Leifi skrev:
Jeg spiller ikke vinyl .
Jeg velger nok pre og cdspiller etter som jeg oftest synest det låter bedre med dedikert pre om den holder enn vis kvalitet ivertfall . Men jeg vurdere vel og prøve f.eks Mcintosh MCD500 . Den får ekstremt mye gode omtaler for sin pre del også .
Men hvor sånn ca må jeg legge meg når det kommer til støy på pre . vill enn pre med signal to noise lvl på 100db støyse på duo ? Vill Signal to Noise speccen på preamper fortelle meg alt om den vill støye eller ikke ? eller er det andre ting jeg også må legge merke til ?
Jeg har egentligt veldigt lyst til og bringe inn noe fra Mcintosh , og da må det bli cd spiller eller pre . Men er usikker på om C220 eller MEN220 vill være " stille " nok .
Men jeg vurdere vel og prøve f.eks Mcintosh MCD500 . Den får ekstremt mye god omtaler for sin pre del også .
Tror ikke du trenger og henge deg så mye opp i STN ratio, få heller informasjon om gainen på de ulike.
McIntosh kan for alt jeg vet funke som fan, har bare prøvd MC275 effektrinnet og den var tyst som graven.
Som regel kan det låte bedre med pre, men jeg har inntrykk av at man bør legge ganske mye penger i det punktet også. Så derfor liker jeg godt tanken på en kilde rett i effektrinnet, og evt supplere med pre i ettertid. Da finner man fort ut om det blir bedre/annereledes/verre osv og man lærer seg hva man ønsker seg mest.
MCD500 rett i feks ST85 bør funke som faen spør du meg, så kan du hanke inn pre-kandidater og koble mellom etterhvert.