Zed
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 3
Jeg viste et bilde "Fallingwater" til noen profesjonelle naturvernere for noen år siden, hvorpå den ene kommenterte: "Det va' nok ei fiin foss før huset kom opp, sjø!" En herlig gjeng. Vis dem en ball av bladverk en sjimpanse har trykket sammen for å tørke seg bak med, og de blir fra seg av begeistring, mens gråten tar dem når de ser en hengebro.zed skrev:
Takk, der er vi på linje. Mine gamle opphav solgte for et par pr siden sitt brune (brun i farge og stil) hus fra 60-tallet med ombygging på begynnelsen av 80-tallet. Det ble i løpet av meget kort tid fullstendig rasert med farger og ombygginger og troner nå som en bryllupskake oppe i lia. Fornyingstrangen kombinert med estetisk blindhet og dårlig smak (beklager arrogansen, men dette kommer jeg aldri til å ville forstå) har dessverre ødelagt mange hus. Og så skal folk få bestemme selv?Valentino skrev:Hva folk vil ha...hifiguru skrev:Hehe, ok, ganske tøff da, men det er underlig at den først ble populær når man surra den til med feite skinnputer og armlenerValentino skrev:Mer enn litt kul synes nå jeg.
...smårutete vinduer på slike hus, f.eks:
"Picture gently removed"
Jeg sier ikke at husbankhus er vakre, men de har i det minste en funksjonell estetikk. Da skal man ikke klistre på kitsch (som armlener og feite puter på Siesta). Huset på bildet burde vært malt i en mørkere farge, forresten.
Bifalles. God smak du. Men det visste jeg.Valentino skrev:FLW, ja. Dette liker jeg bedre. Gud er i detaljene her. ;D
Sukk!zed skrev:
Åh, nææh!wotg skrev:Sukk!zed skrev:
Så lenge du ikke skal bo der, så er Fallingwater fint. Det å bo der var en delt fornøyelse - fuktig og rått i huset.Jøgga skrev:Åh, nææh!wotg skrev:Sukk!zed skrev:
DER hadde høyttalerne mine passet.....
Mener bestemt at brodern har en slik i rødt.epi skrev:Har Brionvega vært nevnt? En kompis i Milano har lovet å holde utkikk etter en Algol for meg
Det var da en usedvanlig rimelig flymaskin! ;Dmteinum skrev:(1290 + 65 (frakt)) * 1,25 * kurs ~= 15.000,-
Hifiklubben solgte jo Brionvega den gang Hifiklubben var spennende.KW skrev:Mener bestemt at brodern har en slik i rødt.epi skrev:Har Brionvega vært nevnt? En kompis i Milano har lovet å holde utkikk etter en Algol for meg
Edit: Nå vet jeg at brodern har maken (i rødt). Han kjøpte sin i en butikk på Majorstua (sikkert noen år siden) og butikken heter Hjemmefronten (om det skulle være av interesse) Den kostet visstnok 6K (Da betaler man vel 2/3 for designet :
Mvh.KW
thomand skrev:Noen som kan tipse meg om ett lignende alternativ?
Mer pent enn funksjonelt når snøret er montert feil vei, eller er det hele snella? ;DLydMekk skrev:Funksjonelt er ikke det samme som pen design Val.
Steike! Pimp my Table.BalticThor skrev: