Vermin
Hi-Fi freak
Tviler ikke på at Mezzo subbene spiller mye bedre.olaps skrev:Med mine gamle Duoer, hadde jeg først standard subbene med linjeinngang og forsøkte å drive de fra préampen. Det var IKKE vellykka. Bytta deretter subbene med ett av de originale parene til LMC (uten linjeinngang), og tenkte aldri mer på den saken.Vermin skrev:Er absolutt enig med deg også Olaps, og spesielt punktene om musikksmak og hva man vektlegger i denne og hvor høyt man spiller.
Har prøvd to forsterkere med 845 på duoene mine og det ble for tjukkt og tregt for meg. men da vi hørte på Mezzo hos faber med Nagra monoblokker låt det helt kanon.
Selv sverger jeg til EL34 forsterker fordi det er hva jeg liker best, det låter ikke fullt så fett og rølpete som KT88 og ikke fullt så pent og pyntelig som diverse SE triode forsterkere. En mellomting jeg trives særs godt med.
Fort gjort å skjære alle rør over en kam, men når sant skal sies er det enkelt å høre hvorfor.
Dette med linjeinngang har jeg også prøvd men fikk det ikke til og henge helt sammen i mitt rom og med min elektronikk, men Jens kjører jo denne løsningen og har tilogmed inkludert romkorreksjon i bassen. Og der er det ingen integreringsproblematikk.
Det morsomme er uansett at dersom man kjøper seg ett sett Avantgarde høytalere så har man ekstemt potensiale til og tune og tweake lyden til sin egen smak. Av alle AG oppsett jeg har hørt er det utrolig hvor forskjellige de lyder.
Høy følsomhet og drastiske endringer uansett hva man kobler til, loving it ;D
Etter at jeg fikk Mezzo, er det tydeligvis ganske annerledes. Subbene integrerer på en langt bedre måte, og elektronikken i de (les: forsterkerne) er kanskje bedre også.
Har forøvrig hørt KT88 på Duo Omega, eieren var storfornøyd, jeg syntes ikke det var bra. Smak og behag! Kan tenke meg at EL34 er mer "sivilisert"
Har du forøvrig forsøkt og drive hele høytaleren kun fra pre-ampen? Det har jeg ;D