Politikk, religion og samfunn Ukraina..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ingen som sier at USA herjer med Norge, vi er deres allierte, men stakkers de som ikke er det.

Åtte stater i USA begrenser ytringer om homoseksualitet på måter som kan minne om det russiske forbudet som har fått massiv, internasjonal kritikk i forkant av OL i Sotsji.
    �tte stater i USA har forbud som minner om Russlands omstridte homolov - nyheter - Dagbladet.no

Som jeg har sagt lenge, hvorfor denne dobbelmoralen?
    Selvfølgelig er det ingen som herjer med Norge men hvordan tror du Putin & co fremstiller det i russisk media da ?
    Norge og nordmenn er populære i Russland. Igjen er vi tilbake til at noen må få skylda.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    S
    elvfølgelig er det ingen som herjer med Norge men hvordan tror du Putin & co fremstiller det i russisk media da ?
    Norge og nordmenn er populære i Russland. Igjen er vi tilbake til at noen må få skylda.
    Du har helt rett i at noen må få skylda, og en sak har 2 alltid sider. fra vestlige media er alt Russland sin feil, fra Russisk media får vesten all skyld.

Det er utrolig vanskelig og få med seg hva som egentlig er sant, men uansett så heier jeg på Norge 20.15 i dag selv om de møter Russland.

B

Briern

Gjest
    Noen må jo alltid få skylda. Sånn er det.
    Og det fungerer sikkert også.
    Slemme USA som herjer med Norge, det er vel ikke lenge før "frigjøringstroppene" fra Russland marsjerer i Finnmark.
    Jeg håper virkelig den norske regjering bevilger mer penger til forsvaret.
    I 1940 var det tyskerne som kom som befriere, snart så er det vel Russland. Og jeg kan legge til at etter min mening så ville ikke Tyskland okkupert Norge i 1940 hvis vi hadde et realistisk forsvar og hadde hatt evne til å forsvare vår nøytrailtet. Dvs hvis vi hadde bl.a. sikret malmtransporten fra Narvik i norske farvann slik at ALLE nasjoner kunne kjøpe svensk malm og få det trygt ut fra Narvik om vinteren. Skal man være nøytraø så må man ha evne til å vise det. Det hadde ikke vi den gangen. Nå er vi med i et NATO som i hvert fall jeg ikke stoler på. Som nasjon kan man bare stole på seg selv.
    Hvis jeg ikke tar mye feil er vel Norge det medlemslandet i Nato som er nestbest i klassen når det gjelder pengebruk. Budsjettet har økt jevnt og trutt hvert bidige år, men lønnsnivået er etterhvert kommet opp på et nivå som medfører at mesteparten av bevilgningene går til lønn og skit og ingenting til drift. Administrative stillinger har eksplodert og antallet kapteiner, oberster, generaler bare øker og øker i det sentrale østlandsområdet. Dette på bekostning av nedleggelser av eksisterende anlegg i distrikta. Men, det passer jo bra da Nord Norge ifølge Nato er en buffer som skal ofres til fordel for Oslo regionen. Da er det jo selvfølgelig ingen vits i å bruke penger på noe som er tenkt bombet til steinalderen i tilfelle konflikt med Russland.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nei...

Norges forsvarsbudgett trenger ikke være på mer enn en tusenlapp. Da har vi råd til følgende:

whiteflag.jpg

russ.jpg

Best___For_Dummies___Book_Ever_by_queenofbladesandaces.jpg

S

Slubbert

Gjest
    Ingen som sier at USA herjer med Norge, vi er deres allierte, men stakkers de som ikke er det.

Åtte stater i USA begrenser ytringer om homoseksualitet på måter som kan minne om det russiske forbudet som har fått massiv, internasjonal kritikk i forkant av OL i Sotsji.
    �tte stater i USA har forbud som minner om Russlands omstridte homolov - nyheter - Dagbladet.no

Som jeg har sagt lenge, hvorfor denne dobbelmoralen?
    "Ikke på langt nær like gjennomgripende" står det i teksten. Russlands undertrykking av homofile har ikke sin like i den vestlige verden, den er på nivå med det man kan forvente å finne i Afrika eller muslimske land. MEN, det er ikke dermed sagt at disse amerikanske delstatslovene ikke er kritikkverdige. De er høyst kritikkverdige, spør du meg er de skammelige. Som Desillusjonert skrev, det er INGEN som har sagt at USA eller vesten aldri har gjort noe kritikkverdig. Så hvorfor må Putinfansen både her og ellers konstant sette opp falske stråmenn å argumentere mot? Jo, fordi de har en ekstremt dårlig sak. Putinregimet fortjener ikke annet enn forakt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Noen må jo alltid få skylda. Sånn er det.
    Og det fungerer sikkert også.
    Slemme USA som herjer med Norge, det er vel ikke lenge før "frigjøringstroppene" fra Russland marsjerer i Finnmark.
    Jeg håper virkelig den norske regjering bevilger mer penger til forsvaret.
    I 1940 var det tyskerne som kom som befriere, snart så er det vel Russland. Og jeg kan legge til at etter min mening så ville ikke Tyskland okkupert Norge i 1940 hvis vi hadde et realistisk forsvar og hadde hatt evne til å forsvare vår nøytrailtet. Dvs hvis vi hadde bl.a. sikret malmtransporten fra Narvik i norske farvann slik at ALLE nasjoner kunne kjøpe svensk malm og få det trygt ut fra Narvik om vinteren. Skal man være nøytraø så må man ha evne til å vise det. Det hadde ikke vi den gangen. Nå er vi med i et NATO som i hvert fall jeg ikke stoler på. Som nasjon kan man bare stole på seg selv.
    Hvis jeg ikke tar mye feil er vel Norge det medlemslandet i Nato som er nestbest i klassen når det gjelder pengebruk. Budsjettet har økt jevnt og trutt hvert bidige år, men lønnsnivået er etterhvert kommet opp på et nivå som medfører at mesteparten av bevilgningene går til lønn og skit og ingenting til drift. Administrative stillinger har eksplodert og antallet kapteiner, oberster, generaler bare øker og øker i det sentrale østlandsområdet. Dette på bekostning av nedleggelser av eksisterende anlegg i distrikta. Men, det passer jo bra da Nord Norge ifølge Nato er en buffer som skal ofres til fordel for Oslo regionen. Da er det jo selvfølgelig ingen vits i å bruke penger på noe som er tenkt bombet til steinalderen i tilfelle konflikt med Russland.
    Jeg visste ikke at du er Nato.

B

Briern

Gjest

Nei, vennen, jeg er ikke det. Syns du av og til kan være morsom, men dog på en meningsløs måte. Hvis du har lest en del i norske aviser i det siste vil du se hvilke uhorvelige pengesummer som brukes allerede til noe så destruktivt som det et forsvar er. Mesteparten av pengene brukes til å finansiere det enkelte individs karrieredrømmer med ditto lønnsøkninger. Ineffektiviteten er enorm og som jeg nevnte sist, så å si null komma niks til drift. Du kan jo le og være spydig slik du har for vane, men les aviser gutt, så vil du kanskje oppdage virkeligheten slik den faktisk er. Det er ikke pengene som mangler i forsvaret, men en omorganisering hadde kanskje vært ønskelig. Flere ut på øvinger og færre kontorrotter er jo en bra begynnelse, Nei, jeg er ikke Nato.

D

Desillusjonert

Gjest
    Nei, vennen, jeg er ikke det. Syns du av og til kan være morsom, men dog på en meningsløs måte. Hvis du har lest en del i norske aviser i det siste vil du se hvilke uhorvelige pengesummer som brukes allerede til noe så destruktivt som det et forsvar er. Mesteparten av pengene brukes til å finansiere det enkelte individs karrieredrømmer med ditto lønnsøkninger. Ineffektiviteten er enorm og som jeg nevnte sist, så å si null komma niks til drift. Du kan jo le og være spydig slik du har for vane, men les aviser gutt, så vil du kanskje oppdage virkeligheten slik den faktisk er. Det er ikke pengene som mangler i forsvaret, men en omorganisering hadde kanskje vært ønskelig. Flere ut på øvinger og færre kontorrotter er jo en bra begynnelse, Nei, jeg er ikke Nato.
    Når "les aviser" kommer fra en som tar nyhetene fra den Putinifiserte media i Russland som "beviser", så tar jeg ikke det bare med en klype salt, men med opptil flere!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jeg leser Пра́вда. Befriende med en avis som heter Sannhet, så slipper man å være i tvil om det...

B

Briern

Gjest
    BT, jeg viser til norske aviser. Norge er en fjert militært sett , og er vel således ikke så interessant for internasjonal presse.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Ok, jeg abonnerer bare på Dagens Næringsliv, og de er litt for lite opptatt av forsvaret.
    Men at forsvaret har mye daukjøtt tviler jeg ikke et sekund på.
    Det er vel dobbelt så mange ansatte i logistikkorganisasjonen som i hæren.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Mener du at det var bedre der før på dette området?

D

Desillusjonert

Gjest
    Var det ikke det da? Mener bestemt at den slags blir bare verre og verre etterhvert som religiøse kommer mere og mere til makten. Men det kan jo hende det alltid har vært slik og det er på gunn av tilgangen på nyheter at vi legger mere merke til det.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Uansett er det ganske ille. Litt som i enkelte arabiske land.

På den andre side befinner de fleste av oss seg i fangenskap i en 18 års tid etter å ha pulet litt..

B

Briern

Gjest
    Men jeg skal gi deg rett i en ting, Briern, USA beveger seg i feil retning!Strand-sex i Florida kan gi 15 års fengsel - USA - VGNår det er verre å ha sex offentlig enn å utøve vold mot noen, så er en grense brutt...
    Takk, det var jo bra at du for en gangs skyld gir meg rett i noe, men det fins verre ting å sette fingeren på i det amerikanske rettssystemet. Hadde en gang i tiden en kompis som var født kleptoman, han måtte bare rappe en sjokolade eller to hver gang han var i butikken. I Amerika ville han fått livsvarig fengsel etter tre butikkbesøk..

S

Slubbert

Gjest
    Og Putin er fortsatt en despot. Og avledning er fortsatt en effektiv propagandateknikk.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.484
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, og biter på gjør vi (jeg), hver gang.
    Får vel begynne som Cato senex, avslutte hvert innlegg i denne tråden med noe sånt som "ceterum censeo putinem delendam esse".
    Eller kanskje det blir tyrannem putinis ? eller putinem tyrannis, eller bare tyrannem. Latinen min er ikke hva den aldri var.

EDIT: Tyrannem alene er best, da Putin ikke er den eneste av slagsens.

B

Ceterum censeo, tyrannem delendam esse.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Det er helt i orden at Putin kriger litt, siden sex on the beach straffes hardt i USA.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Hadde vært fint om noen kunne starte Den Store Amerikatråden. Så kunne folk få utløp for sitt engasjement der. Og moderatorene være behjelpelige med å flytte over innlegg fra denne og andre tråder til hvor de hører hjemme. Seriøst.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Hadde vært fint om noen kunne starte Den Store Amerikatråden. Så kunne folk få utløp for sitt engasjement der. Og moderatorene være behjelpelige med å flytte over innlegg fra denne og andre tråder til hvor de hører hjemme. Seriøst.
    Litt morsomt at dette kommer fra en av personene som drar inn russisk politikk i Russland inn i diskusjonen om konflikten i Ukraina.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hva er verst? Å dra russisk politikk inn i en diskusjon om Ukraina, eller å dra russisk politikk inn i Ukraina?

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Hva er verst? Å dra russisk politikk inn i en diskusjon om Ukraina, eller å dra russisk politikk inn i Ukraina?
    Det var vel det som var problemet at det var for mye russisk politikk i Ukraina og derfor måtte et vestlig støttet kupp gjennomføres.

B

Briern

Gjest
    I denne tråden hopper vi fra det ene til det andre, så jeg lurer på en ting; Hvilke betingelser måtte Raoul gi den amerikanske presidenten for at han skulle oppheve den ulovlige handelsblokaden av Cuba? En ting er sikkert, jeg må til Cuba snarest før gringoene atter en gang inntar paradisøya.

G

Gjestemedlem

Gjest
    I denne tråden hopper vi fra det ene til det andre, så jeg lurer på en ting; Hvilke betingelser måtte Raoul gi den amerikanske presidenten for at han skulle oppheve den ulovlige handelsblokaden av Cuba? En ting er sikkert, jeg må til Cuba snarest før gringoene atter en gang inntar paradisøya.
    Enig. Jeg og har lyst til å få med med øyen mens det ennå er fattigdom, nedslitt charme, undertrykking og rustikk primitiv atmosfære. Blir ikke noe spennende når sivilisasjonen og det moderne live innhenter dem også.

Det er ikke så mange slike fyrtårn igjen nå. Nord Korea er vel dem som holder stand lengst. Vietnam, Albania og slike steder er jo forlengst blitt moderne samfunn.

Litt synd også at jeg aldri fikk med meg Russland i det lille vinduet som eksisterte mellom kommunismen og fascismen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Glad jeg ikke hadde ansvaret for denne...

978x.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.120
    Torget vurderinger
    0
    Glad jeg ikke hadde ansvaret for denne...

Vis vedlegget 319413
    Minner meg om noe jeg har lest om i en bok. En bok som tok for seg ting som skjedde for "noen" år siden i en by som heter Berlin! :rolleyes:

For øvrig uten noen som helst annen sammenligning, så Larson, Briern og andre kan ta det helt med ro! Det var IKKE et forsøk på brunskvetting på Putin, det klarer han utmerket på egen hånd!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    T-14 er ifølge britiske The Times utrustet med et revolusjonerende kanontårn og et 360 graders trussel-oppdagingssystem. Russernes nye stolthet har dessuten en «reaktiv pansring», som gir en spesiell beskyttelse mot innkommende raketter.

Men, som the Times tørt bemerker, kan den imponerende utrustningen neppe beskytte «hvem det nå er som holdes ansvarlig for dens pinlige sammenbrudd foran tusenvis av tilskuere i dag».

B

Briern

Gjest
    Jeg må si at russehaterne i denne tråden soler seg i sin egen fortreffelighet. Maken til kveg skal man lete lenge etter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn