obama krig.

Skjønner ikke at folk fortsatt tror på hva som kommer fra USA og NATO. De har jo blitt avkledd med løgn etter hver bidige krig.

Noen som ikke er enig. Og det er bare bra. Bra at folk stiller spørsmål og søker kunnskap utenom mainstream. Hvem har rett? vanskelig å si. Dog må jeg nevne at vesten har vært krigshissere i afganistan, irak, libya de siste årene og løyet så det synger. hvorfor skal vi tro vesten nård et kommer til Syria?

Vesten har ropt ulv så mange ganger og løyet. Hvorfor skal folket løpe ut og forsvare sauene når det er løgn hver bidige gang. innbyggerne har slaktet alle dyr i nærheten og det viste seg at blant kuer, geiter, høns, griser så var det ikke en eneste ulv. Så hvorfor skal innbyggerne i landsbyen nå drepe på nytt? Hvorfor er det ulv der nå? Det har ikke vært det tidligere.

Når det kommer til den artikkelen så angriper tekstforfatteren journalisten, og påstår at journalisten kun har en anonym kilde. Mulig, mulig. Dog er det klart at Tyrkia har interesser i Syria og støtter opprørere i syria. Saudiarabia gjør det samme. Vesten bistår med våpen til opprørerne gjennom tyrkia. Står tyrkia bak gassangrepet? mulig. Tyrkia har i det minste motiv i motsetning til Assad.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Man vet ikke hva som er sant men du synes ikke at det er rart at gassen ble sluppet bare noen kilometer unna observatørene akkurat da de var på stedet?

Her er forresten kilden til denne artikklen som betviler Hersh

Eliot Higgins was born in 1979.[1] In 2012, when Higgins began blogging the Syrian civil war, he was an unemployed finance and admin worker who spent his days taking care of his child at home.[1] He is married to a Turkish woman with one child.[2][3] Higgins took the pseudonym Brown Moses from the Frank Zappa song "Brown Moses" on the album Thing-Fish.[1]
    Higgins' analyses of Syrian weapons, which began as a hobby out of his home in his spare time, are now frequently cited by the press and human rights groups and have led to questions in parliament.[1] His blog, Brown Moses Blog, began in March 2012 by covering the Syrian conflict. Higgins operates by monitoring over 450 YouTube channels daily looking for images of weapons and tracking when new types appear in the war, where, and with whom.[1] He has been hailed as something of a pioneer.[1] Because of the large number of videos uploaded by participants in the war, a lot of data and information can be gleaned for those with the time and knowledge to sort through it. Higgins has no background or training in weapons and is entirely self-taught, saying that "Before the Arab spring I knew no more about weapons than the average Xbox owner. I had no knowledge beyond what I'd learned from Arnold Schwarzenegger and Rambo."[1] He has never been to Syria and has no friends or family there

Pål Refsdal som har skrevet den artikkelen tror heller ikke på PST når det gjelder de som drar til Syria for å krige.

Avviser frykten for unge radikale muslimer i Norge - nyheter - Dagbladet.no

Artikkelen til Dan Kaszeta kan du lese her:

https://now.mmedia.me/lb/en/commentaryanalysis/542509-hersh-and-the-red-herring

Likte spesielt denne kommentaren under artikkelen

Syricide
    I've said it from the beginning Higgins and Kaszeta and the rest of the mainstream media are obsessed with this notion that Ghouta was a 'massive' attack and thus it follows it must be the regime. Well if you want to point to volcanos as evidence of SAA complicity, please point to 1700 or was it 2000 burials of the victims .. how about even some video of the funerals? Apart from a photo of 8 men wrapped in sheets in a ditch there is nothing. zip. zero.

It is clear there was a chemical attack. We know the MSF (Doctors without Borders) stated approximately 300 bodies although they seem to have disappeared. We can point out obvious fallacies in the videos that were uploaded on the 21 August and we know of bodies being transferred between incident sites. How about the evidence in the videos themselves?

Pharmacologist Dr Denis O Brien stated for the record it would be impossible for anyone to diagnose the victims as suffering from sarin exposure so how was this publicised within hours? This unaccounted for numbers of victims goes right to the heart of the issue that Higgins and Kaszeta will avoid at all costs. Because if you concede that maybe the attack was not as massive as has been portrayed you must also open up the parameter of suspects. Kaszeta and Higgins will not concede. They have dug in too deep now. Kaszeta is a CBRN consultant, he is fighting for his commercial reputation. All his customers are NATO agencies there is absolutely no surprise with the position he has taken and continues to pursue.

USA og NATO bare venter på en unnskyldning for å angripe Syria, dette er en krig Assad ikke kan vinne, det blir som i Libya da Ghaddafi var nære seieren så ble hans styrker bombet sønder og sammen av NATO, det samme vil skje i Syria.

Daglig leser jeg om Syria og brudd på alt av lover, det siste var vel at det var klor i Syria, USA bare venter på en unnskyldning og finner de den ikke går de inn likevel som de gjorde i Irak 2003.

K

kveita

Gjest
    Jeg vil anbefale alle å lese "Pravda", den engelske utgaven. Gir et mye mer balansert bilde av det som skjer i Ukraina. Er møkka lei av natopropagandaen i norske medier.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp; vi vet ikke alltid hva som er sant. At Pravda skulle være sannhetskilden for alle ting, høres jo merkelig ut.

Poenget er veldig enkelt; vi vet at det serveres løgner fra alle parter, men det betyr ikke at alt de sier er usant. At USA har kommet med løgner er ikke god nok grunn til å hevde at intet av det de sier er sant. Det er den tilnærmingen som gjør det visse sier så uinteressant.

Er da ikke så vanskelig dette!

K

kveita

Gjest
    Nettopp; vi vet ikke alltid hva som er sant. At Pravda skulle være sannhetskilden for alle ting, høres jo merkelig ut.

Poenget er veldig enkelt; vi vet at det serveres løgner fra alle parter, men det betyr ikke at alt de sier er usant. At USA har kommet med løgner er ikke god nok grunn til å hevde at intet av det de sier er sant. Det er den tilnærmingen som gjør det visse sier så uinteressant.

Er da ikke så vanskelig dette!
    Kan så være, men USAS løgner har medført store lidelser for tusenvis av uskyldige mennesker. Det er jo utrolig at vesten reagerer på at Russland øver på eget gress, men at Svartehavet er full av vestlige krigsskip, det er liksom ok det. At juntaen i Kiev dreper medborgere er også ok. Hvorfor er det ingen i norsk media som lurer på hvorfor USA og vesten befinner seg i USA, er alt bare tilfeldigheter eller ganske enkelt en del av en langsiktig strategi om å skape borgerkrigsliknende tilstander for og få billig tilgang til Russlands naturressurser. Irak og Libya er jo glimrende eksempler på tidligere vellykkede ranstokter..

K

kveita

Gjest
    Eg er spent på om Vesten/Russland kjem til å godta valet i Ukraina, eller å hevde at kjeltringane på den andre sida har juksa, eller om dei kjem til å boikotte.. Kven her inne som har diagnosar, finn eg noko offtopic...
    Uansett hvem som vinner vil antagelig peke på valgfusk, men jeg er stygt redd vesten ikke godtar valgresultatet dersom de ikke får d som de vil. Hamas vant jo valget, men vi så jo hvordan d gikk. Chavez vant i Venezuela, men ble stadig satt på prøve av USA. Allende vant i Chile, men d passet jo heller ikke.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Hvorfor er det ingen i norsk media som lurer på hvorfor USA og vesten befinner seg i USA, er alt bare tilfeldigheter eller ganske enkelt en del av en langsiktig strategi om å skape borgerkrigsliknende tilstander for og få billig tilgang til Russlands naturressurser. .....
    Ja, det er definitivt det er på tide at vi tar kontroll over Russlands naturressurser. Grei jobb for Stoltenberg og NATO.

K

kveita

Gjest
    Hvorfor er det ingen i norsk media som lurer på hvorfor USA og vesten befinner seg i USA, er alt bare tilfeldigheter eller ganske enkelt en del av en langsiktig strategi om å skape borgerkrigsliknende tilstander for og få billig tilgang til Russlands naturressurser. .....
    Ja, det er definitivt det er på tide at vi tar kontroll over Russlands naturressurser. Grei jobb for Stoltenberg og NATO.
    Jeg håper for din del at dette er utilslørt ironi, men skal jeg ta deg alvorlig så blir nok ikke jobben så grei som du håper, hverken for kjekkasen Stoltenberg eller det fredselskende NATO. Du er jo en fortjusende kar som kaller det å starte en storkonflikt med tusenvis tapte liv for en grei jobb. Ja, ja..

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Sansui,

Kan ikke du senke skuldrene bitte litt? Du må da forstå ironi når du ser det. Det er ikke alle her i verden som ser så grav alvorlig på verden som du selv.

Og mangt og meget kan nok sies med rette om Jensemann, men at han vil sitte stille som NATO generalsekretær og bare se på at USA går til krig mot Russland kan du bare glemme! Jens sitt problem er IKKE at han er en idiot, han er skarp den gutten, skarp nok til å forstå konsekvensene av en slik krig.

K

kveita

Gjest
    Sansui,

Kan ikke du senke skuldrene bitte litt? Du må da forstå ironi når du ser det. Det er ikke alle her i verden som ser så grav alvorlig på verden som du selv.

Og mangt og meget kan nok sies med rette om Jensemann, men at han vil sitte stille som NATO generalsekretær og bare se på at USA går til krig mot Russland kan du bare glemme! Jens sitt problem er IKKE at han er en idiot, han er skarp den gutten, skarp nok til å forstå konsekvensene av en slik krig.
    Det er bra du belærer meg ltt, men jeg er redd det er litt mer enn bare ironi ute og går. Jensegutten kan være så skarp han være vil, men han representer AP som alltid har gjort det onkel Sam sier. Klart han forstår, men da burde han kanskje forklare Nato hvor farlig den strategien de har valgt er..

Snakket med en kar fra Litauen igår. Han var fly forbannet at Estland var stappfull av Nato soldater. Han fryktet det verste, dvs. WW3. Det bor tross alt 40 prosent russere i Estland.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Jeg håper for din del at dette er utilslørt ironi, men skal jeg ta deg alvorlig så blir nok ikke jobben så grei som du håper, hverken for kjekkasen Stoltenberg eller det fredselskende NATO. Du er jo en fortjusende kar som kaller det å starte en storkonflikt med tusenvis tapte liv for en grei jobb. Ja, ja..
    ...mens du synes det er helt greit hvis Russland starter en storkonflikt ved å invadere Ukraina. Eller...

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Sansui,

Men det er grunn til at stillingen er kalt sekretær;)

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    ...mens du synes det er helt greit hvis Russland starter en storkonflikt ved å invadere Ukraina. Eller...
    Men nå er ikke Russland inne I Ukraina og likevel fortsetter USA og presser EU til å innføre sanskjoner mot Russland, fortsetter de med dette så vil ikke Russland ha noe og tape på å innvadere Ukraina.

I dag er Krim er russisk og ikke ukrainsk.

Sist redigert:

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    800
    "I dag er Krim er russisk og ikke ukrainsk."

Med den logikken der er det jo null problem for Russland å invadere Ukraina, for da ville i så fall Ukraina være russisk når invasjonen er gjennomført. (Med et passe suspekt valg etterpå for legitimere det hele). Skikkelig Putlerfilosofi......
    Det åpner perspektiver for Baltikum, Polen etc.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Med den logikken der er det jo null problem for Russland å invadere Ukraina, for da ville i så fall Ukraina være russisk når invasjonen er gjennomført. (Med et passe suspekt valg etterpå for legitimere det hele). Skikkelig Putlerfilosofi......
    Nå er det vesten som har brukt ordet demokrati I mange år, mesteparten av folket ville bli en del av Russland og da teller ikke demokratiet lenger mener du?

Flesteparten av innbyggerne I Krim var russiske også før valget så flertallet hadde det nok blitt likevel, kuppmakerne I Kiev er heller ikke lovlig valgt bare for å påminne deg om det.

Sist redigert:

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.550
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Du tenker ikke tanken fullt ut...
    "Folkeavstemningen" var ett av Russlands verktøy for å rettferdiggjøre at de skulle beholde Krim. I en demokratisk fungerende verden ville en slik avstemning ha blitt holdt før en annektering, og det ville ha vært en anslutning (til tross for den negative forståelsen av Anschluss).
    En militær intervensjon ville da ha vært overflødig, utelukket og med rette sett som en aggresjon. Jeg setter folkeavstemning i hermeteikn da den hadde sitt utspring hos en okkuperende makt, og ikke hos "folket".
    Jeg har sagt at jeg har forståelse for Russlands annektering, og at vi motvillig må akseptere dette fait accompli, men det er langt fra den ideelle løsningen på forholdet, som ville vært en langvarig diplomatisk drakamp med give-and-take og kompromisser på begge/ alle sider.
    En militær intervensjon i Øst-Ukraina fra Russland ville være en motbydelighet som ikke kunne forsvares eller aksepteres.

B

K

kveita

Gjest

Er ikke Ukraina allerede invadert av CIA, NATO og EU. Juntaen i Kiev er ikke folkevalgt, men vestens håndlangere. De dreper sine egne landsmenn, helt legitimt sier vesten. Svartehavet er jo full av krigsskip. Russland må få lov og drive med militærøvelse på eget territorium når sikkerheten deres er truet. Blir nok en gang minnet om at 16000 soldater fra NATO samles i Troms hvert år, og det uten at vi er blitt truet en eneste gang av Russland. Du har helt rett, selvfølgelig kan Russland valse over Ukraina på et blunk, men d ønsker de jo selvfølgelig ikke. I motsetning til blodtørstige USA så vet de hva krig er. Russerne kaller fremdeles 2. verdenskrig for den store fedrelandskrigen.

K

kveita

Gjest
    , [h=1]Ukraine sets national armed forces in full combat readiness[/h] 30.04.2014 | Source: [h=3]Pravda.Ru[/h]

AP photo​

Acting President of Ukraine, Alexander Turchynov, said that the Ukrainian armed forces were set in full combat readiness in connection with the "Russian threat."

At a meeting with the heads of regional administrations, Turchynov spoke of "the threat when the Russian Federation may unleash a continental war against Ukraine." "Our armed forces have been set in full combat readiness," he said.

The Ukrainian President urged all regions of the country to defend Ukraine. "We have issued an order to form territorial defense battalions in every region. We should be able to rapidly deploy these mobile units to support other regions in case of such danger."

Turchynov, who was appointed as Acting President by the Verkhovna Rada of Ukraine, admitted that the authorities could not control the situation in Donetsk and on the territory of the region.

"I would honestly say that the security forces are not able to take control of the situation in Donetsk and Lugansk regions," said Turchynov at a meeting with the heads of regional administrations.

Turchynov ordered the heads of regional administrations to toughen control in the regions for the time of May holidays to prevent destabilization. According to him, attempts to destabilize the situation are being made in Kharkiv, Odessa, Kherson, Nikolaev and Zaporizhia regions.

Turchynov also demanded the Rada-appointed Interior Minister Arsen Avakov should dismiss all the heads of regional interior affairs departments in Lugansk and Donetsk regions. According to him, they are "unable to perform their professional duties."

"There is no other choice but to fully upgrade the police and security service of Ukraine in the east of the country," said Turchynov.

Noteworthy, Russian Defense Minister Sergei Shoigu assured the Pentagon chief Chuck Hagel on April 29, 2014, that Russian troops would not cross the border of Ukraine.

US Greystone mercenaries come to Ukraine to kill?​

,

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Russerene har med militær makt grabbet til seg Krim-halvøya inklusive naturresursser. Nato , Usa og EU har ikke invadert og annektert deler av Ukraina. Det er status per i dag.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Russerene har med militær makt grabbet til seg Krim-halvøya inklusive naturresursser. Nato , Usa og EU har ikke invadert og annektert deler av Ukraina. Det er status per i dag.
    De har ikke direkte grabbet makten i Ukraina men de har gjort det indirekte.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    "Folkeavstemningen" var ett av Russlands verktøy for å rettferdiggjøre at de skulle beholde Krim. I en demokratisk fungerende verden ville en slik avstemning ha blitt holdt før en annektering, og det ville ha vært en anslutning (til tross for den negative forståelsen av Anschluss).
    En militær intervensjon ville da ha vært overflødig, utelukket og med rette sett som en aggresjon. Jeg setter folkeavstemning i hermeteikn da den hadde sitt utspring hos en okkuperende makt, og ikke hos "folket".
    Jeg har sagt at jeg har forståelse for Russlands annektering, og at vi motvillig må akseptere dette fait accompli, men det er langt fra den ideelle løsningen på forholdet, som ville vært en langvarig diplomatisk drakamp med give-and-take og kompromisser på begge/ alle sider.
    En militær intervensjon i Øst-Ukraina fra Russland ville være en motbydelighet som ikke kunne forsvares eller aksepteres.

B
    Vi er ikke så veldig uenige, men Russland vil gå inn i Ukraina om kort tid hvis ikke "presidenten" i Ukraina tar det rolig snart.

K

kveita

Gjest
    D er vel ingen tvil om at roten til fanskapet i Ukraina skyldes ekstremister fra ytterste høyre fløy i Ukraina med solid støtte fra EU og Nato.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

B
    Vi er ikke så veldig uenige, men Russland vil gå inn i Ukraina om kort tid hvis ikke "presidenten" i Ukraina tar det rolig snart.

Men presidenten tar det tydligvis ikke rolig likevel.

Ukrainske styrker har startet en omfattende operasjon mot byen Slavjansk i Øst-Ukraina

- To helikoptre skutt ned over Slovjansk - nyheter - Dagbladet.no

Så lurer jeg på hvorfor EU løper ærend for USA, nå skal det innføres flere sanksjoner mot Russland, som EU og Russland vil tape på mens USA vil tjene på sanksjonene, samtidig kommer det frem i artikkelen at USA nekter og skrive under en ikke spion avtale med Tyskland.

Krisen i Ukraina kommer til å dominere samtalene når president Obama tar i mot Tysklands Merkel i Det hvite hus i dag.

Begge vil vise at vestlige land står sammen også når det gjelder å straffe Russland hardere om nødvendig for situasjonen i Ukraina.

Det er første gang Merkel besøker USA siden overvåkningsskandalen i fjor sommer.

Den kontroversielle saken var i ferd med å legge en demper på besøket, og Tyskland har ennå ikke fått garantier fra Washington om at NSA ikke driver ulovlig aktivitet på tysk jord.
    USA har signalisert at de ikke er interessert i å signere en «ikke-spioneringsavtale» med Berlin

http://www.nrk.no/verden/merkel-moter-obama-1.11695251

Kanskje på tide at EU sier fuck off til USA.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Sansui, du gir i alle fall "en ganske pro-russisk" utfordring her på forumet, det skal du ha.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn