Ludo
Hi-Fi freak
Brilliant!
Audio Note har aldri brukt TDA 1541. De bruker AD1865.Utrolig enkel konstruksjon så dette var gøy. Selve DAC'en er en etterfølger av den velkjente Philips TDA1541 som blant annet Audio Note bruker. Den utrolig enkle konstruksjonen låter veldig godt så det skal bli gøy å bli bedre kjent med den.
Du har helt rett - takk!Audio Note har aldri brukt TDA 1541. De bruker AD1865.
Mvh Kjell
Hei, er du sugen på og teste noen lytter. On the house, kan sende deg Fine Gold, Muse, Jovial, Audio Note Kaisei og Cerafine. En av hver, litt artig testing.Liten stemningsrapport fra nr.2 in the making…. Og hvorfor pinconnectors er geniale når man holder på med prototyper Vis vedlegget 993463 Vis vedlegget 993464
Kult. Hadde vært artig. Send meg en pm så avtaler viHei, er du sugen på og teste noen lytter. On the house, kan sende deg Fine Gold, Muse, Jovial, Audio Note Kaisei og Cerafine. En av hver, litt artig testing.
Frank
Ja, 5vdc og i følge data på chippen er det kun 45mA.Er det en positiv 5v reg du trenger ? Og mye skal den trekke ?
Spennende 1A holder I bøtter og spannNår jeg kommer igang med prosjektet så er planen min å bruke en Avondale TPR4. De kan justeres ned til 5v. De skal etter sigende låte veldig bra. Men maks 1A da..
Shop – AVONDALE AUDIO
avondaleaudio.com
Da har du forbruk på 45mA x8 er 360mA ?Ja, 5vdc og i følge data på chippen er det kun 45mA.
Vis vedlegget 994002
I tda1387x8 brukes bare pin 28 (dataene her er tda1541 som denne chippen kan erstattes med).
her er tda1387:
Vis vedlegget 994011
ProtoDAC er dta1387 x8 som blir 6,5 mA x8 = 52mADa har du forbruk på 45mA x8 er 360mA ?
Hvis du shunter 5-600 mA
Kan se om den jeg har en som kan settes opp 5v og 5-600mA ,,,
Kan ludo verifisere evt ?
Skal se hva ene pensjonerte " RX supplyen er satt opp til : )ProtoDAC er dta1387 x8 som blir 6,5 mA x8 = 52mA
tda1541 er 45mA
Det er flere muligheter til å få en god 5vdc på ProtoDAC’en. I og med at det er en NOS 16bit dac så er det litt snillere på strømkilden enn nyere multibits. Den låter, i følge ProtoDAC’mannen, bedre med litt «sving», altså ikke alt for «steril». En switching mode power med et LT1963 filter er vist noe som bør prøves ut og skal låte veldig bra på denne. Da kan det være en ide å ta 5v fra Rpi, for å slippe enda et adapter i veggen, filtrere det via LT1963 før ProtoDAC. Jeg skal selvsagt poste litt bilder når delene er på plass, da gir det nok litt mer mening. LT1963 regulerer ned til 100mA= 5.1 inn 5.0 utEr det ikke muligheter for roll your own stuff " som feks regulatorer ,, eller kan du det med nye kortet ?
Det dere holder på med er gresk " for meg : )
Kult. Alltid gøy med ny lærdom Send meg en pm om du har noeSkal sende ett bilde av aktuelle supply/ shunt du kan overta
all for free til prosjektet så kan du vurdere om du vil ha den
Må bare sjekke hva jeg har sett den opp til av strøm . )
PærKult. Alltid gøy med ny lærdom Send meg en pm om du har noe
sendt deg en pm
Hyggelig å hilse på. Blir spennende å følge med på prosjektet.Da fikk jeg kjøpt ett par pcb'er av Pær og fikk beskjed av Yair Furmann fra Teddy Pardo om det ikke var noe problem å bygge om min custom dual Teddy Pardo 5V/24V til 2x5V. Da har jeg fin-fin strømforsyning til både RPI og Protodac. Blir litt spennende dette her
Hvordan blir det totalt med frakt? Har bare sett fra andre fora at det er en del venting på varer fra andre siden av Atlanteren....Må bare si jeg blir mer og mer fornøyd med ProtoDac. Kona likte lyden på den bedre enn Pontus2 i blind test på et musikk stykke
Har noen her på forumet kjøpt IanCanada produkter direkte fra hans nettside fra Canada? Ser at det blir billigere enn å kjøpe fra Audiophonics!
Vurdere sterkt å kjøpe et sett til for å bygge en ProtoDac med versjon II av Q7 og PurePi.
Den skal få fast tilhold på hytta hos söta bror
Kult! Det blir en del Ian Canada dingser på meg også etterhvert, så jeg la bare noen ting i handlekurven for å se hva det kostet hos både Ian Canada og Audiophonics, og for meg ble det billigere hos Audophonics...Må bare si jeg blir mer og mer fornøyd med ProtoDac. Kona likte lyden på den bedre enn Pontus2 i blind test på et musikk stykke
Har noen her på forumet kjøpt IanCanada produkter direkte fra hans nettside fra Canada? Ser at det blir billigere enn å kjøpe fra Audiophonics!
Vurdere sterkt å kjøpe et sett til for å bygge en ProtoDac med versjon II av Q7 og PurePi.
Den skal få fast tilhold på hytta hos söta bror
Veldig bra spørsmål. Har prøvd EVO oil 6.8 uf og supreme oil 10 uf. Er veldig usikker på hvem av de to jeg foretrekker. EVO oil er varm, fyldig, detaljert, en som passer bra til nesten all musikk vil jeg tro. Den har liksom ingen negative ting å sette fingen på. Men smaken er lik baken. Tror fortsatt den vil fortsette å åpne seg opp med flere timer bak rattet. Supreme er hakke mer detaljert, har bedre dybde, ellers veldig lik EVO oil. Av de to er EVO oil klart best i forhold til pris i dette oppsettet. Og, stemmer er utrolig bra på begge Men, det er alltid et men, hva som har mest betydning for lyden har jeg ingen fasit på, 1000uf lyttene, strøm, utgangskondisene??? Her må vi bare prøve oss fram og dele erfaringer. Har en del «second hand» deler på vei, og en konteiner (neida) fra Kina. Våren er reddet og skal brukes til videre forskning.@Pær
Hvordan opplevde du lyden med Mundorf kondensatorene? Tenker forsøke noe annet enn Wima i neste versjon...
Veldig godt poeng. Erfarer også at det skjer en del ting når jeg setter inn en forforsterker. Det er snakk om å finne synergien som gir best resultat.Det kommer veldig an på inngangsimpedansen på forsterkeren den skal kobles til. Noen forsterkere har ned mot 10k ohm og da er nok 4,7 helt i grenseland. Min forsterker har f.eks 100k ohm og da holder 4,7uF i massevis.
Det er også det som bekymrer meg... Hvor lang tid posten tar++ Går jo forholdsvis fort fra Audiophonix selv uten DHLHvordan blir det totalt med frakt? Har bare sett fra andre fora at det er en del venting på varer fra andre siden av Atlanteren....
Første pcb’ ene jeg bestilte var fra USA. Med mindre man betaler en arm og en legg i frakt, kan det ta sin tid ja. Jeg ventet nesten 5 uker….Har bestilt en del ting fra USA og flere ganger har det ankommet Norge i løpet av 24 timer, og så tar opptil 14 dager før man får det i posten. Sykt irriterende!!