1/2 Tam
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 30.10.2015
- Antall liker
- 6.922
Sånn ser det ut hos meg.
Rean Neutrik RCA til XLR hann er godt og rimelig hos Gearformusic.Har veldig lyst å prøve Wiim Ultra rett i effektforsterkeren og da slippe Abrahamsen V6 DAC, Pioneer EQ og Hegel P4A forforsterker, men da må jeg få tak i RCA til XLR kabler. Slipper jo mange ledd med det og det koker vel kanskje ned til hva som er best av Wiim innebygget DAC eller Abrahamsen DAC som begynner å dra på årene.
Streaming har i alle fall fått opp min musikkinteresse. Jeg gikk inn i fjoråret med en WiiM Pro Plus som ble byttet til Ultra ila sommeren. Ultra er jeg vanvittig fornøyd med!Huset for meg selv i dag.
Satte meg for første gang siden Ultra kom i hus og lyttet systematisk til musikk jeg føler jeg kjenner.
startet ballet med denne:
Etter hvert ble det mye forskjellig, Jazz at The Pawnshop, div Keith Jarret, Garbarek, Sondre Bratland, Kari Bremnes, Steinar Raknes …
Alt i alt må jeg si jeg er veldig fornøyd med byttet til Wiim Ultra.
Lydmessig mye bedre, så langt har jeg ikke funnet spesielle svakheter, men like viktig (i hvert fall for resten av husholdet) er at alt fungerer MYE bedre rent funksjonelt.
Jeg kjører min Ultra som streamer-preamp og er godt fornøyd så langt etter noen ukers eierskap. oppkjøring mot jul OG alle forpliktelser ellers i høytiden' har gjort at det ikke har blitt mye 'lytting' utover litt her og der . Ei har jeg / har hatt mye fett som kan AB testes opp mot Dac'ene i UltraHar veldig lyst å prøve Wiim Ultra rett i effektforsterkeren og da slippe Abrahamsen V6 DAC, Pioneer EQ og Hegel P4A forforsterker, men da må jeg få tak i RCA til XLR kabler. Slipper jo mange ledd med det og det koker vel kanskje ned til hva som er best av Wiim innebygget DAC eller Abrahamsen DAC som begynner å dra på årene.