P
Parelius
Gjest
Sovet i timen, Affa? Eller trenger dine øyne Britney å hvile seg på?Dylan???Kan man bli svakere live?
Sovet i timen, Affa? Eller trenger dine øyne Britney å hvile seg på?Dylan???Kan man bli svakere live?
Nei, men jeg har sett han to ganger. En lidelse både for hørsel og syn. Mannen har et utrolig låtutvalg, men han formidler som en fugleinfluensa rammet høne i en søplesekk.Sovet i timen, Affa? Eller trenger dine øyne Britney å hvile seg på?
Hva gjør Beatles til et stort rockeband? De patetiske Love, love me do låtene fra tidlig 60 tall skrevet for hylende 14 år gamle engelske burugler eller det kvasi-intellektuelle, indiskinspirerte, studiorunk-tullballet skrevet 5 år senere for 19 år gamle identitetssøkende batikkledde engelske burugler? De er overvurderte til tusen. Lennon ble frelst av ei kule, Macca har bevist han er en idiot gjennom 30 år karriere uten en bra låt eller LP og Ringo er bare tett. Bare The Dark Horse hadde store selvstendige musikalske kvaliteter. Av med hatten for Harrison.Enig med Honkey - men uten Lennon ingen Beatles.....og her skal vi vel diskutere enkeltpersoner.
Og AFFA da......
Elvis er både død og var relativt uinteressant gjennom store deler av sin karriere, Robbie Williams er en større rockemusiker enn Elvis noen gang var...De hadde en folkeavstemming i usa for noen år siden om hvem som var verdens største rockemusiker gjennom tidene.
Elvis Presley eller Bruce Springsteen......
Fyr løs.. Verdens største rockeartist= ?
Dette tenderer mot blasfemi!Hva gjør Beatles til et stort rockeband? De patetiske Love, love me do låtene fra tidlig 60 tall skrevet for hylende 14 år gamle engelske burugler eller det kvasi-intellektuelle, indiskinspirerte, studiorunk-tullballet skrevet for 19 år gamle identitetssøkende batikkledde engelske burugler? De er overvurderte til tusen. Lennon ble frelst av ei kule, Macca har bevist han er en idiot gjennom 30 år karriere uten en bra låt eller LP og Ringo er bare tett. Bare The Dark Horse hadde store selvstendige musikalske kvaliteter. Av med hatten for Harrison.
Homo? Hvor har du det i fra? Mannen er jo gift. (jada, man kan seff være homo OG gift med ei dame)Og homo! ;D(ville tro antihumanisten Affa jobbet litt med akkurat det)
Men flink ja...Transformer er fortsatt en påle i musikkhistorien...og svært mye annet i VU og siden...
O.
Vanskelig spørsmål. Det legges jo opp til en subjetiv vurdering. Det er selvfølgelig morsomt å være journalist og holde sannheten i sin hånd. Men hvor objektiv er en journalist dersom han er Springsteen-fan og kommer rett fra en Springsteen-konsert? For man må jo ærlig talt være Springsteen-fan for å påstå at han er verdens største rocker. Elvis sliter, det er lenge siden noen hørte noe fra ham. Men avdøde gis ofte større status enn de fortjener. Man husker gjerne det beste. Det samme gjelder Lennon.De hadde en folkeavstemming i usa for noen år siden om hvem som var verdens største rockemusiker gjennom tidene.
Elvis Presley eller Bruce Springsteen......
Vet ikke hvem som vant..............
Husker at etter Springsteen konserten i stockholm 1988
skrev en avis : Elvis kom først, men Bruce er størst...
Og på sin akustiske soloturne med materiale fra plata Ghost of Tom Joad, skrev avisene at springsteen var større enn Bob Dylan....
Elvis eller Bruce... Eller kanskje noen helt andre?
Hva med Neil Young, Tom Waits,Janis Joplin ?????????
Fyr løs.. Verdens største rockeartist= ?
HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA...Men å utrope Dylan til tidenes rocker blir helt feil, synes jeg. Et kriterium må være at det er rock man spiller.
Da tvinger spørsmålet seg frem: Hva er rock.Men å utrope Dylan til tidenes rocker blir helt feil, synes jeg. Et kriterium må være at det er rock man spiller.
Nettop. Jeg er veldig forundret over at Dylan blir sett på som rocker. Jeg trodde at han alltid har vært en vel ansett visesanger. En særdeles god sådan.Da tvinger spørsmålet seg frem: Hva er rock.
For å kåre tidenes beste rockemusiker må man enes om en felles forståelse av hva man mener med rock.
Bill Haley & the Comets var jo stueren rock på 50- tallet. Men ikke i dag? Gammelrock?
Beatles ble jo regnet som rock på 60-tallet, men ikke i dag. Pop?
osv, osv.
Jeg mener man må se rocken i et større perspektiv, og inkludere rockens historie, fra den spede starten på 50-tallet,og frem til i dag.
Hvem har satt spor etter seg. Hvem står fortsatt som en påla, upåvirket av tidens tann. Hvem har hatt størst innflytelse på genrens utvikling og nytenkning?
Å komme trekkende med pophelter fra i dag er forfeilet her, tror jeg.
Tja, yngstemann ble født på Elvis' 70-årsdag (og ble akkurat ett år). Etter at jeg (da alt var vel, altså!) ble kastet ut av føden (ikke noe hotellgreier her omkring) og kom hjem (det var blitt natta) jekket jeg en øl og satte på Sun-opptakene, og der var det: Rockens fødsel. Evig ferskvare.Hvem har satt spor etter seg. Hvem står fortsatt som en påla, upåvirket av tidens tann. Hvem har hatt størst innflytelse på genrens utvikling og nytenkning?
Så feil kan man ta!Nettop. Jeg er veldig forundret over at Dylan blir sett på som rocker. Jeg trodde at han alltid har vært en vel ansett visesanger. En særdeles god sådan.
jommen sa jeg smør, vakke elvis rocka i vegas sa du?Elvis var bra fram til han dro i US Army. Deretter var det ikke mye rock igjen, noe av det liker jeg bra, men om det er rock er også Frank Sinatra (forrige århundres største stemme?) rock. Skyld på obersten.
Beatles ble ikke regnet som rock. De spilte beat-music, selv om de hadde noen rocke låter, f. eks "Birthday" og "Hey bulldog"Beatles ble jo regnet som rock på 60-tallet, men ikke i dag. Pop?
Tror ikke trådstarter tenkte på så clean cut genreavgrensning. Referansen til Sinatra skulle vel tilsi at vi ikke skal bli for smalsporet. La oss ikke bli arkivarer i hodet.Er det ikke noen musikre her som kan definere rock?
Jeg er gammel nok til å huske det, men....Beatles ble ikke regnet som rock. De spilte beat-music, selv om de hadde noen rocke låter, f. eks "Birthday" og "Hey bulldog"
Er det ikke noen musikre her som kan definere rock?
La oss ikke kalle all musikk som inneholder bassgitar og trommer for rock. Det blir litt for generelt for min smak.Definisjoner endres over tid. Kaqnskje er beat en del av rock-begepet?
Lou Reed er ikke homo. Hadde bare lyst til å "take a walk on the wild side" som transe på Transformer;DHomo? Hvor har du det i fra? Mannen er jo gift. (jada, man kan seff være homo OG gift med ei dame)
Lou Reed er ikke homo. Hadde bare lyst til å "take a walk on the wild side" som transe på Transformer;D
Lou Reed er samboer med Laurie Anderson.Lou Reed har vært bifil og senere homoseksuell i mesteparten av sitt liv.
I dag lever han sammen med en mann, husker ikke hvem. Han har bl.a kost seg med både Bowie(ferska av Angie) og Mick Jagger(som var i eksperiement-fasen).
Look it up! ;D
Uten at det betyr noe som helst, syntes bare det var morsomt at en reaksjonær og konservativ(igjen Affa, jeg tar det "liksom" på alvor, men vet jo bedre) digger Lou Reed.
O.
Affa's bilde slår sprekker. Mannen digger jo Neil Young, som ut fra Affa-tanker best kan beskrives som en sykelig raddis-faen, som ikke begriper noe om politikk, er tilbakestående, drikker urtete og hekler sammen med sin sofaliggende venninne!Uten at det betyr noe som helst, syntes bare det var morsomt at en reaksjonær og konservativ(igjen Affa, jeg tar det "liksom" på alvor, men vet jo bedre) digger Lou Reed.
O.
Feil. Young er reaksjonær og konservativ. Han støttet bla Ronald Reagen i presidentvalgkampen. Lou har heller aldri vært noen raddis. Velvet foraktet hippiene og blomsterbarna helt jævelig. Uansett, det at de begge er syrlige, intelligente og reflekterte personer kommer i annen rekke. Musikken er det som teller.Affa's bilde slår sprekker. Mannen digger jo Neil Young, som ut fra Affa-tanker best kan beskrives som en sykelig raddis-faen, som ikke begriper noe om politikk, er tilbakestående, drikker urtete og hekler sammen med sin sofaliggende venninne!
Honkeeeeey!
Jeg må si David Bowie.
(men sliter med å ikke si Bob Dylan...så det er hårfint her)
Dvs frem til og med Scary Monsters. Fra Let`s Dance har det vært so so - men det han produserte på 70-tallet er fortsatt ufattelig bra, da med spesiell vekt på det han gjorde i Berlin(Low, Lodger og Heroes)+Scary Monsters. Ufattelig bra rock.
O.
For de uinnvidde: http://www.expectingrain.com/dok/who/b/butlerkeith.htmlDe som våger å påstå noe annet kan bare melde seg inn i klubben til Keith Butler først som sist...
Ain't singing for PepsiFeil. Young er reaksjonær og konservativ. Han støttet bla Ronald Reagen i presidentvalgkampen.
Beatles er jo selve definisjonen av rock, både musikalsk og besetningsmessig. Det er jo en del av materialet som avviker noe (Yesterday, When I'm 64, Elanor Rigby, Honey Pie), men flesteparten av låtene til Beatles er jo gitarbasert rock. Er ikke Paperback Writer, Taxman, Helter Skelter, She Said, Sgt Pepper, Glass Onion, Come Together, Back in the USSR, Hard Days Night osv rock, så kall meg en krakk.Beatles ble ikke regnet som rock. De spilte beat-music, selv om de hadde noen rocke låter, f. eks "Birthday" og "Hey bulldog"
Er det ikke noen musikre her som kan definere rock?
42Hvor stor er en fisk?