Flott spiller å starte sin musikkentusiasme med, musicman. Det rare er at vi som regel ikke visste hvor heldige vi var, da vi fikk "discards" fra fattern inn i gutterommet.musicman skrev:Takker Impulse. Greit å vite, den funker fortsatt.
mvh
Jøje meg Ivar, enda mer vinylstæsj ;Divarlo skrev:Har fått fatt i en 124 mkII i omtrent mint kondisjon og original svart Thorens-plinth. Skal legge ut et par bilder etterhvert.
Bruker en Fidelity Research fr64s arm og en Ortofon spu gold pickup. Kanskje ikke helt tidsriktig, men den spiller nydelig.....
Er litt fascinert av skiferplinth fra http://www.oswaldsmillaudio.com for eksempel denne:
Ser at du tenker på klebersteinsplinth vredensgnag, hvor får man lagd noe slikt?
mvh
ivarlo
Kan man spørre om det er noe "galt" med 9" som følger med siden du vurderer å bytte den ut med en Mørch?vredensgnag skrev:Da kom spilleren i hus - her blir den kort tid, før den skal ned til Classic Audio i Danmark og renoveres. Vurderer å sette en Mørch UP4 arm på den, dersom jeg ikke finner en 12" ST/P arm fra B&O (de er mer og mer sjeldne.)
Det er en 9" arm på nå.
Veldig interessant!vredensgnag skrev:Betaler nok mer i frakt enn for produktet om man henter den fra USA.
Men det å bruke CNC med utgangspunkt i tilgjengelige templates bør være helt greit. Jeg legger inn det jeg finner ut - i utgangspunktet skal jeg bare ha en base, mens jeg ønsker å beholde treverket fra originalen.
Fikk nettopp tilbakemelding fra Frede Kristensen, som kan gå i gang primo oktober, og da har jeg platespiller fra midten av november. Han mener klebersteinbasen er smart:ivarlo skrev:Veldig interessant!
Er som deg redd for at frakten kan koste mer enn produktet fra USA.
Skulle gjerne hatt denne: (http://www.oswaldsmillaudio.com/Products/images/plinths/plinth9.jpg) fra en lokal kilde med cnc-kompetanse. Om du vet om noen lokale som kan dette er jeg veldig interessert.
En veldig overdrevet bruk av skifer i linken under, men lyden var bedre fra stein enn fra treplinth - mye mer sort, skrives det, så det passer med Kristensens vurdering:Base af klebersten.
Det tror jeg er en rigtig god ide. Min erfaring siger at du kan opnå en støjdæmpning i forhold til støj fra 'omgivelser' på omkring 10 dB. Det er i den sammenhæng rigtig meget.
Da tenker vi likt.vredensgnag skrev:Det er en perfekt Jazz-avspiller, det du viser der.
Hvor er vi nå ? Classic Audio ?vredensgnag skrev:Etter å ha blitt grundig gransket av tollmyndighetene i Norge, på vei ut -- og ditto danske, på vei inn - er min Beogram 3000 Thorens nå trygt på plass i hendene til denne mannen.
Om én måned har jeg en fabrikkny platespiller i bespoke utførelse. Et helsike å vente.
Han ser like hyggelig som den knall servicen den mannen yter (bare handel ny rem foreløpig til 124,n )vredensgnag skrev:Ja, det er Frede Kristensen i Classic Audio. Han jobber sammen med forskjellige i Danmark. En ekspert på klassiske tonearmer og PUer, en lakkerer, og en meget god møbelsnekker.
Kristensen har et ideallytterom i et anneks til hovedhuset - absolutt noe å vurdere for det neste stedet jeg skal bo ...