verdens beste stativhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    2.651
    Torget vurderinger
    4
    Tja, kjoenik.
    I min bok må de nok se seg slått designmessig av IKEAs Lackbord til høyre på bildet ditt, men så er jeg såpass til tulling at jeg synes Sonus faber Extrema er en pen høyttaler.

    Edit: Den Teaksjenken til venstre er også kul.
    Da synes vel sannsynligvis ikke du at hjelmen til Darth Vader er noe stilig heller da...;D ;D

    Ellef, jeg kan ikke få sagt det nok ganger...tusen, tusen, tusen takk,for at du skjenket meg (mot en symbolsk sum) disse vidunderlige høytalerne :D
     
    J

    Janpe

    Gjest
    Flere har foreslått høyttalere de aldri har hørt, det er utrolig når noen ber om hjelp. Å blande middelmådigheter som Ref. 3A, Totem og BW 805 i blant verdens beste er vel en smule tullete. Hva slags hjelp blir dette?

    Jeg har tidligere foreslått høyttalere som jeg selv har hatt i 1 år i mitt eget lytterom; Peak Consult In Cognito. Dette er "stativhøyttalere" i en annen potens og vesentlig bedre enn alt annet jeg har hørt. Ny pris på disse er NOK 99.000,-, da blir det passe dumt å blande inn BW, Sonus Faber Auditor etc. De er ikke i nærheten av In Cognito på noen parametere. Mulig at Wilson CUB er like god, men jeg har mine tvil om det etter å ha hørt mange andre Wilson. Guarnieri er også god, men bassen i den kommer ikke halveis opp mot det kvalitetselementet som sitter i In Cognito. Og da snakker jeg ikke om dyp bass, men kvalitetsbass.

    For entusiaster med et ønske om de aller beste innen stativhøyttalere er In Cognito det beste alternativet(?). Men selvsagt må elektronikken stå i stil. Ikke nødvendigvis med masse krefter, men høy kvalitet. De som kjøper In Cognito ( det er ett sett til salgs i Norge, mar@rektangel.no) får høyttalere man kan leve med i mange år.

    Selvsagt ut ifra mine egne preferanser dette, men jeg kan i det minste begrunne mine påstander ut ifra erfaring.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    2.651
    Torget vurderinger
    4
    Å kalle Reference 3A Master Royal for en middelmådighet faller vel for sin egen urimelighet (jeg håper du har hørt dem...). ::)
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Verdens beste stativhøyttaler med subwoofer?



    Tror dog neppe feriepengene rekker... Du vil jo i tillegg trenge litt flere forsterkere. Aktiv sak dette her, ser du. ;D
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Janpe er vel den som forkludrer og tuller til bildet. Min påstand at du får 99% av dette til et brøkdel av prisen ved å velge f.eks B&W N805S...med gode stativer...Peak Consult In Cognito er i beste fall sterkt overpriset ifht. hva du får igjen for pengene. Respons Baby Grand vil etter mitt skjønn også være en bra kandidat...Eltek Super Exact...m.fl...forskjellene er ikke så store at man ikke vil kunne leve lykkelig med en av de nevnte...forutsatt at musikk og ikke teknikk sitter i førersetet...

    ...forsterkeri og kilde vil uansett spille en avgjørende rolle ifht. hvordan alle høyttalere lyder.

    "For entusiaster med et ønske om de aller beste innen stativhøyttalere er In Cognito det beste alternativet(?). Men selvsagt må elektronikken stå i stil. Ikke nødvendigvis med masse krefter, men høy kvalitet. De som kjøper In Cognito ( det er ett sett til salgs i Norge, mar@rektangel.no) får høyttalere man kan leve med i mange år. " - det gjør du med flere av de andre nevnte HT også - definitivt :)

    ...sorry Janpe, ikke solgt på argumentasjonen din ;-)
     
    J

    Janpe

    Gjest
    Sånn blir det alltid på HFS:
    Alle skal forsvare egne kjøp og det de selv eier. Jeg har ikke In Cognito lenger, men andre Peak Consult. Mitt innspill er basert på lytting og erfaring i eget rom.

    Alle har sine meninger og godt er det. In Cognito er en fantastisk god høyttaler og kan konkurrere godt med f. eks. AP Avanti i et passende rom. Jo, du leste riktig. Diskant og mellomtonen er av en høyere kvalitet i In Cognito selv om bassen selvsagt ikke er like maktfull, det er en fysisk umulighet. Men kvaliteten på bassen er misnt like god og presis (musikalsk).

    Vel, kun et innspill dette og håper at han som startet tråden finner de rette. For meg er det helt likegyldig hva han og andre måtte mene, alle har ulike kriterier, ulike rom, forskjellig elektronikk .......

    God 17/5
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Hei Janpe, klart alle har egne meninger...betviler ikke at In Cognito er en bra HT, men du har også dine meninger...som du sier i et passende rom er IC en stjerne det tror jeg nok...MEN mange andre HT vil også være det under de rette forutsetningene. I hz og dynamikk vil kanskje variasjonene ikke være så store, men sterkt varierende pris. Håndtverk koster selvfølgelig.

    Ha en trivelig 17' feiring :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.347
    Antall liker
    3.940
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det er nevnt før, men bilde må til:

    ATC SCM 100



    Billig til prisen.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.856
    Torget vurderinger
    16
    Flere har foreslått høyttalere de aldri har hørt, det er utrolig når noen ber om hjelp. Å blande middelmådigheter som Ref. 3A, Totem og BW 805 i blant verdens beste er vel en smule tullete. Hva slags hjelp blir dette?
    Vel vel Baltus, spørsmålet blir jo hvor stor erfaring du har med f.eks Ref. 3A og Totem ? De koster riktignok mindre enn disse danskene dine men på den annen side kan det jo tenkes at det er Peak Consult som er overpriset ? Jeg hadde i hvertfall ikke gitt 100 lakser for In Cognito.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Er det virkelig nødvendig å messe om sine egne høytalere hele tida? :mad:

    Har du først utnevt din egen høytaler som verdens beste en gang,så bør det være nok!
    Enkelte forsøker å fremheve sine egne ved å direkte rakke ned på andre.
    Ikke nødvendig...

    Flere bruker det kjente trikset: Gjenta en løgn mange ganger så blir det en sannhet.

    Når det er sagt vil jeg gjerne anbefale en høytaler som garantert er verdens beste!
    Nemlig mine egne Respons Baby Grand ;D

     
    J

    Janpe

    Gjest
    Vel, det er ikke mine dansker dette. Jeg har andre dansker fra samme familie !! Og de er slett ikke verst de heller.

    Verdens beste blir noe søkt, det er mange gode alternativer. Men, hos meg, i mitt rom og ifølge min (og mange andres) mening er In Cognito en ekstremt bra høyttaler. Også til prisen.

    Og jepp, jeg har hørt Cantata, Totem, Wilson, Guarnieri und so weiter. Ikke under (av meg) kontrollerte former men allikevel. Utmerkede produkter alt sammen. Men trådstarter ville ha tips om gode alternativer og da er det svært enkelt for meg å anbefale noe jeg har inngående kjennskap til, In Cognito. Verre er det ikke.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    SIKLE-SIKLE..........
    Ikke under kategorien "verdens peneste" ,men hva gjør nå det?
    INGENTING! ;)



    Tror madammen har tenkt å legge et par slike under juletreet i slutten av desember.... :-/
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.856
    Torget vurderinger
    16
    Og jepp, jeg har hørt Cantata, Totem, Wilson, Guarnieri und so weiter. Ikke under (av meg) kontrollerte former men allikevel. Utmerkede produkter alt sammen. Men trådstarter ville ha tips om gode alternativer og da er det svært enkelt for meg å anbefale noe jeg har inngående kjennskap til, In Cognito. Verre er det ikke.
    Greit nok å anbefale In Cognito som utvilsomt er en konstruksjon hvor det ikke er spart på noe. Poenget mitt var/er at det er noe friskt å omtale høyttalere som middelmådigheter basert på lytteintrykk i ukjente omgivelser og på ukjent utstyr (dvs. ikke ditt eget)
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Interessant: "In Cognito en ekstremt bra høyttaler. Også til prisen. "- Bra til prisen er et populært uttrykk, hva er bedre Janpe og fortell oss hva du får mere av fra In Cognito ifht. f.eks Respons Baby Grand som er minst like bra håndtverk og koster det halve? - diskantelementet i In Cognito er middelmådig...
     
    O

    om.s

    Gjest
    Verdens beste er den nok ikke, men den er absolutt blandt de bedre, men så er spm om det er en"ekte" stativer?, den beskrives mer som en 2,5 veis minifloorstander, og kjører med isobarik element i bassen, som henger under.....

    Den har den gode egenskapen at etter snart 3 år, å fortsatt overraske med sine musikalske kvaliteter....



    Wilson-Benesch Discovery.

    mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Til og med Pioneer begynner å vise muskler nå.



    Dette ser jo ganske bra ut!!! Om det låter bra vet jeg ikke enda, men dette så jo lekkert ut da!!!

    :p
     

    balleklorin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    363
    Antall liker
    1
    Er gulvstående!

    Hvorfor i all verden skal man kaste bort plassen under liten høyttaler med stativ, istedenfor å lage kabinettet større?
    Ingen har dem i bokhyller likevel!

    Forskjellen mellom gulvstående og stativ høyttaler er som regel enorm, og det gjelder selv om man har subwoofere.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.570
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det kommer en "Incognito X" i juni. ”X”-en blir nå gulvstående meget tung men liten sak. Tar jo egentlig ikke større plass en stativhøyttaler. Jeg har ikke hørt den men, men Per Kristoffersen hos ”Peak Consult” lover lyd i verdensklasse. Jeg får antagelig inn en demo på ettersommeren.

    Flere har foreslått høyttalere de aldri har hørt, det er utrolig når noen ber om hjelp. Å blande middelmådigheter som Ref. 3A, Totem og BW 805 i blant verdens beste er vel en smule tullete. Hva slags hjelp blir dette?

    Jeg har tidligere foreslått høyttalere som jeg selv har hatt i 1 år i mitt eget lytterom; Peak Consult In Cognito. Dette er "stativhøyttalere" i en annen potens og vesentlig bedre enn alt annet jeg har hørt. Ny pris på disse er NOK 99.000,-, da blir det passe dumt å blande inn BW, Sonus Faber Auditor etc. De er ikke i nærheten av In Cognito på noen parametere. Mulig at Wilson CUB er like god, men jeg har mine tvil om det etter å ha hørt mange andre Wilson. Guarnieri er også god, men bassen i den kommer ikke halveis opp mot det kvalitetselementet som sitter i In Cognito. Og da snakker jeg ikke om dyp bass, men kvalitetsbass.

    For entusiaster med et ønske om de aller beste innen stativhøyttalere er In Cognito det beste alternativet(?). Men selvsagt må elektronikken stå i stil. Ikke nødvendigvis med masse krefter, men høy kvalitet. De som kjøper In Cognito ( det er ett sett til salgs i Norge, mar@rektangel.no) får høyttalere man kan leve med i mange år.

    Selvsagt ut ifra mine egne preferanser dette, men jeg kan i det minste begrunne mine påstander ut ifra erfaring.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Da synes vel sannsynligvis ikke du at hjelmen til Darth Vader er noe stilig heller da...;D ;D

    Ellef, jeg kan ikke få sagt det nok ganger...tusen, tusen, tusen takk,for at du skjenket meg (mot en symbolsk sum) disse vidunderlige høytalerne :D
    hehe, rolig nå kjoenik. husk at dama til lf også vanker her, og hun har visstnok ikke vært helt fornøyd med mannens hifi-krumspring i det siste.  ;D

    det var forresten jeg som importerte disse helt fra tyskland i sin tid. jeg har hatt mage ref3a gjennom årene, og disse gikk til bruttern, da han hørte dem hos meg og gikk bananas. etter et par år bestemte han seg for å selge unna hele anlegget og trappe ned, men da satt jeg allerede med 2-3 par høyttalere. så disse, som sannsynligvis er de beste høyttalerne ref3a har laget, gikk til min venn lf i stavanger...
    uansett, godt å se at de nå har funnet  et trygt hjem. jeg er allerede på ny jakt etter et par sånne, eller eventuelt royal virtuoso.  
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Flere har foreslått høyttalere de aldri har hørt, det er utrolig når noen ber om hjelp. Å blande middelmådigheter som Ref. 3A, Totem og BW 805 i blant verdens beste er vel en smule tullete. Hva slags hjelp blir dette?

    Jeg har tidligere foreslått høyttalere som jeg selv har hatt i 1 år i mitt eget lytterom; Peak Consult In Cognito. Dette er "stativhøyttalere" i en annen potens og vesentlig bedre enn alt annet jeg har hørt. Ny pris på disse er NOK 99.000,-, da blir det passe dumt å blande inn BW, Sonus Faber Auditor etc. De er ikke i nærheten av In Cognito på noen parametere. Mulig at Wilson CUB er like god, men jeg har mine tvil om det etter å ha hørt mange andre Wilson. Guarnieri er også god, men bassen i den kommer ikke halveis opp mot det kvalitetselementet som sitter i In Cognito. Og da snakker jeg ikke om dyp bass, men kvalitetsbass.

    For entusiaster med et ønske om de aller beste innen stativhøyttalere er In Cognito det beste alternativet(?). Men selvsagt må elektronikken stå i stil. Ikke nødvendigvis med masse krefter, men høy kvalitet. De som kjøper In Cognito ( det er ett sett til salgs i Norge, mar@rektangel.no) får høyttalere man kan leve med i mange år.

    Selvsagt ut ifra mine egne preferanser dette, men jeg kan i det minste begrunne mine påstander ut ifra erfaring.
    Reference 3A Master Royal MK2 (laget i Sveits) finnes det omtrent to av i norden. Tviler på om du har hørt denne modellen. Ny i Norge ville den kostet minst 50000. Høytaleren ble i sin tid omtalt som verdens beste stativhøytaler. Enkelte her på forumet vil nok karakterisere disse som en av sine favoritthøytalere uavhengig av pris. Reference 3A Master Royal MK2 er ingen middelmådighet.
    Jeg personlig liker enkelte høyttalere i prisklasse 10000 bedre enn høytalere til 50000, smaken er som baken og i mitt tilfelle er dette uavhengig av pris. Jeg er tross alt mere opptatt av lyd enn pris på komponentene.

    Lf
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    ;D
    Frykten gjør deg til løgner. Med hånden på hjernen sier du Extrema. Du drev jo tross alt Extremane med en skranglete DP. Som BMW 518.
    Godt sagt igjen affa hae en gammel 518 å det er ikke akkurat juleaften å kjøre rundt i he he ;D
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    hehe, rolig nå kjoenik. husk at dama til lf også vanker her, og hun har visstnok ikke vært helt fornøyd med mannens hifi-krumspring i det siste.  ;D

    det var forresten jeg som importerte disse helt fra tyskland i sin tid. jeg har hatt mage ref3a gjennom årene, og disse gikk til bruttern, da han hørte dem hos meg og gikk bananas. etter et par år bestemte han seg for å selge unna hele anlegget og trappe ned, men da satt jeg allerede med 2-3 par høyttalere. så disse, som sannsynligvis er de beste høyttalerne ref3a har laget, gikk til min venn lf i stavanger...
    uansett, godt å se at de nå har funnet  et trygt hjem. jeg er allerede på ny jakt etter et par sånne, eller eventuelt royal virtuoso.  
    Hun er langt fra fornøyd. Hadde det vært en hifigud ville disse høytalerene vært høytalerene skapt til den feminine delen av befolkningen. Ord som intim, vakker, innsmigrende ringer i bakhodet når jeg tenker på disse. Men i motsetning til Joaquin og kjoenik har jeg forsatt min maskulinitet i behold og sverger til tøffere saker:D
    Lf
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hun er langt fra fornøyd. Hadde det vært en hifigud ville disse høytalerene vært høytalerene skapt til den feminine delen av befolkningen. Ord som intim, vakker, innsmigrende ringer i bakhodet når jeg tenker på disse. Men i motsetning til Joaquin og kjoenik har jeg forsatt min maskulinitet i behold og sverger til tøffere saker:D
    Lf
    øy, pass deg!
    hilsen "ladyshave" joaquin
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    7
    Mange spennende alternativer i stativklassen er allerede nevnt.
    Som flere er inne på, finnes det neppe noen som er "best" - helt generelt. For blandt de presumptivt beste, eller mest påkostede, vil de nok alle by på en del fremragende egenskaper, men likevel inneholde en del kompromisser. Litt av greia med et slikt produktsøk må da være å selv definere, eller sette opp en prioriteringsliste.
    Størrelse, frekvensområde, maks "desibel", design, dynamik, plasseringsvennlighet, krav til effekt, krav til strøm og kontroll, osv, osv.

    En høyttaler som er blandt de bedre på områder som frekvensgang, krav til effekt, krav til kontroll, og blandt de beste på plassering, dynamikk, nøytral klang og....design?
    Vivid B1


    For mer info kan den interesserte lese her:
    http://www.vividspeakers.com/
    Mvh
    Morty
     

    Pogwaq

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2005
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Er gulvstående!

    Hvorfor i all verden skal man kaste bort plassen under liten høyttaler med stativ, istedenfor å lage kabinettet større?
    Ingen har dem i bokhyller likevel!

    Forskjellen mellom gulvstående og stativ høyttaler er som regel enorm, og det gjelder selv om man har subwoofere.
    Har tenkt samme tanken selv; hvilken fordeler har egentlig en stativhøyttaler annet enn færre komponenter = lavere pris? Som du sier tar de jo ikke mindre plass.
     

    Vinnie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2004
    Innlegg
    103
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Proac 1sc har i og for seg noe magisk ved seg, men er du i den gata bør du også sjekke ut Totem Model 1 Signature, som parkerer 1sc når som helst...
    Artig hvordan to kan komme til stikk motsatt resultat. Jeg gjorde en sammenligning av disse to mot hverandre i mitt oppsett for ca 8 år siden og konklusjonen ble at at 1SC parkerte M1S på alle punkter når som helst :).

    Dette hadde sikkert endel med oppsett og personlige preferanser å gjøre men selv "nøytrale" ikke Hi-Fi ører hørte det samme som meg uten å være forhåndsinformert.

    Ellers er jeg enig i at 1SC har noe magisk over seg. Jeg sammenlignet også med AE1S som vant en småhøyttaler test i Lyd og Bilde, tror jeg det var. Også den måtte bite i gresset for 1SC etter min mening.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.013
    Antall liker
    1.377
    Torget vurderinger
    5
    Til Pogwaq; Den største forskjellen er at du slipper vibrasjoner fra en dypbass som fucker opp mellomtone og diskant. Til lengre ned høyttalerne går, til større krav stiller det til kabinettet. Ergo kan man få en super stativhøyttaler med en enklere og rimeligere konstruksjon dersom man er villig til å ofre litt i bunnen.
    Vet om flere stativhøyttalere i 10-20.000 kroners klassen som på de fleste parametre er bedre enn gulvstående til tre ganger prisen...
     

    Vinnie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2004
    Innlegg
    103
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Respons Baby Grande kan være en kandidat hvis du tåler utseendet og liker naturlig lyd.
    Hmm. "Naturlig" er neppe entydig definert. Er det virkelig mange her på HFS som IKKE liker naturlig lyd ?? Diskusjonene går vel mer på HVA som er naturlig.
     

    usb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2005
    Innlegg
    108
    Antall liker
    0
    Sonus Faber Minima Amator. De er gode!

    mvh
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hmm. "Naturlig" er neppe entydig definert. Er det virkelig mange her på HFS som IKKE liker naturlig lyd ?? Diskusjonene går vel mer på HVA som er naturlig.
    Har du hørt Respons?
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Til Pogwaq; Den største forskjellen er at du slipper vibrasjoner fra en dypbass som fucker opp mellomtone og diskant. Til lengre ned høyttalerne går, til større krav stiller det til kabinettet. Ergo kan man få en super stativhøyttaler med en enklere og rimeligere konstruksjon dersom man er villig til å ofre litt i bunnen.
    Vet om flere stativhøyttalere i 10-20.000 kroners klassen som på de fleste parametre er bedre enn gulvstående til tre ganger prisen...

    To-delte kabinetter er tingen, om man ikke bygger solid nok!

    Forøvrig er jeg alt for glad i dynamikk til å trives med en tradisjonel stativhøyttaler.... har hørt mange som er oppløste og detaljerte i toppen, men uten å engasjere meg overhode!

    Et unntak er Lyngdorf sitt system hvor egne basskasser spiller opp til 300 Hz, da slipper den stakkars mellomtonen å blafre seg i stykker...
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Reference 3A Master Royal MK2 (laget i Sveits) finnes det omtrent to av i norden. Tviler på om du har hørt denne modellen. Ny i Norge ville den kostet minst 50000. Høytaleren ble i sin tid omtalt som verdens beste stativhøytaler. Enkelte her på forumet vil nok karakterisere disse som en av sine favoritthøytalere uavhengig av pris. Reference 3A Master Royal MK2 er ingen middelmådighet.
    Jeg personlig liker enkelte høyttalere i prisklasse 10000 bedre enn høytalere til 50000, smaken er som baken og i mitt tilfelle er dette uavhengig av pris. Jeg er tross alt mere opptatt av lyd enn pris på komponentene.

    Lf
    En liten avsporing:
    For ca 15 år siden hadde jeg en periode noen STORE ref 3a høyttalere.
    Mener å huske de het 2008 eller noe slikt.
    Var utstyrt med 2 av de vanlige 6-8 tommerne samt 2 bånddiskanter.
    Ca 50-60cm brede og 180cm høye.
    Hadde de knapt en måned før diskantene røk :eek:
    Ventet så 4-5mnd på nye elementer.
    Da de endelig ankom røk disse også etter noen få uker.
    Gav så opp............... :'(
    Men hvordan brakte jeg disse dårlige minnene opp i dagen igjen mon tro........ :-[
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    2.651
    Torget vurderinger
    4
    Hun er langt fra fornøyd. Hadde det vært en hifigud ville disse høytalerene vært høytalerene skapt til den feminine delen av befolkningen. Ord som intim, vakker, innsmigrende ringer i bakhodet når jeg tenker på disse. Men i motsetning til Joaquin og kjoenik har jeg forsatt min maskulinitet i behold og sverger til tøffere saker:D
    Lf

    ;D
     

    Vinnie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2004
    Innlegg
    103
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har du hørt Respons?
    Ja jeg har hørt Grand LE i 3-4 uker på min egen elektronikk og lytterom, men ikke Baby Grand. Jeg synes ikke dette var mer "naturlig" enn noe annet i samme prissjikt. Har litt vondt for å tro at Baby er bedre enn denne. Uansett er "naturlig" en definisjonssak og det er vel ingen produsent som kan abonnere på den betegnelsen.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Faktisk er det en produsent som alltid benevnes med "naturlig låtende" overalt av alle...

    Vaessen Audio!!!

    Dette er Vaessen Aquarius... kjent som "The natural speaker"


    Kort sagt... Det er INGENTING som ikke låter max på denne...INGENTING...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn