JanR skrev:
Den her ?
http://www.stereophile.com/integratedamps/1099ear/
Gago kjenner den godt og brukte den vel på sine gamle Duo's.
Har vært å sett på E.A.R. 8L6 sammen med dama og...nei, designet er ikke aktuelt. Skjønner henne egentlig litt, og etter å ha presset et sett Duo G2 inn i stuen får jeg vel være flink gutt og la henne være med å bestemme.
Ellers har jeg fått aksept for rør, hvilket er en stor fremgang!
olaps skrev:
Mange spennende planer skjønner jeg, artig å følge
IMHO er det imidlertid en betydelig fordel å plassere elektronikken mellom høyttalerne. De kommer ikke i lydfeltet, og du kan ha korte høyttalerkabler (billigere løsning). Ved å plassere rack på siden er det jo dessuten den høyttaleren som står lengst unna som avgjør lengden på kablene (bør være noenlunde like lange).
Om du kommer til å eksperimentere med forsterker(e) kan flatsølv være veien å gå; de er rimelige og gir deg MYE for pengene. Mange her på HFS som er fornøyd med disse
Har du forresten vurdert å beholde XP-10 og kjøpe en rørforsterker (evt monoblokker)?
Oh, ikke led meg inn i fristelse.... Har så absolutt vurdert å beholde XP-10 og kanskje kjøpe et sett XA60.5, men dette må nesten bli på et senere tidspunkt når både økonomi og stue tillater det.
Ellers er elektronikken nødt til å stå på siden, da den ikke skal blokkere for vinduet, så jeg må leve med noen lange ht.kabler en periode. Om et år så skal vi flytte tilbake til norge og da får vi en stor stue hvor anlegget forhåpentligvis skal stå i mange år fremover, så jeg trenger noen billige og ok ht.kabler. Hva koster disse flatsølv-kablene pr. meter?
Ellers er jeg fortsatt på jakt etter en god liten integrert forsterker, med fjernkontroll og gjerne xlr inn.
Sannsynligvis kommer jeg bare til å kjøpe noe midlertidig (= billig) frem til jeg flytter til norge.. Har noen prøvd Sugden Masterclass (gammel versjon) på AG? Ser at High-Performance Audio i Kbh har én til en hyggelig pris..