Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Huset som startet hele diskusjonen virker opplagt å være designet som et Art Deco-hus. De to eksemplene dine like så, selv om de på Wikipedia refereres til som funksjonalisme.
    Ja. Bergen er ein by der folkemeininga ser på alt som er nyare enn 1905 som "moderne", og gøymer det bort så godt dei kan.

    Men bygg kan kanskje vera begge delar, at vi kan snakka om ulike impulsar, heller enn klart atskilde stilar? Til og med Korsmo brukte både halvsirklar (Villa Damman) og runde vindaugo: Iallfall eitt av husa i Havna allé har tydelig "maritim estetikk", utan at eg heilt hugsar kva for eitt.

    Altså, at art deco på sett og vis utgjer "strukturelt dekorative" element som sirklar og avrunda hjørne, dampskipsestetikk osb, samtidig som bygget elles kan vera funksjonalistisk. Art deco har eit element av pynt (eg er pyntens riddar!) i seg, utan tvil, men er samtidig langt frå dei organiske formene i art nouveau/jugend.

    Spekulativt, at den estetiske vidareføringa av art deco-impulsen er streamline-modernismen, medan den strengt saklege, tyske (og franske) funksjonelle modernismen vert til "international style"?

    Edit(1): SNL omtalar Thilo Schroder, tyskar som flykta til Noreg i 1938, som både "inspirert av art deco" samtidig som han "tegnet hovedsakelig bygninger i funksjonalistisk stil"
    randesund1.png


    Edit(2): Ser at Riksantikvaren kallar Forum kino for "unik i nasjonal samanheng og eit sjeldsynt døme på art deco-arkitektur i Noreg."
    Forum-kino-1-1536x1019.jpg

    Apropos Bergen: I det heile teke frykteleg synd at Danmarksplass, altså frå Forum og opp til Bergen yrk, har fått æra av å ta hand om heile gjennomgangstrafikken i Bergen, og vert spegla av nokre gyselege høgblokkar på motsett side av plassen.

    fb1daa72c409418eb7d7da22df7abdb9.jpg
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.314
    Antall liker
    2.855
    Når man studerer Forum kino litt mer ser det egentlig mer ut som en fasade til en stor betongkloss.
    1698331167893.jpeg
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Når man studerer Forum kino litt mer ser det egentlig mer ut som en fasade til en stor betongkloss.
    Det er jo det :p Det er vel i fasade/foaje at art deco-elementa ligg. Sett frå Fjøsangerveien gjev heile kinoen likevel eit slags “ocean liner”-preg, tykkjer eg?

    Då eg var barn, var det alltid litt stas å sjå film på Forum, heller enn Engen/Konsertpaleet.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    1698360744576.png

    Rommet er faktisk veldig facinerende, og jeg mistenker sterkt at de røde stolene er utrolig gode å sitte i!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Hoi. Det var veldig fint, @inpain1968 😍 Sjølvsagt har huset i dag rabiat høg standard og nær sagt perfekt beliggenheit,* og pris deretter (ta-dum). Men det har også eit anstrøk av det ungdomen ville kalla "berre heilt rett" når det gjeld planløysing, form, materiale, proposjonar. Ikkje spektakulært, berre sånn det skal vera.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.143
    Antall liker
    3.235
    Torget vurderinger
    2
    Jeg
    Hoi. Det var veldig fint, @inpain1968 😍 Sjølvsagt har huset i dag rabiat høg standard og nær sagt perfekt beliggenheit,* og pris deretter (ta-dum). Men det har også eit anstrøk av det ungdomen ville kalla "berre heilt rett" når det gjeld planløysing, form, materiale, proposjonar. Ikkje spektakulært, berre sånn det skal vera.
    perfekt beliggenhet er dine ord :), tilsvarende atriumshus i Oslo 3 drar nok litt mer.

    Jeg kjenner Borgenbråten litt, og det er interessant å se de forskjellige løsningene ved rehabiliteringene. I dette tilfellet savner jeg et wc ved inngangen, det burde de kunne sneket inn.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    perfekt beliggenhet er dine ord :), tilsvarende atriumshus i Oslo 3 drar nok litt mer.
    Heldigvis er eg dønn sikker på at ingen vil handla hus ut frå mi vurdering av "perfekt", eg klarer knapt å overtyda mi eiga kone.

    Eg er ikkje lokalkjent, men kona har ein eks-kollega på Ånnerud (motsett side av E18) som vi har besøkt eit par gonger. Eg likte iallfall området veldig godt, og fint med sjanse til å togpendla til Oslo. Det dreg sjølvsagt ned (men opp prisen) at austre del av kommunen sannsynlegvis har høgst gjennomsnittsinntekt i landet. Alt dette er reint hypotetisk, sjølvsagt.

    Utover det stolar eg på din takst når det gjeld Oslo 3.

    I dette tilfellet savner jeg et wc ved inngangen, det burde de kunne sneket inn.
    Det er veldig praktisk, men korleis ville du løyst det? Då måtte det jo gått anten av kjøkenet (som ikkje er veldig stort) eller av stova.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.143
    Antall liker
    3.235
    Torget vurderinger
    2
    Det er fint på Borgenbråten, og med et velregulert arbeidsliv i Asker eller Oslo sentrum er buss/tog ganske effektivt. Men det er ikke perfekt, ikke for en som vil sykle til jobb og nyte kultur og uteliv uten at taxiregningene setter merkbare hakk i familieøkonomien..

    Kjøkkenet er større enn nødvendig, jeg ville tatt litt av det. Andre veien er det peis og brannmur.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.721
    Antall liker
    2.330
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Tre soverom og ett toalett virker ikke som noen god planløsning. Jeg er enig i at dette huset ligger for usentralt.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Kjøkkenet er større enn nødvendig, jeg ville tatt litt av det. Andre veien er det peis og brannmur.
    Nødvendig og nødvendig, fru Blom. Men det er sjølvsagt kost/nytte mot fordelen av ekstra wc. Det var kanskje uvanleg på 1960-talet, iallfall trur eg det var det på 1950-talet (korkje farmors hus frå 1954 eller svigermors hus frå 1962 har meir enn eitt toalett pr. bueining).

    Utover det slår det meg at ingenting av det eg liker ved huset i Asker er unikt, det er snarare funksjonar av å vera eit atriumshus frå 1966, renovert i ein ganske konvensjonell stil i 2023. Men hus treng ikkje vera så frykteleg unike for å vera fine.

    - L-forma, som skil avdelingane for stove og soverom med kjøken/allrom i vinkelen. Det at det finst tre atskilde opphaldssoner i huset, er absolutt positivt.

    - Lange innandørs siktlinjer (med skyvedører som eit hendig grep)

    - Badet er lite (og ganske effektivt). Her hadde eg verkeleg likt å ha eit vaskerom i kjellaren, men det hadde nok kravd ganske omfattande tiltak.

    - Delvis opning mellom sov 2 og 3, og opphaldsrom utanfor. Det siste er smart, men

    Mellom de to barnerommene er det satt inn skyvedør som kan åpnes opp til stor glede for barna.
    Den delvise opninga, som eg har sett både i originale bygg frå 1960-talet og i moderne arkitektteikna hus (i betonghuset til Hjeltnes i Vestfold er det lysglugge): eg lurer på om det er så smart. Eg har ei kjensle av at det er sett inn meir utfrå ei vaksen førestilling om søskenharmoni enn ut frå faktisk dynamikk blant søsken.

    Eg kan iallfall lett førestilla meg (og høyra for meg) ganske mange kranglar der veslesøster opnar døra, og storesøster smeller ho att. Og klemde fingrar.

    Heldigvis har dette huset i Asker eit par-tre soverom for lite.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.143
    Antall liker
    3.235
    Torget vurderinger
    2
    En drink med fruen før en konsert, en øl med en kompis på fotballpøbb, et restaurantbesøk med barn og svigerbarn, dette er gull. Og uteliv.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.721
    Antall liker
    2.330
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Skal ikke det integreres i VY? I så fal må du skynde seg!
    Ingen fare, jeg har bodd med 8 minutter gangavstand til Flytoget siden 2006. At det integreres i noe som helst er vel like sannsynlig som nordnorge-banen.;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Ingen fare, jeg har bodd med 8 minutter gangavstand til Flytoget siden 2006. At det integreres i noe som helst er vel like sannsynlig som nordnorge-banen.;)
    Å du tenker på Tromsøbanen? ;)

    Mange mil igjen av Nord Norge når du kommer til Tromsø.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Det er ikkje alt som er like imponerande sjølv om det står Korsmo på
    Koseleg med 250 kvm på Ullern, altså, men huset i seg sjølv var ikkje så imponerande.
    (Internet leverer meg berre reklame for Oslo-hus i 20 mill-klassa. Eg er diverre ikkje heilt i målgruppa)
    Eg kjenner meg litt skamfull over dette, men etter at eg grov i bakgrunnen (ja, det er Korsmo) for dette huset hamna eg på varslingslista til meklaren. For dei som følgjer med på marknaden på Oslo Vest (eg gjer ikkje eigentleg det), har det altså kome inn eit bod på 16 mill, altså 4 mill under utropspris i sumar. Ned 20%, altså, sjølv om eg ikkje veit om bodet vert akseptert. Vidare diskusjon kan vi ev ta i finanskrise-tråden.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Eg kjenner meg litt skamfull over dette, men etter at eg grov i bakgrunnen (ja, det er Korsmo) for dette huset hamna eg på varslingslista til meklaren. For dei som følgjer med på marknaden på Oslo Vest (eg gjer ikkje eigentleg det), har det altså kome inn eit bod på 16 mill, altså 4 mill under utropspris i sumar. Ned 20%, altså, sjølv om eg ikkje veit om bodet vert akseptert. Vidare diskusjon kan vi ev ta i finanskrise-tråden.
    Hadde jeg hatt pengene ville nok det hvite huset over gaten ha vært minst like interessant.
    Men jeg har ærlig talt to mentale sperrer her. Hus i Oslobygda er i utgangspunktet uinteressant, og hus i denne prisklassen
    er av naturlige årsaker også ganske uiteressante.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.147
    Antall liker
    8.513
    Torget vurderinger
    1
    Eg kjenner meg litt skamfull over dette, men etter at eg grov i bakgrunnen (ja, det er Korsmo) for dette huset hamna eg på varslingslista til meklaren. For dei som følgjer med på marknaden på Oslo Vest (eg gjer ikkje eigentleg det), har det altså kome inn eit bod på 16 mill, altså 4 mill under utropspris i sumar. Ned 20%, altså, sjølv om eg ikkje veit om bodet vert akseptert. Vidare diskusjon kan vi ev ta i finanskrise-tråden.

    Her i byen hadde samme huset gått for maks 5 millioner....
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Her i byen hadde samme huset gått for maks 5 millioner....
    Bakgrunnen for interessa var Kosmos œuvre, og eg fekk eigentleg eit litt interessant innblikk i husbygging det første krigsåret gjennom dei kommunale arkiva.

    Vi konkluderte vel alt i sumar med at huset ikkje akkurat var Villa Stenersen, og at det finst langt betre døme på trehusfunkis frå slutten av 30-talet.

    Hadde eg vore interessert i å bu i Oslo (nope), og vore i stand til å bla opp slike summar (nope), er eg så småborgarleg til sinns at eg godt kunne budd i eit villastrok på Oslo Vest, men det har vore finare hus til sals, også innan same stil.

    Edit: Td (jf @inpain1968) som ser ut til å ha vorte omsett:


    Tja, @Voff. Her i bygda ville eg tippa kanskje 6 mill om det låg i «sentrum» og hadde grei hage.
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    No vert det spanande!
    Heile lista her:

    Det første som slo meg, var at det er himmelvid skilnad på dimensjonane på desse bygga. Dei stygge er svære og enkeltståande, dei fine er små og integrerte i eksisterande bymiljø.

    Det er vel eitt av poenga til AO, kanskje, at små bygg er finare, men samtidig litt teit så lenge det er behov for store bygg.

    Huset i Jonas Reins gate, Bergen (heiderslista) var litt fint, forresten, men samtidig vanskeleg å døma ut frå berre fasadar. Det ligg i ei stille gate mellom Bystasjonen og Høyden, prega av hus frå ca 1900 (med eit bedehus i kommunal 1960-talsstil, trur eg, som tydelegaste stilbrot). Det utgjer altså eit slags innslag som tilsynelatande høyrer heime på 1920-talet, og manglar all gipspynten som dei eldre husa har.
     
    Sist redigert:

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    656
    Antall liker
    787
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

    Vet ikke om dette helt hører hjemme her, men gjør et forsøk. Sett på fasadene til byggene som har vunnet «Vakreste nybygg», til Arkitekturopprøret. Oftest synes jeg der at de gamle husene med eldre fasade, som står ved siden av vinnerer, ser finest ut.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.072
    Antall liker
    8.867
    Sted
    Oslo

    Vet ikke om dette helt hører hjemme her, men gjør et forsøk. Sett på fasadene til byggene som har vunnet «Vakreste nybygg», til Arkitekturopprøret. Oftest synes jeg der at de gamle husene med eldre fasade, som står ved siden av vinnerer, ser finest ut.
    Kanskje ikke det som får meg til å ta bølgen.
    Men glir harmonisk inn som et nybygg i strøket.
    Jeg ville likt at etasje skillerne flukta med bygningen til venstre.
    Men at et parisisk motehus, huserer der er ikke rart
    Tradition et modernité
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    5.776
    Antall liker
    17.493
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    4
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.919
    Antall liker
    1.516
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Skal det være et Frank Lloyd Wright hus?
    De gjør alt litt større i USA...
    Ca 1000 m² ...

    Om eg skal vera ærleg, tykkjer eg ikkje dette var så veldig fint; eg likte med andre ord korkje stilen eller dei dekorative elementa særleg godt. Men det skjer noko litt interessant når nesten alt får 2-3 gonger den golvplassen det ville hatt i ein norsk villa på 3-400 m².
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.945
    Antall liker
    617
    Skal det være et Frank Lloyd Wright hus?
    De gjør alt litt større i USA...



    Spisestuestolene med sine vertikale rygger så direkte vonde ut. Men ellers var det mye flott!
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.919
    Antall liker
    1.516
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Ca 1000 m² ...

    Om eg skal vera ærleg, tykkjer eg ikkje dette var så veldig fint; eg likte med andre ord korkje stilen eller dei dekorative elementa særleg godt. Men det skjer noko litt interessant når nesten alt får 2-3 gonger den golvplassen det ville hatt i ein norsk villa på 3-400 m².
    Vi snakker om et hus fra 1929 på slutten av Art Deco perioden i "Textile Block" design.

     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn