P
Parelius
Gjest
Det kunne vel flere det...Jeg antar at den godeste Jean-Jacques hadde funnet seg vel til rette i selskap med frk Thorkildsen. ;D
Det kunne vel flere det...Jeg antar at den godeste Jean-Jacques hadde funnet seg vel til rette i selskap med frk Thorkildsen. ;D
Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, etter jeg så Tabloid i går. Men jeg vet ikke om Selbekk, hvordan han er mener jeg. Jeg fikk desverre ikke sett Dokument 2.Jonas Støre fremstår etterhvert som som en god gammaldags feig, dott. Pinlig for landet at vi ledes av ryggesløse typer som Støre og Stolten.
De er orientert, ser jeg.Hvem er frk Thorkildsen? Bilde?
Henne hadde jeg heldigvis glemt.De er orientert, ser jeg.
http://www.sv.no/vestfold/personer/inga-marte.html
En kritisk mann: http://www.samtiden.no/03_1/art12.html
Hun er av en professor omtalt som en "skrikhals": http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=193466&cat=126
;D ;D ;D ;DHenne hadde jeg heldigvis glemt.
I love Mr Røre:Jeg så ikke programmet i går. Men jeg så Tabloid i kveld.
Kan ikke si det var en imponerende opptreden av Støre og Bondevik. Mye tåkeprat.
En pen SV-politiker det der...
Forskjellige kulturer har forskjellige regler. Vi holder ytringsfriheten høyt her i vesten, og det er en verdi jeg også setter høyt. Jeg mener likevel at det er grunn til å respektere andres kultur - det er den eneste veien til fred og samhandling. Det er på denne måten våre verdier vil vinne venner i andre kulturer. Du får ikke kulturell utvikling uten gjensidig respekt.Har dette noe med saken å gjøre? Var poenget først og fremst å provosere muslimer, eller var det å få frem problemer med det å tegne Muhammed selv når man ønsker å fremstille ham i en nøytralt eller positivt lys som i disse barnebøkene?
Skal det være egne regler for noen grupper i verden, som man ikke skal kunne provosere?
Blæh!Forskjellige kulturer har forskjellige regler. Vi holder ytringsfriheten høyt her i vesten, og det er en verdi jeg også setter høyt. Jeg mener likevel at det er grunn til å respektere andres kultur - det er den eneste veien til fred og samhandling. Det er på denne måten våre verdier vil vinne venner i andre kulturer. Du får ikke kulturell utvikling uten gjensidig respekt.
Magazinet brøt med denne tanken - og med det kristne budskap.
Det kommer da ikke an på hva jeg gjør. (Hvis det var tilfellet, så hadde alt liv på kloden bare vært et svakt minne i Guds tanke.) Om jeg ikke gjorde annet enn å drikke maltwhisky dagen lang (som jeg altså gjør), så endret det intet på sannheten i det jeg sa/sier!Hvilke forbedringer har du kjempet fram da Parelius? Tror du Selbekk kjemper fram forbedringer på denne måten?
Du er revolusjonær, jeg er revisjoist?!?
Les en bok omhandlende historie. Det fins sågar tegneserier om det. Før i tiden hadde vi Illustrerte klassikere, nå fins vel noe annet.Fortell meg da om å kjempe fram forbedringer (selv om du ikke gjør akkurat det).
Så les en gang til da vel. Og enda en gang. Til slutt ser du lyset, og finner kunnskapens kilde.Jeg har gjort det. Nå venter jeg på din versjon!
Korrekt observasjon. Den gjengen vil jeg helst ikke assosieres med. Landets mediakåte intellektuelle er en skam for kongeriket, og skulle vært skutt for landssvik.Sånn som deg da!?! Virker ikke som du er i takt med landets beleste og intellektuelle akkurat!
Hva skal du med den. Jeg kan ikke fortelle noe nytt - sannheten er evig og uforanderlig.Jeg har gjort det. Nå venter jeg på din versjon!
Ja, nettopp, vi holder ytringsfriheten høyt her i vesten, og det skal vi fortsette med for det er her vi bor, og de som vil bo sammen med oss får jammen santen se til å skjønne hvordan vi har det i vår del av verden.Forskjellige kulturer har forskjellige regler. Vi holder ytringsfriheten høyt her i vesten, og det er en verdi jeg også setter høyt. Jeg mener likevel at det er grunn til å respektere andres kultur - det er den eneste veien til fred og samhandling. Det er på denne måten våre verdier vil vinne venner i andre kulturer. Du får ikke kulturell utvikling uten gjensidig respekt.
Magazinet brøt med denne tanken - og med det kristne budskap.
Den "gjengen" er lite ensartet og uttalelsen om at du tar avstand blir defor helt meningsløs. Vårt lands intellektuelle er påfallende lite mediekåte. Les aviser fra andre land (gjerne fra eget også).Korrekt observasjon. Den gjengen vil jeg helst ikke assosieres med. Landets mediakåte intellektuelle er en skam for kongeriket, og skulle vært skutt for landssvik.
Du kan mao ikke forsvare dine innlegg.Hva skal du med den. Jeg kan ikke fortelle noe nytt - sannheten er evig og uforanderlig.
Innlegget i NRK viste at det var ment som provokasjon. Livets Ord er intressert i konfrontasjon med muslimer fordi de hater omtrent alt annet enn seg selv.Ja, nettopp, vi holder ytringsfriheten høyt her i vesten, og det skal vi fortsette med for det er her vi bor, og de som vil bo sammen med oss får jammen santen se til å skjønne hvordan vi har det i vår del av verden.
Jeg mener ikke det er grunn til å respektere andres kultur om denne kulturen baserer seg på undertrykking, menneskeforakt og drap og vold om man føler seg en smule fornærmet. Vi krenket krenkerne, det får de tåle, vi opplever alle å bli såret, provosert, skuffet og sinte både titt og ofte, det er en del av det å leve, man kan ikke stille seg utenfor denne delen av livet og forlange særregler.
Magazinet brøt med denne tanken- og med det kristne budskap, det var da en merkelig påstand. De omtalte en ganske viktig sak som gikk for seg i Danmark, det var ikke ment som provokasjon, hva i alle dager har vi pressen for om ikke for å informere oss om hva som skjer i verden? Tegningene hadde vært trykket i en Egyptisk avis, ingen bråkte da.
;D Fint ordtak!Innlegget i NRK viste at det var ment som provokasjon. Livets Ord er intressert i konfrontasjon med muslimer fordi de hater omtrent alt annet enn seg selv.
Ytringsfriheten fremmes best ved å la den spre seg gradvis. Etterhvert som internett og andre mediakanaler brer seg vil dette gå av seg selv. Islam kan ikke stoppe dette i lengden.
Godt gammelt ordtak: "Med list og med lempe kommer en dverg lenger enn en kjempe"
Er det dette du kaller nyansert og gjennomtenkt?Livets Ord er intressert i konfrontasjon med muslimer fordi de hater omtrent alt annet enn seg selv.
Åja, og om nrk har sagt det, så er det rett?Komponenten: Som sagt: det gikk frem av NRK innslaget. Det er en faktaopplysning og ikke en mening.
Oddgeir: ekstreme religiøse menigheter er ikke nyanserte og gjennomtenkte. Hverken de som hører til islam, kristendommen eller andre.
Jeg så også dette på NRK, og det fremgikk ikke av programmet at det var ment som en provokasjon.Innlegget i NRK viste at det var ment som provokasjon. Livets Ord er intressert i konfrontasjon med muslimer fordi de hater omtrent alt annet enn seg selv.
Både radio tv og internett er utbredt i Iran, hvordan er situasjonen der?Ytringsfriheten fremmes best ved å la den spre seg gradvis. Etterhvert som internett og andre mediakanaler brer seg vil dette gå av seg selv. Islam kan ikke stoppe dette i lengden.
Det burde du aldri ha sagt. Bare et tidspørsmål før du får hela "smæla" med hvor venstrevridd og gammelkommunistisk ARK er. Bare vent og se!NRK er en svært seriøs mediebedrift, og har en tillit hos de aller fleste som "Magazinet" bare kan misunne.
Dette kan også internett brukes til:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/08/479107.html
De var iallefall kreative disse ungdommene. Om det var spesielt smart er en annen sak. Det er vel mye "intellighent" funnet i bunnen av brune flasker før.