GOTOLMC skrev:bestiller du OMEGA drivere?
mvh
Leif
Leif, da......!! Trio beholdes selvsagt, never change a winning team, som det heter. Men jeg har alltid hatt lyst på GOTO, og begynner med et relativt enkelt tre-veis system basert på de to øverste driverne i frekvensen, som er stammen i systemet for eventuell senere utbygging til fullt 5-veis oppsett. 5-veis betinger større rom med større høyde, enten GOTO's egne 40 Hz. horn eller plassbygde 30 Hz. med de samme drivere. Kommer nok til å gå for sistnevnte løsning. Mest sannsynlig elektronisk deling og seks like mono effekttrinn foreløpig. GOTO anbefaler faktisk transistor.LMC skrev:til Avantgarde-horna? ???
eller kutter du ut trio?
mvh
Det vil ikke si at transistorforsterkere er noe å satse på.pengesluk skrev:Leif, da......!! Trio beholdes selvsagt, never change a winning team, som det heter. Men jeg har alltid hatt lyst på GOTO, og begynner med et relativt enkelt tre-veis system basert på de to øverste driverne i frekvensen, som er stammen i systemet for eventuell senere utbygging til fullt 5-veis oppsett. 5-veis betinger større rom med større høyde, enten GOTO's egne 40 Hz. horn eller plassbygde 30 Hz. med de samme drivere. Kommer nok til å gå for sistnevnte løsning. Mest sannsynlig elektronisk deling og seks like mono effekttrinn foreløpig. GOTO anbefaler faktisk transistor.
Ja, det finnes mange veier til toppen av fjellet, enig med deg i det.pengesluk skrev:Kanskje det er slik at det finnes flere farbare veier til godlyden? Jeg forsverger i hvertall ingen ting lenger. Har flere hornhøytalere både med transistor og med rør, koser meg med alt sammen inkludert vinyl/CD. Avviser kategorisk ingen ideer, den som tror han er ferdig utlært er mer ferdig en utlært. Nysgjerrighet er en dyd, og med de uendelig antall variabler som finnes i prosessen med å sette sammen et velspillende anlegg så er det definitivt en nødvendighet.
Synes dette var meget godt beskrevet!pengesluk skrev:Kanskje det er slik at det finnes flere farbare veier til godlyden? Jeg forsverger i hvertall ingen ting lenger. Har flere hornhøytalere både med transistor og med rør, koser meg med alt sammen inkludert vinyl/CD. Avviser kategorisk ingen ideer, den som tror han er ferdig utlært er mer ferdig en utlært. Nysgjerrighet er en dyd, og med de uendelig antall variabler som finnes i prosessen med å sette sammen et velspillende anlegg så er det definitivt en nødvendighet.
Sluta nu Leif,¨för fan, innan man börjar gråta......LMC skrev:pengesluk er rene, rama lyrikeren ;D
mvh
Leif
Mener "Jens" skrev noe om akkurat det tidligere i tråden, han hørte klar forbedring. Men hva vet vel en uerfaren Uno/Duo/Mezzo/Trio eier ;DLeifi skrev:Hei
Jeg nevnte for ca 1 uke siden at jeg hadde eit par Duo på vei .
Det stopte litt opp da jeg begynte og vurdere og kjøpe meg eit par nye .
Så nå er spørsmålet . Skal jeg slå til på de til 300b her på sentralen , eller kjøpe eit par nye fra Artsound .
Alder og Utseene spiller ingen rolle , men det er lyden jeg tenker på . Nermere bestemt bass .
De nye Duo G2 har fått denne oppgraderingen kopiert fra Artsound ;
"Desuden er strømforsyningen opgraderet i forstærkermodulerne. 50% større kapacitet på ladelytterne og større trafo"
Noen som har hørt noe info eller erfart forskjellene på disse ?
edit : da finner jeg ikke lenger annonsen til 300b på hans Duo , så da må jeg vel kjøpe nye uansett .
Dette høres mildt sagt spennende ut.....pengesluk skrev:Leif, da......!! Trio beholdes selvsagt, never change a winning team, som det heter. Men jeg har alltid hatt lyst på GOTO, og begynner med et relativt enkelt tre-veis system basert på de to øverste driverne i frekvensen, som er stammen i systemet for eventuell senere utbygging til fullt 5-veis oppsett. 5-veis betinger større rom med større høyde, enten GOTO's egne 40 Hz. horn eller plassbygde 30 Hz. med de samme drivere. Kommer nok til å gå for sistnevnte løsning. Mest sannsynlig elektronisk deling og seks like mono effekttrinn foreløpig. GOTO anbefaler faktisk transistor.
Re. oppgradering til Omega så kommer du et godt stykke på GOTO-veien for de pengene svina skal ha for å BYTTE mine standard drivere til Omega. Rip-off. Tenk at Trio kostet DEM 9.000 i sin tid.....
Be prepared to sell.OMF skrev:vel....."hearing is believing"....Det må overbevise vet du..... ;D ;D
Mvh
OMF
Vel....jeg sitter vel på andre siden av gjerde og synes nok at de beste systemene jeg har hørt har hatt litt digital signalbehandling. ;D ;DLMC skrev:jeg har fortsatt ikke hørt et eneste digital-eq system som overbeviser,derimot har jeg hørt noen lekne se/hi-eff systemer 8)
kjør på
mvh
Leif
Du finner kit'et på MAXBO... ;D ;D ;D ;D ;D ;DOMF skrev:Vel....jeg sitter vel på andre siden av gjerde og synes nok at de beste systemene jeg har hørt har hatt litt digital signalbehandling. ;D ;DLMC skrev:jeg har fortsatt ikke hørt et eneste digital-eq system som overbeviser,derimot har jeg hørt noen lekne se/hi-eff systemer 8)
kjør på
mvh
Leif
Når jeg leser om hvilken effekt mange opplever med å bytte delefilterkomponenter på AG - så tenker vel jeg at dette må være ideellt for digital deling.
[size=10pt]Jeg tror PengeSluk har et grensesprengende prosjekt på gang! Her snakker vi virkelig om det beste fra to verdener!
(Hvis det er lov å være litt off topic - hvilke drivere, hornstørrelser, frekvensområder og priser snakker vi her om...)[/size]Mvh
OMF
Siden dere maser noe så j...g, så får vi vel dra i gang en "all-out assault" GOTO/ALE tråd da!slowmotion skrev:Du får starte en GOTO tråd, da vet du!
Qui si convien lasciare ogne sospetto, ogne viltà convien che qui sia morta.pengesluk skrev:Siden dere maser noe så j...g, så får vi vel dra i gang en "all-out assault" GOTO/ALE tråd da!slowmotion skrev:Du får starte en GOTO tråd, da vet du!
Men dere er herved advart:
Lasciate ogne speranza, voi ch'intrate
En tanke gikk gjennom hodet mitt da jeg kikket på de bildene: "Er søren meg mye ungkarer rundt om!"slowmotion skrev:
Godt å se at det finnes flere som kjenner sin Dante, 300b!! AV-folket er åpenbart belest, skolert og ytterst sofistikerte!300B skrev:Qui si convien lasciare ogne sospetto, ogne viltà convien che qui sia morta.pengesluk skrev:Siden dere maser noe så j...g, så får vi vel dra i gang en "all-out assault" GOTO/ALE tråd da!slowmotion skrev:Du får starte en GOTO tråd, da vet du!
La oss håpe du ender opp i Paradiso ;D ;Dpengesluk skrev:Godt å se at det finnes flere som kjenner sin Dante, 300b!! AV-folket er åpenbart belest, skolert og ytterst sofistikerte!300B skrev:Qui si convien lasciare ogne sospetto, ogne viltà convien che qui sia morta.pengesluk skrev:Siden dere maser noe så j...g, så får vi vel dra i gang en "all-out assault" GOTO/ALE tråd da!slowmotion skrev:Du får starte en GOTO tråd, da vet du!
Sitatet ditt gjelder nok fullt og helt for dette prosjektet, er jeg redd. Men det SKAL jo kile litt i magen, eller?
Fega pojkar får inte kyssa vackra brudar.....
Nå skjønner jeg nick'et ditt! ;Dpengesluk skrev:Ser du den rosa (yuk) varianten som befinner seg i Sør-Afrika? Der har du konseptet. Lengde på basshorn ca. 5 m.
Veldig arealeffektivt da rommet mellom basshornene selvfølgelig kan benyttes til plassering av utstyr, LP'er, CD'er etc., og med god plass bak bassdriverne til ev. bakkammer dersom vanlige dynamiske elementer skal benyttes.
Inntil bygningen er på plass kan det benyttes ordinært bassystem, og øvrige drivere/horn kan settes sammen og trimmes ferdig, klart til å flyttes over i "Gildestoga"