K
krille_krokodille
Gjest
Verdens største rockemusiker er selvsagt Jimi Hendrix, det er jo ikke noe å lure på, engang.
;D Denne er jeg med på...Neil Young, uten tvil
Du er i gang igjen med å tillegge store kunstnere dine egne skjeve holdninger ser jeg... De fleste kunstnere er selvstendige og tenkende individer, de faller ikke for sinnsyke dogmer og ekstremisme.. Glem alt du tror du vet om Neil Young, Motorpsycho og ikke minst Lou Reed ! ..Feil. Young er reaksjonær og konservativ. Han støttet bla Ronald Reagen i presidentvalgkampen. Lou har heller aldri vært noen raddis. Velvet foraktet hippiene og blomsterbarna helt jævelig. Uansett, det at de begge er syrlige, intelligente og reflekterte personer kommer i annen rekke. Musikken er det som teller.
Jeg hevder vel egentlig ikke at du har påstått at Young har så ekstreme meninger. Det er vel mer det at du har fremstilt deg selv som en særdeles ekstrem herremann som er det interessante i denne sammenhengen..Jeg har aldri sagt han er ekstremist, tvert om. Han er imidlertid reaksjonær: Anti urbanist, bor på en diger farm, står for et konservative livsvssyn (som mange andre c&w inspirerte rockere). Han er selvsagt anti-rasist, støtter indianernes og andre svake gruppers kamp. Det er det mange konservative som også gjør. Han er barn av sin tid. Les f.eks
God bedring ;DKommunismen er også rimelig rocka, Affis! Trur'u virkelig "Rockin' in the free world" er skrevet av en brunstripete egotripper med veggen full av ridderkors og andre relikvier fra sin tapte kamp? Spar deg, og sleng hele smæla med bullshit-teorier langt inn i det dævelskapet du kom ut fra!
HonkeY!
Kommunismen rocka??? Ikke få meg til å le: The Communards og mannskor? Ikke drit deg ut lillefar. Neil er nok ikke noe mer kommunist enn meg. Når det gjelder uniformsfarge bør du oppdatere deg. Det var dine frender, som jeg meiet ned, som gikk i brunt. Selv hadde jeg olivenfarget uniform med spettet overtrekk.Kommunismen er også rimelig rocka, Affis! Trur'u virkelig "Rockin' in the free world" er skrevet av en brunstripete egotripper med veggen full av ridderkors og andre relikvier fra sin tapte kamp? Spar deg, og sleng hele smæla med bullshit-teorier langt inn i det dævelskapet du kom ut fra!
HonkeY!
Mye fint kan sies om kommunisme, men den er ikke rocka ! Rock har noe med individualisme å gjøre, anti-institusjon.Kommunismen er også rimelig rocka, Affis! Trur'u virkelig "Rockin' in the free world" er skrevet av en brunstripete egotripper med veggen full av ridderkors og andre relikvier fra sin tapte kamp? Spar deg, og sleng hele smæla med bullshit-teorier langt inn i det dævelskapet du kom ut fra!
HonkeY!
Jo på en måte kanskje, men ikke i samme kategori som NY, etter mine ører....van the man er selvsagt en rocker!!!
Enig, liker bedre uttrykket "blandt de bedre" enn "den beste", forøvrig også når det gjelder andre ting i denne sammenehengen feks kabler, høytalere osv osv...Er i hvert fall enig i at Neil Young kommer høyt på lista. Men det er så mange andre kandidater at det er håpløst å velge bare en.
Det gjør han. Sammen med Elvis (langt på vei inn i klisje-land her nå, men slik er det bare).Springsteen troner.
Skal man se det på den måten er vel Elvis størst. Eller den som har solgt mest gjennom tidene? Michael Jackson? Nå er vel ikke han rocker...... Kanskje Springsteen?Spør bestemora di om hu har hørt om Joey Ramone. Herregud, vi prater om STØRST, ikke minst!
Honkey
Sprinsteen? Oppblåst showrockerSkal man se det på den måten er vel Elvis størst. Eller den som har solgt mest gjennom tidene? Michael Jackson? Nå er vel ikke han rocker...... Kanskje Springsteen?
Hva med innflytelsesrik? Der kommer Joey Ramone høyt opp. Da han døde for ikke lenge siden var det ikke få storheter som sto frem og fortalte om hvilken betydning Ramones hadde hatt for dem.
Høres ut som du har fasiten ja...Spør bestemora di om hu har hørt om Joey Ramone. Herregud, vi prater om STØRST, ikke minst!
Honkey
Yesss.... tiltredes. 8)Hank Williams var en ekte rocker. Hans musikk la grunnsten for senere rock n`roll, og livet og døden hans var rock n`roll
Springsteen er absolutt ingen oppskrytt showrocker..Sprinsteen? Oppblåst showrocker
Alle "de store" hyller vel en avdød kollega og kommer med "han var en stor inspirator"
Hank Williams var en ekte rocker. Hans musikk la grunnsten for senere rock n`roll, og livet og døden hans var rock n`roll
At musikken til Hendrix er gitarrunking er en helt hårreisende påstand som faller på sin egen urimelighet. Det som først og fremst kjennetegner gitarspillingen til Hendrix er jo at det er så sinnsykt musikalsk. Han var aldri typen til å la soloene ta overhånd i låtene sånn som mange andre er, men snekret isteden sammen sanger med en helhet og følelse som få, om noen, har klart å matche. Vil anbefale å sette deg ned å høre på noen skiver og konsentrere deg om rytmespillet hans, og alt han fylte inn av små signaturer og finurligheter innimellom vers og refrenger og ting som det. Sjekk ut flyten og det enorme musikalske viddet hans, ikke bare soloene.Hendrix er også veldig oppskrytt, som Affa sa "gitarronk".