Har nylig kjøp en VT20 Panasonic i 3D og selv om alle ( tekster i hi-fi blader) mener at THX modusen er beste, finner jeg Kino modus eller Profesional 2 bedre. Jeg setter samme nivå i de viktigste parameter - kontrast, farge,sharphet, farge temperatur og gamma- men de bildene er annerledes i de forkjellige modus så etter flere timer med forskjellig material i både HD sending som med blu ray, jeg foretrekker kino modus, bare i 3D viser det seg at THX er korrekt, i 2D er bilde med litt vaskete farger synes jeg, for å ikke snakke om at i THX modus du kan ikke forandre noen parameter som gamma eller farge temperatur - det hjelper ikke, ingen forandring-. Noen her med samme tv og annerledes erfaring? Jeg bruker en veldig god Monster hdmi 1.4 og ja, det merkes,. Har spilt filmer som jeg kjenner godt og som hadde sett i min gamle KURO og er enig med Lars Erik, aldri hadde sett så gode bilder i min LX 5090, bare i vanlige sending og noen HD sending fra Canal digital boxen, savner jeg litt sort fra Pioneeren mens 90% av material jeg ser, ser bedre ut - mye bedre noen ganger- enn med Kuroen.
Ps. Bruker den original strømkabelen som følger med tv'n som har et system som gjør at kabelen sitter fast i kontakten - i begynnelse hadde tenkt å bruke samme kabel jeg brukte i Kuroen ( Nordost Vishnu) men siden det var for lite plass mellon tv'n og veggen, prøvde jeg med originalen og.....tror ikke jeg skal bytte den. Forsatt bruker en Isotek Mira filter? mellon tv'n og parabolantenne og selv om jeg vet egentlig ikke om den kan hjelpe, har sett mange tv'r hos venner ( de fleste Kuro'er) og synes jeg har en bedre bilde enn de fleste
noen av dem har vært hos meg på besøk og mener det samme ;D ;D