Thorens siden 1985
Hei Etter mange år som silent medlem av HFS synes jeg det var på tide å erkjenne mitt vennskap til Thorens. Mitt første møte med Thorens var hos Tor (RIP) på Lyric i begynnelsen av 80-årene. Det tok noen år som student før jeg kunne kjøpe meg min første Thorens, en TD-160 Super m/smeIII arm. Denne har vært med meg siden da. På begynnelsen av 90-årene tok disse sølvglinsende dingsene over og Td-160 ble pakket bort sammen med alle LP'ene. Fast forward til 4 år siden da jeg fant ut at nå skulle LP'ene frem igjen. Det skal også sies at TD160 hadde vært med på diverse flyttelass og tydelig bar sitt preg av dette. Hva gjør man så? Jo, inn på HFS, Vinylengine Ebay m.m og finner ut hvordan en skakkjørt td160 kan reddes. Resultatet ble faktisk veldig bra og så tok det av. Nå har det vel vært innom 7 Thorens'er siden da hvorav 3 nekter å dra (den ene må dra nå!). Det som står her nå er:
TD-160 Super m/SME III Ortofon 2M Blue
TD-126 mkII m/orig arm, Stanton 881S ekstra armrør m/Grace F9E Soundsmith.
TD-125 m/SME S2 imp. Ortofon 2m Bronze. Denne må nok ut nå da ei som bor her mener det er tull med 4 av samme ulla når det denne er på vei:
Skulle vel komme imorgen tror jeg
Har vel også et par andre prosjekter liggende her når jeg tenker meg om....