Venner, treskaller

B

Back_Door

Gjest
Fy faen, verken mer eller mindre. Jeg har aldri hatt store forventninger til deg, men nå graver du pokker ta lista ned under jorda før du som den sleipe ryggradløse organismen du er kryper over den. Ulateig!!!! Du siterer Ulateig. Du er rett og slett dum! Hva med Donald Duck som underlag for påstandene dine? Eller kanskje Fantomet.

Stakkars Ulateig. Han prøver og prøver men får det ikke til. Tidligere har han dementert sine påstander om unødvendige likvidasjoner i motstandsbevegelsen (med rett til å drepe) og fått så det holder for sine tidligere bøker om frontkjempere (Veien mot undergangen). Bøkene er på 9.ende klasse hjemmestil nivå. Elendige kilder, ingen kildekritikk eller rett og slett ingen kilder! Han er en av de få som helt rått har slukt Obergruppenfuhrer og General der SS Felix Steiners ord og tanker etter krigen. Tidligere er det kun Daivid Irving som har tatt han til sitt bryst. Der Irving som historiker holdt faglig vann lekker Ulateig som 90 år gammel inkontinent budeie. General Steiner gjorde mye bra for oss Nordmenn, men det er nå litt spesielt at en SVer som Ulateig med krok, line, stang og mann sluker alt som måtte passe hans påstander. Det er fordi han er en idiot. Ene og alene.

Nå har han fått så mye pepper for sine fattige forsøk som historiker på å slå mot seierherrene at han skifter taktikk. Ta de svakeste av de svake. De som ble fratatt alle borgerretter, stemplet for livet, trådd ned i driten. Stakkar de svake av oss som lever. Jeg er sterk, rir det av. Men han skal trå varsomt.
Ja her var det reaksjon ::)
Selv om jeg fant det interessant i denne tråden å legge ved denne artikkelen fra Dagbladet, var det Ulateig, og ikke jeg, som var referert. Jeg har ikke påstått noe som helst. Har personlig aldri beundret Ulateig.Konstaterer dog at du tydeligvis følte deg truffet..
Ellers tyder ikke ditt språk og dine formuleringer om andre mennesker på at du har utviklet deg noe særlig etter at du i din tid valgte å tjene nazi-regimet. "Mein Fuhrer, I can STILL walk..."
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.381
Sted
Saksvik - Trøndelag
Etter å ha skummet gjennom denne til dels meget underholdende tråden spør jeg meg: Har enkelte liten humoristisk sans, eller er det bare jeg som som tror jeg ser doble og tripple bunner? Overtonene er tydelige, undertonene utydelige, kanskje bare innbildning?

Kanskje jeg trenger nye kabler! ;)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Etter å ha skummet gjennom denne til dels meget underholdende tråden spør jeg meg: Har enkelte liten humoristisk sans, eller er det bare jeg som som tror jeg ser doble og tripple bunner? Overtonene er tydelige, undertonene utydelige, kanskje bare innbildning?

Kanskje jeg trenger nye kabler! ;)
Du er nok inne på noe. ;)
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.810
Antall liker
7.851
Trist for deg.
Kanskje. Har pent takket nei til to invitasjoner til å bli med i brorskap da jeg fant kombinasjonen av påkrevd antrekk og de middelalderske besvergelser like latterlige som dem brukt i Tolkien-klubber, enn si av og blant WWII simulanter.
 
B

Back_Door

Gjest
Etter å ha skummet gjennom denne til dels meget underholdende tråden spør jeg meg: Har enkelte liten humoristisk sans, eller er det bare jeg som som tror jeg ser doble og tripple bunner? Overtonene er tydelige, undertonene utydelige, kanskje bare innbildning?

Kanskje jeg trenger nye kabler! ;)
Det blir som med subjektiv test kontra blindtest: Man får et resultat der hjernen lurer deg..

Ser at mange velger å tolke Affa ut fra doble bunner og ironi. Jeg er ikke så sikker på at det er riktig.
Uansett er jeg ingen tilhenger av humor og vitsing basert på tema som er svært alvorlig for mange. Et eksempel er de mange smakløse vitser som regjerte en tid etter Bjugn- saken.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.222
Antall liker
9.028
Torget vurderinger
1
I have returned from Israel, Affa.

Mye morsomt å fortelle, skal ta det i løpet av kvelden. Jeg har nesten vært overalt fra Tel Aviv, Jerusalem, Demona anlegget, Arav og Negev ørkenen, Eilat, Dødehavet osv. osv.
 
A

Affa

Gjest
Kanskje. Har pent takket nei til to invitasjoner til å bli med i brorskap da jeg fant kombinasjonen av påkrevd antrekk og de middelalderske besvergelser like latterlige som dem brukt i Tolkien-klubber, enn si av og blant WWII simulanter.
Problem at du ikke kan gå i grilldressen?
 
A

Affa

Gjest
Det blir som med subjektiv test kontra blindtest: Man får et resultat der hjernen lurer deg..

