Nå må dere slutte å tulle. Begge er skyldige som faen , Viggo er psykopat og den andre pedofil idiot. Burde vært hengt begge to.. Nå må selvoppnevnte snillistiske forståsegpåere slutte å dille med ondskapens representanter.... Honkey du er heretter blokkert og på min ignoreringsliste
Jeg har lest gjennom hele tråden igjen. Den sier mye om oss. Og jeg fikk behov for å hente frem dette innspillet.
@Honkey-Chateu var trådstarter og kom med gode refleksjoner omkring skyld, ansvar, påtale, rettsvesen og, viktigst av alt, tvil.
Han spurte om Viggo Kristiansen ble dømt på grunn av forbrytelsens grusomhet, utfra hans utseende, utfra hvordan media gjenga saken.
Tråden kom og gikk etterhvert som årene gjorde det samme. Ved hvert forsøk på gjenopptakelse blåste Honkey liv i tråden igjen, og høstet samme sinneutbrudd som det Balle Clorin kommer med her og som førte til at Honkey til slutt ble blokkert og satt på ignore, så sent som i 2016.
Jeg har forståelse for Balle Clorin. Forbrytelsen var uhyrlig. Saken ble prøvd i rettsvesenet i flere omganger og dommen ble stående. Balle Clorin har rett til å mene som han skriver, fordi han har valgt å stole på rettsvesenets avgjørelse.
Nå vet vi mer enn vi gjorde i 2016. Vi vet at Agder Politi gjemte kjensgjerninger som ville påvirket den opprinnelige rettssaken og som ville vært avgjørende for et gjenopptak. Vi vet at den ene av etterforskerne har koordinert med Jan Helge Andersen om hvordan de skulle opptre i media, ved gjenopptakelsen som endelig skjedde i 2021. Og vi vet at en annen av etterforskerne har forsøkt å påvirke Riksadvokaten til å ikke tillate gjenopptak.
Jan Helge Andersen påstod at han ble drevet til ugjerningene av Viggo Kristiansen. Han påstod at det var VK som først voldtok og drepte. Og at de to kranglet om hvem som skulle drepe den andre av jentene, og at VK tvang ham til å drepe henne.
I dommen står at "Viggo Kristiansen har ved handlingane i Baneheia vist ein fullstendig mangel på innleving i situasjonen for andre menneske".
Ingen tvil om det. Politiet krevde at han skulle leve seg inn i en kriminell gjerning han ikke var med på.
Det ble funnet DNA fra JHA på begge jentene. Det er ikke funnet noe DNA eller andre spor etter VK på dem. VK ble dømt på indisier og på JHAs vitnemål. JHA fikk strafferabatt, VK ble Norges verste forbryter, i folkets øyne.
Jeg forstår Balle Clorin, men jeg setter pris på at Viggo Kristiansens advokater ikke ga opp.
En stor takk også til baluba, som ga verdifulle perspektiver i tråden. Det var han ikke alene om.
Er Viggo Kristiansen skyldig? Det vet vi ikke, det er ikke bevist. Mye taler for at han er uskyldig, mens kun JHAs utsagn støtter politiets opprinnelige påstand.