absolutt.Vidar P skrev:Enhver må da få lov å gi uttrykk for den forvirring som fins i sitt sinn. Slik er det i demokratier. Enn hvor tøvete det er.
Mvh Vidar P
Enig, det fine er jo at man kan velge hva man gidder å lese på fora. Jeg for min del gidder ikke lese insinuasjoner fra kranglefanter, andre får lese hva enn de vil for meg.joaquin skrev:absolutt.Vidar P skrev:Enhver må da få lov å gi uttrykk for den forvirring som fins i sitt sinn. Slik er det i demokratier. Enn hvor tøvete det er.
Mvh Vidar P
brum må gjerne holde frem som han stevner.
jeg påpekte bare et faktum.
Vel talt KJ, helt enig! .....KJ skrev:De fleste ovasjonene ligger faktisk til gjennomføring og skriving av testen. Min honør til testskrivingen relaterer seg i hovedsak til at framstillingen er usedvanlig klar og tydelig på de fleste punkter - testens utgangspunkt, gjennomføring, sammenlikningsgrunnlag og ikke minst de subjektive inntrykk. Det hele er skrevt på en ryddig måte, som til forandring er ganske enkelt å forstå og forholde seg til. Så kan vi alltids være uenige i vurderingene og resultatet av de vurderingene. At ulike ører og hoder, hører og mener ulikt om den samme lyden er vi uansett nødt til å leve med.Brum skrev:
mvh
KJ
Mange hevder den låter som high-end og en her sier den låter omtrent som en rimelig DVD spiller. Når du da antyder at matching og preferanser kan være årsaken til splittelsen, så antar du også at en billig spiller kan like gjerne brukes i et High-end oppsett hvis matching treffer. Er ikke det oppsiktsvekkende om det skulle stemme?gut_man skrev:Det er vel ikke sprøere enn at både preferanser og match kan ha mye å si. Arne Christian er da klar på at dette er hans inntrykk i sitt anlegg som er fintunet i forhold til hans preferanser. Har selv hatt en dårlig opplevelse med høyttalerkabelen som du Lyngen benytter. I mitt anlegg og i henhold til mine preferanse funka den dårlig. Jeg betviler imidlertid ikke at andes meget gode erfariger er reelle. Ei heller tester som har havnet på trykk som lovpriser AU24 kabelen. Synes at disse såvidt forskjellige resultatene vitner om kompleksiteten i det vi holder på med, og at man skal være veldig forsiktig å dømme et produkt for hardt om det ikke helt faller i smak hos en selv. Det som er gull i mitt anlegg, kan være gråstein i dittLyngen skrev:Testen i hjemmekino konkluderer med: " ...trollbundet av en spiller men en utrolig presisjon, oppløsning og musikalitet". Ingen trekk - ikke noe ord om heving i bass. Om bassheving skulle påvirke en erfaren anmelder på andre parametre så er det ikke annet en oppsiktsvekkende. Kan ikke tro på det.
Noe er helt sprøtt siden de evaluerer så totalt forskjellig. Man kan jo begynne å lure - hadde de andre gitt den like gode skyts om den hadde hatt samme utseende som Cambrigde spilleren?
Sant nok KW, samtidig så legges ikke hva som helst ut på sidene våre.KW skrev:OAS er en klubb med ca. 28 medemmer og alle omtaler er skrevet av enten enkeltpersoner alternativt en mindre gruppe.
Det er kun de som har satt sitt navn på som (i all hovedsak) er ansvarlig for omtalen(e), selv om det legges ut på OAS sine sider.
Mvh.KW
Ikke for å legge meg opp i denne fine debatten; men rett skal være rett, det er vel ikke en veldig utbredt cdp i Norge, så det er vel ikke så veldig mange som mener så mye om lyden. Hverken i den ene eller andre retningen.Lyngen skrev:Mange hevder den låter som high-end...
Sikkert riktig, men likevel feil. At vi har forskjellige preferanser er kanskje en selvfølge; at alle preferanser er like gode, er kanskje ikke så selvfølgelig. Og ikke selvfølgelig er det når disse preferanser - når de altså ikke er overenstemmende - underbygges med uttrykk som "matching", innbrenning og riktige tøfler for å gå på teppet med. Det siste gjør nemlig hån av den totale vilkårlighet i preferansenes subjektive fortreffelighet.Roysen skrev:Hver og en bør vel få lov til å gjøre seg opp sin personlige mening om det Parelius all den tid det vil være individuellt hvordan man oppfatter hva som er best, dårligst og alle nyanser derimellom.
Roysen
Nei, ikke på HFS. Jeg tenkte på HiFi blader inkl Hjemmekino. Jeg synes det stadig har blitt sagt at den har blitt skamrost av pressen. Jeg har ikke noe forhold til spilleren selv men synes bare debatten er veldig interessant.Vidar P skrev:Ikke for å legge meg opp i denne fine debatten; men rett skal være rett, det er vel ikke en veldig utbredt cdp i Norge, så det er vel ikke så veldig mange som mener så mye om lyden. Hverken i den ene eller andre retningen.Lyngen skrev:Mange hevder den låter som high-end...
Og vi får vel ta de seriøst de som mener noe.
Mvh Vidar P
Testeren i denne testen sier jo også sin mening om små forskjeller på digitale avspillere.Lyngen skrev:Mange hevder den låter som high-end og en her sier den låter omtrent som en rimelig DVD spiller. Når du da antyder at matching og preferanser kan være årsaken til splittelsen, så antar du også at en billig spiller kan like gjerne brukes i et High-end oppsett hvis matching treffer. Er ikke det oppsiktsvekkende om det skulle stemme?gut_man skrev:Det er vel ikke sprøere enn at både preferanser og match kan ha mye å si. Arne Christian er da klar på at dette er hans inntrykk i sitt anlegg som er fintunet i forhold til hans preferanser. Har selv hatt en dårlig opplevelse med høyttalerkabelen som du Lyngen benytter. I mitt anlegg og i henhold til mine preferanse funka den dårlig. Jeg betviler imidlertid ikke at andes meget gode erfariger er reelle. Ei heller tester som har havnet på trykk som lovpriser AU24 kabelen. Synes at disse såvidt forskjellige resultatene vitner om kompleksiteten i det vi holder på med, og at man skal være veldig forsiktig å dømme et produkt for hardt om det ikke helt faller i smak hos en selv. Det som er gull i mitt anlegg, kan være gråstein i dittLyngen skrev:Testen i hjemmekino konkluderer med: " ...trollbundet av en spiller men en utrolig presisjon, oppløsning og musikalitet". Ingen trekk - ikke noe ord om heving i bass. Om bassheving skulle påvirke en erfaren anmelder på andre parametre så er det ikke annet en oppsiktsvekkende. Kan ikke tro på det.
Noe er helt sprøtt siden de evaluerer så totalt forskjellig. Man kan jo begynne å lure - hadde de andre gitt den like gode skyts om den hadde hatt samme utseende som Cambrigde spilleren?
Når jeg blindtestet Wireworld mot Au 24 så brukte jeg en plate som førte til at det låt best med W. Da må testeren ha tunga rett i munnen i forhold til nøytralitet. Det var derfor jeg ville si noe om mitt inntrykk av høyttalerne som ble brukt i testen (det ble avbekreftet så da får jeg stole på at de har rett). Alså om anlegget har godt av å bli rundet av eller friskes opp, så bør testeren vite dette og ta høyde for dette (generelt ment).
Kan vi holde dette på et saklig nivå?Brum skrev:Så hvor lenge hadde spilleren vært brukt før testen til OAS????
Om OAS har hatt i hende en "mandagsspiller" kan jo så være.....
;D ;Djoaquin skrev:virker nesten sånn at "innspillingstiden" skal vare lenge nok til at forbukerens rettigheter mht bytterett etc har utløpt.
Så det vil si at de fleste med en CD-spiller kan regne med at drivverket ikke holder tusen timer? Nei, da er det godt jeg har VRDS NEO...........Karma skrev:;D ;Djoaquin skrev:virker nesten sånn at "innspillingstiden" skal vare lenge nok til at forbukerens rettigheter mht bytterett etc har utløpt.
Personlig er jeg mest imponert over at drivverket som står i denne spilleren kan klare å overleve innspillingstiden..
De fleste spillere har billig-driv ala Edge........?Karma skrev:SAL:
Det er Edge sin spiller jeg kommenterer. Hva har det med de fleste spillere å gjøre? ;D
Trodde de fleste(mrk. ikke alle!) andre kjørte billige driv typ Phillips,Denon og det siste merke jeg ikke kommer på i farta! Er vel stort sett bare Wadia og Esoteric som har "skikkelige" driv! Og denne gangen snakker vi holdbarhet tydlighvis og ikke lyd..........Vidar P skrev:Ikke i den prisklassen der vel... ?
Iallefall ikke de jeg kjenner, fra produsenter som Meridian, Naim, Wadia, Cyrus, Linn, ARC etc. Jeg skulle bli svært betuttet om jeg fant et drivverk av denne typen i spillere fra slike produsenter.
Mvh Vidar P
Det kan du iallefall bite deg i nesen på at ikke er hele lista! Alle de jeg nevnte, og mange flere, er med på den lista.SAL skrev:..Er vel stort sett bare Wadia og Esoteric som har "skikkelige" driv!..
Mener du at ingen på din liste bruker Pioneer, Phillips og Denon?Vidar P skrev:Det kan du iallefall bite deg i nesen på at ikke er hele lista! Alle de jeg nevnte, og mange flere, er med på den lista.SAL skrev:..Er vel stort sett bare Wadia og Esoteric som har "skikkelige" driv!..
Brum; jeg er kun en enkel sjel. Men jeg for min del tror ikke et sekund på at testens spiller scorer som den gjør pga manglende innspilling. Akkurat dette med innspilling skulle det ha vært svært moro å kjøre noen form for blind evaluering av. Noe jeg forresten kan være behjelpelig med, hva f.eks høyttalerelementer angår.
Mvh Vidar P