|
Må være den vakreste trappen jeg har sett!
Dette er vakkert design, passer også bra til stolen ovenfor.
https://www.youtube.com/watch?v=0VicvTy84xk
Så ut som noe man kan kaste boss i
Jeg håper de har regnet feil. Klippene er penere uten.Jeg håper det er gjort noen skikkelige utregninger når det gjelder hvordan dette er "hengt opp".
Jeg har, feilaktig, lest tråden som godt design, ikke primært vakkert. Men om noe er svært funksjonelt så finnes det for meg noe vakkert i nettopp dét. Så skal jeg si meg enig i at disse løsningene ikke er vakre i klassisk forstand, men de er så rent funksjonelle at de heller ikke kan være stygge, slik en del rene pyntegjenstander er det.Absolutt!, men jeg siktet like mye til det med vakkert, hvilket selvsagt har med øyet som ser, men som dog innebærer i det minste et snev av estetikk.
Den greia der er designet ene og alene med tanke på funksjonalitet. Ikke noe galt i det i seg selv, det kan tilmed bli riktig vakkert, men den der campingsaken kan kun kalles vakker på samme måte som en bonde kan synes en god plog er vakker. Ikke fordi den er god å se på, men fordi den funker og den representerer godt håndverk. Vakkert design er det dog ikke.
"Funksjonelt design" kunne for så vidt blitt en interessant tråd.
DET er vi enige i !Så skal jeg si meg enig i at disse løsningene ikke er vakre i klassisk forstand, men de er så rent funksjonelle at de heller ikke kan være stygge, slik en del rene pyntegjenstander er det.
For de som er ute etter "spesielle" lyspærer er det dukket opp en billig mulighet. Biltema har fått noen nye LED pærer med en form for "simulerte" glødetråder. har ikke sett dem "live" men det ser lovende ut på bildet i katalogen.Tror Ebay er det enkleste og billigste. Har lurt på å lage en lampe tilsvarende den Edison lampen vist tidligere i tråden. Fant noen fine pærer.Spiralis skrev:I samme gate, dog ikke lamper men pærer. Skulle gjerne hatt lyspærer med dekorative glødetråder med tanke på lysekrone som skal brukes uten skjermer. Er alt slikt forbudt nå som EU kom med sine pålegg om "effektiv" belysning?
Du har helt rett ! Selvsagt er det Louis Poulsen.Det er nok ikke Georg jensen pendel du har der VintageNærmere bestemt en louis poulsen, Enigma 425, designet av Shoichi Uchiyama. Jeg har selv Enigma 545 i trappehuset hjemme. Er veldig fornøyd da den er diskret og samtidig gir et vel balansert lys, så er enig i at den passer i denne tråden
Mvh
Gjert