Vi tester Edge G CD spiller

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det var gemyttelig stemning i denne tråden til brum kom.
da ble ordet "svindel" introdusert for første gang, i et innlegg fullt av blokkbokstaver, utropstegn, :p og generell sinnsforvirring.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Enhver må da få lov å gi uttrykk for den forvirring som fins i sitt sinn. Slik er det i demokratier. Enn hvor tøvete det er.

Mvh Vidar P

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Antall liker
16
Valentino,
jeg leste nok fortere og fortere utover i tråden, men fikk nå med meg at Motoren,
Dr evil, emokid og feks Mr Valentino himself var vel heller negative...

En stilte spørsmålet: "HVA FA.. ER DET SOM SKJER DER UTE? BLIR VI HOLDT FOR NARR HELE GJENGEN" og du svarte du bekreftende: ”Ikke hele gjengen”....

Dette kan neppe tolkes som nøytral omtale?

Samtidig er jo det stort sett edruelige kommentarerer her .... og det kom jo ikke akkurat frem i mitt innlegg... men det var det mange andre som allerede hadde lovpriset....

Hovedpoenget mitt var dog at vi må ikke skremme folk for å rapportere om erfaringer som ligger utenfor hifi-almuens formening... I "Edge G CD saken" ble det argumentert med at hifi-journalister verden over måtte være "lurt" pga "forventning om god lyd betyr god lyd" samt at man skal være rimelig tøff å våge å dra en konklusjon en ingen andre har tatt tidligere. .... FØR nå OAS står frem med "fasiten".... som riktignok er betinget "om at dette gjelder i akkurat dette oppsettet" etc. som selvsagt alltid er tilfelle.

Lure på om sola skinner ennå....? 8)

- Brum

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Vidar P skrev:
Enhver må da få lov å gi uttrykk for den forvirring som fins i sitt sinn. Slik er det i demokratier. Enn hvor tøvete det er.

Mvh Vidar P
absolutt.
brum må gjerne holde frem som han stevner.
jeg påpekte bare et faktum.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
joaquin skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
absolutt.
brum må gjerne holde frem som han stevner.
jeg påpekte bare et faktum.
Enig, det fine er jo at man kan velge hva man gidder å lese på fora. Jeg for min del gidder ikke lese insinuasjoner fra kranglefanter, andre får lese hva enn de vil for meg.

R

Roysen

Gjest
Brum,

Dersom du tar av deg solbrillene i høstmørket blir det lettere å lese! ;) Hvor finner du noen her som har uttalt seg om konklusjonen av testen og testerens subjektive inntrykk? Det majoriteten her er imponert over er måten testen er gjennomført på og ordbruken som er brukt for å forklare hva som høres og hvordan de subjektive konklusjonene baseres på dette.

Hvordan vet du forresten noe om innspillingstiden?

Edge kan meget vel være en forrykende spiller i dine og andres ører uten at dette er feil selv om andre også med rette kan ha en annen subjektiv oppfattning.

Mvh
Roysen

P

Parelius

Gjest
Edge er ingen forrykende spiller. Ingen grunn til å relativere dette i en tåke av subjektivitet og "matching" hvor alt og ingenting kan sies.

M

musicus

Gjest
KJ skrev:
Brum skrev:
De fleste ovasjonene ligger faktisk til gjennomføring og skriving av testen. Min honør til testskrivingen relaterer seg i hovedsak til at framstillingen er usedvanlig klar og tydelig på de fleste punkter - testens utgangspunkt, gjennomføring, sammenlikningsgrunnlag og ikke minst de subjektive inntrykk. Det hele er skrevt på en ryddig måte, som til forandring er ganske enkelt å forstå og forholde seg til. Så kan vi alltids være uenige i vurderingene og resultatet av de vurderingene. At ulike ører og hoder, hører og mener ulikt om den samme lyden er vi uansett nødt til å leve med.

mvh
KJ
Vel talt KJ, helt enig! .....

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
OAS er en klubb med ca. 28 medemmer og alle omtaler er skrevet av enten enkeltpersoner alternativt en mindre gruppe.
Det er kun de som har satt sitt navn på som (i all hovedsak) er ansvarlig for omtalen(e), selv om det legges ut på OAS sine sider.

Jeg er faktisk ikke sikker på om alle i OAS har møtt alle en gang, men at det er en viss uenighet om ditt og datt er jeg mer sikker på ;) og fint er jo det, på sin måte.

Mvh.KW

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Antall liker
16
Parelius,
du har et poeng der vedr "matching". Det kan brukes etter intensjonene man har - er lyden "dårlig" kan det forklares med dårlig match med resten av anlegg, kabler og høyttalere.... og er den "god" med en spiller som "egentlig er dårlig" så er man "heldig" med matchen.... hmmm....da havner man som du sier fort i "tåka".... man mister oversikten.... og det er jo dette hifi ofte handler om. Svært forskjellige erfaringer - som her mht Edge G CD.

Vidar P snakker om min sinnsforvirring og demokratiet åpner for at tøv må få komme frem !!!
Tja - hva svare man til noe sånn....???

Skal man få frem ytringer - i en heller kjedsommelig og ensidig tråde som dette - så benyttet meg meg av demokratiets mulighet i dette tilfelle til å spissformulere seg litt.... Jeg inviterte litt til mer bruk av av humor her.... Det er forøvrig tvilsomt at fleretallet i et demokrati har rett....

- Brum, noe forvirret, kanskje det...??

:D

PS: har forresten malt med oljemaling idag... sikkert løsemiddelskadet allerede .... !!

PS2: jeg har Edge G CD selv - derfor VET jeg at den trenger laaaaaanng inspillingstid - ihvertfall i mitt oppsett.... for å si det med "tåkeprat" ... kanskje litt det samme som den hyllede skribenten gjør.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.845
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
300 timer innspillingstid på hifielektronikk er latterlig. 300 timer tilvenningstid for et menneske er plausibelt.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
For sistnevnte er det vel heller ingen øvre grense, eller?

Slutter meg til hyllningskoret og berømmer omtalen (heller enn "testen") som velformulert og godt gjennomført. Konklusjonen var meg likegyldig.

B

Back_Door

Gjest
Jeg har faktisk litt forståelse for den bitterhet som enkelte Edge eiere kanskje føler i disse tider. Sterke følelsesutbrudd bør vurderes i et slikt lys.

R

Roysen

Gjest
Hver og en bør vel få lov til å gjøre seg opp sin personlige mening om det Parelius all den tid det vil være individuellt hvordan man oppfatter hva som er best, dårligst og alle nyanser derimellom.

Mvh
Roysen

U

utgatt60135

Gjest
gut_man skrev:
Lyngen skrev:
Testen i hjemmekino konkluderer med: " ...trollbundet av en spiller men en utrolig presisjon, oppløsning og musikalitet". Ingen trekk - ikke noe ord om heving i bass. Om bassheving skulle påvirke en erfaren anmelder på andre parametre så er det ikke annet en oppsiktsvekkende. Kan ikke tro på det.

Noe er helt sprøtt siden de evaluerer så totalt forskjellig. Man kan jo begynne å lure - hadde de andre gitt den like gode skyts om den hadde hatt samme utseende som Cambrigde spilleren?
Det er vel ikke sprøere enn at både preferanser og match kan ha mye å si. Arne Christian er da klar på at dette er hans inntrykk i sitt anlegg som er fintunet i forhold til hans preferanser. Har selv hatt en dårlig opplevelse med høyttalerkabelen som du Lyngen benytter. I mitt anlegg og i henhold til mine preferanse funka den dårlig. Jeg betviler imidlertid ikke at andes meget gode erfariger er reelle. Ei heller tester som har havnet på trykk som lovpriser AU24 kabelen. Synes at disse såvidt forskjellige resultatene vitner om kompleksiteten i det vi holder på med, og at man skal være veldig forsiktig å dømme et produkt for hardt om det ikke helt faller i smak hos en selv. Det som er gull i mitt anlegg, kan være gråstein i ditt ;)
Mange hevder den låter som high-end og en her sier den låter omtrent som en rimelig DVD spiller. Når du da antyder at matching og preferanser kan være årsaken til splittelsen, så antar du også at en billig spiller kan like gjerne brukes i et High-end oppsett hvis matching treffer. Er ikke det oppsiktsvekkende om det skulle stemme?

Når jeg blindtestet Wireworld mot Au 24 så brukte jeg en plate som førte til at det låt best med W. Da må testeren ha tunga rett i munnen i forhold til nøytralitet. Det var derfor jeg ville si noe om mitt inntrykk av høyttalerne som ble brukt i testen (det ble avbekreftet så da får jeg stole på at de har rett). Alså om anlegget har godt av å bli rundet av eller friskes opp, så bør testeren vite dette og ta høyde for dette (generelt ment).

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
KW skrev:
OAS er en klubb med ca. 28 medemmer og alle omtaler er skrevet av enten enkeltpersoner alternativt en mindre gruppe.
Det er kun de som har satt sitt navn på som (i all hovedsak) er ansvarlig for omtalen(e), selv om det legges ut på OAS sine sider.

Mvh.KW
Sant nok KW, samtidig så legges ikke hva som helst ut på sidene våre. ;)

Testen av Edge ble diskutert da den kan sees på som kontroversiell, samtidig er det mange som har fått hørt spilleren hos Fosse, og den har blitt testet i ulike settinger. Hovedinntrykkene går ikke på tvers av testen til ACD, derfor var det ikke noe problem å stille seg bak den. Spilleren har vel også vært i bruk noen måneder, så innspillingstiden burde være ivaretatt. :)

Er vel også verdt å merke seg hva den ble sammenlignet opp mot, tenker da på dCS riggen. Resten av testen tolker jeg som at den låter bedre enn en rimelig DVD spiller. 8)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Mange hevder den låter som high-end...
Ikke for å legge meg opp i denne fine debatten; men rett skal være rett, det er vel ikke en veldig utbredt cdp i Norge, så det er vel ikke så veldig mange som mener så mye om lyden. Hverken i den ene eller andre retningen.
Og vi får vel ta de seriøst de som mener noe.

Mvh Vidar P

RR

Fersking
Ble medlem
09.10.2008
Antall liker
0
Til "Brumms" forsvar.

Rapport om innspillingstid.

Jeg kjøpte for noen år siden et sett med Nagra preamp og disse brennvarme 845 tårnene. I det lytterommet savnet man hvertfall ikke peis.
Forforsterkeren hadde en grufull lyd, ca. som en middels mobiltelefon. Importøren spurte hva jeg syntes om produktet, og jeg sa at den var faktisk verre enn en Hafler DH1 fra 1977. Jeg lot denne elendige preampen stå og koke i 3 måneder, da kom lyden vi alle er så glade i. 300 timer er minimum på de fleste elektroniske lydprodukter. Jeg har nettopp byttet rør på Nagra Preampen og den lyder helt skrekkelig. Den står selvfølgelig til ny 3 måneders koking.

Til Edge GCD diskusjonen; lyden er merkverdig bra, men eieren MÅ!!! ikke åpne boksen. For innenfor er det nesten ingen ting. I følge Nelson Pass ligger kostnaden i metallarbeidet. Pass liker, i tillegg til Tom Maker (konstruktøren av Edge), minst mulig deler i forsterkere, og produktet lyder kanskje av den grunn meget ryddig.

P

Parelius

Gjest
Roysen skrev:
Hver og en bør vel få lov til å gjøre seg opp sin personlige mening om det Parelius all den tid det vil være individuellt hvordan man oppfatter hva som er best, dårligst og alle nyanser derimellom.
Roysen
Sikkert riktig, men likevel feil. At vi har forskjellige preferanser er kanskje en selvfølge; at alle preferanser er like gode, er kanskje ikke så selvfølgelig. Og ikke selvfølgelig er det når disse preferanser - når de altså ikke er overenstemmende - underbygges med uttrykk som "matching", innbrenning og riktige tøfler for å gå på teppet med. Det siste gjør nemlig hån av den totale vilkårlighet i preferansenes subjektive fortreffelighet.

U

utgatt60135

Gjest
Vidar P skrev:
Lyngen skrev:
Mange hevder den låter som high-end...
Ikke for å legge meg opp i denne fine debatten; men rett skal være rett, det er vel ikke en veldig utbredt cdp i Norge, så det er vel ikke så veldig mange som mener så mye om lyden. Hverken i den ene eller andre retningen.
Og vi får vel ta de seriøst de som mener noe.

Mvh Vidar P
Nei, ikke på HFS. Jeg tenkte på HiFi blader inkl Hjemmekino. Jeg synes det stadig har blitt sagt at den har blitt skamrost av pressen. Jeg har ikke noe forhold til spilleren selv men synes bare debatten er veldig interessant.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg kjenner bare til test fra TAS jeg, ved siden av denne fra Hjemmekino da. Men det kan jo godt hende at den er testet andre steder i pressen uten at jeg vet om det.

Det hadde forresten vært moro å vite ca hvor mange som var solgt i Norge. For moro skyld mener jeg, relatert til hvor omtalt den er på HFS.

Mvh Vidar P

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
egde g cd er cd-spillerenes svar på oblivion-kabler.

tydeligvis umulig å evaluere.
må jo innbrennes og utbrennes og nedligges og rundslikkes i en all evighet, og ved det minste feilskjær, som for eksempel å labbe over gulvet med feil strømpetype, så må hele prosessen starte pånytt igjen.

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Antall liker
16
Hei igjen,
et kjapt innlegg før leggetid....

Endelig en som har samme erfaring som meg - dvs RR som også sier at elektronikk trenger innspillingstid og at ytelsen kan øke dramatisk over tid!!!

Takk "der oppe" - det var atså ikke bare meg, her nede i vrangforestillingenes dype dal, som har slike "latterlige" erfaringer.... 8)

Nå kan jeg legge meg i trygg forvissing om minst en meningsfelle.......som våger å si noe!

Og nå skrur jeg PC'en raskt av før det detter inn innlegg som "Jadda, men innspillingtid gjelder kun for rør-greier!" og ikke "skikkelig elektronkk".... eller noe i den dur!

- Brum

PS: jada, jeg har tatt solbrillene av nå - vonde å sove med! ;)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Lyngen skrev:
gut_man skrev:
Lyngen skrev:
Testen i hjemmekino konkluderer med: " ...trollbundet av en spiller men en utrolig presisjon, oppløsning og musikalitet". Ingen trekk - ikke noe ord om heving i bass. Om bassheving skulle påvirke en erfaren anmelder på andre parametre så er det ikke annet en oppsiktsvekkende. Kan ikke tro på det.

Noe er helt sprøtt siden de evaluerer så totalt forskjellig. Man kan jo begynne å lure - hadde de andre gitt den like gode skyts om den hadde hatt samme utseende som Cambrigde spilleren?
Det er vel ikke sprøere enn at både preferanser og match kan ha mye å si. Arne Christian er da klar på at dette er hans inntrykk i sitt anlegg som er fintunet i forhold til hans preferanser. Har selv hatt en dårlig opplevelse med høyttalerkabelen som du Lyngen benytter. I mitt anlegg og i henhold til mine preferanse funka den dårlig. Jeg betviler imidlertid ikke at andes meget gode erfariger er reelle. Ei heller tester som har havnet på trykk som lovpriser AU24 kabelen. Synes at disse såvidt forskjellige resultatene vitner om kompleksiteten i det vi holder på med, og at man skal være veldig forsiktig å dømme et produkt for hardt om det ikke helt faller i smak hos en selv. Det som er gull i mitt anlegg, kan være gråstein i ditt ;)
Mange hevder den låter som high-end og en her sier den låter omtrent som en rimelig DVD spiller. Når du da antyder at matching og preferanser kan være årsaken til splittelsen, så antar du også at en billig spiller kan like gjerne brukes i et High-end oppsett hvis matching treffer. Er ikke det oppsiktsvekkende om det skulle stemme?

Når jeg blindtestet Wireworld mot Au 24 så brukte jeg en plate som førte til at det låt best med W. Da må testeren ha tunga rett i munnen i forhold til nøytralitet. Det var derfor jeg ville si noe om mitt inntrykk av høyttalerne som ble brukt i testen (det ble avbekreftet så da får jeg stole på at de har rett). Alså om anlegget har godt av å bli rundet av eller friskes opp, så bør testeren vite dette og ta høyde for dette (generelt ment).
Testeren i denne testen sier jo også sin mening om små forskjeller på digitale avspillere.

Jeg aplauderer for den mest grundige testen jeg har lest. Her er "alt" gjort riktig for at jeg som leser skal skjønne testeren sine preferanser, meninger, osv osv.. Herlig!

Til brum: Litt mindre tegn og store bokstaver.. Får vondt i hue av å lese innleggene dine :p

Mvh

Pk

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.649
Torget vurderinger
10
Slapp helt av, innspillings-tid er noe mange erfarer er viktig, inkludert meg.
Ellers meget fin test, godt skrevet! At folk skal være enige om hvordan ting låter, glem det, sjekk hvordan inntrykkene er etter div.messer! Spriker i alle retn..... ;)

O

omholt

Gjest
Vi har jo sett innmaten i Edgen. Et print som brukes i billige DVD spillere. Flere hevder at det er samme som sitter i en Denon DV-1730. Med bakrgrunn i dette, er det rimelig over stokk og stein og hevde at den har en innspillnings tid på 300 timer eller mer. Er det ikke 1000 timer Edge hevder? Det burde være en oppvåkner for flere. Oppvåkner i forhold til at Edge opentlyst lyver og for det andre burde det fortelle noe om hvor lett vi innbiller oss opplevelser.

Man jo alltids sende en mail til Denon, Pioneer og andre som bruker tilsvarende print og høre hvor lang innpillingstiden er.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
virker nesten sånn at "innspillingstiden" skal vare lenge nok til at forbukerens rettigheter mht bytterett etc har utløpt.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.329
Torget vurderinger
26
Brum skrev:
Så hvor lenge hadde spilleren vært brukt før testen til OAS????
Om OAS har hatt i hende en "mandagsspiller" kan jo så være.....
Kan vi holde dette på et saklig nivå?

Dette er ingen "mandagsspiller". Spilleren er i topp stand og av siste originale modell.
Jeg kjøpte spilleren brukt i sommer, da var den noen måneder gammel, så den har totalt vært spilt på et halvt år.
Hvor mange spilletimer den har på baken vet jeg ikke, men jeg kan ikke med sikkerhet si
at jeg opplever det som at lyden har endret seg den tid jeg har brukt den.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
396
Meget bra gjenomført og skrevet omtale, her forstår man jo hva skribenten snakker om. Har ikke hatt tid til å lese den før nå men stiller meg svært uforstående til Brum's utfall mot denne omtalen.

Det var også betryggende å få vite att et billig dvd-drivverk hadde lydgjengivelse som akkurat det, et billig dvd-drivverk.

Når det snakkes om 1000 timers innspillingstid reiser nakkehårene mine seg, hvor lang levetid har egentlig et slik drivverk?

Og hva hdde skjedd med lydgjengivelsen på en Denon DVD-1730 etter 2-3oo timer, for ikke snakke om tusen timer?

B

Back_Door

Gjest
joaquin skrev:
virker nesten sånn at "innspillingstiden" skal vare lenge nok til at forbukerens rettigheter mht bytterett etc har utløpt.
;D ;D

Personlig er jeg mest imponert over at drivverket som står i denne spilleren kan klare å overleve innspillingstiden..

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.649
Torget vurderinger
10
Karma skrev:
joaquin skrev:
;D ;D

Personlig er jeg mest imponert over at drivverket som står i denne spilleren kan klare å overleve innspillingstiden..
Så det vil si at de fleste med en CD-spiller kan regne med at drivverket ikke holder tusen timer? Nei, da er det godt jeg har VRDS NEO........... ;)

B

Back_Door

Gjest
SAL:

Det er Edge sin spiller jeg kommenterer. Hva har det med de fleste spillere å gjøre? ;D

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.649
Torget vurderinger
10
Karma skrev:
SAL:

Det er Edge sin spiller jeg kommenterer. Hva har det med de fleste spillere å gjøre? ;D
De fleste spillere har billig-driv ala Edge........? ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ikke i den prisklassen der vel... ?
Iallefall ikke de jeg kjenner, fra produsenter som Meridian, Naim, Wadia, Cyrus, Linn, ARC etc. Jeg skulle bli svært betuttet om jeg fant et drivverk av denne typen i spillere fra slike produsenter.

Mvh Vidar P

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Antall liker
16
Hei,
jeg merker meg at Edge G CD spilleren til Fosse hadde vært i bruk "noen måneder" og at antall spilletimer er ukjent. Skulle jeg tippe, 2-3 plater til dagen i snitt = 60t per måned. Det betyr at den bør spille i ca 5 måneder. Jeg merket tydelig forbedring etter rundt kanskje 200t (men fintellet jo ikke akkurat spilletiden). Produsenten kom senere også med samme påstand om at den trengte 2-300t og små forbedringer videre opp mot 1000t.

Drivverk har nå vært produsert snart i en mannsalder og selv de billigste holder nok i tusenvis av timer, så det er jeg slett ikke bekymret for.

Jeg vil også legge til - at lydkvaliteten varier en del hos meg - og eneste forklaring jeg har på dette er at kvaliteten på strømnettet må variere, og kanskje Edge G CD er spesielt følsom overfor strømkvalitet. . ? .. ikke vet jeg. Jeg har ihvertfall trafoer som brummer mer eller mindre over tid og dette for flere forsterkere (DP og Meridian).

Jeg har erfarte også at Nordost Frey signalkabel spilte vesentlig bedre enn Heimdall.... forskjellen større enn forventet, så Edge er kanskje også følsøm for kabler, evt støysløyfer?

Jeg benytter også elektrostathybrider (ML), så kanskje dette gir er ekstra god synergi når signalet fra G CD er forsterket via et "høyoppløst" forsterkersett som DP C1b&A1b?

Og til RR - hadde vært fint med litt mer info om dine erfaringer vedr innpillingstid for eletronikk....og hvordan du mener din Edge G CD spiller i forhold til "omtalen".... (Jeg antar du har en selv, eller har du mye erfaring med den..?)

- Brum

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.649
Torget vurderinger
10
Vidar P skrev:
Ikke i den prisklassen der vel... ?
Iallefall ikke de jeg kjenner, fra produsenter som Meridian, Naim, Wadia, Cyrus, Linn, ARC etc. Jeg skulle bli svært betuttet om jeg fant et drivverk av denne typen i spillere fra slike produsenter.

Mvh Vidar P
Trodde de fleste(mrk. ikke alle!) andre kjørte billige driv typ Phillips,Denon og det siste merke jeg ikke kommer på i farta! Er vel stort sett bare Wadia og Esoteric som har "skikkelige" driv! Og denne gangen snakker vi holdbarhet tydlighvis og ikke lyd..........
Dette er ikke noe kritikk rettet mot såkalte "billig-driv", men kommer med dette siden folk på denne tråden begynner å nevne at Edge sitt driv sikkert ikke holder lenge nok til å få spillt inn spilleren en gang........... ;)

PS. Glemte DCS, de benytter også "Verdens beste driv" i sine nye modeller, VRDS-NEO!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
SAL skrev:
..Er vel stort sett bare Wadia og Esoteric som har "skikkelige" driv!..
Det kan du iallefall bite deg i nesen på at ikke er hele lista! Alle de jeg nevnte, og mange flere, er med på den lista.

Brum; jeg er kun en enkel sjel. Men jeg for min del tror ikke et sekund på at testens spiller scorer som den gjør pga manglende innspilling. Akkurat dette med innspilling skulle det ha vært svært moro å kjøre noen form for blind evaluering av. Noe jeg forresten kan være behjelpelig med, hva f.eks høyttalerelementer angår.

Mvh Vidar P

B

brand-x

Gjest
Nå er vel innspillingstid pr.def TILVENNIGSTID.... men de få produsentene som påstår dette bla. Leif Erntsen (dp) (men han vet jo selvfølgelig lite om elektronikk med ett slikt utsagn), og så har jo sjefen for Densen sagt det samme i ett litt annet ordlag... hadde vært morsomt å hørt hva disse to får til den dagen de oppdager verdien av lang innspillingstid...

mvh
Kjell P...

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.649
Torget vurderinger
10
Vidar P skrev:
SAL skrev:
..Er vel stort sett bare Wadia og Esoteric som har "skikkelige" driv!..
Det kan du iallefall bite deg i nesen på at ikke er hele lista! Alle de jeg nevnte, og mange flere, er med på den lista.

Brum; jeg er kun en enkel sjel. Men jeg for min del tror ikke et sekund på at testens spiller scorer som den gjør pga manglende innspilling. Akkurat dette med innspilling skulle det ha vært svært moro å kjøre noen form for blind evaluering av. Noe jeg forresten kan være behjelpelig med, hva f.eks høyttalerelementer angår.

Mvh Vidar P
Mener du at ingen på din liste bruker Pioneer, Phillips og Denon?

Topp Bunn