Tenkte denne nyttårshilsenen fra Mark Waldrep kan være av interesse for lesere av denne tråden:
Happy New Year! | Real HD-Audio
Läst artikeln två gånger nu. Kabeldiskussioner är ju ett extremt känsligt ämne i HiFi världen. Det finns väl knappast något känsligare ämne än detta? Påminner en hel del om religion. Någon tror på Gud och andra inte. Men även om jag är en tvättäkta ateist, respekterar Jag motparten, även om Jag åtminstone tror mig veta att ingen Gud existerar. Som sagt, väldigt känsligt ämne, men tror att majoriteten av oss ”kabelnördar” köper med känsla framför förnuftet, även om väldigt många aldrig kommer att erkänna detta. Och det är helt okej, för det ligger i människans natur att försvara sig och inte bli fördummad eller degraderad till något man inte vill vara.
Som sagt, kablar, strömfundamentering och strömrensning är ett ämne som osar mystik. Det är kanske lite av orsaken att, delvis Jag och många andra (som lägger ut upp till 50 ggr mer) håller på med, till kabeltillverkarnas stora glädje.
PS. Har säkert varit på 20 olika ”kabelsessions” på HiFi mässor. Sverige, Norge, Tyskland, Japan, USA, Danmark, England och Singapore. Det kan ju nästan jämföras med ett väckelsemöte, där 99% av deltagarna blir mer eller mindre euforiska och stämningen trissas upp mer och mer, ju dyrare kablarna blev. Blev själv en aning euforisk på dessa sessions, självklart beror det ju på representanterna, men de är extremt duktiga på att presentera, påverka och framförallt vidarebefordra produkten med en känsla som verkligen kan smitta av sig.
Blir ibland ”mobbad” av mina vänner, när Jag visar och förklarar med en sådan inlevelse och känsla, att de säger: ”Du har inte funderat på att sluta som överläkare och bli kabelförsäljare istället?”