Vermin
Hi-Fi freak
Fino
Vedlegg
-
163 KB Visninger: 1.314
Hehe, takk for råd. Står det påstemplet Duo Omega eller ser en det på andre ting ? Synes de er så like, Duo og Duo Omega... Lyden er vel sikkert grei nok den.Hva i all verden venter du på, hvis du har tenkt å bruke disse som "vente-høyttaler"
Solgte mine Omega til svoger for 45k. Grisebillig!!
Forskjellen er Omegadrivere i mellomtone og diskant, skal gi noe bedre oppløsning og definisjon.
Kompis av meg har et sett Avantgarde Duo Omega. Hvor mye er disse verdt sånn ca og hva er forskjellen kontra Duo ? Og er det en grei "vente-høytaler" om prisen er bra ?
Står et Omegamerke på diskantdrivern i front, men de er helt like å se på, ja.Hehe, takk for råd. Står det påstemplet Duo Omega eller ser en det på andre ting ? Synes de er så like, Duo og Duo Omega... Lyden er vel sikkert grei nok den.Hva i all verden venter du på, hvis du har tenkt å bruke disse som "vente-høyttaler"
Forskjellen er Omegadrivere i mellomtone og diskant, skal gi noe bedre oppløsning og definisjon.
Kompis av meg har et sett Avantgarde Duo Omega. Hvor mye er disse verdt sånn ca og hva er forskjellen kontra Duo ? Og er det en grei "vente-høytaler" om prisen er bra ?
Ikke alltid klistremerket er der. Mine Duo er orginale omega, ikke senere oppgraderte. De hadde ikke klistremerkene. Kontaktet Avantgarde med serienumrene, hvorpå de bekreftet at de var omega. Fikk også tilsendt omega-klistremerkene. God service!Står et Omegamerke på diskantdrivern i front, men de er helt like å se på, ja.Hehe, takk for råd. Står det påstemplet Duo Omega eller ser en det på andre ting ? Synes de er så like, Duo og Duo Omega... Lyden er vel sikkert grei nok den.Hva i all verden venter du på, hvis du har tenkt å bruke disse som "vente-høyttaler"
Lyden er ikke grei nok i en Duo uten Omega driver.Hehe, takk for råd. Står det påstemplet Duo Omega eller ser en det på andre ting ? Synes de er så like, Duo og Duo Omega... Lyden er vel sikkert grei nok den.Hva i all verden venter du på, hvis du har tenkt å bruke disse som "vente-høyttaler"
Du er rimelig ute og kjøre her nå JanOlavLyden er ikke grei nok i en Duo uten Omega driver.Hehe, takk for råd. Står det påstemplet Duo Omega eller ser en det på andre ting ? Synes de er så like, Duo og Duo Omega... Lyden er vel sikkert grei nok den.Hva i all verden venter du på, hvis du har tenkt å bruke disse som "vente-høyttaler"
Spør du meg, så er ikke lyden grei nok i en Duo Omega heller, lydbildet henger ikke sammen, det mangler masse i "mellombass" området.
Nåja, her kommer det nok an på preferanser........Lyden er ikke grei nok i en Duo uten Omega driver.Hehe, takk for råd. Står det påstemplet Duo Omega eller ser en det på andre ting ? Synes de er så like, Duo og Duo Omega... Lyden er vel sikkert grei nok den.Hva i all verden venter du på, hvis du har tenkt å bruke disse som "vente-høyttaler"
Spør du meg, så er ikke lyden grei nok i en Duo Omega heller, lydbildet henger ikke sammen, det mangler masse i "mellombass" området.
Vel, er ei stund siden jeg kom hjem, så det er noen timer siden jeg kjørte.Du er rimelig ute og kjøre her nå JanOlavLyden er ikke grei nok i en Duo uten Omega driver.Hehe, takk for råd. Står det påstemplet Duo Omega eller ser en det på andre ting ? Synes de er så like, Duo og Duo Omega... Lyden er vel sikkert grei nok den.Hva i all verden venter du på, hvis du har tenkt å bruke disse som "vente-høyttaler"
La meg heller utbrodere da dersom du har vanskelig for det......Vel, er ei stund siden jeg kom hjem, så det er timer siden jeg kjørte.Du er rimelig ute og kjøre her nå JanOlavLyden er ikke grei nok i en Duo uten Omega driver.Hehe, takk for råd. Står det påstemplet Duo Omega eller ser en det på andre ting ? Synes de er så like, Duo og Duo Omega... Lyden er vel sikkert grei nok den.Hva i all verden venter du på, hvis du har tenkt å bruke disse som "vente-høyttaler"
Vil ikke karakterisere Duo Omega som vente-høyttaler med mindre du sikter mot feks Duo Mezzo. Verdien burde ligge rundt 60 tusen, men i det siste er det enkelte som har solgt diverse Avantgarde modeller for Mikkemus-penger. En oppgradering fra standard Duo til Omega koster vel rundt 30 tusen, så forskjellene er markante - først og fremst i form av bedre oppløsning.Kompis av meg har et sett Avantgarde Duo Omega. Hvor mye er disse verdt sånn ca og hva er forskjellen kontra Duo ? Og er det en grei "vente-høytaler" om prisen er bra ?
Godt jobba på en onsdag formiddag, og gratulere med godt valg av ht.Hei folkens, jeg gikk visst på et impulskjøp i dag, og sitter nå på et par Avantgarde Duo.. Hvilke forsterker anbefales på noe sånt? Jeg sitter på en Dynamic Precision A1b, men dette er jo transistor, og det er vel fare for strenge straffer om man ikke får for rør, eller hur?
Hvor mye Ohm er disse høyttalerene på forresten?
Gratulerer med moro høyttalere. Om du blar litt tilbake i denne tråden vil du finne mange forsterkertips til den.Hei folkens, jeg gikk visst på et impulskjøp i dag, og sitter nå på et par Avantgarde Duo.. Hvilke forsterker anbefales på noe sånt? Jeg sitter på en Dynamic Precision A1b, men dette er jo transistor, og det er vel fare for strenge straffer om man ikke får for rør, eller hur?
Gratulerer! Jeg mener å huske at de er 8 ohm som Duo og 19 ohm som Duo omega.Hei folkens, jeg gikk visst på et impulskjøp i dag, og sitter nå på et par Avantgarde Duo..
Omega: 16ohmGratulerer! Jeg mener å huske at de er 8 ohm som Duo og 19 ohm som Duo omega.Hei folkens, jeg gikk visst på et impulskjøp i dag, og sitter nå på et par Avantgarde Duo..
Sånn var det. Da må det være Trio omega som er 19 ohm for jeg husker da vitterlig det tallet...Omega: 16ohmGratulerer! Jeg mener å huske at de er 8 ohm som Duo og 19 ohm som Duo omega.Hei folkens, jeg gikk visst på et impulskjøp i dag, og sitter nå på et par Avantgarde Duo..
Veldig enig, og bruk rikelig med tid om du er i tvil.MC275 er rimelig laaangt fra DP klangmessig.
Dog er det ingen fasit at du på død og liv må bytte DP i noe rør stæsj.
Spill på DP og kos deg du, så hanker du inn kompiser/bekjente som sitter på ymse forsterkeri med tiden. Slik bygger du opp ett erfaringsgrunnlag samt lærer høytalerene dine og kjenne på en særs god måte.
Ja.. de så litt små ut, mellomtonehornene...Sikker på at det er DUO som du har der? ligner mer på UNO syns jeg.
Duo eller Uno, enda en som får en god start med Avantgarde-hornDet er Uno
Det er dessuten de gamle mine, som starta hele harabaldet for meg for en 5-6 år siden
TjaDriver å tester litt frem og tilbake her nå. Sitter El34 rør i rørforsterkeren, og det virker som om 300b er det som de fleste her benytter
Uno og Duo har vel litt forskjellig pris eller?
Papworthen var i daglig bruk. Jeg opplever lyden som litt mer "innesluttet" enn den er på DP'n, men det er kanskje ganske rått selskap.Nydelig oppsett Kurti.
Den Papworth,har den stått ubrukt lenge,så kan det kanskje bli bedre lyd etter litt "ny" innspilling?
Feks ha den påslått ein heil dag sammenhengende,så blir muligens lyden litt bedre?
Mvh.