VilhelmW skrev:
Løsningen synes rimelig enkel:
a) Det aktuelle firma XXXX betaler tilbake pængan. OG gir en uforbeholden unnskyldning for forretningsmessig slett oppførsel.
b) Kunden skipper impotøren OG Ayre ( det ville iallefall jeg gjort! ).
Dermed er det så vel omtalte problemet ute av verden.
c) Det etableres en tråd / gapestokk hvor importører, selgere osv. som ikke har forstått begrepet "kunden har alltid rett" kan listes opp slik at vi andre kan styre unna. Det er nemlig mange merkelige aktører "der ute".
Det finnes også en del produsenter som er temmelig høge på pæra og som tydeligvis regner med at nettopp deres produkter er så innmari gode at de kan tillate seg hva som heldst. Derfor; dersom importør ikke kan / vil svare på spørsmål tilknytta produktene de skal selge, er mitt råd: Kutt ut Ayre. Det finnes garantert minst like gode produsenter og importører av seriøst hifi-utstyr, som vet å behandle kundene sine på en langt bedre måte.
Forhåndsbetaling,ja. Det er en anna uskikk enkelte forhandlere praktiserer. For egen del betaler jeg aldri betydelige beløp på forskudd, enten det dreier seg om Vpi, Mark Levinson eller Linn. Da får det heller være. Jeg som kunde skal vel ikke være kassakredittinstans for en importør eller forhandler??? Det får jaggu være måte på! Det finnes betalingsgarantiordninger og kontraktsformularer som dekker både kjøper og selger på en grei måte.
PS: Jeg har sett steder på nettet hvor kundene kan gi kommentarer og stjerner alt etter hvor fornøyd de er med den aktuelle leverandør. Jeg styrer sjølsagt unna firma som andre har dårlig erfaring med, enten det er i sammenheng med kjøp, reklamasjon eller reparasjoner / garantiarbeid. Jeg håper du får løst problemet ditt på en orntlig måte! Lykke til...
;D
VilhelmW.
Nå tror jeg du har blandet sammen to helt forskjellige saker.
Trådstarter ketil-b viser til en sak med en (som han skriver) importør/forhandler
han har hatt en uheldig, og ikke minst helt forkastelig opplevelse med.
ketil-b forklarer sin side av saken på en presis og klar måte uten å navngi
forhandleren.
Han sier videre at produsenten hører gjemme i UK.
FAKTA NR1: MONO er bare importør, og ikke samtidig forhandler!
FAKTA NR2: AYRE er amerikansk, og kan derfor ikke være det produktet ketil-b
refererer til !
Jeg velger derfor å tro at ketil-b's sak hverken gjelder MONO eller AYRE.
Senere i tråden kommer det derimot et meget krast angrep av henje mot MONO.
Hva henvendelsen gjaldt og hva MONO gjorde feil mot henje har fortsatt ikke kommet frem.
Da jeg er forhandler av flere av produktene fra MONO, bl a REL, Rega og Sonus Faber
og også nettopp valgt å bli forhandler for AYRE, etter å fått erfare den lydmessige,
og sett byggekvaliteten på disse produktene, syntes jeg faktisk at det var veldig
interresant å få en mer utførlig beskrivelse av henje's opplevelse.
Dette var da svaret jeg fikk
henje skrev:
holder ikke det innlegget det er godt de passer på hverandre hfi-aktørene
ketil-b's innlegg og beskrivelse gir faktisk troverdighet, og dermed grunnlag for sympati for den situasjonen han har havnet i !
Hva henje har opplevd med MONO, velger han fortsatt å ikke dele med oss !
VilhelmW !
Her har du tydligvis vært uheldig og klart å blande det som så fint heter
"snørr og barter", og dermed skrevet et innlegg som neppe hadde sett likedan
ut uten denne uheldige sammenblandingen.
Din "rettferdige" vrede traff kanskje ikke helt presis
mvh
DR HEE