Venner av Philips vintage hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Uma

Fersking
    Ble medlem
    12.10.2024
    Antall liker
    1
    Sted
    Tromsø
    Hei! Kjøpte en slik en flott spiller i dag, Philips Stereo Music Center 901. Jeg har ikke så mye erfaring og lurer på hva slags høytaler uttak dette er og hva jeg bør kjøpe? Takker på forhånd om hjelp, og fin forum tråd!🤩

Vedlegg

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.359
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Regner med det er forsterker innbygd i spilleren. Vet du?☺
    JA..... det er en forsterker (stereo) i, siden dette er en receiver med platespiller på toppen ;)
    Bare husk: Pluggene er ikke 3-pol eller 5-pol DIN eller varianter.
    De hetter "HT-DIN" med en flat, tykk pinne (minus) og en tynn, rund (plus/positive).
    Få´s både i skrue- og loddeversion.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.599
    Sted
    Holmestrand
    Jeg venter på reim for å fikse min 209 S Electronic. I mellomtiden har jeg skiftet reim og sett over en slik:
    Vis vedlegget 465891
    Philips GA-202

Klippet fra en test i bladet Gramophone i 1970:

Be that as it may, wow and flutter are the lowest we have attempted to measure and were less than 0.03%. These include residual wow and flutter of the test record and are peak unweighted values. Values approximately 50% lower than these were obtained when using the DIN network. In view of these extremely low measured values, the figures are literally meaningless! Motor rumble is of an equally low order, being better than —70 dB.

Dette er selv i dag svært respektable målinger!
    Den er fin også!

Uma

Fersking
    Ble medlem
    12.10.2024
    Antall liker
    1
    Sted
    Tromsø
    JA..... det er en forsterker (stereo) i, siden dette er en receiver med platespiller på toppen ;)
    Bare husk: Pluggene er ikke 3-pol eller 5-pol DIN eller varianter.
    De hetter "HT-DIN" med en flat, tykk pinne (minus) og en tynn, rund (plus/positive).
    Få´s både i skrue- og loddeversion.
    Tusen takk🤩 Mye å velge i på nett, så dersom du har noen å anbefale, gjerne kabel også, er jeg veldig takknemlig for tips!

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.359
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk🤩 Mye å velge i på nett, så dersom du har noen å anbefale, gjerne kabel også, er jeg veldig takknemlig for tips!
    Ikke så mye forskjell. Beslutt om du vil lodde eller skrue, og så bare kjøp det nermeste.
    Som du finner ut av, er det ikke plass i HT-DIN til mye kabel. Normalt dengangen var 2 x 0.4 kvadrat, og det er
    hva som passer i en slik plugg. Velger du 2 x 0.75 kvadrat, da gå for loddeplugger, da det kan være problem å få de i
    hullene på skruepluggen.
    Allt annet merket med "HiFi" er bare tull ;)

• Liker
    Reaksjoner: Uma

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.820
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Sviver rundt nå men krystaller i pick-up er døde null lyd enda ( men den skal til pers men om det kan loddes inn nye krystaller vet jeg ikke kanskje kjøpe et nytt shell hvis det er å få tak på ) tror modellen er Philips GF 22 403 ) tror vi er rundt 1970 nå .
    20241013_154949.jpg
    20241013_155129.jpg

Sist redigert:

Uma

Fersking
    Ble medlem
    12.10.2024
    Antall liker
    1
    Sted
    Tromsø
    Er jeg på rett vei?😁 Kan ikke lodde, så da må jeg skru, og regner med den kabelen på 2x0,5 vil passe?
    IMG_9045.jpeg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.523
    Du er på rett spor. Personlig foretrekker jeg de runde pluggene. Kabelen er fullstendig god nok.

• Liker
    Reaksjoner: Uma

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.359
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sviver rundt nå men krystaller i pick-up er døde null lyd enda ( men den skal til pers men om det kan loddes inn nye krystaller vet jeg ikke kanskje kjøpe et nytt shell hvis det er å få tak på ) tror modellen er Philips GF 22 403 ) tror vi er rundt 1970 nå . Vis vedlegget 1065449 Vis vedlegget 1065450
    Det går helt fint å få ny. Man kan ikke lodde i ny keramikk eller krystaller.
    Først ta av hele hodet. Er det pinn ut fra hoved eller arm, og er det 3 eller 5 kontakter?
    Kanskje det står modell-nummer på unnersiden.
    Deretter er det Thakker eller DaCapo .

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.820
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Det går helt fint å få ny. Man kan ikke lodde i ny keramikk eller krystaller.
    Først ta av hele hodet. Er det pinn ut fra hoved eller arm, og er det 3 eller 5 kontakter?
    Kanskje det står modell-nummer på unnersiden.
    Deretter er det Thakker eller DaCapo .

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn