Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.212
    Antall liker
    9.432
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har brukt chromecast til qobuz så langt, chromecast har jo max 96/24 som holder i lange baner for meg :)
    Åja, så bra :)
    Jeg bruker Chromecast selv til Spotify og Plex (til lokalt musikkbibliotek), men enheten Google sin egen med HDMI rett i DAC, og den max'er ut på 16/48. Er bitperfect opp til det (spiller 16/44,1 på CD-kvalitet), men filer over 16/48 blir nedskalert. Men bra WiiM Pro klarer helt opptil 24/96 da. Antar du har testet og fått det opp i displayet på DACen din?
     
    Sist redigert:

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    331
    Antall liker
    423
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Åja, så bra :)
    Jeg bruker Chromecast selv til Spotify og Plex (til lokalt musikkbibliotek), men enheten Google sin egen med HDMI rett i DAC, og den max'er ut på 16/48. Er bitperfect opp til det (spiller 16/44,1 på CD-kvalitet), men filer over 16/48 blir nedskalert. Men bra WiiM Pro klarer helt opptil 24/96 da. Antar du har testet og fått det opp i displayet på DACen din?
    Jajamen, den (A16) lister ut alle formater likt som Qobuz appen viser 👌
    Hadde de pakket Pro'en i en større boks hadde de sikkert kunne tatt dobbel pris og fortsatt solgt massevis. Hvis man kun har behov for en streamer (og ikke dac og masse dilldall) så er jo denne helt 100% perfekt så langt jeg kan se.. Bruker som regel å dukke opp noe tjafs over tid, så vi får se, men veldig fornøyd så langt 😎
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.212
    Antall liker
    9.432
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jajamen, den (A16) lister ut alle formater likt som Qobuz appen viser 👌
    Hadde de pakket Pro'en i en større boks hadde de sikkert kunne tatt dobbel pris og fortsatt solgt massevis. Hvis man kun har behov for en streamer (og ikke dac og masse dilldall) så er jo denne helt 100% perfekt så langt jeg kan se.. Bruker som regel å dukke opp noe tjafs over tid, så vi får se, men veldig fornøyd så langt 😎
    En WiiM Pro står absolutt på handelisten, må bare få anskaffet ny forsterker først - så for å ikke begrense budsjettet der må jeg ta det i "riktig" rekkefølge :)

    Trodde jeg var ganske teknisk oppegående hva gjelder data/IT/nettverk/digitale signaler, og sliter med å forstå hvordan streamer som sender et digitalt signal kan påvirke hvordan klangbalanse et instrument har etter DACen har gjort sitt. I WiiM Pro sitt tilfelle så viser måling et "perfekt digitalt signal". Dersom det digitale signalet skal påvirke hvordan DACen omvandler det til analog lyd, så må streameren eventuelt sende ut et dårligere/mer støyete signal for å prøve å påvirke DACen sin behandling av signalet. Bruker man den innebygde DACen i streamer er forskjellene naturlig nok enkle å forstå, men det ikke en diskusjon for denne tråden :) Eierglede skal man dog aldri undervurdere (y)
     
    Sist redigert:

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    331
    Antall liker
    423
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    En WiiM Pro står absolutt på handelisten, må bare få anskaffet ny forsterker først - så for å ikke begrense budsjettet der må jeg ta det i "riktig" rekkefølge :)

    Trodde jeg var ganske teknisk oppegående hva gjelder data/IT/nettverk/digitale signaler, og sliter med å forstå hvordan streamer som sender et digitalt signal kan påvirke hvordan klangbalanse et instrument har etter DACen har gjort sitt. I WiiM Pro sitt tilfelle så viser måling et "perfekt digitalt signal". Dersom det digitale signalet skal påvirke hvordan DACen omvandler det til analog lyd, så må streameren eventuelt sende ut et dårligere/mer støyete signal for å prøve å påvirke DACen sin behandling av signalet. Bruker man den innebygde DACen i streamer er forskjellene naturlig nok enkle å forstå, men det ikke en diskusjon for denne tråden :) Eierglede skal man dog aldri undervurdere (y)
    Jeg tror vel 'eierglede' og overbevisning om at dyrt må være bedre står ganske høyt i et slikt tilfelle, ja. RS250 som denne erstatter har jo riktignok et pent display som er verdt litt i seg selv, men ellers er den rett og slett (for mitt bruk -> kun musikk til A16) et dårligere produkt mtp elendig software og alt annet krimskrams som jeg aldri kommer til å få bruk for.

    Føles godt å for en gangsskyld oppgradere til noe som koster 1/10 av prisen av boksen den erstatter 😄
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    331
    Antall liker
    423
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel opplest og vedtatt at dacen i den ikke låter bra og bruker man den digitalt er det vel ikke grunnlag for diskusjon hvorvidt den låter bra eller ikke, den er 100% transparent..
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Nå har vi lyttet ferdig.
    Hos meg er lyden bedre med Squeezebox Touch en pc/usb.
    Wiim Pro er ikke dårligere en Touch, men har ikke direkte sammenlignet enda.
    Wiim Pro har fungert sømløst og uten feil her så langt. Så det lover bra 👍

    Så hva er din konklusjon så langt ?😎
     

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.123
    Antall liker
    19.600
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    Kommer sikkert til å få tyn av mange her på hfs...
    WiiM Pro blir kjørt med kablet nettverk med Toslink til MiniDsp Flex (chromecast)
    Vifteløs pc blir kjørt kablet med usb til MiniDsp Flex.

    Test Wiim Pro fra Qobuz app, fra WiiM app og fra roon app til MiniDsp - sliter med å høre forskjell på disse, muligens jeg en anelse forskjell (i positiv retning) via roon, men det er så minimalt at det kan godt være "ønsketenking" fra meg.
    Jeg har slitt med å få chromecast til å fungere med WiiM helt fram til i dag - da det kom ny oppdatering, plutselig så fungerer alt sømløst og bra.
    Så da står det mellom WiiM Pro og pc... Jeg testet de mellom hverandre for noen uker tilbake da måtte jeg bruke AirPlay for å få det til å fungerer, da låt pc bedre enn WiiM. Men i dag kunne vi teste CC på WiiM. Likevel blir konkusjonen den samme, hos meg - i mitt oppsett så låter det bedre med streaming fra pc med usb til roon. Det er ikke mye, men WiiM er hos meg litt for mye "pågående" i lyden, via pc så har lyden mer ro og mer kontrollert hele veien. (ennå pcen har litt lavere gain).
    Nå koster denne pcen nesten tre ganger så mye som WiiM, men det er fremdeles småpenger i forhold til hva andre betaler for streamer.
    Kan være at WiiM kan låte bedre når den blir roon-ready? Kan være at det er forskjell på usb og toslink? (tviler)....
    Uansett, til prisen så er WiiM meget bra. Og har flott app og er meget funksjonell.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.212
    Antall liker
    9.432
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kommer sikkert til å få tyn av mange her på hfs...
    WiiM Pro blir kjørt med kablet nettverk med Toslink til MiniDsp Flex (chromecast)
    Vifteløs pc blir kjørt kablet med usb til MiniDsp Flex.

    Test Wiim Pro fra Qobuz app, fra WiiM app og fra roon app til MiniDsp - sliter med å høre forskjell på disse, muligens jeg en anelse forskjell (i positiv retning) via roon, men det er så minimalt at det kan godt være "ønsketenking" fra meg.
    Jeg har slitt med å få chromecast til å fungere med WiiM helt fram til i dag - da det kom ny oppdatering, plutselig så fungerer alt sømløst og bra.
    Så da står det mellom WiiM Pro og pc... Jeg testet de mellom hverandre for noen uker tilbake da måtte jeg bruke AirPlay for å få det til å fungerer, da låt pc bedre enn WiiM. Men i dag kunne vi teste CC på WiiM. Likevel blir konkusjonen den samme, hos meg - i mitt oppsett så låter det bedre med streaming fra pc med usb til roon. Det er ikke mye, men WiiM er hos meg litt for mye "pågående" i lyden, via pc så har lyden mer ro og mer kontrollert hele veien. (ennå pcen har litt lavere gain).
    Nå koster denne pcen nesten tre ganger så mye som WiiM, men det er fremdeles småpenger i forhold til hva andre betaler for streamer.
    Kan være at WiiM kan låte bedre når den blir roon-ready? Kan være at det er forskjell på usb og toslink? (tviler)....
    Uansett, til prisen så er WiiM meget bra. Og har flott app og er meget funksjonell.
    Takk for utfyllende vurdering HoJ 👍🏻
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Horten
    Kommer sikkert til å få tyn av mange her på hfs...
    WiiM Pro blir kjørt med kablet nettverk med Toslink til MiniDsp Flex (chromecast)
    Vifteløs pc blir kjørt kablet med usb til MiniDsp Flex.

    Test Wiim Pro fra Qobuz app, fra WiiM app og fra roon app til MiniDsp - sliter med å høre forskjell på disse, muligens jeg en anelse forskjell (i positiv retning) via roon, men det er så minimalt at det kan godt være "ønsketenking" fra meg.
    Jeg har slitt med å få chromecast til å fungere med WiiM helt fram til i dag - da det kom ny oppdatering, plutselig så fungerer alt sømløst og bra.
    Så da står det mellom WiiM Pro og pc... Jeg testet de mellom hverandre for noen uker tilbake da måtte jeg bruke AirPlay for å få det til å fungerer, da låt pc bedre enn WiiM. Men i dag kunne vi teste CC på WiiM. Likevel blir konkusjonen den samme, hos meg - i mitt oppsett så låter det bedre med streaming fra pc med usb til roon. Det er ikke mye, men WiiM er hos meg litt for mye "pågående" i lyden, via pc så har lyden mer ro og mer kontrollert hele veien. (ennå pcen har litt lavere gain).
    Nå koster denne pcen nesten tre ganger så mye som WiiM, men det er fremdeles småpenger i forhold til hva andre betaler for streamer.
    Kan være at WiiM kan låte bedre når den blir roon-ready? Kan være at det er forskjell på usb og toslink? (tviler)....
    Uansett, til prisen så er WiiM meget bra. Og har flott app og er meget funksjonell.
    Interessant test! (y)

    Kan være jeg ikke skjønner det ut fra texten, men testen Wiim Pro vs PC:

    Slik du testet var å enten kjøre chromecast via Roon til Wiim Pro, eller fra en Roon-client på pc?
    Og låtene som ble brukt var max 24bit/96kHz?
    Opplever du samme forskjell om du bruker Qobuz-appen på denne pc, og fra Qobuz-app'en velger enten USB (rett til DSP) eller Chromecast via Wiim så til DSP?
     

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.123
    Antall liker
    19.600
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    Opplever ikke forskjellen mellom WiiM Pro appene, men forskjell mellom WiiM Pro og PC. Bruker så klart samme test-sang på alle.
    Bruker ikke qobuz-app på pc, bruker roon som igjen bruker qobuz. Tror låtene var 44.1kHz.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    2.273
    Sted
    Bergen
    Så da står det mellom WiiM Pro og pc... Jeg testet de mellom hverandre for noen uker tilbake da måtte jeg bruke AirPlay for å få det til å fungerer, da låt pc bedre enn WiiM. Men i dag kunne vi teste CC på WiiM.
    Kan være at det er forskjell på usb og toslink? (tviler)....
    Kvalitetsforskjell på AirPlay vs PC M med kablet usb eller toslink er godt innenfor teorien og som forventet at pc låter bedre.
    Siste del kan kanskje forklares utfra ulike komponenter i de ulike kjedene og det påvirker kanskje lydgjengivelsen
     

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.123
    Antall liker
    19.600
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    Kvalitetsforskjell på AirPlay vs PC M med kablet usb eller toslink er godt innenfor teorien og som forventet at pc låter bedre.
    Siste del kan kanskje forklares utfra ulike komponenter i de ulike kjedene og det påvirker kanskje lydgjengivelsen
    Har ikke brukt AirPlay i denne testen. Begge kablet til Minidsp. PC med usb og WiiM Pro med Toslink.
    Både pc og WiiM Pro har nettverkskabel.
     
    Sist redigert:

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Tenker at å hoppe over Roon på pc, å kjøre qobuz direkte fra pc blir riktig måte å sammenligne på nå.
    Så kan du sammenligne begge via Roon så snart det er klart i Wiim.
    Eller blir jo dette to forskjellige avspillingskjeder. For greia var vel pc vs Wiim !? 😎
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    2.273
    Sted
    Bergen
    To forskjellige avspilling/signalkjeder med ulike komponentene i de to forskjellige signal kjedene vil nok gi noe forskjellig lyd.

    Det er ihvertfall min erfaring etter å ha prøvd 4 forskjellige streamere i eksakt samme anlegg/oppsett (mht kabler forsterkere høytalere). Det er uansett nyanser og man må lytte nøye for å få frem ulikhetene.
     

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.123
    Antall liker
    19.600
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    Tenker at å hoppe over Roon på pc, å kjøre qobuz direkte fra pc blir riktig måte å sammenligne på nå.
    Så kan du sammenligne begge via Roon så snart det er klart i Wiim.
    Eller blir jo dette to forskjellige avspillingskjeder. For greia var vel pc vs Wiim !? 😎
    Men jeg kjører WiiM med roon også? (Gjennom Chromecast) Vil så klart ta en ny test når streameren blir roon-ready.
    Tanken var å teste hvem som låter best hos meg nå, med de forutsetningene jeg bruker.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.716
    Antall liker
    1.654
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg får ikke denne ''mini'' til å fungere lenger. Bruker optisk inn på Topping D90 med tydelig lyssignal. Ikke noe frekvens signal av syne i display for optisk inngang. Eller så vises godt WIFI signal på mobil. Kan sikker være en eller annen audio innstilling. Har midlertidig streaming med USB. Det funker! Blir sikkert ikke noe WiiM Pro som jeg har tenkt på.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Horten
    Jeg får ikke denne ''mini'' til å fungere lenger. Bruker optisk inn på Topping D90 med tydelig lyssignal. Ikke noe frekvens signal av syne i display for optisk inngang. Eller så vises godt WIFI signal på mobil. Kan sikker være en eller annen audio innstilling. Har midlertidig streaming med USB. Det funker! Blir sikkert ikke noe WiiM Pro som jeg har tenkt på.
    Sikker på at du har valgt Optisk som Utgang på Mini'n? Skal altså være SPDIF som valgt på Audio Output.
    (Står den på LineOut så er det nok veldig stille..)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Horten
    Neste å sjekke er Audio Settings og SPDIF Output Resolution. Der kan du sette Samplerate og BithDepth. Sammen med Play test audio knappen. Da skal du jo høre flott lyd via DAC.
    Hvis ikke så er det å sjekke optisk kabel, og ev 100% sikker på at DAC er satt til rett Input (aka Optisk).
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Horten
    Men jeg kjører WiiM med roon også? (Gjennom Chromecast) Vil så klart ta en ny test når streameren blir roon-ready.
    Tanken var å teste hvem som låter best hos meg nå, med de forutsetningene jeg bruker.
    Grei test med gitte standpunkter. (y)

    Kjenner ikke til Roon eller hvordan de har løst tingene mhp Chromecast vs likal USB-utgang.
    -Man kunne jo fort spekulert på om Roon har tenkt at de kanskje heller vil promotere sitt eget univers; Roon Ready++ fremfor Chromecast. 🤔
     

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.123
    Antall liker
    19.600
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    Grei test med gitte standpunkter. (y)

    Kjenner ikke til Roon eller hvordan de har løst tingene mhp Chromecast vs likal USB-utgang.
    -Man kunne jo fort spekulert på om Roon har tenkt at de kanskje heller vil promotere sitt eget univers; Roon Ready++ fremfor Chromecast. 🤔
    roon-ready er på vei.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.716
    Antall liker
    1.654
    Sted
    Sunndalsøra
    Mange takk Powercon for tipsene :) Sjekket audio utgang til optisk, kjører sampling nå 44,1kHz 16bit nå på Qobuz. Kan sikkert kjøre høyere på noen innspillinger som er nyere? Men måtte også skjekke den optiske kabelen inn på Mini. Måtte plugge inn og ut før det ble lyd. Har helst kunne tenkt meg et kablet nett. Det lyder pent med optisk nå også. Skal la det stå sånn.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Horten
    Så bra du fikk Mini'en igang igjen. (y)

    Jeg ville satt SampleRate og Bitdepth til 192 og 24 bit på Mini'en, det er max hva du får fra Qobuz.:cool:
    -Da får du den samplerate og bitdepth som låten ligger inne med på Qobuz, aka 44/16 kommer som det og 192/24 kommer som det ut til DAC'en din.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    769
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Interessant test i L&B.

    Men, skjønner ikke helt dette som skrives, det er jo en bit perfect løsning, og med ekstern DAC som de vel brukte i testen, så hva menes med dette?

    Sitat; "Det er første når man spiller musikk som Short Story, fra Arild Andersen Groups album Affirmation, at man merker at opptaket ikke gjengis med den samme gjennomsiktigheten og klangrikdommen, som med en dyrere streamer"

    Hvor og hvordan kan gjennomsiktigheten og klangrikdommen endres/forsvinne i en bit perfect streamer uten bruk av DAC?
     
    Sist redigert:

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    148
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    Interessant test i L&B.

    Men, skjønner ikke helt dette som skrives, det er jo en bit perfect løsning, og med ekstern DAC som de vel brukte i testen, så hva menes med dette?

    Sitat; "Det er første når man spiller musikk som Short Story, fra Arild Andersen Groups album Affirmation, at man merker at opptaket ikke gjengis med den samme gjennomsiktigheten og klangrikdommen, som med en dyrere streamer"

    Hvor og hvordan kan gjennomsiktigheten og klangrikdommen endres/forsvinne i en bit perfect streamer uten bruk av DAC?
    Nei, det går ikke. Her snakker vi om data, bits, 0/1.

    Ganske verdiløs test uten double blind test.

    Dyrere har bedre lyd er en vanlig oppfatning.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    769
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Nettopp, det er akkurat slik jeg tenker og.
    Men, testen er skrevet av Lyd & Bilde, v/Lasse Svendsen som jo har vært med en stund, det må da ligge en begrunnelse og refleksjon bak dette.
    Altså besvare dette; "Hvor og hvordan kan gjennomsiktigheten og klangrikdommen endres/forsvinne i en bit perfect streamer uten bruk av DAC? "?

    Kanskje Lasse Svendsen selv leser dette og kunne utdype?
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    345
    Antall liker
    544
    HJELP. Spiller Qobuz gjennom Android. Får ikke spillt med høyere oppløsning en CD-kvalitet. Jeg har logget ut og inn flere ganger. Får "valgt" alle fire forskjellige oppløsninger i app, men den viser kun 16 bits 44.1 kHz ved avspilling. Hva bør jeg gjøre?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Horten
    Du har sjekket at har satt opp høyere output på SPDIF-utgangen på selve Wiim enheten?
    Ligger under Audio settings ->SPDIF Output Resolution.
    -Sett den til 192kHz og 24 bits (om DAC støtter dette), da får du max ut av låtene fra Qobuz.
     
    Sist redigert:

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    345
    Antall liker
    544
    Du har sjekket at har satt opp høyere output på SPDIF-utgangen på selve Wiim enheten?
    Ligger under Audio settings ->SPDIF Output Resolution.
    -Sett den til 192kHz og 24 bits (om DAC støtter dette), da får du max ut av låtene fra Qobuz.
    Takk.
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    345
    Antall liker
    544
    La oss være enige om en ting.

    Å spille Quboz gjennom wiim låter strålende. Quboz gjennom Android-appen til wiim er dessverre ugjenkjennelig og suger kamelballe på søk og utseende.

    Spotify derimot. Plikkfritt.

    La oss håpe på oppgraderinger. Om dette ligger hos franske qobuz eller kinesiske (?) Wiim aner jeg ikke.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Horten
    Synes ikke Wiim sitt interface imot Qobuz er det værste, men kunne vært bedre ja.

    Som nevnt tidligere: Wiim er første partner til Qobuz på Qobuz Connect. Dette er planlagt til slutten av året. (y)
    Flere produsenter kommer til på nyåret/utover 2024.

    PS: Om du har Wiim Pro så kan du jo kjøre Chromecast fra Qobuz-appen på pc/telefon/nettbrett.
    Du får max 96kHz/24 bit selvsagt, men mye godlyd likevel.:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn