rama
biskopen av holmlia
Jens skrev:Du skal være ufattelig klønete for å kunne skade diskanten under denne operasjonen ettersom selve diskanten ligger 1-2 cm innenfor selve gitteret.Gago skrev:ser at diskanten ligger godt innafor buret, så det er fristende å ta frem brødkniven...Jens skrev:Er slettes heller ikke sikkert at du bør gjøre dette av lydmessige årsaker.Gago skrev:jeg er blant de feige som ikke har turt å fjerne buret ennå.
Du må aller først bestemme deg for at du kan leve med litt ekstra diskant ( som nevnt tidligere skal dette absolutt IKKE forveksles med øvre mellomtone).
Duo Omega modellene har slik jeg kjenner dem litt mer diskant enn andre Avantgarde høyttalere og det må bli en smaksak om man ønsker enda mer.
Tåler man litt mer diskant kan man dog ta det som en selvfølge at man øker oppløsningen og finkorneten uansett hvilken modell man fjerner gitteret fra.
På et vis kan man si at man fjerner en forvrengningskomponent som man på forhånd ikke ante fantes.........
PS. Når det er sagt mener jeg å huske at du muligens kan inneha noen av disse "ufattelige" egenskapene utifra dine tidligere bravader med en viss platespiller.............. :
hehe.
better safe than sorry, som lmc sier overfor her.