Vi med over 500 kg steroanlegg!

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Dette er en helt unyttig tråd, rundet knapt et par hundre kg utstyr og ER FORNØYD!! ;)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D
 
B

Back_Door

Gjest
HCS skrev:
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D
Kan det være .....forlengere..? ::)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Back_Door skrev:
HCS skrev:
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D
Kan det være .....forlengere..? ::)
Tror dere "kara" greier dere fint jeg...Og det er artig at noen drar trenden opp også nå i disse lett minimalitiske tider!! :)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Valentino skrev:
Støtter ikke saeman i denne tråden. Utenfor denne tråden gjør jeg det.
x2

Eller forresten, det er KUN vekt som teller, basta ! ;D
Neida, dette er vel en tråd ment for moroskyld.
Jeg har hørt anlegg på under 500 kg som faktisk låt bra :D
HCS skrev:
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D
Stor stereo, stor bil (billig, dog) stort hus..
oh yes ;)


PK
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.697
Antall liker
8.086
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
HCS skrev:
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D

Ja selvfølgelig, jeg har en knøttliten en ;D så derfor må jeg kompensere med fete biler, masse stereo, dyre klokker, store gullkjeder og ringer, mange Leica kameraer, boliger i utlandet........ og det som er mest gøy med det er at folk blir misunnelige og at det faktisk plager dem at andre har mere enn dem selv......... hahahahaha er fornøyelig og se hvor patetiske kan folk bli og hvor lavt de kan synke i sin egen misunnelighet.
Denne typen mentalitet som alltfor mange har i Norge er noe vi burde skamme oss over, bare fordi noen har greid og skrape til seg litt mere enn andre. Det går faktisk an og være glad på andres vegne, dette har alltid funket for meg.

Har en kompis som i alle år har drukket og festa, mens jeg har arbeidet kvelds/natteskift ekstra omtrendt hver jævla helg i en årrekke og her forleden begynte faenskapet og pipe om at han hadde så lite kontra meg og at han misunte meg en masse ting,........... jeg sa ikke noe, men ga faenskapet et solid tupp i ræva ut døra....... er liksom ikke noen vitts i og begynne og forklare partytrollet engang. Han har brukt 2-3000 hver jævla helg i sikkert 20 år på øl, røyk, damer etc og nå lurer'n på hvorfor han ikke har nåla i veggen.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Rudi skrev:
HCS skrev:
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D

Ja selvfølgelig, jeg har en knøttliten en ;D så derfor må jeg kompensere med fete biler, masse stereo, dyre klokker, store gullkjeder og ringer, mange Leica kameraer, boliger i utlandet........ og det som er mest gøy med det er at folk blir misunnelige og at det faktisk plager dem at andre har mere enn dem selv......... hahahahaha er fornøyelig og se hvor patetiske kan folk bli og hvor lavt de kan synke i sin egen misunnelighet.
Denne typen mentalitet som alltfor mange har i Norge er noe vi burde skamme oss over, bare fordi noen har greid og skrape til seg litt mere enn andre. Det går faktisk an og være glad på andres vegne, dette har alltid funket for meg.

,

Ironi, ironi.... Hvis du leser mitt innlegg under bak-døra så ser du det :). Og det er deg vel unnt å ha det du VIL ha.... :)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.697
Antall liker
8.086
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
HCS skrev:
Rudi skrev:
HCS skrev:
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D

Ja selvfølgelig, jeg har en knøttliten en ;D så derfor må jeg kompensere med fete biler, masse stereo, dyre klokker, store gullkjeder og ringer, mange Leica kameraer, boliger i utlandet........ og det som er mest gøy med det er at folk blir misunnelige og at det faktisk plager dem at andre har mere enn dem selv......... hahahahaha er fornøyelig og se hvor patetiske kan folk bli og hvor lavt de kan synke i sin egen misunnelighet.
Denne typen mentalitet som alltfor mange har i Norge er noe vi burde skamme oss over, bare fordi noen har greid og skrape til seg litt mere enn andre. Det går faktisk an og være glad på andres vegne, dette har alltid funket for meg.

,

Ironi, ironi.... Hvis du leser mitt innlegg under bak-døra så ser du det :). Og det er deg vel unnt å ha det du VIL ha.... :)


Sikta egentlig ikke spesielt til deg, var mere en generell utblåsning ;D ;D ;D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Rudi skrev:
HCS skrev:
Rudi skrev:
HCS skrev:
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D

Ja selvfølgelig, jeg har en knøttliten en ;D så derfor må jeg kompensere med fete biler, masse stereo, dyre klokker, store gullkjeder og ringer, mange Leica kameraer, boliger i utlandet........ og det som er mest gøy med det er at folk blir misunnelige og at det faktisk plager dem at andre har mere enn dem selv......... hahahahaha er fornøyelig og se hvor patetiske kan folk bli og hvor lavt de kan synke i sin egen misunnelighet.
Denne typen mentalitet som alltfor mange har i Norge er noe vi burde skamme oss over, bare fordi noen har greid og skrape til seg litt mere enn andre. Det går faktisk an og være glad på andres vegne, dette har alltid funket for meg.

,

Ironi, ironi.... Hvis du leser mitt innlegg under bak-døra så ser du det :). Og det er deg vel unnt å ha det du VIL ha.... :)


Sikta egentlig ikke spesielt til deg, var mere en generell utblåsning ;D ;D ;D

Trnges det til tider...For det er jo smålige mennesker her OGSÅ...selvom de fleste er topp ! :D
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.697
Antall liker
8.086
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Forresten så plussa vel du på over 100 kg på anlegget ditt i helga om jeg ikke tar feil......... har'n begynt og krympe ?? ;D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Rudi skrev:
Forresten så plussa vel du på over 100 kg på anlegget ditt i helga om jeg ikke tar feil......... har'n begynt og krympe ?? ;D
Gikk ned i vekt jeg ;)....
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.983
Antall liker
13.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
lyspæreforsterkeriet har jeg i alle fall bygget selv og ikke fått levert på døren av den lokale "sand"-leverandøren ;D
mvh
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
718
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Rudi skrev:
HCS skrev:
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D

Ja selvfølgelig, jeg har en knøttliten en ;D så derfor må jeg kompensere med fete biler, masse stereo, dyre klokker, store gullkjeder og ringer, mange Leica kameraer, boliger i utlandet........ og det som er mest gøy med det er at folk blir misunnelige og at det faktisk plager dem at andre har mere enn dem selv......... hahahahaha er fornøyelig og se hvor patetiske kan folk bli og hvor lavt de kan synke i sin egen misunnelighet.
Denne typen mentalitet som alltfor mange har i Norge er noe vi burde skamme oss over, bare fordi noen har greid og skrape til seg litt mere enn andre. Det går faktisk an og være glad på andres vegne, dette har alltid funket for meg.

Har en kompis som i alle år har drukket og festa, mens jeg har arbeidet kvelds/natteskift ekstra omtrendt hver jævla helg i en årrekke og her forleden begynte faenskapet og pipe om at han hadde så lite kontra meg og at han misunte meg en masse ting,........... jeg sa ikke noe, men ga faenskapet et solid tupp i ræva ut døra....... er liksom ikke noen vitts i og begynne og forklare partytrollet engang. Han har brukt 2-3000 hver jævla helg i sikkert 20 år på øl, røyk, damer etc og nå lurer'n på hvorfor han ikke har nåla i veggen.
Veldig bra Rudi. Helt enig ! Her nøres og pleies janteloven. Alle skal ha det samme uten at man ser på hva man yter.

Selv er veldig misunnelig på de som har passert 500 kg, og til og med 1000 kg :eek: Synes ikke noe om at andre har tyngre anlegg enn meg ???

Har tangert 400+ kg, så kanskje hvis jeg jobber med saken...... The Stig har jo noen fete subtårn har jeg sett ::)
 
R

Roysen

Gjest
For en utrolig latterlig og meningsløs tråd. Denne burde vært slettet.
......og disse utsagnene kommer ikke av misunnelse.

Mvh
Roysen
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.493
Antall liker
6.199
Sted
Holmestrand
Roysen skrev:
For en utrolig latterlig og meningsløs tråd. Denne burde vært slettet.
......og disse utsagnene kommer ikke av misunnelse.
Mvh
Roysen
Helt enig, men la dem nå holde på!
 
T

theStig

Gjest
Jeg ser på denne tråden som en lett humoristisk tulletråd for oss som tror at "big is beautiful". Kan vi ikke få lulle oss selv inn i drømmene da? MÅ alt være så sabla seriøst hele tida?
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.429
Antall liker
1.379
theStig skrev:
Jeg ser på denne tråden som en lett humoristisk tulletråd for oss som tror at "big is beautiful". Kan vi ikke få lulle oss selv inn i drømmene da? MÅ alt være så sabla seriøst hele tida?
Nope, alt må definitivt ikke være seriøst - verken hele tiden eller tidvis hele delen ::) Så kjør i vei, alle dere overvektige ;D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
theStig skrev:
Jeg ser på denne tråden som en lett humoristisk tulletråd for oss som tror at "big is beautiful". Kan vi ikke få lulle oss selv inn i drømmene da? MÅ alt være så sabla seriøst hele tida?

Helt enig i med deg Stig...dette er en tulle tråd, men også en tråd som viser at endel av dere tørr å gå nye veier ifht vedtatte normer om str, waf og lyd....Og det skal vi andre kjedelige etterdiltere være glad for! :)

Så stå på heavy-vekt gutta. Dere har min respekt!
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Når jeg neste sommer (eller kanskje året etter) skal bytte stuegulv;

Planlegger jeg å rigge en plate av stein til elektronikken, avisolert fra rommet festet med gummioppheng på jernbolter ned i grunnfjellet rett under;

Vil da grunnfjellet kunne regnes som en del av anlegget?

mao jordens samlede masse :eek:

Som en konklusjon av dette kan man si at hver gang dere skal gjøre en "oppgradering" i form av en kar som kommer med "bil m/tipp",så flytter du bare litt på massen i "annlegget" mitt.

Nei dette innlegget ble like tøvete som tråden i sin helhet, men morsomt likevel.
(men planen om steinplata, den er reell!)
 

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Innlegg
629
Antall liker
22
Fem hundre kilo !?! -"Tung og treig" er jo det som da renner meg i hu ;D

Når det gjelder det å være seriøs, kunne det jo vært morsomt om en
eneste tråd her på sentralen hadde vært nettopp det. ;D ;D
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Roysen skrev:
For en utrolig latterlig og meningsløs tråd. Denne burde vært slettet.
......og disse utsagnene kommer ikke av misunnelse.

Mvh
Roysen
For et utrolig Latterlig og meningsløst innlegg. Det burde vært slettet.
........og dette utsagnet kommer av at dette er en tulletråd.

Mvh
PK
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.269
Antall liker
4.627
Torget vurderinger
1
.... pokker ... ynkelige 450 kg på hjemmefronten, inkl omlag 325 kg med plater.

Blit nødt til å fylle opp med bly før jeg kommer med en revidert søknad.

mvh
KJ
 
T

theStig

Gjest
Vi får satse på Bilstereo. Lytterommet i seg selv veier som regel mer enn 1 tonn, så da er man kvalifisert selv med en kjip Blaupunkt mono AM radio med en sprengt høyttaler i hattehylla.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.386
Antall liker
16.612
Sted
Østfold
HCS skrev:
...sånn rent hypotetisk kan en jo spørre om det kompenseres for noe ved å ha STORE matrielle ting... ;) Les; bil, stereo osv osv.... ;D
Jeg hørte noen kvitret noe om "balls the size of a volkswagen..." Hvis ikke det er stort nok så vil jeg helst ha små baller ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.386
Antall liker
16.612
Sted
Østfold
Back_Door skrev:
650 kg, og INGEN sand ;D
Det er vel også uten rack, og ikke en eneste konvensjonell trafo.

Basselementene dine veier 160kg til sammen. De har neodym magneter for at de ikke skulle bli så tunge... ;D
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Snickers-is skrev:
Back_Door skrev:
650 kg, og INGEN sand ;D
Det er vel også uten rack, og ikke en eneste konvensjonell trafo.

Basselementene dine veier 160kg til sammen. De har neodym magneter for at de ikke skulle bli så tunge... ;D
Herre for en vekt på de elementene, da ;D


PK
 
T

theStig

Gjest
Scheisse!!!... har et ynkelig lettvektsanlegg sjøl med neodymium magneter og switchede power. Hm... tror jeg får nedgradere til digre ferritter og trafoer store som bakhjula på en Porsche, samt montere magiske blyklosser på signalkablene. ;D
 
B

Back_Door

Gjest
Da jeg nylig tegnet en egen forsikring på anlegget, måtte jeg gi en del opplysninger om både anlegg og sikring av boligen. Da forsikringsagenten hørte vekten på høyttalerne, la jeg merke til at faren for tyveri ble betonet noe ned..Spesielt når jeg i tillegg har alarm installert.
Altså enda et eksempel på fordeler ved "tung hifi". ;D
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.838
Antall liker
29.062
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Er det lov å etteranmelde seg? Tangerer akkurat 500 kg hvis jeg tar med strømfilterne.
mvh
 
B

Back_Door

Gjest
tkr skrev:
Er det lov å etteranmelde seg? Tangerer akkurat 500 kg hvis jeg tar med strømfilterne.
mvh
Joda, her tas det inn nye medlemmer som har lagt på seg litt!
Skulle du ha problemer med å komme over 500 kg, kan du jo fylle på med en del slike:

 

Jens123

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
64
Antall liker
2
Back_Door skrev:
tkr skrev:
Er det lov å etteranmelde seg? Tangerer akkurat 500 kg hvis jeg tar med strømfilterne.
mvh
Joda, her tas det inn nye medlemmer som har lagt på seg litt!
Skulle du ha problemer med å komme over 500 kg, kan du jo fylle på med en del slike:

Hvor får du kjøpt slike?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.838
Antall liker
29.062
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Back_Door skrev:
tkr skrev:
Er det lov å etteranmelde seg? Tangerer akkurat 500 kg hvis jeg tar med strømfilterne.
mvh
Joda, her tas det inn nye medlemmer som har lagt på seg litt!
Skulle du ha problemer med å komme over 500 kg, kan du jo fylle på med en del slike:

Jeg har ingen sånne, men kunne jo alltids slenge på reserve pre- og effekt + spolebåndopptaker hvis det hjelper ;D
mvh
 

Jens123

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
64
Antall liker
2
Back_Door skrev:
http://www.pmaudio.no/index2.php4

Det er nok en noe dyr måte å øke vekten på. Spesielt fordi jeg tviler på at dette har andre effekter i tillegg.. ;D
Takk for linken.

Var en syk pris...
Trenger tyngde på toppen av noen hjemme lagde suber som hopper rundt når jeg ser film... ::)
Men dette var i overkant av det jeg hadde tenkt å bruke...
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.838
Antall liker
29.062
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jens123 skrev:
Back_Door skrev:
http://www.pmaudio.no/index2.php4

Det er nok en noe dyr måte å øke vekten på. Spesielt fordi jeg tviler på at dette har andre effekter i tillegg.. ;D
Takk for linken.

Var en syk pris...
Trenger tyngde på toppen av noen hjemme lagde suber som hopper rundt når jeg ser film... ::)
Men dette var i overkant av det jeg hadde tenkt å bruke...
Plattlodd er nok billigere, men kanskje litt mindre sjarmerende. ;D
mvh
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.693
Antall liker
3.224
Torget vurderinger
0
Sand er viktig for mange - men bør i "anstendighetens navn" ikke veies inn på HiFi-skålen ;)

Vekt er vel egentlig totalt uinteressant - så lenge utviklingen går fremover - og Neodynium-magneter er standard ???
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.838
Antall liker
29.062
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Flageborg skrev:
Sand er viktig for mange - men bør i "anstendighetens navn" ikke veies inn på HiFi-skålen ;)

Vekt er vel egentlig totalt uinteressant - så lenge utviklingen går fremover - og Neodynium-magneter er standard ???
Neodynium-på elektrostater ???
Det hersker vel litt tvil om hvordan man skal regne for å komme opp i et halvt tonn, jeg for min del har bare tatt med den delen som vitterlig står oppkoplet, og har ikke regnet racket som en del av anlegget.
mvh
 
Topp Bunn