Venner av Veridian Utopia

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    synes det er fantastisk at det finnes folk som rognlien, som legger så mye tid og arbeid i dette, av lite annet enn kjærlighet til hobbyen.

og så får det heller være at det hans rom, anlegg, ører og erfaringer, tror alle skjønner at dette er en subjektiv test.
    Helt enig og det kan jo være at han har hørt riktig også.....om noe sånt finnes. Det finnes kun subjektive lytteinntrykk.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Håkon Rognliens inntrykk av Dac’en samsvarer 100% med mine på Waters skiva.
    Fra forbannet bra til litt rotete på enkelte låter. Jeg har ikke brum på min dac.
    Tror omtalen treffer veldig bra jeg. Dette er mye dac for penga. Uansett hvordan man vrir å vrenger på det

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.794
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Forøvrig, det var ikke noe brum hos meg, men dessverre en rekke andre problemer.
    Disse er nå under utbedring hos Dr. Bambadoo.
    Driver og demonterer nå.
    Ikke hørt den og tar ikke stilling til noe som helst lydmessig.
    Byggmessig er dette noe av det mest imponerende jeg har sett. Og vi snakker om en dac. Man får ganske ok dacer på størrelse med en liten terning om man vil. Minimalisme er et ikke tema for konstruktøren her...
    Virkelig flott bygget og ikke spart på noe særlig så vidt jeg kan se.
    Kudos til konstruktør for det ihvertfall.
    Har hatt bokser til hundretusener på benken og de når ikke denne opp til knærne sånn sett.

Nå er det sjelden en sammenheng mellom komponent kost og kost ut til konsumer uansett i denne hobbyen. Virker nesten som om det viktigste er å sette en høy pris. Da får man solgt.

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Forøvrig, det var ikke noe brum hos meg, men dessverre en rekke andre problemer.
    Disse er nå under utbedring hos Dr. Bambadoo.

Driver og demonterer nå.
    Ikke hørt den og tar ikke stilling til noe som helst lydmessig.
    Byggmessig er dette noe av det mest imponerende jeg har sett. Og vi snakker om en dac. Man får ganske ok dacer på størrelse med en liten terning om man vil. Minimalisme er et ikke tema for konstruktøren her...
    Virkelig flott bygget og ikke spart på noe særlig så vidt jeg kan se.
    Kudos til konstruktør for det ihvertfall.
    Har hatt bokser til hundretusener på benken og de når ikke denne opp til knærne sånn sett.

Nå er det sjelden en sammenheng mellom komponent kost og kost ut til konsumer uansett i denne hobbyen. Virker nesten som om det viktigste er å sette en høy pris. Da får man solgt.
    Hjertelig takk til deg Bambadoo for å ta deg tid til dette nå i Påsken;)
    Det er virkelig flott gjort å stille opp på den måten og det hjelper både Ondrej og meg.
    Du må gjerne spille på den og dele dine inntrykk. Den skal være krystalklar om alt er i orden.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.794
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    2 stk "blåste" el.lytter skiftet og en 5v regulator som avtalt.
    Ser av "reklamen" på siden at:

It was born as son of Excellence DAC and its main features are:
    brand new Dual AD1865 R2R isolated NOS board together with signal tube buffer to provide short digital signal paths (you can choose 6111 tube or noval ECC84 tube)
    Reagerer litt på det siden de har vært ute av produksjon i minst 10 år :)
    20180325_214752.jpg

Et bilde yter ikke rettferdighet. Spekket med nichicon muse, mundorf etc.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Men hvorfor skjedde dette.
    Antar Ondrej testet den

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.794
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Aner ikke men har en ide ;) . Skal sjekke noe mer under oppstart en annen dag.

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Men hvorfor skjedde dette.
    Antar Ondrej testet den
    Han testet den og spilte på den i 14 dager før retur. Alt i orden da. Det er jeg sikker på :). Men, i det jeg slår på så tar den ut PS Audio P10 og jordfeilsbryteren i sikringskapet! Den fortsetter med det selv om DACen blir koblet rett i vegguttaket!
    Feil som øker på kanskje!

Sist redigert:

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    2 stk "blåste" el.lytter skiftet og en 5v regulator som avtalt.
    Ser av "reklamen" på siden at:

It was born as son of Excellence DAC and its main features are:
    brand new Dual AD1865 R2R isolated NOS board together with signal tube buffer to provide short digital signal paths (you can choose 6111 tube or noval ECC84 tube)
    Reagerer litt på det siden de har vært ute av produksjon i minst 10 år :) Vis vedlegget 487273

Et bilde yter ikke rettferdighet. Spekket med nichicon muse, mundorf etc.
    Ja, jeg topp speccet den. T.o.m. Furutech xlr apparat kontakter for de som tror på slikt:cool:

Jorgen1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Antall liker
    155
    Fra forbannet bra til litt rotete på enkelte låter. Jeg har ikke brum på min dac.
    Tror omtalen treffer veldig bra jeg. Dette er mye dac for penga. Uansett hvordan man vrir å vrenger på det

Kan dette være utfordring med software/chip? Leste noe om gammel chips et sted her. Og hva ville det egentlig kostet om man hadde erstattet converterings komponenter da.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1

Kan dette være utfordring med software/chip? Leste noe om gammel chips et sted her. Og hva ville det egentlig kostet om man hadde erstattet converterings komponenter da.
    Det sitter samme chip i Audio Note 4.1x som den er testet mot.

Haavard

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Tviler vel på at det har noe med chip å gjøre. Vi snakker ett nesten ikke eksisterende minus her. Viktig å ikke blåse dette opp til noe det ikke er.
    Dac'en låter meget bra. Grunnen til at noen låter på amused to death falt litt igjennom vet jeg ikke. Men jeg vet at det var veldig lite å snakke om.
    Vet ikke helt om Haavard vil kommentere hvordan det låt når jeg stakk av med dac'en hans. Men jeg vet han savnet den :) :)
    Og det burde jo si litt om kvaliteten på denne dac'en

Jorgen1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Antall liker
    155
    Nei altså mener ikke å antyde at det er chip eller noe som annet, var mest sånn at bare tenkte på det, som en mulighet. Derav også spørsmålet, vil det være kurant å bytte converteringen? Slik jeg ser det virker jo øvrig konstruksjon helt fabelaktig.

Det burde forøvrig være mulig å finne årsak til at den ikke duger på alt. Det er kitt rart egentlig.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.794
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    AD1865 blir av mange regnet som den best lydene dac chipen som er produsert. Brukes ekte vare (derav mitt spørsmål til påstand om "brand new ad1865") er ikke det begrensingen i dacen ihvertfall :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ad1865 er i alle fall min alltime favoritt.
    og veldig driftssikker også.

håper ondrej har kjøpt opp et nos parti og ikke bruker replikaer (hvis de finnes...).

når det er sagt, de problemene som folk har hatt, virker ikke chip-relatert.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det ble stille her en stund etter Rognlien’s omtale.
    Og det er jo det ingen grunn til. Alt i alt må jeg si at han har gjort en grundig jobb i omtalen av Veridian dac’en. Veldig grundig, og det skal han ha applaus og honnør for. Derfor mener jeg det blir feil at HCS sine kommentarer nesten blir stående alene i denne tråden. Nå ser jeg at Håkon har endret deler av testen sin, plutselig finner jeg ikke «disig» setningen. Heller ikke «fnidder» setningen.

Jeg er sterkt uenig at Håkons omtale kan kalles et slakt av dac’en. Det er det ikke grunn til i den første versjonen av omtalen, og heller ikke i den siste versjonen Håkon nå har lagt ut. Jeg synes Håkon konkluderer ganske tydelig i sin omtale. Håkon skriver; «konkluderer jeg fjellstøtt med at Veridian Utopia Sirius med stor sannsynlighet er det beste DAC-kjøpet man kan gjøre under omtrentlig 30 000,- NOK!» Poengtert med et utropstegn. Eller lenger opp i testen «Først og fremst er det udiskutabelt at du med denne DAC’en får urimelig mye for pengene.». Kan hende er det den første utgaven av testen du irriterer deg over HCS. I siste utgave synes jeg Håkon er veldig nyansert, og mer nyansert enn første versjon.

Problemet med å evaluere rørprodukter er at rørene som følger med ikke passer alle. Og når man leser tester av rørutstyr må man ha i mente at et rørskifte kan endre karakter og kvaliteter på utstyret. Derfor blir Håkon sin omtale her ikke den endelige omtalen eller sannheten av lyden. Så i testen sier ikke Håkon bastant at den ikke takler kompleks verk. Det Håkon skriver er: «Jo, det er både dystert og mørkt, mens nyansene og attakkviljen er mer på det jevne, det er som nevnt ikke store, komplekse verk som er Veridian Utopia Sirius’ livrett. Igjen; her vil et rørskifte definitivt kunne endre resultatet». Den vil ikke til evig tid ikke kunne mestre komplekse verk.

Håkon nevner også uro oppover i frekvensene. Med originalrørene. Jeg leser hele testen i lys av at Håkon er smertelig klar over at denne dac’en leverer bedre med andre rør. Skal en lese en test kan en ikke ta ut, i Se og Hør stil, adjektiver av sammenhengen. Argumentasjon foregår ikke på ordnivå, men på setningsnivå. Det er ikke alt jeg er enig med i omtalen, som for eksempel brumproblem. Men alt i alt er det en fgod omtale, som ikke minst er beskrevet med eksempler. Prisverdig spør du meg.

Men kronen på verket setter du HCS, ved å skrive; «Her er det heller ingen importør som ringer, forbannet, fordi salget svikter». Mener du at Håkon er i lomma på importører? Hvor tar du dette fra? Har du ikke noe konkret å underbygge med så bør du i anstendighetens navn be om unnskyldning. Attpåtil beskylder du Håkon for passiv-aggressiv stil.

Håvard

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.676
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er litt betenkelig at HR har redigert og moderert teksten sin.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.848
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er litt betenkelig at HR har redigert og moderert teksten sin.
    Nei, egentlig ikke, jeg har evaluert det grundig.

Jeg skrev innledningsvis i omtalen at det er viktig å ikke falle i fellen å sammenligne med de beste / dyreste DAC'ene du får tak i. Allikevel gjorde jeg akkurat det. Dette, i kombinasjon med tilbakemeldingene fra eieren om forskjellene ved komplett rørskifte, følte jeg at totalbildet kunne oppfattes mer negativt enn det var grunnlag for. Jeg tok kritikken til meg, og valgte en justering av innholdet.

Jeg står trygt inne for den ordlyden teksten har i dag, og mener at den opprinnelige teksten hadde lit for få forbehold.

Mvh
    Håkon Rognlien

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.848
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke alt jeg er enig med i omtalen, som for eksempel brumproblem. Men alt i alt er det en fgod omtale, som ikke minst er beskrevet med eksempler. Prisverdig spør du meg.

Håvard
    Takker for god støtte, Haavard. :)
    Men det står ikke at konstruksjonen som sådan har et brumproblem, derimot står det at en mindre rørfeil skapte brum, samt at dette forsvant ved rørskifte.

Mvh
    Håkon Rognlien

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke alt jeg er enig med i omtalen, som for eksempel brumproblem. Men alt i alt er det en fgod omtale, som ikke minst er beskrevet med eksempler. Prisverdig spør du meg.

Håvard
    Takker for god støtte, Haavard. :)
    Men det står ikke at konstruksjonen som sådan har et brumproblem, derimot står det at en mindre rørfeil skapte brum, samt at dette forsvant ved rørskifte.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Støtte og støtte :)
    For meg er det viktig å få sagt at du gjorde en grundig test, og jeg leste den med helt andre øyne enn HCS.
    At han leser det han gjorde er greit. Men det er lov å være uenig.

Haavard

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og det er jo det ingen grunn til. Alt i alt må jeg si at han har gjort en grundig jobb i omtalen av Veridian dac’en. Veldig grundig, og det skal han ha applaus og honnør for. Derfor mener jeg det blir feil at HCS sine kommentarer nesten blir stående alene i denne tråden. Nå ser jeg at Håkon har endret deler av testen sin, plutselig finner jeg ikke «disig» setningen. Heller ikke «fnidder» setningen.

Jeg er sterkt uenig at Håkons omtale kan kalles et slakt av dac’en. Det er det ikke grunn til i den første versjonen av omtalen, og heller ikke i den siste versjonen Håkon nå har lagt ut. Jeg synes Håkon konkluderer ganske tydelig i sin omtale. Håkon skriver; «konkluderer jeg fjellstøtt med at Veridian Utopia Sirius med stor sannsynlighet er det beste DAC-kjøpet man kan gjøre under omtrentlig 30 000,- NOK!» Poengtert med et utropstegn. Eller lenger opp i testen «Først og fremst er det udiskutabelt at du med denne DAC’en får urimelig mye for pengene.». Kan hende er det den første utgaven av testen du irriterer deg over HCS. I siste utgave synes jeg Håkon er veldig nyansert, og mer nyansert enn første versjon.

Problemet med å evaluere rørprodukter er at rørene som følger med ikke passer alle. Og når man leser tester av rørutstyr må man ha i mente at et rørskifte kan endre karakter og kvaliteter på utstyret. Derfor blir Håkon sin omtale her ikke den endelige omtalen eller sannheten av lyden. Så i testen sier ikke Håkon bastant at den ikke takler kompleks verk. Det Håkon skriver er: «Jo, det er både dystert og mørkt, mens nyansene og attakkviljen er mer på det jevne, det er som nevnt ikke store, komplekse verk som er Veridian Utopia Sirius’ livrett. Igjen; her vil et rørskifte definitivt kunne endre resultatet». Den vil ikke til evig tid ikke kunne mestre komplekse verk.

Håkon nevner også uro oppover i frekvensene. Med originalrørene. Jeg leser hele testen i lys av at Håkon er smertelig klar over at denne dac’en leverer bedre med andre rør. Skal en lese en test kan en ikke ta ut, i Se og Hør stil, adjektiver av sammenhengen. Argumentasjon foregår ikke på ordnivå, men på setningsnivå. Det er ikke alt jeg er enig med i omtalen, som for eksempel brumproblem. Men alt i alt er det en fgod omtale, som ikke minst er beskrevet med eksempler. Prisverdig spør du meg.

Men kronen på verket setter du HCS, ved å skrive; «Her er det heller ingen importør som ringer, forbannet, fordi salget svikter». Mener du at Håkon er i lomma på importører? Hvor tar du dette fra? Har du ikke noe konkret å underbygge med så bør du i anstendighetens navn be om unnskyldning. Attpåtil beskylder du Håkon for passiv-aggressiv stil.

Håvard
    Siden du retter et direkte angrep på meg så svarer jeg. Nei, jeg likte ikke ordlyden på første omtale. Den fant jeg upresis. Etter justeringer finner jeg den forståelig og innenfor.

I lomma på noen forhandler? Nei, nå får du rulle av med pisspreik Håvard.. Det jeg sier er at for skribenter KAN det være vanskelig å stå for en mening om de har importør / forhandler som maser om et "godt" resultat. Ondrej har ingen mulighet til å komme med tilsvar eller korrigeringer. Men, siste omtale er helt klart bedre.

Og ja, jeg fant tonen til H til å være passiv aggressiv. Slik jeg finner din pretensiøse tone her rett ut mindre hyggelig. Men dette blir ot her inne. Har du noe du vil ha sagt ta det gjerne på pm. Og slutt å oppfør deg slik.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Synes vel at dine svar til HR var lite hyggelige HCS. Så hvis jeg skal kalle en spade for en spade.
    Så ble du vel bare irettesatt for dårlig språkførsel av Haavard denne gangen.
    Og slik jeg leste dine innlegg så dro du faktisk HR sine motiv ned i søla. Sånn sett toket jeg settingen
    «Her er det heller ingen importør som ringer,forbannet fordi salget svikter» på samme måte som Haavard

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes vel at dine svar til HR var lite hyggelige HCS. Så hvis jeg skal kalle en spade for en spade.
    Og slik jeg leste dine innlegg så dro du faktisk HR sine motiv ned i søla. Sånn sett toket jeg settingen
    «Her er det heller ingen importør som ringer,forbannet fordi salget svikter» på samme måte som Haavard
    Det er helt fair, å tolke. Hvorfor en da ikke kan spørre om intensjonen, og heller ta mannen, får stå får avsender sin regning. Jeg hadde spurt rett ut istedetfor å anta. Vi er forskjellige. Dette blir uansett ot, du og Håvard får koke sammen noe på pm om det er noe dere vil si.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Det er helt fair, å tolke. Hvorfor en da ikke kan spørre om intensjonen, og heller ta mannen, får stå får avsender sin regning. Jeg hadde spurt rett ut istedetfor å anta. Vi er forskjellige. Dette blir uansett ot, du og Håvard får koke sammen noe på pm om det er noe dere vil si.
    Enig i at det er ot. Men her skal det ikke kokes sammen noen pm overhode. Jeg svarer deg her og det holder i lange baner.
    Og basert på hva jeg har skrevet over her. Vet både du og alle andre som leser dette. Hva JEG mener om dine svar til HR.
    I så måte annser jeg meg som ferdig med den saken.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.509
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Sløv dag i dag. Så bare for å finne på noe så gikk jeg opp på loftet og hentet de gode gamle QLN 929 og koblet de opp nede i furtebua.
    Tenkte det bare hadde vært gøy å høre de sammen med den VU dacen.
    Disse høyttalerne har jeg prøvd med masse forskjellig utstyr så jeg kjenner de godt. Men jeg var ikke forberedt på den bassen de fikk nå med VU dacen!! Fytti helv... for et skyv i bunnen! Jeg koblet Oppo spilleren direkte på en inngang på forforsterkern og via VU dacen på en annen inngang. Og dacen låter selvsagt bedre på alle parametere, men bassen da mann! Det virker bare som der Oppoen ruller pent og pyntelig av i bunn, der står Veridian Utiopia klar og gliser... Der har den ihvertfall 2 gir igjen å gå på! Har for mye bass her, men sitter for meg selv og ler og rister på huet. Buksebeina blafrer, det skrangler i lampetter og alt som er løst, og mellomgulvet blir massert.
    Ja, det er viktig å kose seg i påsken!
    God påske til alle VU-venner.
    Nå tror jeg jaggu jeg finner meg en øl....

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1

Håvard
    Siden du retter et direkte angrep på meg så svarer jeg. Nei, jeg likte ikke ordlyden på første omtale. Den fant jeg upresis. Etter justeringer finner jeg den forståelig og innenfor.

I lomma på noen forhandler? Nei, nå får du rulle av med pisspreik Håvard.. Det jeg sier er at for skribenter KAN det være vanskelig å stå for en mening om de har importør / forhandler som maser om et "godt" resultat. Ondrej har ingen mulighet til å komme med tilsvar eller korrigeringer. Men, siste omtale er helt klart bedre.

Og ja, jeg fant tonen til H til å være passiv aggressiv. Slik jeg finner din pretensiøse tone her rett ut mindre hyggelig. Men dette blir ot her inne. Har du noe du vil ha sagt ta det gjerne på pm. Og slutt å oppfør deg slik.
    Angrep? Vel, jeg synes jeg faktisk jeg omtaler deg mer respektfullt enn du gjør med Håkon. I det minste argumenterer jeg hvorfor jeg er uenig med deg, uten å ikke respektere din mening. Jeg stiller faktisk spørsmål om det er første test du irritere deg over? Uten å dømme overhodet. Så jeg angriper ikke meningene dine.
    Jeg angriper deg overhodet ikke deg i deler av det jeg skriver. Og hvis du virkelig synes testen er innafor så burde du skrive det. For innleggene dine før Håkon forandret testen viste tydelig at du mente testen ikke var innafor.

Men det jeg finner urimelig er påstanden din om å være i lomma på forhandler. Du må gjerne prøve å bortforklare. Men det er ikke det du skrev. Hva du mener kan jeg ikke vite. Og du må gjerne kalle det pisspreik. Jeg er kalt opp av deg før og tåler det.

Passiv-aggressiv stil? Et lite google søk så får en opp passiv-aggressiv personlighetsforstyrrelse. Du ser sammenhengen håper jeg? En ganske drøy påstand vil jeg si.

Ha nå det klinkende klart for deg at jeg ikke kommer til å ta noe på pm med deg.Velger du å skrive her inne får du akseptere å få svar her inne. Og dermed var siste ord sagt fra meg.

Haavard

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi lar det ligge Håvard. Mine meninger teller like lite for deg som mine for deg. Med andre ord uinteressant. Tråden er ment å fortelle om disse meget gode produktene fra Veridian og ytterligere ot er unødvendig.

At du ikke vil forklare ditt standpunkt på pm er ok. Isåmåte er det ingen overraskelse :p

God påske!

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.848
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg sier er at for skribenter KAN det være vanskelig å stå for en mening om de har importør / forhandler som maser om et "godt" resultat. Ondrej har ingen mulighet til å komme med tilsvar eller korrigeringer. Men, siste omtale er helt klart bedre.

Og ja, jeg fant tonen til H til å være passiv aggressiv.
    For ordens skyld: Ondrej har nøyaktig samme mulighet som en hver annen, til å kommentere eller påpeke faktiske feil i mine utlegninger. Nå er artikkelen oversatttil engelsk, så han kan selv lese og mene, akkurat som andre. Evt. mas fra importører / produsenter har jeg etter hvert lært meg å leve greit med, saklige inputs er viktig og riktig, mens unødig mas, liker jeg dårligere.

Jeg finner det ellers litt urimelig at du hevder min tone var aggressiv på noen måte; jeg var kun ute etter å finne ut hva du mente jeg burde gjøre, dvs. holde repeterbare resultater unna offentligheten, eller slette alt sammen. Nå er det alltid greit å bli utfordret, som du sier er ikke mine utlegninger noe mer fasit enn andres, i så henseende var du med å påvirke meg til å se min artikkel med litt andre øyne. Ting kan alltid tolkes forskjellig, så jeg valgte på den bakgrunn å justere innholdet noe. Jeg matchet denne DAC'en med to andre, betydelig dyrere maskiner, og ble litt for mye farget av dette. My bad, håper det er en bedre balanse i det som står der nå.

Mvh
    Håkon Rognlien

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det jeg sier er at for skribenter KAN det være vanskelig å stå for en mening om de har importør / forhandler som maser om et "godt" resultat. Ondrej har ingen mulighet til å komme med tilsvar eller korrigeringer. Men, siste omtale er helt klart bedre.

Og ja, jeg fant tonen til H til å være passiv aggressiv.
    For ordens skyld: Ondrej har nøyaktig samme mulighet som en hver annen, til å kommentere eller påpeke faktiske feil i mine utlegninger. Nå er artikkelen oversatttil engelsk, så han kan selv lese og mene, akkurat som andre. Evt. mas fra importører / produsenter har jeg etter hvert lært meg å leve greit med, saklige inputs er viktig og riktig, mens unødig mas, liker jeg dårligere.

Jeg finner det ellers litt urimelig at du hevder min tone var aggressiv på noen måte; jeg var kun ute etter å finne ut hva du mente jeg burde gjøre, dvs. holde repeterbare resultater unna offentligheten, eller slette alt sammen. Nå er det alltid greit å bli utfordret, som du sier er ikke mine utlegninger noe mer fasit enn andres, i så henseende var du med å påvirke meg til å se min artikkel med litt andre øyne. Ting kan alltid tolkes forskjellig, så jeg valgte på den bakgrunn å justere innholdet noe. Jeg matchet denne DAC'en med to andre, betydelig dyrere maskiner, og ble litt for mye farget av dette. My bad, håper det er en bedre balanse i det som står der nå.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for god oppklaring. Og jeg har ingen problemer med å se at det kom feil ut ifht tilknytning. Det beklager jeg.

Å tolke tekst er ikke alltid lett, og tviler vel på at noen her inne er så veldig aggressive. Dette er en hobby. Som kan deles mellom de som vil hverandre vel. Ha en fin påske Håkon :)

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Nå må vi være kompiser gutter. Alle har vel litt rett slik jeg ser det. Lyd er og blir subjektivt. God påske !

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    denne tråden burde kanskje flyttes til avdelingen "uvennertråder for hifimerker" :cool:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Og Ondrej var overrasket over hvor bra Jantzen caps låt. Jeg vet hvor gode de er. Så lite av Jensen eller Mundorf i min

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    liker switchen :)
    Tror switch mellom ecc33 og 6sn7 er litt genialt så lenge man får takk i ecc33. De er jo sjeldne
    et par mullard ecc33 brown base av dyreste og beste sort shippes i retning toten så snart påsken er over!
    det eneste paret jeg beholdt etter en utrensking i rørlageret.
    ecc33 brown base låt bedre enn alle 6sn7-varianter jeg dro i hus da jeg hadde ontech monster og cary slp 05, men hvordan de spiller i kretsen til ondrej gjenstår å se.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Andre jeg har pratet med sier det samme.
    ECC33 er en oppgradering. Og til andre der ute som sitter på slike rør, de er ikke en dirkete ekvivalent til 6sn7.

Har også på vei inn Psvane sine CV181t-mkII. Levert på døra :) Ser av tester der ute at disse låter veldig bra. hvorfor de kalles CV181t er litt underlig. I følge hifiwigwam er de elektrisk identiske med 6sn7 rør. Men det viktigste er at de låter bra. Hifi girl har brukt dette lenge og skal teste disse rørene med et annet rectifier rør. For å høre om det er forskjell.

liker switchen :)
    Tror switch mellom ecc33 og 6sn7 er litt genialt så lenge man får takk i ecc33. De er jo sjeldne
    et par mullard ecc33 brown base av dyreste og beste sort shippes i retning toten så snart påsken er over!
    det eneste paret jeg beholdt etter en utrensking i rørlageret.
    ecc33 brown base låt bedre enn alle 6sn7-varianter jeg dro i hus da jeg hadde ontech monster og cary slp 05, men hvordan de spiller i kretsen til ondrej gjenstår å se.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Utgangspunktet for denne testen var å finne ut om det er noen forskjeller ute å går dersom rectifier er i en annen serie enn Psvane TII, ettersom Håvard skal kjøre på denne løsningen fremover.

For sikkerhetsskyld linker jeg til det jeg kjører på i dag opp mot hva som er testet.

Her er mine rør: CV181 og 274B.

Det jeg har testet nå: CV181 mot 5U3C som fulgte DAC ved kjøp.

Jeg har nå testet ulike ting som sibilanter og bass, samt fylde i musikken. Det er ikke brukt noe måleinstrumenter eller lignende, her er det den gode gamle metoden som gjelder, nemlig ørene mine.

Med 5U3C røret og CV181 er det første jeg legger merke til at det er litt mer uro og skarphet i toppen enn jeg er vant med. Jeg er allergisk mot skarpe sibilanter og kjenner alltid på det om det finnes. Lyden føles også en anelse slankere og jeg kjenner på at fylde og dybde kan ha litt mer å gå på. Når dette er sagt er det altså ikke store forskjeller i lydbildet, det kjennes mer ut som om 274B røret skviser det lille ekstra ut i lydbildet slik at det blir mer organisk og fyldig ut i fra hvordan jeg selv ønsker det i alle fall.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn