Nadsokor
Hi-Fi entusiast
Moro å høre ! Venter i spenning på mineTrur eg skal selge noen forsterkere og litt annet som samler støv og investere i Vestlyd
Moro å høre ! Venter i spenning på mineTrur eg skal selge noen forsterkere og litt annet som samler støv og investere i Vestlyd
Trur ikke vestlyd låter bedre enn 3800,de har jeg hatt selv.Har også lyttet til Vestlyd i butikk.Så har jeg jo noen back up høyttalere, skulle det bli helt krise Vis vedlegget 944230
Det og definere bedre når det kommer til lyd er helt håpløst. Jeg har aldri hørt en perfekt høyttaler, uansett pris.Trur ikke vestlyd låter bedre enn 3800,de har jeg hatt selv.Har også lyttet til Vestlyd i butikk.
Jeg ble meget overrasket over Vestlyd hvor bra de spilte i min kjellerstue. Stuen er veldig bred, nesten 9 meter, og til lytteposisjon omtrent 2.5mtr.Trur ikke vestlyd låter bedre enn 3800,de har jeg hatt selv.Har også lyttet til Vestlyd i butikk.
Velkommen hit til forumet.Hørte både 12 og 15 på hifiklubben, veldig imponert over 15 også på lavere nivåer...er det noen som har hørt Heresy/Cornwall som kan si noe om hvordan vestlyd låter til sammenligning? De er Jo 3x billigere...
Takk for svar Måtte lage en bruker for å få svar på dette da jeg er gira på å min förste store höytallerinvestering..vi hörte på noen dali i samme prisklasse som vestlyden men de var ikke i närheten...så har skjönt at for meg er det horn som gjelder, tenkte også på Tannoy og Fyne da de ligner utsendemessig, men sånn som jeg har skjönt det så er de ganske annerledes lydmessig en vestlyd..(men hvordan for de som har hört?)Velkommen hit til forumet.
Jeg har hørt både Vestlyd 15C og Forte/Cornwall, men ikke i samme setting og ikke i nærheten av samme tid heller. Litt vanskelig å sammenligne da, men alle spiller helt vilt.
Mener det er flere her inne som har hatt både Vestlyd og Klipsch Forte i samme hus/stue. Kanskje de kan gi noen inntrykk?
Mine inntrykk av Vestlyd 15C er positive. Kun hørt de utstilt hos HifiKlubben i varierende oppsett, men de spiller lett og lekent med mye trøkk. Live-lyd!
Litt synd at hifiklubb'ene rundt her ikke har stilt de opp i hovedlytterommet, men heller lar de stå litt rundt i lokalet.
Kanskje noe politikk i dette, men de kommer ikke nødvendigvs til sin rett med en sånn plassering.
HifiKlubben tilbyr jo en form for returrett innen 30 dager eller noe (ifm finansieringen fra Klarna mener jeg), så de kan jo prøves hjemme.
Herlig hvordan låter det?
Ser at du bruker Hegel Røst/H120. låter det ok? Beste match jeg fikk med 12c var Marantz Model40.
Har hørt 15c og H590,H590 har for mye kontroll slik at det låt på grensen til kjedelig .15c med H95 låt mer engasjerende faktisk.Ser at du bruker Hegel Røst/H120. låter det ok? Beste match jeg fikk med 12c var Marantz Model40.
Nå er 15c på vei og har H590 her blant annet.
Vil tro rør eller klasse A vil låte meget braHar hørt 15c og H590,H590 har for mye kontroll slik at det låt på grentilsen kjedelig .15c med H95 låt mer engasjerende faktisk.
Har ikke hatt dem så lenge, kun 2-3 dager.Herlig hvordan låter det?
Det er en Röst. Nytt bekjentskap for meg, rakk såvidt bare teste den på Kudos før de ble solgt.Ser at du bruker Hegel Røst/H120. låter det ok? Beste match jeg fikk med 12c var Marantz Model40.
Nå er 15c på vei og har H590 her blant annet.
Takk for svar. Det var nesten de jeg regnet med. Da regner jeg med at min Luxman blir en bedre match på disse.Har hørt 15c og H590,H590 har for mye kontroll slik at det låt på grensen til kjedelig .15c med H95 låt mer engasjerende faktisk.
Takk for svar. Det var nesten de jeg regnet med. Da regner jeg med at min Luxman blir en bedre match på disse. På mine tidligere 12C så var Marantz Model 40 en knallmatch til disse.Det er en Röst. Nytt bekjentskap for meg, rakk såvidt bare teste den på Kudos før de ble solgt.
Hadde en Grandinote før det, to forskjellige verdener.
Jeg synes Hegel (i hvert fall denne) har noe grums i bunnen jeg ikke er helt komfortabel med, men skal gi den en sjanse. Venter på en fjernkontroll bestilt på hifi-klubben, Finn-selgeren jeg kjøpte Röst av sendte meg aldri fjernkontrollen som han lovet å gjøre. Når den er mottatt skal jeg prøve intern DAC og se hvordan den er.
Har altså noe begrenset tid og erfaring med Hegel og ikke prøvd andre forsterkere på Vestlyd, så skal være forsiktig med å uttale meg for mye.
Hvilken Lux ?Takk for svar. Det var nesten de jeg regnet med. Da regner jeg med at min Luxman blir en bedre match på disse.
Luxman L507ZHvilken Lux ?
Ok har selv 590 men det burde vel fungereLuxman L507Z
Vil tro det. Hvis ikke handler jeg inn Marantz Model 40 igjen. Veldig fin og varm lyd i denne. Blir spennende å høre de med 507Z uansett.Ok har selv 590 men det burde vel fungere
BildebildebildeDa ble det handlet og hentet nye Vestlyd V12c igår.
Koblet opp i hui og hast i de sene kveldstimer på min Cayin CS 88a og førsteintrykket var meeeget bra! :-D
Madammen hadde lagt seg, så volumet kunne ikke skrues opp hvis verdensfreden skulle bevares, men snart er det helg :-D
Må vel la de få noen timer til å sette seg, men her er jeg optimistisk :-D
Nice Det er noe eget med coax-elementer. Får litt hodetelefon følelse. Også er det herlig befriende med høyttalere som ikke gir seg før ørene har fått metta si. Hadde vært gøy å prøvd vestlyd hjemme en dag. Kos deg med nyinnkjøpet og god helgDet ble ikke så mye tid til spilling ikveld, men en test ble det.
Fikk spilt gjennom Megadeth - Countdown to extinction.
Fet skive med god lyd i mine ører.
Cayin + Vestlyd = Sant! Med 2 streker under!
Det låter fett og kontrollert.
Men må la høytalerne få litt fartstid, så blir det vel enda bedre.
Har idag EL34 rør på Cayin CS 88 A, men skal prøve med KT88 etter hvert.
So far, so good.. so what.
Sorry for crappy bilde, men er dårlig belysning i bula pr idag🫣
Ned til 120dB?Om de låter så nyansert som L&B skriver kan de kanskje muligens fungere til Mahler med eq, men jeg gjetter på at peaklydtrykket faller til 120 dB i så tilfelle. Men det holder jo.
Hadde satt stor pris på om du kunne beskrevet mellomtone i disse relatert til et par musikkeksempler.Da ble det handlet og hentet nye Vestlyd V12c igår.
Koblet opp i hui og hast i de sene kveldstimer på min Cayin CS 88a og førsteintrykket var meeeget bra!
Madammen hadde lagt seg, så volumet kunne ikke skrues opp hvis den lokale verdensfreden skulle bevares, men snart er det helg
Må vel la de få noen timer til å sette seg, men her er jeg optimistisk :
Det er nok ikke jeg riktig person til å gjøre.Hadde satt stor pris på om du kunne beskrevet mellomtone i disse relatert til et par musikkeksempler.