Oj.Valentino skrev:En pausefisk.
Den kunne gjerne få lov tl å svømme i mitt akvarie...
Oj.Valentino skrev:En pausefisk.
jeg er rørende enig. Kult at det spiller i stua. Flere bilder PLEASE!!!Valentino skrev:Mmm, ja. Impregnert MDF burde så absolutt kommet i rosa.
Og det Oblivion bygger og legger i Stallen er ikke direkte kjedelig det heller.vredensgnag skrev:Må si jeg er imponert over coolbiz som bygger egne høyttalere, Valentino som er med på utvikling av flere ht-designs, og Karma som tar storspranget -- samt Pedal som er temmelig kompromissløs når det gjelder det å få godlyd i heimen. Alle engasjerer seg innen hifi på en måte som motiverer og inspirerer.
Skal bli spennende å få lytterapporter fra det som skjer hos Valentino!
Link?Brasse skrev:Og det Oblivion bygger og legger i Stallen er ikke direkte kjedelig det heller.vredensgnag skrev:Må si jeg er imponert over coolbiz som bygger egne høyttalere, Valentino som er med på utvikling av flere ht-designs, og Karma som tar storspranget -- samt Pedal som er temmelig kompromissløs når det gjelder det å få godlyd i heimen. Alle engasjerer seg innen hifi på en måte som motiverer og inspirerer.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=39007.0General8 skrev:Link?Brasse skrev:Og det Oblivion bygger og legger i Stallen er ikke direkte kjedelig det heller.vredensgnag skrev:Må si jeg er imponert over coolbiz som bygger egne høyttalere, Valentino som er med på utvikling av flere ht-designs, og Karma som tar storspranget -- samt Pedal som er temmelig kompromissløs når det gjelder det å få godlyd i heimen. Alle engasjerer seg innen hifi på en måte som motiverer og inspirerer.
Kan ikke si annet enn at jeg føler meg beæret over å bli nevnt i så celebert selskap!vredensgnag skrev:Må si jeg er imponert over coolbiz som bygger egne høyttalere, Valentino som er med på utvikling av flere ht-designs, og Karma som tar storspranget -- samt Pedal som er temmelig kompromissløs når det gjelder det å få godlyd i heimen. Alle engasjerer seg innen hifi på en måte som motiverer og inspirerer.
Ikke lenger møbelknotter?Valentino skrev:Snag4: 30-50kg tema Isolators er for stivt, gitt.
God idé. Nå bare må jeg høre Loving Cup.Rojoh skrev:Glimmer Twins?
Mvh. Johan
Siden dette 'anlegget' ikke har noen romdefinisjon, hvordan oppleves det å flytte en fullsize katedral inn i en 'normal' stue helt uten begresninger.Valentino skrev:Noen observasjoner og kommentarer:
Lytteavstand 2m, avstand mellom diskanter 2,1m, avstand mellom diskant og frontvegg 1m.
Her er ikke ferdig rattet, tonalt er ikke alt helt på G. Det får komme.
Skala. Dette anlegget har ikke sin egen romdefinisjon høres det ut som. Det er nytt. Alle anlegg jeg har hørt tidligere har bestemt hvor stort det skal låte. Det gjør ikke dette. Opptaket bestemmer.
Dynamikk. Oj. Et paukeslag her, en ukomprimert gitarforsterker der. Ah!
Bassdefinisjon. NPM Khmer, spor 4. Ny innsikt.
Opplevelsen utenfor sweetspot overgår alt jeg har hørt av kjøpehøyttalere. Og jeg har hørt noen.
Snag: Den stakkars laptopen som regner delefiltrene jobber helt på grensen. Har satt alle buffere til max, og det sier blopp bare en gang i halvtimen...
Snag2: Fruen synes dD har for mange kabler.
Snag3: Har måttet flytte SqueezeboxServer bort fra den stakkars laptopen. Det betyr grammofonspilling utenom SbServer og det er litt vel manuelt.
Snag4: 30-50kg tema Isolators er for stivt, gitt. Både dD og Ragnarok dD-subene ble lettere enn vi hadde gjettet, hhv. 25 og 30kg.
Men nå: Bach.
.. til en ferdig kontruksjon som lever opp til forventningene!Valentino skrev:[...]
Ok, det er litt seriøsitet i dette, men det er ca. en snøballs sjanse i Sahara på at dette kommer til å materialisere seg. Om så er det en Tangenkonstruksjon.
[...]
Det er bra overensstemmelse mellom denne beskrivelsen og hva jeg selv har opplevd fra samtlige velkonstruerte, dynamisk bestykkede dipol-konstruksjoner jeg har lyttet til (alle det ene paret ;D ).Valentino skrev:Skala. Dette anlegget har ikke sin egen romdefinisjon høres det ut som. Det er nytt. Alle anlegg jeg har hørt tidligere har bestemt hvor stort det skal låte. Det gjør ikke dette. Opptaket bestemmer.
Dynamikk. Oj. Et paukeslag her, en ukomprimert gitarforsterker der. Ah!
Bassdefinisjon. NPM Khmer, spor 4. Ny innsikt.
Opplevelsen utenfor sweetspot overgår alt jeg har hørt av kjøpehøyttalere. Og jeg har hørt noen.
;D ;DValentino skrev:Det er jo ikke noe poeng å korrigere for rombidrag når det har samme energispektrum som direktelyden. ;D
Dette må vel bety at du har fått til ikke bare spredningen men også frekvensuavhengig demping i stua, eller har jeg misforstått noe?Valentino skrev:Det er jo ikke noe poeng å korrigere for rombidrag når det har samme energispektrum som direktelyden. ;D
Sikkert veldig fornuftlig. Jeg bare kom til å tenke på det fordi jeg bladde i Orion-byggeveiledningen her forleden og det slo meg at kretskortene som Linkwitz bruker til Orion er ganske modulært og fleksibelt bygget opp, og ikke så skreddersøm til Orion som man kanskje skulle tro. Med andre komponentverdier og bestykning kan man implementere temmelig annerledes saker med de samme kortene. Men DSP er naturligvis uendelig mye mer fleksibelt.Valentino skrev:Jeg har nok ikke tenkt å bruke tid og penger på noe slikt. Man måtte jo konstruere et slik fra bunnen av, og humøravhengig EQ kunne man heller ikke bedrive så lett.
Heller spare til en 8-kanals superDAC da, selge Transporteren og bruke en Touch i stedet. Den ville ikke gjøre seg bort oppå venstre sub.