Ser at mange velger å tolke Affa ut fra doble bunner og ironi. Jeg er ikke så sikker på at det er riktig.
Uansett er jeg ingen tilhenger av humor og vitsing basert på tema som er svært alvorlig for mange. Et eksempel er de mange smakløse vitser som regjerte en tid etter Bjugn- saken.
Du er et sukkertøy
 
A

Affa

Gjest
I have returned from Israel, Affa.

Mye morsomt å fortelle, skal ta det i løpet av kvelden. Jeg har nesten vært overalt fra Tel Aviv, Jerusalem, Demona anlegget, Arav og Negev ørkenen, Eilat, Dødehavet osv. osv.
Velkommen hjem!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.222
Antall liker
9.028
Torget vurderinger
1
Takk. Etter å ha blitt eskortert av bevæpnet personell i halve Jerusalem, synes jeg det hele har vært verdt turen.
 
B

Back_Door

Gjest
Du er et sukkertøy
Da er du i tilfelle i den totalt motsatte ende av skalaen.
Du synes nok selv at du har en drepende effektiv argumentasjonsteknikk ::)
 
A

Affa

Gjest
Da er du i tilfelle i den totalt motsatte ende av skalaen.
Du synes nok selv at du har en drepende effektiv argumentasjonsteknikk ::)
Jeg har i hvert fall folkeskolen.
 
A

Affa

Gjest
Takk. Etter å ha blitt eskortert av bevæpnet personell i halve Jerusalem, synes jeg det hele har vært verdt turen.
Var det mye pene jenter der nede?
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Nei, bevares hvis man finner det underholdende. Selv synes jeg at brorskap kan ha mye for seg. Kvinnelig fravær er utelukkende positivt når menn skal fordype og foredle seg. Kvinner kan selvfølgelig servere ved påfølgende taffel.

Jaså?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.222
Antall liker
9.028
Torget vurderinger
1
Var det mye pene jenter der nede?
I alle kulører. Mange var særdeles flotte. Særdeles hyggelige er de. Glade i nordmenn er israelerne generelt.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.367
Antall liker
6.765
Alle er da vel glade i nordmenn, omreisende som vi er i fred og miljø.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.222
Antall liker
9.028
Torget vurderinger
1
Hehe. Ja, eller, hva skal man si? -mange israelere er ikke så veldig godt informert om det som er utenfor midt-østen, det blir litt som oss: vi vet mye om de regioner av verden som er midt på "kartet" i media.

De lurer litt på hvordan vi forholder oss til Israel i Norge, og da er det bare å svare som sant er, at Norden er en fredelig region av verden som forsøker ikke å skape selve freden, men verktøy ("means") som skal gjøre det mulig å forhandle.

Ellers har jeg kjøpt meg en T-skjorte det står "Super-Jew" på, Supermann merke med ortodoks hatt og krøller, hehe.
 
A

Affa

Gjest
Kanskje jeg skal ta en tur med fruen. Lufte Brioni dressen og drikke god Israelsk og Libanesisk Rødvin (den aller beste er libanesisk). Kanskje finner jeg Salomons tempel?
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Kanskje jeg skal ta en tur med fruen. Lufte Brioni dressen og drikke god Israelsk og Libanesisk Rødvin (den aller beste er libanesisk). Kanskje finner jeg Salomons tempel?
Snakker vi da om de heldige årganger Ch. Musar? Den overgår i alle fall med god margin vinen som vel markedsføres med det glimrende navnet Gamla! (israelsk) :)

Honkey

Honkey
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.222
Antall liker
9.028
Torget vurderinger
1
Kanskje jeg skal ta en tur med fruen. Lufte Brioni dressen og drikke god Israelsk og Libanesisk Rødvin (den aller beste er libanesisk). Kanskje finner jeg Salomons tempel?
Hehe. Da må du grave under Al Aqsa moskéen. Da blir det bråk. ;D

Isaralerne er flinke på å dyrke vindruer. Jeg har spist druer plukket på gården jeg bodde på som ligger 6-7 mil fra Jerusalem.

En liten ting som jeg hadde glemt var at det finnes mye Eukalyptus trær i det nordlige Israel. For den som vet, gjett det er et lokalt treslag...
 
A

Affa

Gjest
Snakker vi da om de heldige årganger Ch. Musar? Den overgår i alle fall med god margin vinen som vel markedsføres med det glimrende navnet Gamla! (israelsk) :)

Honkey

Honkey
Ch. Musar er praktfull, men det lages mye som gir mer for kronene der nede. Veldig fransk i stilen, men samtidig annerledes. Polet har noen nydelige!
 
A

Affa

Gjest
Hehe. Da må du grave under Al Aqsa moskéen. Da blir det bråk.  ;D

Isaralerne er flinke på å dyrke vindruer. Jeg har spist druer plukket på gården jeg bodde på som ligger 6-7 mil fra Jerusalem.

En liten ting som jeg hadde glemt var at det finnes mye Eukalyptus trær i det nordlige Israel. For den som vet, gjett det er et lokalt treslag...
Jeg tar med spade og hakke.
 
P

Parelius

Gjest
Ch. Musar er praktfull, men det lages mye som gir mer for kronene der nede. Veldig fransk i stilen, men samtidig annerledes. Polet har noen nydelige!
Please tell!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.222
Antall liker
9.028
Torget vurderinger
1
Da må du grave fra vestmuren et sted. Først får du de ortodokse på nakken, så kommer Al Aqsa brigaden, hehe. Jeg var å rotet nedi utgravingene der, siden jeg er interessert i arkeologi og den slags. Det du ser på bildene, er toppen av 20-25 meter byggverk under der de ortodokse står.

Jeg holdt nesten på å bli stroppet opp av de ortodokse med lærreimer, bønneboksene de har på panna og armen. Interessant er det. Jeg skal si at at det av og til forekommer steinkasting fra palestinerne fra toppen der mot jødene og og besøkende på undersiden, så det hender det er litt action der...
 
A

Affa

Gjest
Please tell!
Hochar Pere Et Fils 01 til ca 170.- er flott
Ch Musar 95 og 98 til ca 350.- og 260.-
Ch Ksara Reserve du Couvent 00  til 130.-

Dette er halve utvalget!!!
 
P

Parelius

Gjest
Hochar Pere Et Fils 01 til ca 170.- er flott
Ch Musar 95 og 98 til ca 350.- og 260.-
Ch Ksara Reserve du Couvent 00 til 130.-

Dette er halve utvalget!!!
Jeg logger av og går til polet!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.222
Antall liker
9.028
Torget vurderinger
1
Hochar Pere Et Fils 01 til ca 170.- er flott
Ch Musar 95 og 98 til ca 350.- og 260.-
Ch Ksara Reserve du Couvent 00  til 130.-

Dette er halve utvalget!!!
Eagle er et bra israelsk øl. Drakk nesten bare 6,3% varianten.

Holdt nesten på å ete meg ihjel der nede. Man skal ikke være redd for å gå sulten der nede. Jeg har aldri vært så kontunerlig mett konstant som jeg var der.

Det ble litt lokal vin også, men jeg fikk ikke sjekket alt. En vin som likner Sherry, ble servert til mye mat, der jeg bodde privat.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.810
Antall liker
7.851
Problem at du ikke kan gå i grilldressen?
hehe, men en losje hvor man utfører middelalderske ritualer iført grilldress kunne jo vært litt artig!
 
P

Parelius

Gjest
Hochar Pere Et Fils 01 til ca 170.- er flott
Ch Musar 95 og 98 til ca 350.- og 260.-
Ch Ksara Reserve du Couvent 00 til 130.-

Dette er halve utvalget!!!
Da ble det (etter litt leting etter et pol som hadde det):

Ch Musar 95
Ch Ksara Reserve du Couvent 2001

Jeg fikk et anerkjennede blikk fra en tydeligvis godt informert ansatt, når jeg altså var ute etter en Musar 95. De hadde også en fra -99, men den fra -98 var det værre med. Lønnsslaven mente -95 var uovertruffen, bedre enn -98 og -99. Herlig å kunne jobbe litt undercover som smaksadel. Så langt har du dine ord i behold, Affa. Så får vi se da...
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Etter å ha skummet gjennom denne til dels meget underholdende tråden spør jeg meg: Har enkelte liten humoristisk sans, eller er det bare jeg som som tror jeg ser doble og tripple bunner? Overtonene er tydelige, undertonene utydelige, kanskje bare innbildning?

Kanskje jeg trenger nye kabler! ;)

For å si det på en annen måte: Enkelte her inne ville nok ha startet "Folkeaksjonen mot Bjørn Sand" hvis de hadde vært gamle nok da Stutum herjet i radioen ! ;D
 
P

Parelius

Gjest
For å si det på en annen måte: Enkelte her inne ville nok ha startet "Folkeaksjonen mot Bjørn Sand" hvis de hadde vært gamle nok da Stutum herjet i radioen ! ;D
Godt sagt!
 
K

kbwh

Gjest
Jeg handlet sigarer av Bjørn Sand for et års tid siden, og angrer fremdeles på at jeg ikke satte ham til veggs for å ha ødelagt min formuleringsevne.
Stutum skapte Den ironiske generasjon.
Glimrende sigarer forresten. Jeg har glemt navnet, og beklager min uvitenhet.
 
B

Back_Door

Gjest
For å si det på en annen måte: Enkelte her inne ville nok ha startet "Folkeaksjonen mot Bjørn Sand" hvis de hadde vært gamle nok da Stutum herjet i radioen !  ;D

"Stutum" tok den norske folkesjela på kornet, bedre enn noen annen! ;)

Mitt problem med Affa, er at jeg ikke har klart å knekke den ironiske koden m.h.t. hans påståtte stolthet av å ha deltatt i Waffen SS. Det har tydeligvis dere andre klart.

Bortsett fra det, er hans kommentarer rundt aktuelle saker, ofte ganske fornøyelige.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.222
Antall liker
9.028
Torget vurderinger
1
Det er ikke med SS som med 6. Divisjon.... -6. Divisjon er ikke en paramilitær anekdote i historien, men en enhet som har vist seg levedyktig som har gjenoppstått et par ganger nå...
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.976
Antall liker
763
Ironi i cyberspace er en balansegang som få får til.
 
Topp Bunn