U
Utgatt24668
Gjest
Jeg synes John Pilger skriver bra selv om han fremmer konspirasjonsteorier. Jeg forstår godt at flere på sentralen refererer til ham - selv om jeg ikke er helt i samme fargeskala når det kommer til politikk.Ja, ikke uvanlig, man støtter tullingen og satser på å få kontroll på ham, alternativt at krisemaksimering kan gi en mulighet til å få gjennomslag for egne synspunketer. Les litt om Weimarrepublikken eller om Menshevikene i 1917 og få litt perspektiv på hvorfor det kan være å leke med ilden.John Pilger, en favoritt på ytre venstre som mange ganger har blitt sitert og hyllet her på HFS OT av fela og andre, har i sitt konspiratoriske verdensbilde funnet ut at Donald Trump er det beste alternativet. Han støtter også Trumps narrativ om at media konspirerer mot ham, dette er så nærme en forsvarstale som man kan komme:
John Pilger: Why Hilary Clinton is more dangerous than Donald Trump
Det er noen ting jeg vil trekke fram fra artikkelen. Noen av argumentene kan være til ettertanke - selv om man er pro Hillary Clinton.
" - In the circus known as the American presidential campaign, Donald Trump is being presented as a lunatic, a fascist. He is certainly odious; but he is also a media hate figure. That alone should arouse our scepticism. "
" - Trump’s views on migration are grotesque, but no more grotesque than those of David Cameron. It is not Trump who is the Great Deporter from the United States, but the Nobel Peace Prize winner, Barack Obama."
"- He [Donald Trump] says the invasion of Iraq was a crime; he doesn’t want to go to war with Russia and China. The danger to the rest of us is not Trump, but Hillary Clinton. She is no maverick. She embodies the resilience and violence of a system whose vaunted “exceptionalism” is totalitarian with an occasional liberal face"