Politikk, religion og samfunn Valget i USA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H

Hardingfele

Gjest
    Kan vel legge denne inn her. BBC hadde premiere på denne langdokumentaren den 16/10. Lurer du på vår tidsalder er det en god gjennomgang.

Hypernormalisation av Adam Curtis.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dette valget vil uansett få store konsekvenser, når jeg så på debatten så er jeg jaggu meg ikke sikker på om
    Clinton er ved sine fulle fem hun heller. Hun mener i fullt alvor at USA skal iverksette en flyforbudssone over Syria. Assad og Russland vil jo aldri godta det. Og hva skjer hvis USA skyter ned et russisk militærfly ?
    Assad ser jo fortsatt på Syria som sitt land og han er i ferd med å få tilbake kontrollen ved hjelp av Putin.
    Clinton ser tydeligvis på USA som en verdensmakt og er villig til å sette verden i spill.
    Trump ser ut til å tenke mer på USA og mindre på verden.
    Dette blir spennende så det holder..

Hillary Clinton forcefully defended her support for a no-fly zone in Syria at the third presidential debate on Wednesday night.

It was the first time she was pressed by a debate moderator about risks the controversial policy would pose. The moderator, Fox News’ Chris Wallace, asked Clinton to explain how she would avoid getting into a larger war with either Russia or Syria. He noted that President Barack Obama has cited fears of escalation in rejecting the idea. Gen. Joseph Dunford, chairman of the Joint Chiefs of Staff, has raised similar concerns, Wallace said.
    “If you impose a no-fly zone, how do you respond to their concerns?” Wallace asked. “Secondly, if you impose a no-fly zone and a Russian plane violates that, does President Clinton shoot that plane down?”
    Clinton stuck to an argument she has made many times: Creating an area where Syrian and Russian planes cannot fly would give the U.S. “leverage” over Syria and Russia to negotiate a political resolution.
    Hillary Clinton Goes All-In On Syria No-Fly Zone | Huffington Post

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Rik korrupt psykisk ustabil patologisk narcissist demagog VS rik korrupt drivende dyktig diplomatisk erfaren politiker? What to choose...dæven, det var vanskelig gitt!
    Får håpe at hun ikke setter opp missiler rundt Kina og utsletter Iran noe hun ville gjøre hvis hun ble president.
    Jaha....link til det takk (ikke fra Breitbart vel)?
    "We're going to ring China with missile defense. We're going to put more of our fleet in the area," Clinton said, according to the email. "So China, come on. You either control them, or we're going to have to defend against them."
    Clinton warned U.S. would 'ring China with missile defense': hacked email | Reuters

Det å utslette Iran var riktig men hun svarte på et spørsmål om hvis Iran brukte atom mot Israel så da er det ihvertfall forståelig.

Koselig dame, we came, we saw, he died., med tanke på hvor mange døde så er det helt riktig å le, den dama er direkte ond.

https://www.youtube.com/watch?v=FmIRYvJQeHM

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Selv kalkulert ondskap er lettere å forholde seg til enn uforutsigbar galskap, fjernis.
    Kanskje, Hitler sa hva han skullle gjøre og gjorde det, galskap kan mediniseres, dessverre er ikke dette så lett når det kommer til ondskap.

Hvem som helst av visepresidentene hadde vært bedre etter min mening, men jeg vet ikke så mye om de så det kan hende at jeg tar feil.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Brekke og Fjernis må jo gjerne tro at Breitbart, som har engasjert O'Keefe for dette valget, er et godt sted for dekning av nyhetene, for å komme unna MSM, som man liker å kalle det.

Rebublikanernes ledelse har sitt å si om påstander om valgfusk.

AP News in Brief at 6:04 a.m. EDT

Associated Press

Trump refuses to say if he'll accept election results
    Threatening to upend a fundamental pillar of American democracy, Donald Trump refused to say in debate that he will accept the results of next month's election if he loses to Hillary Clinton. The Democratic nominee declared Trump's resistance "horrifying."
    Trump had spent the days leading up to the third and final presidential debate warning voters that the election would be "rigged." Asked Wednesday evening whether he would accept the outcome if Clinton emerges victorious, he said: "I will tell you at the time. I'll keep you in suspense."

Some Republicans recoiled at Trump's startling statement. South Carolina Sen. Lindsey Graham said his party's nominee was doing the country a "great disservice" by suggesting the election is rigged and Arizona Sen. Jeff Flake called Trump's comments "beyond the pale."
    Trump's assertions raise the prospect that millions of his supporters may not accept the results on Nov. 8 if he loses, thrusting the nation into uncharted territory.
    Free and fair elections, with the vanquished peacefully stepping aside for the victor, have been the underpinning of America's democratic tradition since the country's founding 240 years ago.

There is no evidence of widespread voter fraud, and election officials across the country have denied and denounced Trump's charges.

Han har heller ikke sagt at han ikke godtar valgresultatet, de som har brukt vold er de som støtter demokratene noe som kommer frem i det O'Keefe har avslørt.

Trump møter mye motstand hos rebublikanernene og han har gjort det fra første stund så dette er ikke akkurat noen overraskelse.

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Beklager Marie Simonsen, det er pest eller kolera

Sicherheitsrisiko ClintonWas für Trump spricht
    Gibt es wenigstens einen einzigen Grund, auf einen Sieg von Donald Trump zu hoffen? Ja: den Frieden. Hillary Clinton will im Syrienkrieg die militärische Konfrontation mit Russland riskieren. Das kann Deutschland nicht wollen.
    Was für Donald Trump spricht - Kommentar - SPIEGEL ONLINE

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    ^ erstatt kolera med spanskesyken og legg bak øret at antibiotika tar knekken på pest, og du har balansert det hele litt mer.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.392
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Merkelig så stille det ble fra Clinton propagandistene - om disse videoene. Om dette er sant - at demokratene (eller Clinton kampanien) bevist
    benytter seg av (ulovelige) profesjonelle provokatører (birddoggers) og bevist jukser ved stemmeurnene ved å "busse" inn meksikanske fremmed-
    arbeidere fra andre stater - så syntes jeg det er veldig rart at det er Trump man anseer som en trussel mot demokratiet. Er dere reelt opptatt
    av (det amerikanske) demokratiets overlevelse så burde det ha vært noe reaksjoner her... Eller?
    Man blir sjøsyk av å se på de videoene, men det var ikke mye der. Det alvorligste var en påstand om at en PAC koordinerte med kampanjen i en daglig telco. Det er verboten.

Idéen om å busse meksikanske fremmedarbeidere rundt er tydeligvis basert på smutthull i hvem som er stemmeberettiget i forskjellige stater - "They are entitled to vote. So they can vote." Men logistikken rundt det vil være vanskelig å skalere, så det vil begrense seg selv til tross for at aktivistene forsøkte å gi inntrykk av at de hadde en stor og viktig idé.

Jeg kjente ikke til ordet "birddogging" fra før, men idéen kjenner jeg jo fra mange valgkamper. Heckling er innafor. Jeg selv fikk engang Rita Ottervik så sinna under et valgkamparrangement på Nordre gate at hun muligens husker det ennå. Det var ikke engang vanskelig. :)

Generelt fikk jeg et inntrykk av overivrige aktivister som forsøkte å gi inntrykk av å være viktige. I en norsk valgkamp kunne man avlyttet hva som ble sagt på Unge Høyres eller AUFs kontorer under lignende omstendigheter. Etter litt kryssklipping hadde man sikkert greid å fremstille det også som suspekt. Selv KrF's kjøring av eldre til valglokaler kunne man greid å gjøre noe utav.

[...]Ville dere godtatt valgresultatet - om påstandene i denne videoen faktisk er sanne?
    Ja, uten tvil. Det der er støy og buskagitasjon som ikke flytter resultatet nevneverdig. Motkampanjen gjør mye av det samme, f eks ved å love ut pengepremier for å gå med bestemte T-skjorter på Hillarys valgkamparrangementer og bli vist på TV. Noe moro skal man jo ha i en valgkamp, men det er ikke sikkert at det slår så positivt ut for kandidaten. Det har hendt før at "gode" idéer fra f eks Unge Høyre har blitt møtt med et iskaldt blikk fra moderpartiet. I dette tilfellet ble også begge de to hovedpersonene i videoen prompte satt på sidelinjen i et klart signal om at disse hjørnene ønsker man ikke å kutte. Til sammenligning: Hvordan har Drumpf-kampanjen reagert på pengepremiene som ble utlovet for å gå med "Rape"-skjorter på Hillarys arrangementer? Svar: Ikke i det hele tatt.

Bill Clinton 'Rape' Hecklers Interrupt Obama, Hillary After Infowars Offer - NBC News
    Expose Rapist Bill Clinton, Win $5k » Alex Jones' Infowars: There's a war on for your mind!

Det er all verdens forskjell på at en eller annen valgkampmedarbeider skryter av sine idéer om hvordan kutte noen hjørner i kampanjen, og at kandidaten selv uttrykker autoritære tilbøyeligheter og truer med å fengsle motkandidaten - "lock her up!"

H

Hardingfele

Gjest
    ^Fy fillern, kommentarfeltet til den artikkelen var skummel lesning. Grøss.
    Egentlig veldig underholdende - fenomenalt "fact free zone" - vi bør bekymre oss over fremtidsmulighetene til konstruktiv politisk debatt.

Sist redigert av en moderator:
    H

Hardingfele

Gjest
    Time og Newsweek har ikke lenger den posisjonen de en gang hadde, men forsiden av Time blir fortsatt lagt merke til. De har hatt tre i forbindelse med debattene og kampanjen.

Time er vel ikke lenger konservativt, men dette er ganske harde kommemtarer.

IMG_2919.JPG

IMG_2896.jpg

IMG_2910.PNG

U

Utgatt24668

Gjest
    Det er vel overflødig å påpeke det her på formuet - men nattens debatt var plankekjøring for Clinton. Hun seiler på autopilot inn i presidentstolen. Hun får mye vind i seilene av Trump sine urimelige påstander og angrep. Hun har sine slag under beltet selv - og til tider minner dette om en barnehage-krangel. "Nei.. det er du som er dum.."

Jeg tror USA ville ha godt av en annen president enn Clinton. 4 nye år med Obamas politikk er sannsynligvis ikke det de trenger. På samme tid er det provoserende at hun skal arve denne tronen som en slags fortjent medalje for sine år med trofast tjeneste i Washington. En ny leder for USA burde ha vært mer visjonær og kunne svare bedre på hvordan hun skulle løse de problemene man sliter med i dag - spesielt Syria, IS, midt-østen og Obamacare.. Men - hun er jo det eneste alternativet som er igjen nå. Trump er en gavepakke for henne.

Som Europeisk statsborger er jeg også svært skuffet over at USA ikke avskaffer dødsstraff. Dette valget har skuffet på dette - som alle de andre.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Clinton er ikke særlig ønsket av åpenbare årsaker. Når Trump er alternativet er Clinton særdeles ønsket.

S

Slubbert

Gjest
    Dette valget vil uansett få store konsekvenser, når jeg så på debatten så er jeg jaggu meg ikke sikker på om
    Clinton er ved sine fulle fem hun heller. Hun mener i fullt alvor at USA skal iverksette en flyforbudssone over Syria. Assad og Russland vil jo aldri godta det. Og hva skjer hvis USA skyter ned et russisk militærfly ?
    Assad ser jo fortsatt på Syria som sitt land og han er i ferd med å få tilbake kontrollen ved hjelp av Putin.
    Clinton ser tydeligvis på USA som en verdensmakt og er villig til å sette verden i spill.
    Clinton har vært utenriksminister i fire år og har lang erfaring med å forhandle med Putin og russerne. Putin snakker maktens språk, dette er et signal om at han ikke får styre showet der nede på egen hånd. En flyforbudssone over hele Syria er neppe realistisk med dagens situasjon, men det handler om å posisjonere seg og få et utgangspunkt for forhandlinger. Som kontrast er Trump totalt uforutsigbar. Hvis Putin stryker ham med hårene vil han stikke ræva i været og smøre den inn med vaselin. Til stor fare for oss i Russlands nærområder. Og hvis han så finner ut at han blir rævpult er det ingen som vet hva han kan finne på, da kan helvete være løs før vi vet ordet av det.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.319
    Sted
    Liten by

Hillary Clinton forcefully defended her support for a no-fly zone in Syria at the third presidential debate on Wednesday night.

It was the first time she was pressed by a debate moderator about risks the controversial policy would pose. The moderator, Fox News’ Chris Wallace, asked Clinton to explain how she would avoid getting into a larger war with either Russia or Syria. He noted that President Barack Obama has cited fears of escalation in rejecting the idea. Gen. Joseph Dunford, chairman of the Joint Chiefs of Staff, has raised similar concerns, Wallace said.
    “If you impose a no-fly zone, how do you respond to their concerns?” Wallace asked. “Secondly, if you impose a no-fly zone and a Russian plane violates that, does President Clinton shoot that plane down?”
    Clinton stuck to an argument she has made many times: Creating an area where Syrian and Russian planes cannot fly would give the U.S. “leverage” over Syria and Russia to negotiate a political resolution.
    Hillary Clinton Goes All-In On Syria No-Fly Zone | Huffington Post
    Du får se debatten, der kommer svaret på dette tydelig frem.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.026
    Hvis det skulle være slik at Trump vinner valget, tror dere at det hadde blitt godkjent hos alle de som støtter Hillary eller tror dere det ville ha blitt et helvete, jeg tror det siste.

Ellers bra skrevet av Hans Rustad:

https://www.document.no/2016/10/19/forsoker-a-stjele-valget/
    Hans Rustad er i det minste skrivefør.

Det er problematisk at han velger å benytte sitt intellekt for et slikt publikum, han roper jo inn et digert ekkokammer. Jeg håper inderlig at document ikke har nevneverdig flere lesere enn HFS; saklighetsnivået i kommentarene ligger lavere enn en gjennomsnittlig kabeldebatt. Jeg blir ganske bekymret, egentlig.

Disqutabel

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.319
    Sted
    Liten by
    Hvis det skulle være slik at Trump vinner valget, tror dere at det hadde blitt godkjent hos alle de som støtter Hillary eller tror dere det ville ha blitt et helvete, jeg tror det siste.

Det er problematisk at han velger å benytte sitt intellekt for et slikt publikum, han roper jo inn et digert ekkokammer. Jeg håper inderlig at document ikke har nevneverdig flere lesere enn HFS; saklighetsnivået i kommentarene ligger lavere enn en gjennomsnittlig kabeldebatt. Jeg blir ganske bekymret, egentlig.

Disqutabel
    Jeg undres, kunne ikke eksagt det samme skrives om Trump? Om det er en som har løyet mye under denne valgkampen og om det er en som har mange lik i kofferten, så er det han. Bare bytt ut navnet, og det er omtrent likt. Bortsett fra at man måtte lagt til opptil flere kappittel mere for å dekke alt det Trump og hans tilhengere har sagt og gjort. Det virker som det er en standard for Trump, og en helt annen for Hillary. Når det er sagt, Hillary hadde ALDRI vunnet et valg om det var en annen enn Trump på den andre siden!

H

Hardingfele

Gjest

Disqutabel
    Jeg undres, kunne ikke eksagt det samme skrives om Trump? Om det er en som har løyet mye under denne valgkampen og om det er en som har mange lik i kofferten, så er det han. Bare bytt ut navnet, og det er omtrent likt. Bortsett fra at man måtte lagt til opptil flere kappittel mere for å dekke alt det Trump og hans tilhengere har sagt og gjort. Det virker som det er en standard for Trump, og en helt annen for Hillary. Når det er sagt, Hillary hadde ALDRI vunnet et valg om det var en annen enn Trump på den andre siden!
    Jeg tror at av GOPs kandidater i år var det kun Kasich og Jeb Bush som ville kunnet stå mot Hillary Clinton. De øvrige ville hun enkelt fått unna. Man kan forestille seg hvordan Cruz ville klart seg -- etter utsagn om at deler av Midt-Østen skulle bombes til sanden var rødglødende om natten; Walker og Perry var dead men walking fra starten av; Chris Christie har null å by på; Carly Fiorina er en fiasko i business og politikk; Rand Paul beskrives godt av Charles Pierce: He sounds perfectly rational and sensible for maximum five minutes, then he goes totally crazy and makes your head spin; Marco Rubio er en lettvekter uten bakkekontakt, som ble kjapt avslørt av en av sine egne (Christie); og Ben Carson tålte ikke et søkelys på sin forhistorie.

Om republikanernes velgere derimot hadde vært rasjonelle og vurdert seiersmuligheter, fremfor blodtørst, og hadde valgt Kasich eller Jeb Bush, ville Clinton fått en større utfordring.

Trey Gowdy ledet Benghazi-høringen. I all enkelhet: hun var Utenriksminister, hennes dept hadde bedt om tilleggsbevilgninger fra Kongressen for sikring av ambassader i Midt-Østen, disse var gjentatte ganger blitt avslått. Ambassadøren i Benghazi og hans folk ble angrepet og overmannet, senere drept. Dette ønsket republikanerne å gi Hillary Clinton skylden for - man mente hun hadde et direkte ansvar og at hun og hennes folk hadde forsøkt å unngå dette. Etter lange undersøkelser, flere millioner dollar og mengder av anklager og påstander, fikk man Clinton inn til høring foran Gowdys komité.
    Hun tok 11,5 timers forhør på strak arm (8 timer og 17 minutter med utspørring). Man kan mislike Clinton - men å innbille seg at hun er en push-over er å begå en feil. http://www.msnbc.com/msnbc/clinton-emerges-unscathed-gop-led-benghazi-hearing-falls-flat

Hun fileterte Trump i tre debatter, fordi han trodde det ville være en lett match. Det er feilen man lett begår når man undervurderer sin motstander.

Her er Ezra Klein om hvordan hun plukket Trump fra hverandre:
    Hillary Clinton’s 3 debate performances left the Trump campaign in ruins - Vox

Og her er høringen hun satt gjennom. Det endte med at republikanerne kranglet og Trey Gowdy nærmest fikk et sammenbrudd foran kameraene, fordi han skjønte at han ikke hadde noe på henne, til tross for alt han hadde påstått og lovet.

Nå blir jeg sikkert kalt Clinton-propagandist igjen -- men jeg forstår ikke hvorfor folk insisterer på å se på verden med tunnelsyn.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Disqutabel
    Nå har det ikke jo ikke vært mangel på negativitet når det kommer til Trump i media over hele verden, derimot har det vært lite fokuseringen på alle de tingene H. Clinton har vært innblandet i.

Bare i dag så har Dagbladet 3 negative vinklinger mot Trump før du har fått scrollet deg litt nedover, slik er det i hele den politiske korrekte media.

Jeg er helt enig i at Hillary hadde ikke blitt president hvis ikke Trump hadde stått på andre siden, tror heller ikke at hun hadde vunnet med en nøytral media.
    Så kan spørsmålet være om dette er bra eller dårlig, men er dette en form for demokrati vi bør være stolte av?

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Disqutabel
    Hvilket publikum sikter du til, de som har skrevet kommentarer eller gjelder det alle som leser artikkelen inkludert deg selv?

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Clinton har vært utenriksminister i fire år og har lang erfaring med å forhandle med Putin og russerne. Putin snakker maktens språk, dette er et signal om at han ikke får styre showet der nede på egen hånd. En flyforbudssone over hele Syria er neppe realistisk med dagens situasjon, men det handler om å posisjonere seg og få et utgangspunkt for forhandlinger. Som kontrast er Trump totalt uforutsigbar. Hvis Putin stryker ham med hårene vil han stikke ræva i været og smøre den inn med vaselin. Til stor fare for oss i Russlands nærområder. Og hvis han så finner ut at han blir rævpult er det ingen som vet hva han kan finne på, da kan helvete være løs før vi vet ordet av det.
    Både Trump og Putin vil ha fred i Syria, Hillary vil ikke ha fred så lenge Assad eller russiske interesser er i Syria, gikk så utrolig bra i Libya, Irak eller Afghanistan.

S

Slubbert

Gjest
    Når det er sagt, Hillary hadde ALDRI vunnet et valg om det var en annen enn Trump på den andre siden!
    Delte meninger om det, noen mener at Clinton-kampanjen systematisk har malt Trump i stykker og de hadde nok godt utarbeidede planer for å gjøre det samme med enhver kandidat republikanerne hadde kommet opp med. Men det er selvsagt en fordel at Trump oppfører seg som en femåring når noen fornærmer ham.

Hillary Clinton’s 3 debate performances left the Trump campaign in ruins - Vox

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.392
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis ikke russerne snart møter litt prinsippfast motstand kommer vi ikke til å diskutere fred i Syria og Ukraina, men fred i Estland, Finland og Sverige om noen få år.

"You probe with bayonets: if you find mush, you push. If you find steel, you withdraw." - V I Lenin

Ta også høyde for at sannsynligheten for forfalskede Wikileaks-dokumenter vil øke frem mot valget. Det vil være kortere tid til å sjekke innholdet, så sjansen for å smyge gjennom et rent falsum og oppnå maksimal skade vil være høyest like før valget. Det har russisk etterretning gjort mange ganger før når de har blandet seg opp i baltiske og sentral-europeiske valg.

Det er totalt halsløst av russerne å blande seg inn i valget så ettertrykkelig som de gjør her. Psy-ops-kampanjen vil mislykkes, Hillary vil bli valgt, og hun vil ikke være noe mer vennligsinnet mot Putin etter dette enn hva hun var som utenriksminister.

Sist redigert:
    H

Hardingfele

Gjest
    Hvis ikke russerne snart møter litt prinsippfast motstand kommer vi ikke til å diskutere fred i Syria og Ukraina, men fred i Estland, Finland og Sverige om noen få år.

"You probe with bayonets: if you find mush, you push. If you find steel, you withdraw." - V I Lenin

Ta også høyde for at sannsynligheten for forfalskede Wikileaks-dokumenter vil øke frem mot valget. Det vil være kortere tid til å sjekke innholdet, så sjansen for å smyge gjennom et rent falsum og oppnå maksimal skade vil være høyest like før valget. Det har russisk etterretning gjort mange ganger før når de har blandet seg opp i baltiske og sentral-europeiske valg.

Det er totalt halsløst av russerne å blande seg inn i valget så ettertrykkelig som de gjør her. Psy-ops-kampanjen vil mislykkes, Hillary vil bli valgt, og hun vil ikke være noe mer vennligsinnet mot Putin etter dette enn hva hun var som utenriksminister.
    Nå vet vi jo ikke om det er russerne som har hacket demokratenes epostkonti, men det vi vet med sikkerhet er at helvete er løs rundt omkring i verden når det gjelder konfliktnivået mellom Russland og USA. Duterte kansellerer samarbeidsavtaler med USA, i Syria koker det (og USA lar det være en fluktkorridor fra Mosul inn i Syria, for IS - beskrevet i norske medier, ingen konspirasjon), og russerne misliker hvordan NATO oppfører seg langs landets grenser.

Spennende tider! /ironisk ment

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Men Hillary sitt fond har da mottatt veldig mye penger fra Saudi Arabia som i dag bomber sønder og sammen Jemen samtidig som det er påvist at dette landet sponser islamistiske terrororganisasjoner og bygger moskeer i hele Europa for å fremme ekstrem islam.

Fondet hennes har også fått penger fra Quatar, Oman og Marokko, de landene som virkelig står for menneskerettigheter.

Hva som er verst er da en annen diskusjon.

Ta også høyde for at sannsynligheten for forfalskede Wikileaks-dokumenter vil øke frem mot valget.
    Slik er det når man er fastlåst med sin mening og ikke noe kan forandre det, skremmende at personer er slik, liksom det å tenke selv går ikke, svaret er avgitt på forhånd.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Tror du seriøst på det du skrev der? Høres ut som USA på 50-tallet. Hvis korea får gjøre som de vil og være kommunister, så faller hele verden for kommunistene. Bare vås som endte med millioner av døde mennesker.

Russland er i Syria, fordi Assad som er den folkerettslige regenten, har invitert dem i kampen mot opprørere bevæpnet, trent og utstyrt av utenlandske agenter, hovedsaklig USA og USAs allierte Saudi-arabia. Her er det USA, Saudi-arabia og Tyrkia som bedriver folkerettsbrudd, og Norge med når vi sender våre soldater til Syria. Ja, Assad har sine folkerettsbrudd også, med sine angrep på sivilbefolknignen. For all del. Russland? nja. kanskje. USA og Saudi? helt klart ulovlig å bevæpne gerilja i fremmed land.

Ukraina er Russlands naboland, hvor de hadde sin viktigste marinebase, hvor USA over 10 år investerte 5 milliarder dollar for å underbygge og destabilisere regimet. At Russland ikke bare sitter og ser på, sier seg selv. Burde Russland holdt seg unna borgerkrigen i Ukraina? helt klart, men det er ikke slik geopolitisk makt fungerer.

Russland bøyde seg for vesten under Jeltsin, og fikk seg en dyrbar lærepenge. Russland lot Vesten fjerne diktatoren Gadaffi i Libya, og bevitnet at Vesten ikke er til å stole på i FN-oppdrag. Syria er nå et direkte resultat av vestens og vestens alliertes innblanding, og vestens løgn i FN rundt Libya som effektivt hindrer fredsbevarende oppdrag og flyforbudsone.

Så hvordan blir dette da til at Estland, Finland og Sverige er neste mann ut?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.042

Ukraina er Russlands naboland, hvor de hadde sin viktigste marinebase, hvor USA over 10 år investerte 5 milliarder dollar for å underbygge og destabilisere regimet. At Russland ikke bare sitter og ser på, sier seg selv. Burde Russland holdt seg unna borgerkrigen i Ukraina? helt klart, men det er ikke slik geopolitisk makt fungerer.
    Seriøst, tror du fortsatt på disse propagandaløgnene høsten 2016???

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.921
    Sted
    Kongsberg

Tror du seriøst på det du skrev der? Høres ut som USA på 50-tallet. Hvis korea får gjøre som de vil og være kommunister, så faller hele verden for kommunistene. Bare vås som endte med millioner av døde mennesker.

Russland er i Syria, fordi Assad som er den folkerettslige regenten, har invitert dem i kampen mot opprørere bevæpnet, trent og utstyrt av utenlandske agenter, hovedsaklig USA og USAs allierte Saudi-arabia. Her er det USA, Saudi-arabia og Tyrkia som bedriver folkerettsbrudd, og Norge med når vi sender våre soldater til Syria. Ja, Assad har sine folkerettsbrudd også, med sine angrep på sivilbefolknignen. For all del. Russland? nja. kanskje. USA og Saudi? helt klart ulovlig å bevæpne gerilja i fremmed land.

Russland bøyde seg for vesten under Jeltsin, og fikk seg en dyrbar lærepenge. Russland lot Vesten fjerne diktatoren Gadaffi i Libya, og bevitnet at Vesten ikke er til å stole på i FN-oppdrag. Syria er nå et direkte resultat av vestens og vestens alliertes innblanding, og vestens løgn i FN rundt Libya som effektivt hindrer fredsbevarende oppdrag og flyforbudsone.

Så hvordan blir dette da til at Estland, Finland og Sverige er neste mann ut?
    Jøss!

Et innlegg fra Larson der jeg er enig i hvert ord som er skrevet!
    Nå står ikke værda til påske - Kanskje vi lever i endetiden...;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn