En gang Avantgarde alltid Avantgarde ;DDave skrev:Skriver lige til denne "vennetråd" fordi alle mine norske "hifi-helte" stort set befinder sig her - og fordi jeg er ved at foretage de indledende benøvelser til....måske?...at købe et par Duo Omega. Mange af jer gode nordmænd med Border Patrol og andet gear i den mere eksotiske ende , samt med gode højtalere som bl.a. Living Voice (Kjoenik....du frafaldende!! ;D), er jo endt op med AG.
Det er egentlig en ekstremt stor andel "high-endere" som etter å ha prøvd Avantgarde aldri senere vurderer andre høyttalere.
Skal ikke påstå at man evig og alltid vil være 100% fornøyd og ikke tro at noe kan gjøres bedre, men andre mer tradisjonelle "high-end" høyttalere (uansett prisklasse) får oss uansett bare til å trekke likegyldig på skuldrene.....
Ingen dårlig idé ;DDave skrev:Så nu har jeg lavet en aftale med Artsound om en lytte-session
Ganske kort:Dave skrev:Jeg har dog et par spørgsmål:
- kan nogen give en beskrivelse på forskellen (ja, jeg ved det er svært) mellem Living Voice og Duo Omega....Canales/Kjoenik eller andre???
- vil 3,7x7,2x2,20 være en rimelig rumstørrelse (kælderbeton)?
- jeg har lidt brum med LV/BP -komboen (kan ikke høres fra lyttepositionen) - vil det blive et problem med en AG-følsomhed på ca. 107db?
Mvh
Dave
LV spiller "smått og lite" i forhold til Avantgarde.
Alle musikere er altså pygme'er, mens på Avantgarde er alle kjemper.
Både mikrodynamikk og makrodynamikk er på to forskjellige planeter.
Klangmessig er de forskjellige og på dette området kan det være smak og behag hva man liker best og jeg ønsker altså ikke å kåre noen "vinner" på dette området.
Rommet ditt er stort nok
"No problem"
Brumproblematikk:
Vil sannsynligvis bli større med Avantgarde så dette må du bare ha i betraktning at du må ordne opp i og legge ned litt tid og energi for å finne ut av
( hvis man ønsker vil man ALLTID kunne få støyfrie Avantgarde høyttalere ).
Dette er rett og slett prisen du må betale for å få en lyd som gjør at du IKKE allerede etter en uke med nye høyttalere begynner å drømme om noe helt annet...........