Det er ikke noe som holder igjen armen. Den går veldig lett. når den begynner og hoppe over rilene holder det med at jeg så vidt blåser på pu så går den normalt til siste låt er ferdig.Audiomix skrev:Betyr det at den aldri når inn til innerste rille?
Må være noe som hindrer armen i å bevege seg forbi det punktet du nevner. Siden det ikke ser ut til å være noe form for "automatikk" på den modellen, kan det være kabelen fra armen eller et lager som ikke er bra. Men du har jo sjekket alt.............
Thank youJanR skrev:Flott spiller og flott utført rep/restaurering
/jan
Kan det være antiskatinga ? Eller for lavt stifttrykk ? Men det har du vel sjekke ?6bm8 skrev:Har et problem jeg altså ??? Spiller som nevnt nydelig med et unntak. På siste sporet begynner den å hakke på 95% av platene. Sånn ca midt i siste låt. Spilleren og arm/pu er justert etter alle kunstens regler. Kan nåla være skjev tro? Har vært i gulvet en gang :
Rolf, skjønner ikke hvorfor du sendte den spilleren ut i drivhuset jeg altså ;D
Jan, armen din er på vei. sendte med armliften og en gammel Ortofon pu som fulgte med. (vet ikke om den virker) + en ledningsløs RB 100 arm. vil du ikke ha den så kast den. Er faktisk helt ny..
Mvh....mj
Dette er jo flott 6bm8, sender deg en PM6bm8 skrev:Har et problem jeg altså ??? Spiller som nevnt nydelig med et unntak. På siste sporet begynner den å hakke på 95% av platene. Sånn ca midt i siste låt. Spilleren og arm/pu er justert etter alle kunstens regler. Kan nåla være skjev tro? Har vært i gulvet en gang :
Jan, armen din er på vei. sendte med armliften og en gammel Ortofon pu som fulgte med. (vet ikke om den virker) + en ledningsløs RB 100 arm. vil du ikke ha den så kast den. Er faktisk helt ny..
Mvh....mj
Suppekjelen ??? :6bm8 skrev:Så den nye snurreren din. Tviler ikke på at den spiller en god del bedre Må få tatt meg en tur igjen å få hørt den en dag. Utrolig fett var den...
Ja jeg har brukt Rega protraktoren. Så det er vel ikke helt sikkert den er 100% riktig. Armen er helt ny og aldri vert i gulvet. Må prøve å få tak i en pu vekt og teste dette med stifttrykket.Jan_I skrev:Dette er jo flott 6bm8, sender deg en PM6bm8 skrev:Har et problem jeg altså ??? Spiller som nevnt nydelig med et unntak. På siste sporet begynner den å hakke på 95% av platene. Sånn ca midt i siste låt. Spilleren og arm/pu er justert etter alle kunstens regler. Kan nåla være skjev tro? Har vært i gulvet en gang :
Mvh....mj
Når det gjelder dette med hakking i siste rille .
Du er 100% sikker på at alt er riktig justert opp?
er stifttrykk riktig ? er antiscating riktig?
er alt justert etter rega protraktor eller?
Når dette er sagt,så ser jeg at du nevner at pickup har vært i gulvet, gjelder dette armen også?
Hvis jeg ikke husker feil ( en stund siden jeg holdt på med regaarmen) ,så har 300 armen en fjærbelastet anordning for stifttrykk. (denne kan jo ha fått en trøkk)
Du kan jo prøve å sette denne på 0 og bare bruke en stiftvekt og justere på vekta.
PS: Prøv å justere alt på nytt igjen, det kan jo hende ikke alt er 100%
Mvh Jan I
Suppekjelen er nok god den Lurer litt på hvorfor ikke 600 armen blir prøvd på denne jeg?JanR skrev:Suppekjelen ??? :6bm8 skrev:Så den nye snurreren din. Tviler ikke på at den spiller en god del bedre Må få tatt meg en tur igjen å få hørt den en dag. Utrolig fett var den...
Skulle hatt meg en tur bortom sjøl,en dag.
Låter brukelig iflg ozzy'n
/jan
Si det du.Skal vistnok være ganske bra den armen iflg de som har greie på det.6bm8 skrev:Suppekjelen er nok god den Lurer litt på hvorfor ikke 600 armen blir prøvd på denne jeg?
Audiomix skrev:Dette er Thorens' tråd
Jeg er godt fornøyd med min 2m Black. Nå har det fått hvile en stund. Blir sikkert satt ned på vinylen om ikke lenge hvis meteorologen får rett. Har også en Thorens med Bronze hvis jeg ikke tar feil. Og med nyvasket vinyl skal de snart få snurre
Dere får bare få tatt en tur. Stort sett hjemme jeg.JanR skrev:Suppekjelen ??? :6bm8 skrev:Så den nye snurreren din. Tviler ikke på at den spiller en god del bedre Må få tatt meg en tur igjen å få hørt den en dag. Utrolig fett var den...
Skulle hatt meg en tur bortom sjøl,en dag.
Låter brukelig iflg ozzy'n
/jan
Bra at det ordnet seg til slutt6bm8 skrev:Har nå justert armplassering med laser og alt ser ut til å fungere knirkefritt
Takk for hjelpen
Mvh...mj
Takker for tips om rørligs Thorens. Fant tråden:JanR skrev:rørlig her på forumet fikk vel tak i sin (beogram 3000) i danmark hvis jeg ikke husker feil.
Herlig maskineri
/jan
http://www.theanalogdept.com/chris_burmajster.htmThe Jubilee designation is a special trim version of the TD147 model to celebrate the company's 100th anniversary in 1983. The TD 147 model had been introduced a year earlier as a replacement to the TD145. In essence, the TD147 is the semi auto version to the manual TD160 mk II and shared most of the same components but with the difference being that the 147 could lift the arm up off the record at end of play and then shut down the motor.
Det har du nok helt rett i, og det er noen "overfancy" detaljer i den Mørch-armen. Men jeg har sett den på en Thorens, og der så den vakker ut. Lyden var upåklagelig.Lagga skrev:Aaah, se der ja, gratulerer!
Lykke til med jakten på tolvtommeren!
I mine øyne, gjør en 124 seg absolutt best, med en tidsmessig riktig arm... :
Vennlig hilsen
Morten