Er spent på dine inntrykk av Burson herLoevhagen skrev:Jeg skal ikke si så mye da dette er første dagen jeg har fått anledning til å matche en lånt og innspilt 160D til mine HD800 (som er innspilt). Det jeg kan si i nåværende eufori er at synergien mellom disse er svært god (f. eks. artikkulert bass, flyt, rockefot og utenom lydkvaliteten må eiergleden være stor da den ser ut og føles som $$$).
Nyanser utover det må jeg komme tilbake til. Gjør noen notater underveis, og vil for egen del trekke noen sammenligninger av subjektive inntrykk av ulike hodetelefonforsterkere / DAC-er om et par uker.
Jeg siterer meg selv som henviser til mteinum:gismo skrev:[...]
Sitter med 701 og Burson så hadde vært artig om du kunne testet og sagt noe om denne komboen
CDWMcInSpots skrev:[...]
Hodetelefonforsterker
Du skal benytte Burson Audio HA-160. Kombinasjonen AKG K 702 (og dermed K 701) har mteinum omtalt og anbefalt i svar # 1 (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50162.msg937731.html#msg937731). Han skrev litt mer om denne kombinasjonen og spesielt Burson Audio HA-160 rundt midnatt (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31676.msg1081398.html#msg1081398).
[...]
I dag har jeg kun benyttet K702 på Burson 160D (high gain utgangen), som er en fantastisk match. Bass, lydscene og driv som NÅ er i K702 viser med klarhet at K702 ikke blomstrer før man treffer rett forsterker (som det sikkert er mange av, men ikke alle).gismo skrev:Er spent på dine inntrykk av Burson her
Kjenner ikke HD800 men vet at du har 702 var det vel? Sitter med 701 og Burson så hadde vært artig om du kunne testet og sagt noe om denne komboen
gismo
Gratulerer...Destiny skrev:Ja da har John Blue forsterkern blitt henta og kobla opp ;D Det visuelle inntrykket er veldig bra, et solid kabinett på 2,8kg gir et veldig godt inntrykk av god kvalitet.
Har også rukket en liten lytt på den, den er da helt rå og trenger sikkert en del timer med innspilling.
Men her kan vi virkelig snakke om natt og dag kontra Argon forsterkern som jeg hadde, selv med creek obh 2 strømforsyning, musikken kommer til live på en helt annen måte, vokal og instrumenter står frem med klart mer kjøtt og blod, og kraft og dynamikk? en helt annen verden.
Bassen er klart tørrere, og puster på en helt annen måte, inntrykk av rom atmosfære er klasser bedre, dette skal bli morro og teste mere fremover. Det kommer egne bilder i morra.
Destiny..
Vurdert Lehmann BCL?ralex skrev:Gleder meg til inntrykk du får av HD800 og Burson da
Sitter på gjerdet og avventer noe med å bestille den mens jeg spiller inn HD800.
38t 45m loggført nå hehehe. Det er 39 timer siden jeg fikk de
Mener du nevnte det ;D ;DLoevhagen skrev:I dag har jeg kun benyttet K702 på Burson 160D (high gain utgangen), som er en fantastisk match. Bass, lydscene og driv som NÅ er i K702 viser med klarhet at K702 ikke blomstrer før man treffer rett forsterker (som det sikkert er mange av, men ikke alle).
PS: Nevnte jeg at Burson HA-160D og K702 spiller vanvittig flott sammen? Gjorde jeg det, ja. Ok.
For ordens skyld og i beste mening:Destiny skrev:Jeg syns at John Blue Hydra lyder veldig bra, og det jeg da har å sammenligne med er Rega Ear, Musical Fidelity X can V3, og Argon HA 1 med og uten Creek OBH 2 strømforsyning.
Regner med at Burson forsterkern er enda et snepp opp på stigen, men jeg tror at John Blue Hydra er god nok til meg, den klart beste jeg har hatt i hus!
Destiny..
Det håper vi på og ser frem til.Loevhagen skrev:Dersom jeg orker å realisere alle inntrykkene i en sammenligningsartikkel, så skal jeg poste den her.
Det blir på hukommelsen ja,men jeg er rimelig sikker når jeg sier at John Blue Hydra/Denon AHD 2000 spiller bedre enn Sennheiser HD 650/Musical Fidelity X can V3!CDWMcInSpots skrev:For ordens skyld og i beste mening:Destiny skrev:Jeg syns at John Blue Hydra lyder veldig bra, og det jeg da har å sammenligne med er Rega Ear, Musical Fidelity X can V3, og Argon HA 1 med og uten Creek OBH 2 strømforsyning.
Regner med at Burson forsterkern er enda et snepp opp på stigen, men jeg tror at John Blue Hydra er god nok til meg, den klart beste jeg har hatt i hus!
Destiny..
Hvis jeg husker rett, mottok du JohnBlue Hydra etter at Argon HA1 og Creek OBH-2 var solgt og hadde forlatt deg. Stemmer det?
Har du fremdeles de andre du nevner, eller dreier det seg (kun) om sammenligning basert på hukommelsen?
Interessant.KJ skrev:Neste eksperiment er å skifte ut begge OPAMPene til drit-billige men gode NE5532 (NOK 2X 5,85 + mva) => hørbart mindre støy (spesielt omkring halvt volum), mindre fnidder i øvre mellomtone/diskant, vesentlig bedre «steely-ness», TSCH, spyttelyder og cymbaler er vesentlig mindre markert. Endelig høres Steel gitar ut som en steel gitar, med rike overtoner. Kantene i musikken tror jeg har blitt en god del tydeligere og «lettere» (mindre tzzzzing).
Nei, jeg kjenner ikke LT1363 - http://www.linear.com/product/LT1363Loevhagen skrev:Interessant.KJ skrev:Neste eksperiment er å skifte ut begge OPAMPene til drit-billige men gode NE5532 (NOK 2X 5,85 + mva) => hørbart mindre støy (spesielt omkring halvt volum), mindre fnidder i øvre mellomtone/diskant, vesentlig bedre «steely-ness», TSCH, spyttelyder og cymbaler er vesentlig mindre markert. Endelig høres Steel gitar ut som en steel gitar, med rike overtoner. Kantene i musikken tror jeg har blitt en god del tydeligere og «lettere» (mindre tzzzzing).
Violectric benytter NE5532 i sine hodetelefonforsterkere, og disse omtales nettopp i de hovedtrekk du lister opp her.
Har fått en anbefaling om å prøve LT1363. Har du kjennskap / prøvd den?
Hvordan vil du vurdere disse to opp mot hverandre? Altså, hva er etter din oppfatning plusser og ( eventuelle ) minuser med disse to, og hvilken liker du best?Loevhagen skrev:Vurdert Lehmann BCL?ralex skrev:Gleder meg til inntrykk du får av HD800 og Burson da
Sitter på gjerdet og avventer noe med å bestille den mens jeg spiller inn HD800.
38t 45m loggført nå hehehe. Det er 39 timer siden jeg fikk de
Er så heldig at Burson HA-160D og Lehmann BCL er i hus samtidig takket være svært kjekke forum-medlemmer.
Takker og bukker! Joda, jeg har lest din glimrende sammenligning tidligere... ;D Jeg kan bare supplere med at Lehmannaudio BCL fungerer utmerket sammen med Beyerdynamic T 1 også.Loevhagen skrev:
Gratulerer med en god headampLoevhagen skrev:Burson 160D passer generelt bedre til den musikken jeg hører mest på, så jeg kjøpte en Burson HA-160D.
CDWMcInSpots skrev:Loevhagen skrev:[...]
Ingen av disse har balanserte inn/utganger, for de som vektlegger det.
[...]
Lehmannaudio Black Cube Linear Pro, som (så vidt jeg vet) er Lehmannaudio Black Cube Linear for det profesjonelle markedet, leveres med XLR-innganger.
- http://www.synthax.de/media/files/lehmann_audio/Lehmann-Katalog-E-web.pdf
- http://www.synthax.de/en/lehmann-audio/linear-pro.html
- http://www.synthax.de/en/lehmann-audio.html