Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Stemmer det at man ikke får opp singler og EPer ved bruk av Tidal direkte i Wiim appen?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.779
    Antall liker
    1.749
    Sted
    Horten
    Stemmer det at man ikke får opp singler og EPer ved bruk av Tidal direkte i Wiim appen?
    Noen som har Tidal kan kanskje svare.
    -Men høres veldig rart ut, og jeg mistenker at en slik sak fort er en sånn internet-myte.

    Tidal Connect er alternativet til å bruke Wiim sin app. :cool:
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Bakgrunnen for henvendelsen var et utsagn fra en kamerat om at dette ikke vises, så ikke noe interwebsurr dette 🙂
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.779
    Antall liker
    1.749
    Sted
    Horten
    Wiim (og andre) har nok laget sitt interface i app'en imot Tidal, basert på hva Tidal gir tilgang til.
    Ville vært rart om Tidal ikke skulle ha gitt tilgang til visse typer releaser av musikk, så om det er slik at disse typene ikke vises så kan det være at Wiim har gjort noe dumt. Eller Wiim har klønet til så vanskelig å finne, etc. 🤔

    Det enkleste er jo at denne kameraten tar å melder dette til Wiim i appen via Feedback-funksjonen.
    Wiim svarer iløpet av en dag, og er det feil/rot/kløn så kan de fixe det. Wiim gir jo ut nye versjoner ofte.
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    337
    Antall liker
    529
    Wiim har tydeligvis gjort veldig mye mer med Interface i sin app for både Spotify og Tidal enn Qobuz.
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    148
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer det at man ikke får opp singler og EPer ved bruk av Tidal direkte i Wiim appen?
    EP/Singles kategorien kommer ikke opp i Wiim Home Tidal. Tracks kommer muligens frem ved søk. Dette er noe de bør fikse.

    Bruk Tidal Connect.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.779
    Antall liker
    1.749
    Sted
    Horten
    EP/Singles kategorien kommer ikke opp i Wiim Home Tidal. Tracks kommer muligens frem ved søk. Dette er noe de bør fikse.

    Bruk Tidal Connect.
    Wiim er ganske på med å lage nye versjoner av programvaren, så bare å lage en sak på det via Feedback i app'en.
    Jo flere som ønsker det fixet, jo fortere/større sjangs. :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: RS1

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    148
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    Om dette ligger hos franske qobuz eller kinesiske (?) Wiim aner jeg ikke.
    Wiim har hovedkontoret sitt i USA, så regner med det er amerikansk, heldigvis. Selv om jeg ser de har endel kinesiske investorer. Jeg benytter helst ikke kinesiske internett-tilknyttede enheter.

    Linkplay Technology Inc.
    8000 Jarvis Avenue Suite #130 Newark, CA 94560
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Dere som har handlet en WiiM Pro, har dere opplevd noe oppkoblingsproblemer når dere vekker den og skal koble til med SpotifyConnect eller Qobuz via WiiM-app? Går det sømløst i løpet av noen få sekunder eller kan den stå og jobbe med å koble seg til dersom den ikke nylig har vært i bruk?

    Forsterker ankommer i helgen så da kan jeg begynne å tenke på streamer..
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.656
    Antall liker
    39.226
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hos meg har den fungert prikkfritt med qobuz.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Dønn stabil. Er der med en gang app åpnes. Har satt den til aldri å gå i dvale.
    Bruker Spotify Connect og Tunein
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.779
    Antall liker
    1.749
    Sted
    Horten
    Ja, Pro på kablet nett har et kjent problem at den hopper av nettverket når den står i standby en tid.
    -Tror Wiim har et par-tre hundre supportsaker på den bug'en. :cool:

    Løsningen for meg er å bare sette StandbyMode til Never. Da er den alltid klar for action.

    Har du den på Wifi, så er det ikke noe problem med at den hopper av nettet.
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    329
    Antall liker
    421
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Samme som over her. Dønn stabil og aldri vært noe problem. 👌
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for raske tilbakemeldinger :)
    Tanken er å bruke kablet nett og coax, så da blir løsningen å ikke la den gå i standby til den feilen er fikset i alle fall.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Standby er for pyser 🤣
    Hehe.. ja det er vel der 😅
    Men hvis man av og til ønsker å få den til å sette på musikk ved si «Hey Google, play ….. on Spotify/Qobuz», så regner jeg ikke med at den kan ligge i dvale uansett 🙂
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Sunndalsøra
    Hvis dere vil høre den mest dynamiske og beste studioinnspilling noen sinne, så er det Discovered Again med Dave Grusin. Hør fint forskjell på både LP, CD( LIM/JVC) og Streaming. Men Qobuz er meget bra det også. Det er utrolig mange klangregistre på denne innspillingen. En fin referanse. Og eliten av musikere :)
     
    Sist redigert:

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    148
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville nok brukt streaming-tjenestene som tilbys i Wiim Home, evt. media server via Wiim Home om man bruker filer som referanse for lyttetest og ikke Chromecast eller Airplay (ja, det støtter FLAC lossless på papiret, men målinger har vist at implementeringen setter begrensinger for SINAD) når man sammelikner Roon PC-avspilling med trådløs streaming.
    Wiim Home-avspilling toslink har SINAD på 141dB og det bør være svært vanskelig å høre noe forskjell her mot PC-avspilling.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg ville nok brukt streaming-tjenestene som tilbys i Wiim Home, evt. media server via Wiim Home om man bruker filer som referanse for lyttetest og ikke Chromecast eller Airplay (ja, det støtter FLAC lossless på papiret, men målinger har vist at implementeringen setter begrensinger for SINAD) når man sammelikner Roon PC-avspilling med trådløs streaming.
    Wiim Home-avspilling toslink har SINAD på 141dB og det bør være svært vanskelig å høre noe forskjell her mot PC-avspilling.
    Hvordan skjer deling mellom musikk lagret på pc og WiiM Home? Deler man mapper på nettverket og legger denne lokasjonen inn i WiiM Home-appen, eller må det kjøres et eget WiiM-serverprogram på pcen?
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    148
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    Du må kjøre en media server. f.eks Logitech Media Server( LMS), foobar2000, Plex, Serviio. I disse programmene velger du katalogen som skal deles og være tilgjengelig og deles på nettverket. Da finner du dette i Home Music Share i Wiim Home.
    Wiim Home støtter foreløpig ikke SMB share (delt nettverks- katalog i Windows eller NAS), men dette er på deres roadmap
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Du må kjøre en media server. f.eks Logitech Media Server( LMS), foobar2000, Plex, Serviio. I disse programmene velger du katalogen som skal deles og være tilgjengelig og deles på nettverket. Da finner du dette i Home Music Share i Wiim Home.
    Wiim Home støtter foreløpig ikke SMB share (delt nettverks- katalog i Windows eller NAS), men dette er på deres roadmap
    Åja, er det sånn det fungerer. I dag bruker jeg Plex og avspiller via Chromecast. Men trodde Plex har begrensning på 24/48? Men mulig det er programvare i avspiller som avgjør slik at WiiM kan avspille i 24/192 🤔
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    148
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser Wiim støtter DLNA for den er tilgjenglig som avspiller i BubbleUPnP på Android. Da er den vel tilgjelig som avspiller i Plex.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg ser Wiim støtter DLNA for den er tilgjenglig som avspiller i BubbleUPnP på Android. Da er den vel tilgjelig som avspiller i Plex.
    WiiM Pro støtter også Chromecast, så kan garantert styre musikken med Plex-app - men må vel gå motsatt vei og bruke WiiM Home for å kunne få maks ut av hires. Har dog lite lokale hires-filer 🙂
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    148
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    DLNA er bedre enn Chromeast. Chromecast protokollen er ikke laget spesielt for bitperfect eller som audiofil løsning, den har begrensninger det er laget for å være enkelt (sikker på at det ikke resamples?)
    Jeg forstår ikke denne begeistringen for Chromecast i Wiim. Chromecast Audio f.eks. var noe Google kuttet.
    Bruk DLNA, bruk Tidal connect, bruk strømmetjenestene i Wiim Home. Ikke bruk Airplay eller Chromecast om du ønsker en audiofil avspiling.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    DLNA er bedre enn Chromeast. Chromecast protokollen er ikke laget spesielt for bitperfect eller som audiofil løsning, den har begrensninger det er laget for å være enkelt (sikker på at det ikke resamples?)
    Jeg forstår ikke denne begeistringen for Chromecast i Wiim. Chromecast Audio f.eks. var noe Google kuttet.
    Bruk DLNA, bruk Tidal connect, bruk strømmetjenestene i Wiim Home. Ikke bruk Airplay eller Chromecast om du ønsker en audiofil avspiling.
    Plex via Chromecast er bitperfect opptil 24/48, men hvis jeg skulle brukt Chromecast hadde jeg ikke kjøpt ny streamer..
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    148
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    DLNA, Tidal connect, avspilling via Wiim Home har ingen begrensinger annet enn hva Wiim mini/Pro har begrensninger i hardware.
    Chromecast har store forskjeller i implementering, og iboende begrensninger i protokollen. Det er laget for å være praktisk. Jeg har for lenge siden gått bort fra Chronecast.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har du kjøpt deg den?
    Vil si til prisen så finnes det få - om noen som kan konkurrere med den. Ren og stilig i design også synes jeg.
    Kunne egentlig bare bestilt, klarer ikke se noen reelle konkurrenter når den uansett skal kobles digitalt til DACen min.
    Måtte eventuelt være ift brukergrensesnitt sammenlignet med Bluesound Node. Men av det jeg har klart å snuse opp så virker det som at flere som har hatt bluesound er like fornøyd med appen til WiiM.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Egentlig kunne du det. Du startet tråden november og har enda ikke kjøpt ;)
    Til mitt forsvar så tok det 3 måneder fra jeg laget tråden til den var mulig å kjøpe i Norge ;)
    Jeg får legge inn en bestilling i løpet av kvelden
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Egentlig kunne du det. Du startet tråden november og har enda ikke kjøpt ;)
    Til mitt forsvar så tok det 3 måneder fra jeg laget tråden til den var mulig å kjøpe i Norge ;)
    Jeg får legge inn en bestilling i løpet av kvelden
    Kom på en veldig god unnskyldning til ;)
    Solgte forsterkeren min i begynnelsen av februar for å frigjøre kapital til kjøp av ny forsterker (og streamer), men siden forsterker var førstepri (siden jeg har en CC som fungerer) så måtte jeg se hvor mye kroner jeg måtte ha tilgjengelig til forsterker. Nå som forsterker kom i havn på lørdag, så har jeg faktisk bare somlet med bestilling av WiiM Pro i 2 dager :ROFLMAO:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kom på en veldig god unnskyldning til ;)
    Solgte forsterkeren min i begynnelsen av februar for å frigjøre kapital til kjøp av ny forsterker (og streamer), men siden forsterker var førstepri (siden jeg har en CC som fungerer) så måtte jeg se hvor mye kroner jeg måtte ha tilgjengelig til forsterker. Nå som forsterker kom i havn på lørdag, så har jeg faktisk bare somlet med bestilling av WiiM Pro i 2 dager :ROFLMAO:
    2CB2BD7D-D162-4BB3-B287-E7376BA04F9C.jpeg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kommet test i svenske Hifi&Musik:
    4E292898-5FEE-4173-8686-6887D4ED2D61.jpeg

    Får vurdere å kjøpe det..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Oppsett gikk veldig raskt og smertefritt, veldig enkelt å bare følge den automatiske veiviseren i appen :)

    Ble bare gjort raskt på morgenkvisten så har ikke fått testet noe spesielt enda annet enn å logge inn på Qobuz og gjort noen ekstra innstillinger ift "aldri standby", slått av WIFI og filtrere bort strømmetjenester jeg ikke har slik at det blir mer oversiktlig ift de funksjonene man bruker. Sett at flere var negative til Qobuz via WiiM, men ved første øyekast så synes jeg Qobuz ble mer lik Spotify i utseende, noe jeg syns er positivt da Qobuz-appen kan oppleves som "litt mye" om det gir mening (y)

    73330B6F-B3E0-44B0-BF8C-0603969D5E40.jpeg
    58E246B8-F565-4102-9445-FC562A8824A2.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.779
    Antall liker
    1.749
    Sted
    Horten
    Bra det fungerte rett på. (y)

    Litt skjult den settingen for kvaliteten som må være satt til max under Qobuz-Streaming, default er vel 16/44.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.232
    Antall liker
    9.464
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Bra det fungerte rett på. (y)

    Litt skjult den settingen for kvaliteten som må være satt til max under Qobuz-Streaming, default er vel 16/44.
    Åja, en ekstra innstilling inne på Qobuz i WiiM-appen i tillegg til den overordnede for "selve WiiM Home appen"?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.779
    Antall liker
    1.749
    Sted
    Horten
    Åja, en ekstra innstilling inne på Qobuz i WiiM-appen i tillegg til den overordnede for "selve WiiM Home appen"?
    Ja, den ligger under menyen i Qobuz-delen inni Wiim Home ja (y) .
    -Hamburgermenyen/strekene oppe til venstre og valget heter Streaming.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn