Jeg vurderer også denne. Men Sony har også et par gode..SaltyDog skrev:Samme her.Pink_Panther skrev:Jeg regner med at det står en Pana 46G20 i stuen i løpet av høsten. Litt pussig at Expert skal ha nesten 3000 mer for den enn Elkjøp.
Har ikke dette med hvor langt ifra TVn du skal sitte?Anonym skrev:Men hvorfor kjøpe 46" nå i 2010? Jeg mener 50" er minimun ved kjøp av ny tv i dag.
Kan det være så enkelt at det avhenger av rommet tro?Anonym skrev:Men hvorfor kjøpe 46" nå i 2010? Jeg mener 50" er minimun ved kjøp av ny tv i dag.
Joda men man kan sitte ganske nærme før det blir for stort.OAlex skrev:Har ikke dette med hvor langt ifra TVn du skal sitte?Anonym skrev:Men hvorfor kjøpe 46" nå i 2010? Jeg mener 50" er minimun ved kjøp av ny tv i dag.
Mvh Ola (som tenker kjøpe Panasonic 42" G20 en av de nermeste dagene)
De fleste sitter vel > 2 meter fra tv'en?Fosse skrev:Kan det være så enkelt at det avhenger av rommet tro?Anonym skrev:Men hvorfor kjøpe 46" nå i 2010? Jeg mener 50" er minimun ved kjøp av ny tv i dag.
Kan fort bli kiropraktorbesøk etterhvert med slike avstander....Anonym skrev:Joda men man kan sitte ganske nærme før det blir for stort.OAlex skrev:Har ikke dette med hvor langt ifra TVn du skal sitte?Anonym skrev:Men hvorfor kjøpe 46" nå i 2010? Jeg mener 50" er minimun ved kjøp av ny tv i dag.
Skjerm Betraktningsavstand
26? 1,0 1,65 m
32? 1,2 2,0 m
37? 1,4 2,35 m
40? 1,5 2,5 m
46? 1,75 2,9 m
52? 2 3,3 m
58? 2,2 3,65 m
65? 2,45 4,1 m
70? 2,67 4,5 m
Kilde:http://www.vg.no/innstikk/samsung/2009/11/19/slik-plasserer-du-tv-en-riktig/
Selv med de avstandene vil en ikke ha behov for å flytte på hodet.fjellvåk skrev:Kan fort bli kiropraktorbesøk etterhvert med slike avstander....Anonym skrev:Joda men man kan sitte ganske nærme før det blir for stort.OAlex skrev:Har ikke dette med hvor langt ifra TVn du skal sitte?Anonym skrev:Men hvorfor kjøpe 46" nå i 2010? Jeg mener 50" er minimun ved kjøp av ny tv i dag.
Skjerm Betraktningsavstand
26? 1,0 1,65 m
32? 1,2 2,0 m
37? 1,4 2,35 m
40? 1,5 2,5 m
46? 1,75 2,9 m
52? 2 3,3 m
58? 2,2 3,65 m
65? 2,45 4,1 m
70? 2,67 4,5 m
Kilde:http://www.vg.no/innstikk/samsung/2009/11/19/slik-plasserer-du-tv-en-riktig/
Og hva så? Det kan da vel være flere faktorer som spiller en rolle. Poenget mitt er bare at første uttalelsen din er unyansert.Anonym skrev:De fleste sitter vel > 2 meter fra tv'en?Fosse skrev:Kan det være så enkelt at det avhenger av rommet tro?Anonym skrev:Men hvorfor kjøpe 46" nå i 2010? Jeg mener 50" er minimun ved kjøp av ny tv i dag.
Men det hjelper ikke om ikke TV -signalet er av topp kvalitet.KW skrev:Bedre oppløsning gjør jo sitt til at reglene for avstand nok er andeledes i dag enn før for CRT tv.
Det er de hos megLyngen skrev:Men det hjelper ikke om ikke TV -signalet er av topp kvalitet.KW skrev:Bedre oppløsning gjør jo sitt til at reglene for avstand nok er andeledes i dag enn før for CRT tv.
TV kvaliteten er variabel. Det første jeg så på i mitt nye hjem var Skavlan og jeg grøsset litt over dårlig kvalitet og tenkte jeg ikke kunne ha større enn 42". Men heldigvis viste det seg at det først og fremst var det programmet som gjorde det.KW skrev:Det er de hos megLyngen skrev:Men det hjelper ikke om ikke TV -signalet er av topp kvalitet.KW skrev:Bedre oppløsning gjør jo sitt til at reglene for avstand nok er andeledes i dag enn før for CRT tv.
Tenker du derimot på selve originalsignalkvaliteten (gamle opptak/filmer) så kan nok det være et poeng de få gangene det skjer.
Mvh.KW
+1KW skrev:Du må/bør nok gå for en 60" Fosse, uansett hvor lite du liker en stor skjerm i stua di :
Jeg så nylig på Skavlan og kan ikke si at jeg reagerte på dårlig signal/bilde, kan heller ikke si at jeg syntes det var helt topp, da jeg ikke så etter slikt.Lyngen skrev:TV kvaliteten er variabel. Det første jeg så på i mitt nye hjem var Skavlan og jeg grøsset litt over dårlig kvalitet og tenkte jeg ikke kunne ha større enn 42". Men heldigvis viste det seg at det først og fremst var det programmet som gjorde det.KW skrev:Det er de hos megLyngen skrev:Men det hjelper ikke om ikke TV -signalet er av topp kvalitet.KW skrev:Bedre oppløsning gjør jo sitt til at reglene for avstand nok er andeledes i dag enn før for CRT tv.
Tenker du derimot på selve originalsignalkvaliteten (gamle opptak/filmer) så kan nok det være et poeng de få gangene det skjer.
Mvh.KW
Skjønner det er en del som ikke har greie på det de snakker om her ;DAnonym skrev:+1KW skrev:Du må/bør nok gå for en 60" Fosse, uansett hvor lite du liker en stor skjerm i stua di :
Hva mener du med de´a ;DFosse skrev:Skjønner det er en del som ikke har greie på det de snakker om her ;DAnonym skrev:+1KW skrev:Du må/bør nok gå for en 60" Fosse, uansett hvor lite du liker en stor skjerm i stua di :
Nei, i utgangspunktet er studiopptakk førsteklasses, men det skjer mye lengre utover i kjenden. Tenkte det kunne være noe med overføring fra Stockholm. Alle bilder forringes ganske mye i forhold til opptakskvalitet. Dette vet jeg jo .KW skrev:Skal følge med bedre på neste Skavlan, men har vanskelig for å forstå at dagens studiosendinger i utgangspunktet skal være av dårlig kvalitet, men dette vet nok du mer om enn meg
Mvh.KW
Mange liker at de glatter litt over "kanter" (svakheter med signalet) akkurat slik som med HiFi. I tillegg er de gode på sortnivå. Men når jeg studerte TV´er i dag så er de beste LCD/LED TV´ene overlegne Plasma. Men de er nå langt dyrere, så man får mye for pengene med plasma.noruego skrev:Begriper ikke helt dette med at Panasonic plasma skal være slik en ikkehjerner i alle sammenhenger...
Syns du det?Lyngen skrev:Mange liker at de glatter litt over "kanter" (svakheter med signalet) akkurat slik som med HiFi. I tillegg er de gode på sortnivå. Men når jeg studerte TV´er i dag så er de beste LCD/LED TV´ene overlegne Plasma. Men de er nå langt dyrere, så man får mye for pengene med plasma.noruego skrev:Begriper ikke helt dette med at Panasonic plasma skal være slik en ikkehjerner i alle sammenhenger...
Jeg har G20 og er veldig fornøyd med den.lars_erik skrev:Jeg syns derimot at LCD er bortimot ubrukelig. Ingen dybde, grått og trist. Led er bedre, men plasma er fortsatt best. G20 er en svært bra tv.
Prøv med en dedikert strømkabel. Isotek eller Nordost.Class skrev:Jeg har G20 og er veldig fornøyd med den.lars_erik skrev:Jeg syns derimot at LCD er bortimot ubrukelig. Ingen dybde, grått og trist. Led er bedre, men plasma er fortsatt best. G20 er en svært bra tv.
SD kunne kanskje vært bedre og det er en svak summing fra apparatet men jeg tror jeg er veldig følsom for slik "støy", mange andre hører det ikke.