Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.929
    Har veldig lyst å prøve Wiim Ultra rett i effektforsterkeren og da slippe Abrahamsen V6 DAC, Pioneer EQ og Hegel P4A forforsterker, men da må jeg få tak i RCA til XLR kabler. Slipper jo mange ledd med det og det koker vel kanskje ned til hva som er best av Wiim innebygget DAC eller Abrahamsen DAC som begynner å dra på årene.

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    880
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bruker Ultra rett i aktive høyttalere og er fornøyd med det.

Prøv å sette opp en ny target med begrensning opp til 400 Hz. Så kan du switche mellom den nye og den du allerede har for å finne ut hvilken du foretrekker. Jeg liker IKKE at den korrigerer langt opp.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.788
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Har testet, høyttalerne WiiM skulle brukes på returneres, så da var det ikke dsp på wiim som forårsaket problemet.

• Liker
    Reaksjoner: KMR

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.009
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har veldig lyst å prøve Wiim Ultra rett i effektforsterkeren og da slippe Abrahamsen V6 DAC, Pioneer EQ og Hegel P4A forforsterker, men da må jeg få tak i RCA til XLR kabler. Slipper jo mange ledd med det og det koker vel kanskje ned til hva som er best av Wiim innebygget DAC eller Abrahamsen DAC som begynner å dra på årene.
    Rean Neutrik RCA til XLR hann er godt og rimelig hos Gearformusic.

psAico

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.01.2024
    Antall liker
    85
    Sted
    Trondheim
    Blir smått litt håpefull av å lese at flere er veldig fornøyd med romkorreksjon.
    Jeg har fortsatt ikke tatt i bruk min ultra, siden jeg bestemte meg for å omdisponere den til bruk i kjellerstuen.

Den kjellerstuen har alltid vært ett lite mareritt ifht. akustikk, så kanskje var det ikke så dumt at jeg ikke fikk brukt Wiim ultra slik jeg først hadde tenkt. Den skuffelsen har etterhvert snudd seg til en forhåpning om at lydbildet i kjelleren endelig kan få seg ett løft.
    Nå var timingen litt uheldig siden kjellerstuen nå gjennomgår en veldig saktegående oppussing som tas stykkevis og delt innimellom alt annet som skal gjøres, men sannsynligvis vil også oppussingen bidra positivt da sluttresultatet vil bli ett rektangulært rom med dører istf. dagens L-formede sveitserost med ymse bue-åpninger mot tilstøtende rom.

Anlegget er heller ikke av den mest gjennomtenkte sorten, men kanskje Wiim ultra klarer å "dra" det litt sammen slik at resultatet blir OK læll. P.t. består det av;
    Elektrokompaniet ECI 6D med Elac FS257 og en System Audio SE200 sub.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.833
    Sted
    Holmestrand
    Huset for meg selv i dag.
    Satte meg ned for første gang siden Ultra kom i hus og lyttet systematisk til musikk jeg føler jeg kjenner.
    startet ballet med denne:
    Etter hvert ble det mye forskjellig, Jazz at The Pawnshop, div Keith Jarret, Garbarek, Sondre Bratland, Kari Bremnes, Steinar Raknes …

Alt i alt må jeg si jeg er veldig fornøyd med byttet til Wiim Ultra.
    Lydmessig mye bedre, så langt har jeg ikke funnet spesielle svakheter, men like viktig (i hvert fall for resten av husholdet) er at alt fungerer MYE bedre rent funksjonelt.

Sist redigert:

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.788
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Sliter litt med at qobuz henger litt med wiim pro plus i dag, har ikke samme problem med eversolo. Hva kan det være? Muligens på grunn av jeg kjører wifi? Skal kunne fungere 2ms og 504/470 i hastighet.

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    880
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Huset for meg selv i dag.
    Satte meg for første gang siden Ultra kom i hus og lyttet systematisk til musikk jeg føler jeg kjenner.
    startet ballet med denne:
    Etter hvert ble det mye forskjellig, Jazz at The Pawnshop, div Keith Jarret, Garbarek, Sondre Bratland, Kari Bremnes, Steinar Raknes …

Alt i alt må jeg si jeg er veldig fornøyd med byttet til Wiim Ultra.
    Lydmessig mye bedre, så langt har jeg ikke funnet spesielle svakheter, men like viktig (i hvert fall for resten av husholdet) er at alt fungerer MYE bedre rent funksjonelt.
    Streaming har i alle fall fått opp min musikkinteresse. Jeg gikk inn i fjoråret med en WiiM Pro Plus som ble byttet til Ultra ila sommeren. Ultra er jeg vanvittig fornøyd med!

IMG_0173.jpeg IMG_0174.jpeg

sollie

Medlem
    Ble medlem
    20.10.2013
    Antall liker
    28
    Sted
    Drammen Rock City
    Jeg kjører min Ultra som streamer-preamp og er godt fornøyd så langt etter noen ukers eierskap. oppkjøring mot jul OG alle forpliktelser ellers i høytiden' har gjort at det ikke har blitt mye 'lytting' utover litt her og der . Ei har jeg / har hatt mye fett som kan AB testes opp mot Dac'ene i Ultra
    jazz- classic-electronic og akustic er de 4 EQ settingene jeg switcher mellom, og Jazz + Filter Corrected Minimum Phase Fast Roll-off Filter er det jeg oftes lander på som 'jeg' synes låter best på mitt aldrene utstyr

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn