Veien til dp stua!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Det går rykter om at jeg burde fått audiens hos deg, siden jeg allikevel er innerst i Ranafjorden (eller hva det nå heter...)

    De bildene jeg har sett i tråden, tyder på at det hadde vært på sin plass med en hjemme hos-reportasje fra deg også :)

    mvh

    Roy Ervin Solstad
    Stereo+
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Det går rykter om at jeg burde fått audiens hos deg, siden jeg allikevel er innerst i Ranafjorden (eller hva det nå heter...)

    De bildene jeg har sett i tråden, tyder på at det hadde vært på sin plass med en hjemme hos-reportasje fra deg også :)

    mvh

    Roy Ervin Solstad
    Stereo+
    Hmm det hadde vært en ære, selv om det er litt uferdig ennå.
    Blir du lenge på Mo?
    Du kan nå meg på tlf. 907 82 805
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Takk for en fantastisk kveld i DP-stua, og kudos til verten som tok i mot meg på så kort varsel. Dette blir hjemme hos-reportasje i Stereo+, men trolig først i september-nummeret.

    Roy
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Takk for en fantastisk kveld i DP-stua, og kudos til verten som tok i mot meg på så kort varsel. Dette blir hjemme hos-reportasje i Stereo+, men trolig først i september-nummeret.

    Roy
    Takk for besøket, var veldig overraskende og dermed ikke godt forberedt, men veldig hyggelig. Skal ikke si noe mere, overlater resten til redaksjonen ;)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Sommeren er på hell, noe har man fått gjort og flotte stunder har man hatt.
    Møreroyal dekke er lagt på balkongen.
    Grillen er flittig brukt med venner og familie.
    Jacuzzien har økt brukstiden på balkongen, med 40'C i vannet spiller det ingen rolle om det er 10'C i luften.
    Her elste dattera med samboer

    IMG_1423.jpg
    IMG_1302.jpg
    IMG_1322.jpg
    IMG_1320.jpg
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Noen kulturelle/musikalske innslag har det også blitt.
    Verket Mo I Ranas faste festivalbegivenhet og MamaMia musical ombord på Allure of the seas
    IMG_1453.jpg
    IMG_1513.jpg
    IMG_1377.jpg
    IMG_1379.jpg
    IMG_1383.jpg
    IMG_1363.jpg

    Samt litt natur, her fra en kveldstur med yngste dattera og kjereste med flott utsikt over vakre helgeland.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Så ble det en ferietur i regi av jobben, i første pulje var vi 31 personer som dro til Fort Louderdale og videre med Allure of the seas

    DSC_9854.jpg
    DSC_9857.jpg
    DSC_9869.jpg
    DSC_9921.jpg
    DSC_9957.jpg
    IMG_1530.jpg
    IMG_1532.jpg


    Grei skute :) med 17 dekk, 360 meter lang og 47 meter brei, utendørs park midt ships, skøytebane innendørs, klatrevegger, zipline, teater, utvendig vannteater, kino, vannsurfbaner, minigolf, resturanter, barer, shopping, disco, puber, pølse-, hamburger-, pizza-, salatbar-sjapper, alacarte og buffet. Allinclusive med drikkepakke (fribar)
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Litt av en båt!:) Hvor gikk ferden fra Fort Laurderdale? Hvordan går det med lytterommet? Noen endringer, eller har du blitt lei?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Litt av en båt!:) Hvor gikk ferden fra Fort Laurderdale? Hvordan går det med lytterommet? Noen endringer, eller har du blitt lei?
    Riktig vi dro fra Ft. louderdale.
    Neida jeg er ikke lei, har bare ikke hatt nok tid til overs for de store krumspring. Den tid jeg har hatt til overs for meg selv har blitt brukt til å høre på musikk :)
    Har vært mye jobbing i sommer (på jobb) eks. har vært nordpå denne uka og jobbet. Dro på søndag og kom hjem i går, jobbet 12 timer + skift på Finnfjord, vi var 22 mann totalt fra Momek. Ferien har blitt brukt sammen med ungdommen og kona, samt noen dager på å legge balkongdekke. Litt eksperimentering er gjort, 2 seteren er tatt ut av dp stua og 3 seteren er flyttet bak. Dette ga betydelig bedre bass, men ser ikke like bra ut og det er litt trangere å komme seg inn på dp stua. Men 2 seteren skal nok ikke inn igjen da den sjelden var i bruk og det er jo tross alt lyden som står i fokus.
    Enn hos deg, hvordan går det med bass tårna?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Litt av en båt!:) Hvor gikk ferden fra Fort Laurderdale? Hvordan går det med lytterommet? Noen endringer, eller har du blitt lei?
    Riktig vi dro fra Ft. louderdale.
    Neida jeg er ikke lei, har bare ikke hatt nok tid til overs for de store krumspring. Den tid jeg har hatt til overs for meg selv har blitt brukt til å høre på musikk :)
    Har vært mye jobbing i sommer (på jobb) eks. har vært nordpå denne uka og jobbet. Dro på søndag og kom hjem i går, jobbet 12 timer + skift på Finnfjord, vi var 22 mann totalt fra Momek. Ferien har blitt brukt sammen med ungdommen og kona, samt noen dager på å legge balkongdekke. Litt eksperimentering er gjort, 2 seteren er tatt ut av dp stua og 3 seteren er flyttet bak. Dette ga betydelig bedre bass, men ser ikke like bra ut og det er litt trangere å komme seg inn på dp stua. Men 2 seteren skal nok ikke inn igjen da den sjelden var i bruk og det er jo tross alt lyden som står i fokus.
    Enn hos deg, hvordan går det med bass tårna?
    Det jeg egentlig spurte om er hvor turen gikk? Hvilket firma jobber du for?
    Selv har jeg nesten ikke ofret anlegget en tanke hele sommeren. Nesten ikke brukt det eller, annet enn til tv-lyd. Fruen har dog brukt det aktivt til å spille musikk. :)
    Alt har stått stille her. Nå som høsten har kommet har interessen kommet tilbake og jeg har startet på et nytt prosjekt men en akustisk himling der hvor anlegget står. Er godt i gang, så er nok ikke veldig lenge til det står klart. Mulig jeg poster litt i diy tråden min om dette, men har ikke tatt så mange bilder.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Litt av en båt!:) Hvor gikk ferden fra Fort Laurderdale? Hvordan går det med lytterommet? Noen endringer, eller har du blitt lei?
    Riktig vi dro fra Ft. louderdale.
    Neida jeg er ikke lei, har bare ikke hatt nok tid til overs for de store krumspring. Den tid jeg har hatt til overs for meg selv har blitt brukt til å høre på musikk :)
    Har vært mye jobbing i sommer (på jobb) eks. har vært nordpå denne uka og jobbet. Dro på søndag og kom hjem i går, jobbet 12 timer + skift på Finnfjord, vi var 22 mann totalt fra Momek. Ferien har blitt brukt sammen med ungdommen og kona, samt noen dager på å legge balkongdekke. Litt eksperimentering er gjort, 2 seteren er tatt ut av dp stua og 3 seteren er flyttet bak. Dette ga betydelig bedre bass, men ser ikke like bra ut og det er litt trangere å komme seg inn på dp stua. Men 2 seteren skal nok ikke inn igjen da den sjelden var i bruk og det er jo tross alt lyden som står i fokus.
    Enn hos deg, hvordan går det med bass tårna?
    Det jeg egentlig spurte om er hvor turen gikk? Hvilket firma jobber du for?
    Selv har jeg nesten ikke ofret anlegget en tanke hele sommeren. Nesten ikke brukt det eller, annet enn til tv-lyd. Fruen har dog brukt det aktivt til å spille musikk. :)
    Alt har stått stille her. Nå som høsten har kommet har interessen kommet tilbake og jeg har startet på et nytt prosjekt men en akustisk himling der hvor anlegget står. Er godt i gang, så er nok ikke veldig lenge til det står klart. Mulig jeg poster litt i diy tråden min om dette, men har ikke tatt så mange bilder.
    Jobber for Momek Group, turen gikk til Nassau, st. Thomas og st. Kitts. Du må seff. poste bilder av prosjektet. Så bra at fruen nyter anlegget, tipper det blir spilt endel musikk med nasjonal opprinnelse, noen tips til hvor denne musikken kan hentes/kjøpes.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Kikket litt på websiden. Jaggu svære prosjekter dere driver med. Tøffe saker! Mine prosjekter på jobb blir ikke rare greiene i forhold. Omgitt av vakre omgivelser på den turen skjønner jeg. Har enda til gode å få en slik ferietur av min arbeidsgiver.;)

    Det går en del i musikk med nasjonal opprinnelse ja. Hun bruker stort sett Spotify og Youtube. Selv liker jeg godt feks. Job 2 Do.
    Kan også bestille cd på nett fra Thailand. Mange sender ikke ut av landet, men du kan få det sendt til familie som videresender.
    Ellers finnes det også en del på ebay. :)

    Skal se om jeg får lagt ut litt til neste helg når ting forhåpentligvis begynner å komme sammen. Har gått en del timer på ting som ikke er mye å vise frem. Har blitt veldig god venn med overfresen min. Endelig forstått bruksområdene.:)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Arbeidsturer er en filosofi som går ut på å lære hverandre å kjenne også på fritiden for et bedre arbeidsmiljø og sammarbeid.
    Er ikke slik at vi får disse turene helt gratis, er mere som et spleiserlag. De ansatte blir trukket kr. 300,- hver mnd. som blir satt inn på BIL kontoen og bedriften skyter inn tilsvarende beløp. Så er det en liten egenandel for de ansatte ved påmelding og en litt større for partner. Vi drar på minimum en tur årlig, ukestur og weekend annet hvet år.

    Har bare ps4 for å spille av musikk via youtube og finner lite musikk uten rette tastaturet, mulig det kan installeres thai på den?

    Overhåndfresen ja den er digg ;)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ja, da forstår jeg.:) Vi har lignende filosofi i vårt firma, men turene er noe mer beskjedene. Vi betaler dog ikke noe selv. :)

    Fruen bruker youtube gjennom ps4 mye. Hun har et Samsung nettbrett som hun kobler opp mot PS4, og på sin Samsung har hun selvfølgelig thai keyboard. Samme for Spotify. Hun bruker nettbrettet med thai keyboard via ps4 eller chromecast.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med artikkel! Var fornøyelig lesing.:) Den ølbrygginga har jeg forsøkt selv også, med varierende hell.:rolleyes:
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med artikkel! Var fornøyelig lesing.:) Den ølbrygginga har jeg forsøkt selv også, med varierende hell.:rolleyes:
    Takker.
    Ølbrygginga blir spennende, ble satt i forbindelse med et kurs som ble holdt hjemme hos meg. Vi hadde eksperthjelp, så jeg satser (håper) det blir en bra pale ale :D
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Ølet ble snadder, er historie nå :D
    Er ellers rolig på hifi fronten, andre ting har havnet i skyggen de siste årene og etterslepet har hentet meg inn :(
    Men nå er det lysning i tunellen 205 hint
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Nettop koblet opp, må la dette synke inn litt før dommen faller. Har ikke fult utbytte av mqa 96/24 står det i displayet på ssp 800'en. Mens signalet fra tidal til node 2 er 192/24 og det kommer nok av at dac'en i ssp'en ikke støtter mqa.
    Men ja det låter ikke så verst, om det har med mqa å gjøre eller bluesound i forhold til sonos er jo ikke lett å si.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan ble ølet?
    Har akkurat tappet opp på flasker en dunk med IPA.
    Prøvde smakte en i dag, litt lite kullsyre enda men god var den.
    Må vente en uke til tenker jeg før det er full futt i den.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan ble ølet?
    Har akkurat tappet opp på flasker en dunk med IPA.
    Prøvde smakte en i dag, litt lite kullsyre enda men god var den.
    Må vente en uke til tenker jeg før det er full futt i den.
    Og et par uker til for å modnes litt kanskje.
    Ølet smakte meirsmak :D
    Det blir brygget flere ganger, jeg har ikke funnet like godt øl i butikk, Skryte skryte.
    Oppskriften og rettledning fra kursleder, så det var nok ikke min fortjeneste.
    Denne var en blanding mellom IPA og American pale ale.
    Lykke til med din IPA, den blir jo bare bedre så det er jo allerede suksess siden den er god nå.
    God Jul
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er det som er så morro med selvbrygg, smaker mer.
    Men som de sier følg oppskrifter, og renslighet er en dyd.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Oppo'en testes, lastet ned DSD 64 og DSD 128

    Inngående signal til oppo dac ved DSD 128
    IMG_2041.jpg
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Mens man venter på toget og gressenkemann’s tilværelsen er på hell, kikker jeg litt i ferrit posen som kom med posten. Hmm, god helg
    2735B156-D51C-4AAF-AA0E-AFF36ED8E30C.jpg
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Det lille x-tra, har du ikke ferrit montert på signalkabler og Power så er det en billig oppgradering. For meg er det hørbart og det med egen underfodeling som er etablert 1,5 m fra vegg uttak og separat jord til alle komponenter i anlegget. Vil tro det er enda mere å hente for de som har anlegget eks. Koblet til samme kurs som eks. Kjøleskap, TV, vaskemaskin, div. LED belysning, mm
    Koster ikke all verden og fjerner høyfrekvent støy. For meg er det synlig ved at klipping ikke oppstår ved samme volum som uten ferritter og det høres ved at hvasse lyder ikke oppstår ved høyere volum enn tidligere. RO og orden ;) god helg frelste
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.591
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Det lille x-tra, har du ikke ferrit montert på signalkabler og Power så er det en billig oppgradering. For meg er det hørbart og det med egen underfodeling som er etablert 1,5 m fra vegg uttak og separat jord til alle komponenter i anlegget. Vil tro det er enda mere å hente for de som har anlegget eks. Koblet til samme kurs som eks. Kjøleskap, TV, vaskemaskin, div. LED belysning, mm
    Koster ikke all verden og fjerner høyfrekvent støy. For meg er det synlig ved at klipping ikke oppstår ved samme volum som uten ferritter og det høres ved at hvasse lyder ikke oppstår ved høyere volum enn tidligere. RO og orden ;) god helg frelste
    Har lenge vurdert det samme selv , men aldri somlet meg til det. Hvor bestilte du fra ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn